eitaa logo
باغ اندیشه-محمدمهدی شیرمحمدی
720 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
35 فایل
✍ منشور ما؛ تحلیل‌های روز ایران، جهان و اسلام جز انتقاد سازنده؛ خبر منفی نداریم مگر افشای چهره خبیث شیطان بزرگ و اشاراتی به حقیقت تمدن غرب درباره خودم؛ دانش‌آموخته اندیشه سیاسی اسلام روزنامه‌نگار پیش‌کسوت عطار
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای آژیرها از پایگاه ویکتوری در نزدیکی فرودگاه بغداد شنیده می‌شود و برخی از منابع عراقی تاکید می‌کنند شلیک موشک‌ها به این پایگاه همچنان تداوم دارد. @syriankhabar
در حالی که منابع نزدیک به مقاومت عراق خبر حمله به پایگاه ویکتوری را تایید کرده و تاکید می‌کنند که ده‌ها فروند موشک به سمت این پایگاه شلیک شده اما مرکز اطلاع‌رسانی وابسته به سازمان امنیتی عراق بر آن هستند حمله موشکی را تایید نکنند‌!! @syriankhabar
ایستگاه دروازه ی ... دولت ! اسطوره، تاریخ، واقعیت؛ سیر عبور از دیروزهای خیال تا امروزهای قابل تماشای در عین است. اسطوره افسانه یا Myth، همان داستان‌های ذهنی‌ بشر است. داستان هایی که حقایقی ژرف در خود به همراه دارند. وقتی می گوییم ذهن بشر، یعنی ضمیر ناخودآگاه جمعی انسان. نگرش‌هایی جمعی به مسائلی بنیادین نظیر ؛ آفرینش، خداوند، مرگ ، حیات و ... جایی که ترکیب خیال پرسشگر، در تایید نظام علت و معلولی پدیده ها به قاب اسطوره در باطن جمعی رسیده است. آنجا مانده و با آن ضمیر از بدو پیدایی تا اکنون، در افواه عموم زندگی کرده و خواهد کرد. گاهی سرگذشتی مینوی داشته و با سنت و باورهای دینی نیز در پیوند است. اسطوره پدید می‌ آید، از بین نمی رود و به حیات خویش در ذهن جامعه ادامه می‌دهد. در تعریفی دیگر خبر و قصه ای که با واژۀ Mouth به معنای دهان، از یک ریشه روایت می کند. به واژه ها توجه کنیم. یک ریشه! همان باور ناخودآگاه جمعی یا فطری. آنچه بی رنگ است و برای همه قابل پذیرش. از منظر مراتب توحیدی نیز اسطوره به جنبه های ذاتی شناخت خداوند و هستی نزدیک است. اگر سیر تکاملی سلوک بزرگان ادب را بر دوش واژه و کلمه رصد کنیم متوجه می شویم آنجا که شاعر سالک به ادعای خویش به ؛ "طی زمان ببین و مکان در سلوک شعر" می رسد، در واقع از آرایه های تشبیه (این همانندی ) در مراتب سیر افعالی و صفاتی شناخت از یک سو و از استعاره (این همانی ) در مراتب ذاتی درک، بیشتر بهره می برد. جالب آنکه اسطوره، تمثیل و آرکی تایپ و ... بعد از استعاره آغاز می شوند. یعنی بعد از پذیرش این همانی در درکی که همان توحید ذاتی است. همان جا که رد وحدت اشیاء رقم می خورد. به قولی؛ هر بودی بود او می شود. چه اسطوره ها در کف فطرت حرکت کرده و بی هیچ رنگ و لعابی خفته و آرام به تماشای پدیده ها به خیالهای روزمره ی ما سلام می گویند. گاهی هم صدای آن ها به برکت ظهور روزنی ناخواسته به گوش می رسد. به این واگویه از سپهری توجه کنیم ؛ من از سیاحت در یک حماسه می آیم// و مثل آب؛ تمام قصه ی سهراب و نوشدارو را روانم" این من، من سپهری نیست. این من، من ایرانی با آن خاطره ی ازلی ملی از اسطوره ی رستم و سهراب است. سپهری از جانب ضمیر ناخودآگاه انسان ایرانی حرف می زند. آنهم با در خواستی اینگونه ؛ شراب را بدهید// شتاب باید کرد! شراب اینجا کنایه از کدام علت بی خودانگی در ذهن جستجوگر بوده و چرا باید شتاب کرد؟ چون قرار است دوباره ضمیر ناخودآگاه او را چیزی بیدار کند. مثلا تعلل در ترس از رسیدن نوشدارو، سهرابی را بکشد و رستمی را فراخ تر از پیش سازد. یا درد هویتی از ذهن به عین نرسیده خاموش شود و در ضمیرناخدآگاه خوابش ببرد. پس شراب می جوید و بی خودانگی درک این شهود ناخواسته ی به واقعیت پیوسته را می خواهد. شتاب می خواهد از که؛ از شاه، سرباز، مردم و ...؛ از جامعه اش! از حواس منتظر محبوس ناکام در ضمیرش. می بینی! اسطوره تفسیر ملتی از هستی خویش است. سرگذشت مقدسی در ازلیت، که نماد و تخیل و وهم‎ با او در زندگی و مراوده هستند. و بی چون و چرا در قابی از تمثیل هماره، کاوشگر هستی وجود لحظه های انسانند. یک بینش شهودی تمام نشدنی برای پاسخ به پرسش های مدام زندگی. چون او هم مثل آب تمام قصه ی سهراب و نوشدارو را روان است. او همه است و همه، او ... ! چرا که اسطوره ؛ زیرساخت مهم فرهنگی جامعه است. تصویر انحصاری رفتار پنهان یک ملت. حالا پرسش عظیم آن است که به واقع بر مبنای آنچه اساطیرمان برایمان کشیده و بر جای گذاشته اند ؛ ما اصولا همه رستمیم یا لاجرم همه سهراب ؟؟؟. خاطره ازلی ذهن ما خودش را رستم می جوید یا سهراب می بیند. باید برای معمول واقعیت سری دوباره به داستان زد. گوشی به جان فردوسی پدر سپرد و لبی بر افسون شوکران درد نهاد و حالی انگیخت که احوال جور دیگر بودن اکنونمان را حال باشد. رستم در بطن رودابه ی مادر، از همان طفلی بزرگ می نشیند، آن قدر که با رستمینه، پهلوی مادر می شکافند تا رستم گشاده نشین از آن عبور کند. رستم پهلوان ایران زمین می شود و در جنگ هویت با سهراب به دریدن پهلوی او رضایت می دهد تا رستم بماند و گشاده نشین هم. نوشدارو نمی رسد. و درد هویت به جانکاهی درد عمیق ملی در فرهنگ رفتاری جامعه سلام می گوید تا هریک از ما در ضمیر خویش رستمی بر سر مزار سهرابی پهلو دریده داشته باشیم . اسطوره ها نمی میرند. سهراب دارد نفس می کشد. رستم در جان فرهنگی ما لول می خورد. در کوچه، در خیابان، روی محاق خط ویژه ی عبور، در ایستگاه دروازه ی دولت . آه این دروازه ی دولت. آه از دست نشانه ها و شناسه ها. خوب فکر کن ! ما همه و هر روز برای خودمان یک رستمیم ! آنجا که خط عابر پیاده را نمی بینیم و برجان رهگذرآن شهر می تازیم. ما همه به وقتش یک رستمیم که باید بر کشته ی سهراب درون خودمان، منتقم باشیم. نماینده ای که قصد عبور از خط ویژه را دارد
، خود را شکل ازلی رستم می بیند. رستم های ازلی را با چسب روی مقام ها نشانده اند. فقط گاهی جابجا می شوند که درد باسن نگیرند. هیچگاه هم از سطح منظور رستم وارگی نمی افتند. بلند نشده روی صندلی دیگری می نشینند. کلا از طائفه ی گشاده نشینانند . سهرابی سرباز، به حکم وظیفه در آن واحد، رستم می شود. پهلویی از آبروی فرهنگ می درد تا نوشداروی ناکام بی دردی، بی اعتنا به اسطوره و تاریخ و واقعیت، تنها بماند . اما تا کجا؟ ایستگاه دروازه ی دولت ! با تابلویی اتفاقی به نام سیاووش، که راه آبی آسمان را روی پل هوایی آن سوتر گرفته است. نشانه ها کنار هم راه می روند. شناسه ها با هم حرف می زنند. فکر می کردم ؛ اگر احوال امروز ملک در ایستگاه دروازه ی این دولت، این است، احوال ملک فردا بر سر دروازه ی آن دولت، چگونه خواهد بود آن هم؛ با این همه رستمی که، ما داریم. . محمد ثابت ایمان https://zaya.io/fdkfm
درباره حکمرانی مجازی .MP3
24.76M
🎧 استاد میرباقری | الزامات مبارزه در دوران حکمرانی مجازی، ۹۹/۱‌۱/۱۰ 💥 ما باید در مقیاس مدیریت و حکمرانیِ فضای مجازی در جهان حضور پیدا کنیم و فقط کاربران نباشیم. مبارزۀ در سطح کاربری خوب است ولی کافی نیست. باید میدان درگیری خود را حکمرانی مجازی قرار دهیم و مسیر گسترش فضای مجازی در جهان و افق توسعۀ رسانه و استراتژی و سیاست‌گذاری در این عرصه را، نخبگان انقلاب اسلامی تعریف کنند. 💥 اگر در زمینِ حکمرانیِ مجازیِ غربی بازی کنید، بازنده‌اید؛ ولو گُل بزنید! این حکمرانی را باید خودتان به دست بگیرید و جهتش را تغییر دهید. 💥 باید برای استارتا‌پ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جایگزین طراحی کنید. شما به پلتفرم‌های جدیدی نیاز دارید که جنس جدیدی از نیاز و ارضا را به هم گره بزند و سامان دهد و نیازمندی‌های جامعه ایمانی را توسعه دهد. 💥 استراتژی شما در فضای مجازی، مبارزه با تحقیرشدگی در برابر غرب باشد. («تحقیر، فریفتگی انحلال»، طریق توسعۀ فرهنگ غرب است.) 💥 در مبارزۀ نرم و سخت در عرصه مجازی، اولویت در این است که پرچمداران را بزنید. اگر پرچمداران و محورها را بزنید، مابقی فرو می‌افتند. باید عمود خیمه‌شان را بکِشید. 💥 ادبیات اسلامِ ناب (در برابر اسلام آمریکایی) را احیا کنید. 💥 مواظب باشید که شهوتِ دیده‌شدن و طرفدار جمع کردن، شما را زمین‌گیر نکند. ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از طبیبِ جان
یه زمانی ۲۰۰۰ نفر کرونا میگرفتن ۲۰۰ نفر فوت می کردن. الان ۶۰۰۰ نفر کرونا میگیرن ۹۰ نفر فوت می کنن. چرا؟ ۱- مکانیسم‌های درمانی تفاوت کرده و در آن زمان داروهای نامناسب به مردم می دادند. ۲. تعداد تست‌ها بالا رفته ۳. ترس مردم کاهش پیدا کرده ۴. مردم ترجیح داده‌اند خودشان خودشان را درمان کنند. ۵. سایر موارد ۶. همه موارد پ.ن: آرام آرام سیاستهای دولت در فریبکاری کرونایی، رو میشود. البته برای اهل فن که مشخص بود، اما برای مردم هم مشخص خواهد شد https://eitaa.com/joinchat/3658612752C778c1803ba ═════●⃟ ᪥ ⃟●᪥᪥᪥════
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی روحانی میگه «خدا را گواه می‌گیرم هیچ شبی نبود که من با خیال آسوده سر به بالین بگذارم» یاد کیوون برره میوفتم😂 @Bisimchimedia
تقی زاده ستیزی در انتزاع حکایت بازخوانی سطحی و شعاری از تاریخ معاصر ایران اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹هشدار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پدیده شوم تقی زاده ها و تلاش برای پیشگیری از تکثیر آن در زمانه ما، انگیزه ای است که نخبگان جبهه انقلابی، خاصه اهل رسانه، به نحو عمیق و دقیق به این پدیده بپردازند. 🔻اقتضای بازکاوی عمیق پدیده تقی زاده های ایرانی آن است که اولا شاخصه محور باشد تا از تفسیرهای سلیقه‌ای و برچسب های بی وجه در امان باشیم. ثانیا این تاملات تاریخی لزوما باید مصداقی باشد تا زمینه عبرت آموزی و مقابله با تقی زاده های زمانه ما را تحقق بخشد. طبیعی است اگر تقی زاده پژوهی بدون بررسی تطبیقی و مصداقی صورت گیرد، امری شعاری و انتزاعی است که اولا فایده چندانی بر آن مترتب نیست و برعکس ممکن است به نوعی در مسیر منویات رهبری در این باب خلل ایجاد کند و با حساسیت زدایی از محافل نخبگانی به واسطه طرح بحث های سست و سطحی، روند مقابله با پدیده شوم تقی زاده ها را کند سازد. ثانیا ای بسا یک مجموعه در عمل با دنباله های فعلی پدیده تقی زاده در پیوند وثیق باشد یا اقلا با آن جریان مرزبندی مشخصی نداشته باشد اما برای رد گم کنی یا وجهه سازی، مدام به طور شعارزده، به طرح بحث پیرامون این پدیده شوم بپردازد. 🔹نهادهای عالی مدیریتی و نظارتی و پژوهشی حوزه علمیه قم، خاصه بخش های سیاسی و اجتماعی، مخاطبان اصلی فرمان مقام معظم رهبری در مقابله با پدیده تقی زاده ها هستند؛ حتما در حوزه کارهایی در این جهت صورت گرفته است که در جای خود قابل تقدیر است اما انتظار آن است که اثر این قبیل تلاشها در متن و بطن حوزه مقدسه یابد. یادمان نرود؛ هرگاه تذکارها و انذارهای حکیمانه ولایت را جدی دنبال کرده ایم، نتایج و برکات فراوانی در پی داشته است و برعکس. ۱۳۹۹/۱۱/۹ @rozaneebefarda
اعمال ولایت به سبک آخوند خراسانی! اخراج یک نماینده فاسدالمسلک از مجلس و تبعید او از کشور! مروری بر حکم تاریخی آخوند خراسانی و ملاعبدالله مبنی بر اعلان فساد مسلک سياسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از قـصـرشيرين به تهران: چون سياسي سيد حسن تقي زاده كه تاكنون جدا آن را تـعقيب نموده است، با مملكت و مقدسه برخود و اعيان شده است و از مـكنونات فاسده اش علنا پرده برداشته است، لذا از ملي و قابليت امانت نـوعـيـه لازمه آن مقام منيع، قانونا و است، منعش از دخول در مجلس مـلـي و مـداخله در امور مملكت و ملت بر عموم آقايان علما و اوليا امور و امنا دارالشوري كبري و قـاطـبـه امـرا و سـرداران عظام و آحاد عساكر معظمه مليه و طبقات ملت ايران ايدهم اللّه تعالي بنصره العزيز، واجب و از مملكت ايران ، و اندك مسامحه و تهاون حرام ودشمني با صاحب شريعت(ع) است به جاي او فرد امين دين پرست و وطن پرور، ملت خواه صحيح المسلك انـتـخاب فرموده، او را و مملكت شناسند، و به ملت غيور آذربايجان و ساير انجمنهاي ايـالـتـي و ولايـتي هم اين حكم الهي عز اسمه رااخطار فرمايند، و هر كسي از او همراهي كند، در هـمـيـن حـكم است، ولا حول و لا قوة الا باللّه العلي العظيم و به جميع ما رقم قد صدرالحكم من الاحقر عبداللّه مازندراني، قدر صدر الحكم من الاحقر الجاني، محمد كاظم خراساني بذلك. 🔶حاشیه روزنه اخیرا قبیله حیله و نیرنگ و غربزدگی تلاش زیادی به کار بسته که چهره‌ای لیبرال و سکولار از آیت الله آخوند خراسانی ترسیم کند که مخالف ولایت فقیه و حکومت دینی بوده است! این دروغها که اغلب در داخل کشور اسلامی به طور مداوم و گسترده منتشر می شود، نشان از عمیق دروغ گویی و نیرنگ بازی تقی‌زاده های جدید است. دروغ نامه علیه آخوند از یک سو و تحریف نامه های امثال و از دیگر سو، هرگز نخواهد توانست حقائق تاریخی را منقلب کند و برعکس جلوه دهد. این جماعت با تکیه بر برخی متشابهات تاریخی و سانسور محکمات فکری مرحوم آخوند، تلاش دارند چهره ای سیاست ستیز و سکولار از آن مجاهد ارایه کنند که تهمت آشکار و ظلم بزرگ است. این متن تاریخی تنها یک نمونه از محکمات تاریخی است که نشان می‌دهد آخوند خراسانی تا چه اندازه به مسئله ولایت فقیه اعتقاد داشته است. ایشان نماینده قانونی‌ مجلس شورای ملی را آنهم در اوج قدرت مطلقه پارلمان نشینان، از مجلس می‌کند و علاوه بر آن حکم به او از ایران می‌دهد. 🔻اگر این اقدام تاریخی اعمال ولایت و مصداق فراقانونی بودن ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی نیست، پس چیست؟! امید است دروغگویان و تحریف گران تاریخ قدری شرم کنند و دست از نیرنگ بازی بردارند. این حکم آخوند خراسانی با نامه ۶ فروردین ۶۸ امام به آقای منتظری قابل قیاس است؛ چه اینکه امام نیز در جلسه با هیئت رئیسه خبرگان به مناسبت صدور این نامه، منتظری را فاسد و فاسق و مفسد خوانده بود. برخلاف هیاهو های رسانه‌ای باند منتظری، این قبیل تطبیق ها و صراحت گویی ها، در تاریخ روحانیت شیعه مصادیق بسیار دارد. @rozaneebefarda
در سایت دولتی ! خدعه رسانه‌ای به سبک @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دیروز نه بهمن ۹۹ پایگاه برجامی انتخاب به مناسبت مرگ تقی‌زاده یادداشت مفصلی منتشر کرده که در آن به تطهیر تقی‌زاده پرداخته‌اند.👇 https://www.entekhab.ir/fa/news/598661/ 🔻در این يادداشت اشاره‌ای به تقی‌زاده نشده است! 🔻همچنین اشاره‌ای به این عنصر بدسابقه به چشم نمی‌خورد. 🔻حکم تاریخی مرحوم آخوند خراسانی مبنی بر فساد مسلک سياسی تقی‌زاده رسما شده است! 🔹نهایتا وابستگی آشکار این عنصر بدنام تاریخ ایران به نیز اینچنین توجیه شده است: ضدیت تقی‌زاده با روس‌ها سبب شد که مخالفانش شایع کنند که او با انگلیس‌ها همکاری می‌کند. ⭕️نویسندگان انتخاب با اشاره به نوشتجات تقی زاده تلاش کرده‌اند وی را چهره‌ای علمی نشان دهند! 🔻خط تطهیر تقی‌زاده پیشتر توسط حلقه مطبوعاتی آغاز شده بود و برخی حوزویان نیز در تولید نرم افزار این خط انحرافی دخالت داشتند. ⭕️خط تطهیر تقی‌زاده در حالی از سوی تقی‌زاده های جدید دنبال می‌شود که نه فقط مراجع نجف مثل آیات آخوند خراسانی و ملا عبدالله گيلانی حکم به فساد مسلک سياسی او دادند بلکه مزدوری چون نیز در خاطرات خود تقی زاده را نامیده است! با این وجود هنوز در ایران عصر جمهوری اسلامی قلم به دستانی هستند که به تطهیر تقی‌زاده مشغول اند و شوربختانه برخی حوزویان نیز در زمر این نحله وابسته درآمده اند. مطالب مرتبط تکمیلی در این باب را در روزنه بخوانید:👇 @rozaneebefarda
بزک کنندگان غرب و مدافعان ۲۰۳۰ هستند! مروری بر بیانات صریح و رهبری پیرامون عناصر غربزده زمانه ما @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹البتّه در داخل متأسّفانه بعضی‌ها  را میکنند، بدی‌های غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصّلاح -مثل ، مثل ، مثل دیگران- در باطنشان چقدر و وجود دارد؛  بینشان هست،  بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. 🔻در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل ، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است. 🔹 آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین . 🔹آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ 🔻البتّه امروز به توفیق الهی  ما و ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. 🔶حاشیه روزنه اقتضای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با جریان شوم ، مواجهه بهنگام و مصداقی با این جماعت است. مدافعان سند منحوس ۲۰۳۰ و مروجان غربزدگی در کشور و حوزه چه طیفی هستند؟! شکی نیست که دولت بانی ۲۰۳۰ بود اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته نقش مجلس در امضای یواشکی و اجرای مخفیانه ۲۰۳۰ است. @rozaneebefarda