هیأت محبین ولایت شهرک پرواز
📹 #استوری | مسئله انتظار در ادیان الهی #مهدویت 💻 Farsi.Khamenei.ir
در بزم وصالش همه کس طالبِ دیدار؛
تا یار که را خواهد و میلش به که باشد!!
🔰 به دروغ تبلیغ کردند که شیعه انگلیسی یعنی شیعهی ساکن انگلیس/ شیعه انگلیسی ممکن است در کشور اسلامی باشد اما مثل انگلیس دعوا درست میکند / شیعه انگلیسی یعنی شیعهی دعوادرستکن
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئلهِی مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. یک چیزهایی است که تنازع ایجاد میکند، باید به طور جدّ مانع بشویم. حالا سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی هم در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدند، این خیلی چیز خطرناکی است.
🔹 اینهایی که ضدّ اسلامند؛ نه با شیعه خوبند نه با سنّی. اینها وارد بحث شدند. بنده یک وقت گفتم شیعهِی انگلیسی و سنّی آمریکایی؛ بعضی خیال کردند که ما که میگوییم شیعهی انگلیسی، یعنی اینجور تبلیغ کردند به دروغ که شیعهِی انگلیسی یعنی شیعهای که ساکن انگلیس است، نه؛ شیعهی انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد. منظور الهامگیری از انگلیس است؛ یعنی شیعهی دعوا درست کن، سنّی دعوا درست کن. مثل داعش و مثل وهّابیها و امثال اینها که دعوا درست میکنند. مثل تکفیریها؛ اینها اسمشان مسلمان است، ممکن است متعبّد هم باشند به احکام فردی اسلامی اما در خدمت دشمن حرکت میکنند. اینکه اختلاف ایجاد میکند در خدمت دشمن است، فرقی نمیکند در هر جایگاهی باشد، در هر مقامی باشد، در هر کشوری باشد. ما به این عمیقاً اعتقاد داریم.
🔺 ما با کسانی که بعنوان طرفداری از تشیّع احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته میکردند برخورد جدّی کردیم. این باید همهگیر بشود. باید اتّفاق نظر بوجود بیاید. البته در هر دو طرف تندروانی وجود دارند، هم در شیعه افرادی هستند که حالا یا بر اثر اعتقاداتشان یا هر چه تندروی میکنند، در سنّیها هم کسانی هستند که تندروی میکنند، تندروی وجود دارد. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
و ســـلام بـر تـو
بـه تعــداد #دختـــرانی
که از گــور رهــانیدی...
#محمد_رسول_الله💚
@mohebbin_velayat
⭕️ به جای انکار، واقعیت تلخ «بیلبورد زنان سرزمین من» را بپذیریم!
✔️ درباره حاشیه یک کار فرهنگی کف خیابانی
✍ بیلبورد زنان سرزمین من که در میدان ولیعصر نصب و بعد از حواشی ایجاد شده با پاک شدن تمام تصاویر زنان دوباره نصب شد، باطنی از ذهنیت بسیاری از فعالین فرهنگی و رسانهای و تصمیم گیران است.
🔸 صرفا برای طراحان و مجریان این بیلبورد نباید خرده گرفت و اگر کمی منصفانه به این تابلو نگاه کنیم، بسیاری از امثال من و شما نیز در چنین پازل ذهنی گرفتار هستیم و یا حداقل به افکار عمومی که میرسیم، خلاف حتی اعتقاد علمی و سواد هنری مان شبیه این بیلبورد را به عموم مردم عرضه میکنیم.
🔸 تعریف ما از مفاخر و مشاهیر سلبریتی زده شده و همین تصور سلبریتی زده را به مردم القا کردیم و به آنها هم ظلم کردهایم. بدتر آنکه در میان سلبریتیها و به خصوص هنرمندان، بازیگران را بیشتر از بقیه سهم دادهایم. دوباره به تعداد تصویر بازیگران زن در بیلبورد خبرساز نگاه کنیم، حتی میانگین کمی آنها هم بیشتر از بقیه اقشار زنان افتخار آفرین هست. در حالیکه همین الان ما زنانی داریم که در حوزه صنایع دستی در جهان بینظیر هستند و رتبههای واقعی هنری جهانی دارند و مثل برخی بازیگران سیاسی به آنها جایزه داده نشده است. سهم این هنرمندان واقعی از این تابلو کجاست؟
🔸 کشورهای غربی در برجسته سازی مفاخر خود از ابتدا سخت گیریهای دارند که ما کمتر از آن بهره مند هستیم. این سخت گیریها از ارزیابی پایبندی افراد به وطن و اصول فرهنگی تمدن غربی تا ارزیابی سخت گیرانه تخصصی در همان حوزه مورد فعالیت فرد را شامل میشود. آنها بیشتر سلبریتیها و یا بازیگران خود را به عنوان مفاخر فرهنگی خود معرفی نمیکنند بلکه نهایتا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و نفوذ نرم در جوامع دیگر استفاده میکنند. ضمن اینکه اگر بازیگران خود را به عنوان مفاخر فرهنگی هم معرفی کنند، متناسب با سطح سخیف و ضعیف پایههای فرهنگی خودشان هست و فرهنگی در حال حاضر فاخرتر از این برای عرصه به جهان ندارند.
🔸 اما ما نیز در کشور خودمان در به کار بردن واژه هنرمند نیز ولخرجی کردهایم و با آن سبک برخورد کردهایم. برای برجسته ترین نقاشان، مجسمه سازان، طراحان فرش، معماران، خلق کنندگان صنایع دستی و... تنها به اساتید آنها هنرمند گفتهایم ولی به بازیگران که رسیدهایم، همهشان را هنرمند خطاب کردهایم. به این هم بسنده نکردهایم، هنر بازیگری را هم سخیف کردهایم، سینمای که چند بازیگر زن و مرد جوان هم شکل و هم قیافه در آن قرب بیشتری از بازیگران بزرگی داشته باشند که دهها نقش تاریخی و پیچیده اجتماعی و فرهنگی را بازی کرده، قطعا هنر بازیگری نیز در آن سیر نزولی داشته است. اساسا به سینمای که سیاستزدهترین چهرهها در آن بیشتر برجسته شدند، باید به رتبه هنری آن به دیده شک نگاه کرد. اگر جامعه ایران از دو قطبیهای کاذب سیاسی و فرهنگی کمی بیرون میآمد، میدیدیم که نمره مردم نیز به بسیاری از بازیگران تغییر میکرد. اگر ساختار فرهنگی و هنری غرب در تقابل فرهنگی با ایران نبود، حتما بسیاری از جوایزی که به بازیگران ایرانی داده شده را نمیدادند و اگر قرار بود هم جایزه بدهند چه بسا به بازیگران دیگری در ایران و به خاطر بازی موفق در نقش های به مراتب فاخرتر و هنرمندانهتر داده میشد.
🔸🔸امروز اگر جامعه هنری را به بازیگران تقلیل بدهیم حتما به تاریخ و عظمت هنر ایران هم ضربه زدهایم و بدتر از آن اگر در معرفی مفاخر عوامزده عمل کنیم حتما به تمدن ایران زمین ضربه زدهایم.
*مهدی جهان تیغی
ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/3093233666C13840b79c5
🌀لزوم برخورد با سرشاخه ها
در حوادث اخیر که از انتهای شهریور ماه آغاز شد برخلاف همیشه افراد و رسانه های داخل کشور خیلی زود وارد میدان شدند و آتش بیار معرکه و محرک احساسات مردم گشتند. حرکتی که به نظر نه از سر اشتباه محاسباتی بلکه با هماهنگی و دادن اطمینان درباره ی نتیجه اعمال آنها بود. از سلبریتی های ساکن در کشور گرفته تا ورزشکاران شاغل و رسانه های غیرسیاسی! این اتفاقات و این کنش ها برخلاف ناآرامی های گذشته نشان داد که طراحان به دنبال تاثیرگذاری بر ادراک مردم از طرق غیرسیاسی هستند و با به میدان آوردن افراد و رسانه های غیرسیاسی به دنبال ایجاد یک بحران فراگیر هستند که نمونه آن واکنش های فوتبالیست های بازنشسته و به تبعیت از آنها فوتبالیست های شاغل در داخل کشور بودیم مانند واکنش نشان دادن در فضای مجازی تا تراشیدن موی سر و بستن مچ بند سیاه و مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی و اشاره مستقیم به خوب نبودن حالشان بخاطر مسائل کشور! حتی فوتبالیست های شاغل در خارج از کشور هم واکنش نشان دادند که یکی از آنها عذرخواهی کرد اما دیگری همچنان سیاه پوش است و شادی پس از گل هم نمی کند! در کنار این واکنش ها رسانه های ورزشی پرمخاطب مانند ورزش۳ هم به این فضا دامن میزنند و با انتشار اخبار جعلی درباره دلایل محرومیت بازیکنان و یا تیتر زدن بی ربط نسبت با متن خبر در تلاش است تا نشان دهد همه جامعه ورزش(فوتبال) در مقابل حکومت است و خود بدنه فوتبال با ورزشکاران حامی حکومت برخورد خشن و حذفی انجام می دهد!
این اتفاقات لزوم برخورد با این رسانه ها و افراد را نشان می دهد زیرا این بار برخلاف اغتشاشات و آشوب های گذشته که چهره ها از اتفاقات کف جامعه تاثیرپذیری داشتند، این بار سرشاخه های غیرسیاسی(افراد،رسانه ها و...) هستند که در حال دمیدن در آتش ناامنی و آشوب و انشقاق هستند. این ورزشکاران(فوتبالیست ها)باید متوجه شوند که وقتی نود درصدشان با رانت و پول و پارتی ودلال بازی وارد این عرصه شده اند خیلی راحت حذف خواهند شد و جانشینان بسیار شایسته تری در پشت خط دارند تا جایگزین آنها شوند پس باید دست از این نمکدان شکستن بردارند، آنهایی که ادعای انقلابی بودن دارند حتی حاضر نیستند از مبلغ قرارداد خود بگذرند و اعلام بازنشستگی کنند نهایت فعالیت آنها تحریک مردم در فضای مجازی و بستن مچ بند و گرفتن پوزیشن انقلابی گری است والا برای آنچه که ادعایش را دارند حاضر به پرداخت هزینه نیستند.
در این روزگار حکمرانی مجازی،چگوارا و انقلابی ها هم مجازی و پلاستیکی شده اند.
ومن الله التوفیق
علی سلیمانی
@mohebbin_velayat
🌀 هر چه از غرب ضربه بخورند، باز از آنها تعریف می کنند
🔹 امام خمینی (ره):
این آقایان انساندوست دواهائی که می خواهند بفهمند که آیا مفید است یا مضر است می فرستند پیش ما، صادر می کنند به شرق.
همانطور که اطباء یک موش را، یک خرگوش را برای بعضی دواها تجربه می کنند و [ آزمایش] می کنند که بفهمند که این دوا چه جوری است، اینها ماها را تجربه می کنند و مع الاسف در بین این روشنفکرهای ما[...] باز از اینها تعریف می کنند برای اینکه مغز عوض شده است. یک کسی که پنجاه سال مغزش را آنها تربیت کرده اند و از مغز انسانی بیرونش کردند یک مغز غربی روی آن گذاشتند، این هر چه هم که ضربه از غرب به این مملکتش بخورد، به این کشورش بخورد باز از آنها تعریف می کند، باز هم دنبال این است که برگرداند.
#امام_خمینی
صحیفه امام؛ جلد ۱۱؛ صفحه ۲۲۵
صحیفه نور؛ جلد ۱۰ ؛ صفحه ۲۸۰
مورخ : ۲۱ آذر ۱۳۵۸
@mohebbin_velayat
🌀 شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای
۱- مسئولیت: مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزه ای برای تغییر وجود نخواهد داشت.
۲- تأثيرات: افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانه ها اعم از مثبت و منفی حساس باشند.
۳- تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد.
۴- اهمیت معنا: این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده و می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسير خارج از ذهن خودشان را فرابگیرند؛ به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند.
۵- قدرت: بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنی شان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک می کند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود.
۶- هدف: هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانه ها به سمت خودشان است. #سواد_رسانه_ای قدرت و اختیار را به فرد می دهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد.
@mohebbin_velayat