eitaa logo
هیأت محبین ولایت شهرک پرواز
563 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
983 ویدیو
14 فایل
این کانال جهت اطلاع رسانی برنامه‌های هیأت محبین ولایت شهرک پرواز تشکیل شده است. ارتباط با ما: @NEZHADYAN
مشاهده در ایتا
دانلود
هیأت محبین ولایت شهرک پرواز
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 جلسات هفتگی هیأت محبین ولایت شهرک پرواز 🔰🔰در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و فلسطین
با سلام حضور مخاطبین گرامی بابت برنامه هفته قبل و تغییراتی که در برنامه به وجود آمد پوزش می طلبیم. برادر گرامی امان آقا رضا جلیلی جهت تدوین پایان نامه اشان به مدت سه هفته به شهر قم عزیمت نموده اند ، بنا داشتیم که با هماهنگی ایشان و از مسجد جمکران چند دقیقه ای روضه خوانی ایشان را به صورت زنده در هیات اجرا کنیم و مداح برنامه دوست عزیزمان جناب آقای دکتر سعید جبرییلی باشند که متأسفانه برای ایشان هم کار ضروری پیش آمد و نتوانستند در برنامه حضور داشته باشند ، بابت این تغییر در برنامه از همه بزرگواران پوزش می طلبیم .
همانطور که اشاره شد ، آقا رضا جلیلی ، مداح بزرگوار هیأتمان، در حال تدوین پایان نامه خود با عنوان «آثار روانشناختی مجلس روضه امام حسین (ع) » هستند ، در این راستا نیاز به تکمیل فرم پرسشنامه زیر توسط عزیزان علاقمند به این موضوع داریم. شما نیز با چند دقیقه وقت گذاشتن و شرکت در این پرسشنامه در اجر معنوی این اثر علمی سهیم باشید. 👇👇👇
بسمه تعالی سن : جنسیت : (مرد ٫ زن) تأثیرات روضه امام حسین (ع) برای هر کدام از موارد زیر را جداگانه و در چند خط بیان نمایید ( می توانید به صورت صوت هم ارسال نمایید. ) ۱- آثار فردی ۲- آثار اجتماعی ۳-آثار شناختی ۴- آثار عاطفی ۵- آثار هیجانی ۶- آثار خانوادگی لطفا پاسخ های خود را به آیدی@NEZHADYAN ارسال نمایید. فقط خواهشا تا فردا یکشنبه شب ۱۴۰۲/۷/۲۳ ارسال نمایید. (آقا رضا به گردنمون خیلی حق دارند ، این کمترین لطفی است که می توانیم به نوبه خودمان و در انجام این تحقیق دینی برایشان انجام دهیم. با تشکر
هیأت محبین ولایت شهرک پرواز
بسمه تعالی سن : جنسیت : (مرد ٫ زن) تأثیرات روضه امام حسین (ع) برای هر کدام از موارد
با تشکر از افرادی که مشارکت کردند ، بقیه هم یه زحمتی بکشند به موقع این تحقیق برسه چاپ همدلی افراد گروه و همکاریشون در زمان های مختلف مایه شعف هست و همواره با عنایات خودتون ما رو شرمسار کردید. یا علی
هیأت محبین ولایت شهرک پرواز
بسمه تعالی سن : جنسیت : (مرد ٫ زن) تأثیرات روضه امام حسین (ع) برای هر کدام از موارد
با تشکر از عزیزانی که در این طرح شرکت کردند، در بین پیامهای ارسالی ، پاسخهای جالبی بود که چند نمونه از آنها را لازم دیدم در کانال بگذارم.
سلام علیکم سن: ۴۹ جنسیت: زن 1)از لحاظ فردی بمب انرژی را تزریق میکند وفرد را در انجام وظایف شرعی شارژ میکند ۲)از لحاظ اجتماعی در جامعه تاثیر گذار هست. مثلا اثار جرم وجنایت در محرم وصفر کاهش پیدا میکند. ۳)اثار شناختی اینکه شیعا در مراسمات امام شناسی خود را تقویت میکند. اینکه چه. ظلمهایی بر ال محمد اتفاق افتاده ۴)عشق به عشق از لاظ عاطفی بیشتر میشه وسعی میکنیم مثل اقا ازاد مرد باشیم ۵)شرکت در مراسمات وهیات برای قشر جوان هیجان وشور خواصی دارد الان که در ربیع الاول هستیم پسرم از شور حسینی خارج نشده است. ۶)در ایام عزاداری الفت ومهربانی در خانواده ها بیشتر میشود خانواده با هم در عزاداریها شرکت میکنند. ویا مراسمات در فامیل برگزار می شود ـ. رفت وامد در این ایام در ارحام تاثیر زیادی دارد. کل زندگی خانوادگی دگرگون می شود. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ارسالی از مخاطبان
بسمه تعالی سن : 42 جنسیت : (مرد) تأثیرات روضه امام حسین (ع): ۱- آثار فردی رسیدن به آرامش روحی – جدیت در انجام کارها- پیدا کردن روحیه خدمت به مردم- پیدا کردن روحیه گذشت از اشتباهات دیگران- مبارزه با ظالم در حد توان ۲- آثار اجتماعی در کنار هم بودن اقشار مختلف جامعه- روحیه گذشت وایثار نسبت به همدیگر- پیدایش روحیه حق طلبی در جامعه- مبارزه با ظلم در همه نوع آن- توجه به مساله معاد- پی بردن عمیق به بد بودن ستم بر دیگران ۳-آثار شناختی ۴- آثار عاطفی لطافت روح- کمک به همدیگر- بهانه ای برای خالی کردن دل ۵- آثار هیجانی ۶- آثار خانوادگی در کنار هم بودن اعضا خانواده- تاثیر حس وحال افراد حاضر در روضه بر روی اعضا خانواده بخصوص کودکان 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ارسالی از مخاطبان
❇️ عزاداری امام حسین (ع)آثاروبرکات فراوانی درزندگی دینی ودنیایی مردم دارد. که آثارتربیتی ، اخلاقی ، معنوی ، عرفانی ، ودینی ، وهم چنین ظلم ستیزی نمونه های آن است . علاوه برآن گردهمایی های اجتماعی ، همبستگی ، رسیدگی به نیازمندان ومظلومین، وکسب معرفت دینی وآشناشدن به مسایل مذهبی، ازدیگرآثارآن است. ▪️بدون شک عزاداری امام حسین (ع) درابعادمختلف خودتأثیرات عمیقی براندیشه ی احادمردم داشته است ، ازاین روانسان های وارسته؛ همگام بامنطق حسینی ازهمین مجالس بیرون آمده اند. واین مجالس همواره پرورش دهنده انسان های حق طلب وعدالت گستر وشجاع بوده واست . ❇️بنابراین درسایه تشکیل عزاداری که نوعی همدردی وهم نوعی وجوددارد، عزاداران حسینی به بسیاری ازمسایل اجتماعی همدیگراطلاع پیداکرده وبراساس مهرومحبت دینی وبرادری درجهت رفع آنهابرمی آیند. ❇️درنتیجه این مجالس به انسان درس عزت ، آزادگی ،ایثار، فداکاری ، ودرس تقوی واخلاق می آموزد. ودرطول تاریخ جلسات عزاداری امام حسین (ع) به مثابه کلاس های درس برای توده های مردم بوده است وآنان رابامعارف وحقایق دینی ، آشنامی کرده است ، بی تردیداین جلسات یکی ازمؤثرترین پایگاه های خودسازی وتهذیب نفوس وتربیت اخلاق است . ▪️اماّاثرمنفی عزاداری نکردن عدم رسیدگی به همدیگر، محروم ماندن ازبرکات معارف دینی که دراین جلسات بیان میگردد، ضرری جبران ناپذیری است که چیزی دیگری جایگزین آن نمی شودونخواهدشد.
سلام آقای نژادیان وقت بخیر انشاء الله که آقای جلیلی همیشه موفق باشند قطعا همینطوره به گردنمون حق دارند اینو از خردسالان که در مراسمات مذهبی شرکت میکنن به عینه می بینیم که چه شوق و حالی دارند که هر هفته به مراسم بیایند .
قبل از اينکه عزاداري ها متناسب با اجتماعات بزرگ انساني و همچنين متناسب با مناجات فردي با اولياي خدا باشند، داراي يک فضاي خانوادگي هستند. نود و نه درصد از عزاداري ها و روضه ها داراي بحث هاي خانوادگي هستند. اباالفضل العباس (ع) برادر امام حسين (ع) است. زينب کبري (س) خواهر امام حسين (ع) است. حضرت رقيه فرزند سه ساله ي ابا عبدالله الحسين (ع) است. بنابراين ما با خانواده اي پر از مصيبت مواجه هستيم. شما کمتر مي بينيد که از روضه هاي اصحاب چيزي خوانده شود. حضرت قاسم بن الحسن نسبت برادرزادگي با اباعبدالله الحسين (ع) دارد. يعني يک خانواده به کربلا رفته اند. وقتي از امام حسين (ع) مي پرسيدند که چرا خانواده ي خود را به همراه مي بريد، آنقدر مسئله پيچيده و پر رمز و راز بود که حضرت نمي توانستند پاسخي بدهند. فقط مي فرمودند که خدا اينطور خواسته است. خدا خواسته که خانواده ي من در اين قيام مشارکت کنند. طبيعتاً مشارکت آنها چيزي جز اسارت بعد از واقعه ي عاشورا نبود. مثلاً يک اجتماع ده هزار نفري تشکيل مي شود و آنها همگي روضه ي وداع حضرت زينب (س) با امام حسين (ع) که وداع يک خواهر با برادر است را مي خوانند. يا يک اجتماع تشکيل مي شود و گفتگو هايي را که بين حضرت رباب و همسر ايشان امام حسين (ع) و همينطور فرزند ايشان رد و بدل شده را بازگو مي کنند. بنابراين همه نشسته اند و براي يک مصيبت خانوادگي گريه مي کنند. اصلي ترين و پرحماسه ترين مصيبت هاي امام حسين (ع) همه در محيط خانواده است. تنها برخي از روضه هاي دهه ي محرم مختص اصحاب است. اينها طبيعتاً روابط بين اعضاء خانواده و فاميل را به يکديگر نزديک مي کند. کلمه ي عمو و طفل شيرخواره براي بچه هايي که عزاداري مي کنند، کلمه ي محترم و مقدسي مي شود. يک مادري که طفل شيرخواره دارد و همينطور دخترهاي سه ساله در محرم محترم تر مي شوند. نوجوانان سيزده ساله عزت ديگري پيدا مي کنند. خواهر و برداري در محرم معناي ديگري پيدا مي کند. اين همه تناسب بين روضه هاي اباعبدالله الحسين (ع) و مفهوم خانواده باید  رونق در خانواده ها شود. وقتي پدر از روضه ي حضرت رباب که اينقدر به همسر خود وفادار بود و امام حسيني (ع) که اينقدر به همسر خود علاقه داشت، باز مي گردد يقيناً رابطه ي او با همسرش تلطيف مي شود. يقيناً اگر اين مرد کودکي در بغل دارد، بهتر او را در آغوش مي گيرد. اينها آثار وضعي و تربيتي است که در خانواده ها برجا مي گذارد. اگر بپرسند که روضه ي اباعبدالله الحسين (ع) بيشتر بر چه قشري تأثير مي گذارد، يقيناً پاسخ خانواده است. اين روضه ها موجب تحکيم بنياد خانواده مي شود. اگر ما با دقت نگاه کرده و با اين نگاه روضه خواني و مداحي کنيم، مجالس را برپا کنيم و حضور بچه ها را در اين محيط هاي عزداري سهل کنيم، براي آنها جايگاه اختصاصي قرار داده و تک تک مفاهيم عاشورا را آرام آرام منتقل کنيم، از محبت به خاندان اهل بيت و همينطور علاقه ي اباعبدالله الحسين (ع) به فرزندان ايشان سخن بگوييم، يقيناً بچه ها در اين فضا معارف ديني را بهتر درک مي کنند و عواطف خانوادگي رونق پيدا مي کند. ما انتظار داريم که تحت تأثير محرم عواطف در خانواده ها بهتر شود. اين تأثيرات به نگاه، تربيت و نحوه ي ارتباط ما با عزاداري بستگي دارد. البته تا حدي به طور ناخود آگاه روضه هاي ايام محرم خانواده ها را رونق مي بخشد. مخصوصاً در مورد کساني که به صورت خانوادگي شرکت مي کنند. بهترين خاطره ها در اين ايام در ذهن بچه ها شکل مي گيرد. نماز يک اثري به صورت ناخود آگاه در افراد برجاي مي گذارد.  را از فحشا و منکر دور کند، يقيناً اثر آن بيشتر خواهد شد. عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع) نيز خود بخود در خانواده ها اثر دارد. بخشي از آثاري که الان در جامعه ي ما است مربوط به عزداري اين ايام است. ما مشکلات خانوادگي زيادي داريم. اما خوبي و محسنات زيادي هم درجامعه ي ما وجود دارد. اگر کسي مطالعه کند مطمئناً متوجه مي شود که اين رونق مربوط به عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع) است. مثلاً اگر در يک فاميل آمار بگيريم معمولاً يک خانواده اي روابط گرمي دارند و براي بقيه الگو مي شوند. اين افراد که روابط گرمي دارند بيشتر اهل عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع) هستند. يا کساني که روضه هاي خانگي مي گيرند، همه ي افراد خانواده يک کار مشترک انجام مي دهند. واقعاً اين بزرگترين سرمايه هاي اجتماعي است که مي تواند در حيات بشر وجود داشته باشد. ما مومنين به خاندان عصمت و طهارت اين سرمايه ي بزرگ اجتماعي را داريم. ولي يکي از اساتيد نقل مي کرد که عده اي از روان شناسان را براي يک کنفرانس به ايران دعوت کرده بودند. اين استاد مي گفت که ما اين افراد را به حرم امام رضا(ع) برديم. آنها نمي خواستند از آن حرم خارج شوند. حتي به مذهب و دين ما هم کاري نداشتند ولي مي گفتند که چقدر در اين مکان امواج مثبت و آرامش وجود دارد.
این سه پیام را هم یکی از بزرگوارن در پاسخ به سوالات ارسال کرده اند .👆👆👆
به نام خدا 53 ساله زن 1. وقتی در هیئتی حضور پیدا میکنم درسته که در ظاهر غمگین شده ام ولی بعد از مراسم انگار غمی از دلم برداشته شده 2. از موضوعاتی که در جامعه پیش آمده ویا کمکی که باید به یک نیازمند شود. وفرزندانمان در این جمع با همکاری جمعی آشنا میشوند 3. از حقیقت مصائبی که بر اهل بیت خصوصا امام حسین ع گذشته آشنا می شویم وبا شناخت عزاداری می کنیم 4. با شنیدن مصائب کربلا تصویری از وقایع در ذهنم نقش میبندد وآنچنان عاطفه ای شکل میگیرد که گویا الان اتفاق افتاده 5.با سینه زنی در روضه در واقع هیجان قلبی ما آرام می گیرد واین آرامش با هیچ چیز قابل معاوضه نیست 6. حضور خانوادگی هم در ظاهر هیئت نقش داردیعنی فقط میانسال وسالخورده نباشند هم برای خود فرزندان بهتر است که مطالبی یاد بگیرن ودر این خانواده صمیمیت هم بیشتر است