eitaa logo
محمد عربشاهی
7.8هزار دنبال‌کننده
489 عکس
352 ویدیو
486 فایل
استادسطوح عالی حوزه ودانشگاه،دکتری فقه ومبانی حقوق مقاله نویسی و نگارش پایان نامه #پژوهش جیمیل بنده: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">#mohammadarabshahe@gmail.com 🔻فهرست فیلم،صوت و پی دی اف مقاله و پایان نامه نویسی سنتی و با هوش مصنوعی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe/2314
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج شیخ احمد مجتهدی 1696950930128.mp3
1.49M
✅ بالام جان! برای خودتم منبر برو! 🎙 🔻 امیرالمومنین امام علی:عليه السلام 💠 الكَلَمَةُ إذا خَرَجَت مِنَ القَلبِ وَقَعَت في القَلبِ، وَ إذا خَرَجَت مِنَ اللِسانِ لَم تُجاوِزِ الآذانَ. ✍ هرگاه سخنى از دل برخيزد در دل مى نشيند و هرگاه از زبان بيرون آيد از مرز گوشها در نگذرد. 📎 شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد:20/287/279 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
53.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطرات مرحوم آیت الله العظمی سید محمدحسین از از مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید حسین طباطبایی بروجردی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
ما شما را فراموش نمی‌کنیم! : مرحوم استاد آیت الله حاج عائلۀ بسیار کمی داشتند. فقط یک دختر و یک همسر داشتند و یک خانۀ خیلی محقر و خانۀ ایشان ظاهراً دو اتاق بیشتر نداشت. ولی زندگی بسیار منظم و مرتب و تمیزی داشتند. یک وقتی احساس می‌کنند که برای همین عائلۀ کوچک، پولی برای خرج کردن ندارند. آن وقت‌ها متداول بود که در اطراف مسجد گوهرشاد و حرم حضرت رضا(ع)، افرادی می‌نشستند که کاغذهای مخصوصی داشتند و به اینها، عریضه نویس می‌گفتند. چون افراد با سواد کم بود، زائرینی که از حضرت رضا(ع) خواسته‌ای داشتند، نزد این عریضه نویس می‌آمدند. او خواسته‌هایشان را می‌نوشت و آن عریضه را داخل ضریح مقدس می‌انداختند و پولی هم به عریضه‌نویس می‌دادند. مرحوم حاج شیخ هاشم، تصمیم می‌گیرد که از فردا صبح، روزی یکی دو ساعت برود آن‌جا بنشیند و عریضه برای زائران بنویسد و از این راه اجرتی تهیه کند و زندگی اش را تأمین کند و مشغول درسش شود. همان‌طور که عرض کردم، یکی از ابعاد شخصیت ایشان، آزادی ایشان بود. چقدر باید انسان آزاد باشد و به تعبیر من چقدر باید توحیدش کامل، و خالی از شرک به تمام معنا باشد، تا کار به مردم نداشته باشد که چه می‌گویند. وظیفه‌ام این است که عریضه نویسی کنم و پول تهیه کنم، برای ادامۀ زندگی. و این‌که به طلبه‌ها درس بدهد؛ و این دو مطلب را می‌رساند، اول آزادی ایشان و دوم اهمیت دادن ایشان به درس. ممکن است کسی بگوید حالا که من نان ندارم بخورم، درس را رها کنم و بروم دنبال تأمین زندگی. ولی ایشان این تصمیم را می‌گیرند و به هیچ‌کس نمی‌گوید. شب می‌خوابد. صبح زود در منزل کسی در می‌زند. وقتی در را باز می‌کند، یکی از علمای آن زمان مشهد که شاید خیلی هم مشهور نبودند، دستمالی حاوی مبلغی پول به ایشان می‌دهد و می‌گوید: این پول‌ها را بگیر و خرج کن. عریضه نویسی برای شما حرام است و مشغول درست باش. ایشان به احدی آن‌چه را در ذهن داشته بود، نگفته بود. دستمال را می‌گیرد؛ می‌بیند داخل دستمال، بیست ریال و به تعبیر آن زمان، بیست قران پول است. پول را مصرف و به تدریس ادامه می‌دهند. آری حجت خدا، امام زمان(عج) در توقیع شریف فرموده‌اند: «...و لا ناسین لذکرکم ...» 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
💠 حلم و حکمت مرحوم در جلد سوم کتاب می نویسد:🔻 📝 احنف بن قيس، از بزرگان اهل بصره و بسيار محترم بود و يكى از حكما و عقلا و سياسيّين بود. در حلم، ضرب‌المثل بوده، می‌گفتند فلانى از احنف، حليم‌تر و بردبارتر است. به احنف گفتند از كجا اين حكمت را اخذ و اين حلم را ياد گرفتى؟ گفت از حكيم عصر و حليم دهر، قيس بن عاصم منقرى. و به قیس گفته شده كه حلم كه را ديدى تا حلم ياد گرفتى و علم كه را ديدى تا علم ياد گرفتى؟ گفت از حكيمى ياد گرفتم كه حكمتش تمام نمى‌شود؛ اكثم بن صيفى تميمى. و به او گفته شد حكمت و بردبارى و رياست و بزرگوارى را از كه ياد گرفتى؟ گفت از حليف حلم و ادب و سيّد عجم و عرب، ابى‌طالب بن عبدالمطلب علیه‌السلام. حليف، به معنى هم قسم كه دو نفر سوگند خورده باشند كه با هم باشند؛ كنايه از ملازم بودن است، چون جناب ابوطالب خيلى با حلم و وقار بود. مى‌گويند شيخى تناور و خوشرو بود كه در او، جمال پادشاهان و وقار حكيمان بود. ❖ــــــــــــــ❖ در كتاب «اصل الشيعة»، از ابوسعيد منصور بن حسين آبى، متوفّى سنه 422 ، در كتاب «نثر الدرر» نقل كرده كه احنف بن قيس گفت: «وارد شدم بر ؛ براى من از گرم و سرد و شيرين و ترش، آن قدر آورد که من تعجّب كردم. بعد، يك قسم از خوردنى آورد، من نشناختم. پرسيدم: اين چيست؟ گفت: اين رودۀ اردك است كه با مخ برّه، پر كرده و با روغن فندق، پخته و شكر زده‌اند. من گريه كردم. معاويه گفت: چرا گريه كردى؟ گفتم: را ياد كردم كه من در خدمتش بودم؛ وقت طعام و افطارش رسيد، مرا نگه داشت. ديدم براى او انبانى آوردند مُهر زده. عرض كردم: چه در داخل آن است؟ فرمود: سويق جو. عرض كردم: ترسيدى از او بردارند؟! فرمود: نه، ترسيدم كه حسن يا حسين علیهماالسلام، روغنى يا زيتى بمالند. عرض كردم: حرام است آن يا اميرالمؤمنين؟ فرمود: نه، و لكن بر پيشوايان حقّ، لازم است كه خودشان را در عداد ضعفا قرار دهند تا براى فقير، فقرش دشوار نباشد. معاويه گفت: كسى را ياد كردى كه فضل او انكار نمى‌شود.» 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از داغ سنگین بیش از هزار شهید بیمارستان المعمدانی غزه... تصویر مربوط به برادری که به خواهرش قبل از شهادت ، شهادتین را یاد می دهد 😭 فریاد عطش...سوختن چلچله‌ها... افتاده میان سر و تن، فاصله ها... می گفت گلوسوخته بیمارستان: این حرمله ها حرمله ها حرمله ها... 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
⚡️وجوب دفاع از مظلوم از دیدگاه خراسانی 🔻معظم له در این گفتار بر اهمیت ارتباطات اجتماعی مسلمان و وجوب دفاع از آنان بلکه وجوب ؛ فارغ از گرایشات و تفکرات دینی و مذهبی اش؛ تاکید می کنند: 🔹«الناس صنفان: إما أخ لك في الدين، أو نظيرلك في الخلق» فإذا الواجب على كل مؤمن أن يكون تعامله مع الغير تعاملاً انسانياً، ويكون محباً له الخير والكرامة، نصوحاً نافعاً معينا له في الشدة والبلاء، مع الغضّ عن دينه ومعتقده ومذهبه. 🔸فهذه أخلاقيات الاسلام التي هي ترجمة عملية لسيرة رسول الله وأهل بيته الكرام صلوات الله عليهم أجمعين، وقد أكدت عليها الأخبار والروايات الواردة الائمة علیهم السلام، ولذلك أقولها صراحة: 🔹اعتقادنا وحكمنا وفتوانا في الفقه وجوب الاهتمام بأمور عامة المسلمين، والدفاع عن بلدانهم ونفوسهم وأعراضهم بلا فرق في ذلك بين الشيعي والسُّني، والمؤمن والمنافق العامل بالأحكام الشرعية أو التارك لها، لأن قضية التواصل الإجتماعي بين المسلمين قضية فوق الانتماء المذهبي، وتشمل جميع الفرق الاسلامية بلا فرق بين نوع مذهبهم الفقهي أو الكلامي. 🔸 بل هناك توجه اسلامي أهم مما ذكرنا وأوسع شمولاً منه، وهي قضية الدفاع عن المظلوم، فهي أوسع من الأول وتشمل جميع أفراد البشر، بلا فرق في ذلك بين المسلم والكافر، وفي الكافر بين الملحد وأهل الكتاب بل كل مسلم ملزم بالدفاع عن كل مظلوم ودفع الأذى عنه. 📚 التكفير في ضوء الفكر الشيعي، ص۲۳۲ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
🔰درگذشت آیت الله حکیم و زاهد شیعه (۱۳۵۳ق) 🔹 قزوینی (۱۲۹۴ - ۱۳۵۳ ق)، عالم ربانی، حکیم و فقیه بزرگ شیعه در قرن ۱۴ قمری است. 🔸وی در سال ۱۲۹۴ هـ.ق در قزوین به دنیا آمد و مقدمات و سطوح عالیه را در قزوین و تهران گذراند. 🌀ایشان از محضر آیت الله ملا علی اکبر ایزدی سیادهنی، میرزا حسن کرمانشاهی، شهید شیخ فضل الله نوری و شیخ علی نوری حکمی کسب فیض کرده است. 🔅او در مراحل تقوا و تهذیب نفس و سلوک شرعی، از نخبگان عصر خود بوده و در مکتب تربیتی ایشان، رعایت دقیق تکلیف و عمل به شریعت، در رأس امور جای داشته است. ⚡️از شاگردان ایشان می توان به شیخ هاشم قزوینی، شیخ علی اکبر الهیان تنکابنی،‌شیخ مجتبی قزوینی و علی‌اصغر شکرنابی قزوینی اشاره کرد. 🔷او در فقه، اصول، حکمت و علوم غریبه مهارت داشت و از ایشان آثار متعددی در این علوم بجای مانده است از جمله تقریرات فقه و اصول استادش، آیت الله ملا علی اکبر ایزدی، شرح سلامان و آبسال ابن سینا، رسائل و مجالس، در موعظه و اخلاق و حاشیه بر کفایه، مطول، منظومه سبزواری، منطق و شرح شارات. همچنین رسائل و نسخه‌هایی مهم در انواع علوم غریبه. ▪️ایشان سرانجام در روز دوم ماه ربیع الثانی، سال ۱۳۵۳ ق (24 تیر 1313ش) مرحوم شد و در صحن امام زاده حسین قزوین به خاک سپرده شد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 🆔 https://eitaa.com/mohammadarabshahe
برای دفاع از انسانیت و حمایت از مظلومانِ ، کاری کنید! 🖐🏼 تا دیر نشده، جنایت بزرگ اسرائیل در بیمارستان غزه را در صفحات ، و ، به زبان‌ و دیگر زبان‌ها نشر دهید (از ترجمه گوگل استفاده کنید) و وجدان‌های بشری را بیدار کنید تا این متوقف شود ... 😭 این حداقل به مظلومان بی‌پناه است...🙏🏻 😭 🖐🏼 🤲🏼 ------------------------ بر ظلم نمانیم؛ حداقل این پیام را بازنشر حداکثری دهیم و در آن شریک شویم. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
به جهنم! 🔺: ▫️ میانجی که فردی متقی و از شاگردان در مشهد بود، از حاج شیخ مجتبی قزوینی و او از چنین نقل کرد: 🔹«در روزهایی که در قزوین امام جماعت و به سیر و سلوک مشغول بودم. در آن وقت مکاشفاتی داشتم و در و دیوار برای من حائل نبود، و از پشت آن اشخاص را می دیدم. ▪️یک وقت در عالم ندایی را شنیدم که: «این مقدار اعمال ظاهری بس است. اگر می خواهی به مقامات بالاتر برسی، باید این کارها را کنار بگذاری!». ▫️من گفتم: نماز و روزه و مانند آن از طریق معتبر از پیامبر اکرم (ص) به ما رسیده است. لذا من از آن دست برنمی دارم. ▪️دوباره ندا آمد: « اگر دست برنداری، تمام این مقامات از شما گرفته می شود!». ▫️من گفتم: «به جهنم! گرفته شود.». ⚡️تا این را گفتم، دیدم تمام آم حالات از من گرفته شد و مانند افراد عادی شدم. فهمیدم این راه شیطانی بود و تصمیم گرفتم که به دستورهای شرع و آداب و سنن تا حد توان عمل کنم. پس از مدتی عمل به دستورات شرع، حالتی برای من حاصل شد که حالات قبلی در مقابل آن قطره ای در مقابل دریا بود. ▫️(31 اردیبهشت 1387ش) 📚کتاب جرعه ا ی از دریا، جلد 2، صفحه 477-478. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 🆔. https://eitaa.com/mohammadarabshahe
زحمت تولید استوری‌ها با بچه‌های المصطفی است و زحمت انتشار در یوتیوب؛فیسبوک؛ اینستا و... با شما سپاس🙏