eitaa logo
『مُهجَة』
2.8هزار دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
10.5هزار ویدیو
0 فایل
『•﷽•』 ∽∽∽ #تابع‌قوانین‌ایتا. بی‌پناه‌‌که‌شدی‌صدایش‌‌کن او‌حسین‌ِ‌وِترالمَوتوراست‌ میداندتک‌وتنها‌شدن‌‌یعنی‌‌چه‌.. درآغوشت‌می‌گیرد!💔 • ● امری🌱 @aghay_khodam
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳 کدام نماینده برای پس گرفتن استیضاح وزیر روحانی از او آپارتمان گرفت ؟ ▪️کدخدایی دیروز در مصاحبه ای با شرق از نماینده‌ای گفت که آپارتمان گرفت تا امضای استیضاحش را پس بگیرد ▪️غلام کاتب نماینده مردم گرمسار معروف به غلام کاسب نماینده ای است که برای پس گرفتن امضای استیضاح عباس آخوندی آپارتمانی ۷۳ متری در سعادت آباد تهران برای دامادش گرفت ... 🖌رزنانس https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
یادداشت امیرکبیر در شب قدر: معبودا، رو به سوی تو دارم، هدایتی فرما تا گره از کار مردم بگشایم تا مقبول الهی گردد... https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
دعوت از تمام آزادی خواهان جهان بخصوص ایرانیان برای مبارزه با ویروس جهانی اسرائیل با هشتگ در روز 25 اردیبهشت 1399 ساعت 22:30 به وقت تهران https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
🔴فعال یمنی: ایران به فضا رسید، اما عربستان هنوز به صنعا هم نرسیده است ♦️«علی عبدالسلام العجری» فعال و مجاهد یمنی با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آل سعود در توئیتی نوشت: ایران کمتر از یک میلیون دلار هزینه کرد و به فضا رسید. عربستان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد و حتی به صنعا نرسید. https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
⭕️ فلا تکلّمونی بما تکلّم به الجبابره ‌ولا تتحفّظوا مِنّی بما یتحفّظ به عند أهل البادره، و لا تخالطونی بالمصانعه و لاتظنّوا بی  إستثقالا فی حقّ قیل لی، وَلا التماس إعظام لنفسی، فانه مَن إستثقل الحقّ ان یقال له او العدل ان یعرض علیه، کان العَمل بهما أثقل علیه»؛[۱]  🔻«با من آن گونه که با زمامداران گردنکش سخن گفته می‌ شود، حرف نزنید، و آن گونه که مردم خود را در برابر حاکمان تندخود و جبار حفظ می‌ کنند، محدود نسازید، و با چاپلوسی و تملق با من در نیامیزید، و نپندارید که شنیدن سخن حق بر من گران می‌ آید، و یا خواهان آنم که مرا بزرگ دارید، زیرا کسی که شنیدن سخن حق و یا پیشنهاد انجام عدالت بر او سنگین باشد، مسلماً عمل به آن دو، برایش سخت تر و دشوارتر است» دعوت می کنم بخونی خطبه 216 نهج البلاغه https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
⭕️در لیلة الهریر که نزدیک بود سپاهیان امام(ع) کار جنگ [صفین] را یکسره کنند، اشعث در جمع کندیان به پا خاست وضمن خطبه‌ای خواستار ترک جنگ شد، تا خبر خطبه اشعث به معاویه رسید، دستور داد تا قرآن را بر نیزه‌ها کنند! . دشمن پیام‌ها را رصد و طبق آن برنامه‌ریزی می‌کند! و دلخوش است به اشعث ها! محمد اکبرزاده https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
درس‌هایی از آیات الهی برای زندگی موفق؛ جزء بیستم https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
▪️امشب این دل یاد مولا می کند لیلة القدر است و احیا می کند ▪️بشنو ای گوش دلها بی صدا نغمه ی فزت و رب الکعبه را 🏴تسلای دل امام زمان(عج) صلوات https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
📋 ♦️تاریخچه و نقش در صیانت از سرمایه های ملی 🌸دکتر موسی نجفی 🔹چه ارتباطی بین ورود روحانیت و میرزای شیرازی به مسأله تنباکو و ورود رهبر انقلاب به مسأله و حالا «» می‌توان یافت؟ 🔹صیانت از سرمایه‌هایی مانند ، وتولید ملی، چقدر به وظایف ذاتی روحانیت مربوط می‌شود و عملکرد فعلی علما و حوزه‌های علمیه در چنین مقولاتی چگونه است؟ 🔹روحانیت در عرصه‌های ماهیتاً اقتصادی، چه وظیفه یا ظرفیت تمدنی‌ای دارند؟ 🔹ورود روحانیت در قیام تحریم تنباکو در ۱۳۰ سال پیش، با ورودی که امروز روحانیت به مسائل اقتصادی و بازار دارد، از جنبه‌هایی مشترک، و از جنبه‌هایی نیز متفاوت است. 🔹اولاً، مسئله در این مورد فقط بازار، سود و مسائل اقتصادی نیست. بلکه مسئله‌ی هویت و استقلال نیز مطرح است که این جنبه مشترک هر دو ورود روحانیت است. 🔹اگر دقت کنیم، بیداری اسلامی جریان بزرگی است که در همه جهان اسلام – در مصر، هند، ایران، عراق، لبنان و کشورهای مختلف – بوده است، و نیز یک جریان هویت‌زا نیز هست. 🔹در برخی از این کشورها، جنبه سلبی ابتدا خود را نشان داده است، و در یک‌جاهایی نیز ایجابی. 🔹وقتی به بحث‌های سیاسی و تمدنی پرداخته می‌شود، بحث‌ها ایجابی می‌شود. وقتی از تحریم سخن می‌گوییم، بحث‌ها سلبی می‌شوند. 🔹قیام تحریم تنباکو سلبی است، البته توانسته حرکت بزرگ جهان اسلام در مورد بیداری اسلامی و هویت را عمق ببخشد و مقدمه‌ای برای حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی باشد؛ از آن جنبه در دلِ این حرکت سلبی یک نوع ایجاب قوی هم وجود داشته است. متن مشروح👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
اما قیام تحریم تنباکو، نفی یک حرکت خارجی و مقابله با حرکت خارجی است، و از این نظر مهم است. مسئله «جهش تولید» که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند نیز با اینکه ایجابی است و درپی جهش تولید است، اما آن هم در دلِ خودش حرکت سلبی دارد. به عبارت دیگر، در این قضیه جنبه ایجابی‌اش بیشتر جلوه دارد، اما در دون خودش سلبی است. چراکه جهش تولید باعث می‌شود یک رقابت در بازار داخلی بین اجناس، کالاها و یا تولیدات داخلی با مشابه خارجی ایجاد شود؛ و ما می‌دانیم اینجا استفاده از اجناس خارجی فقط جنبه‌ی استفاده‌ی اقتصادی و کالایی ندارد، بلکه جنبه‌ی هویتی، شخصیتی و استقلال نیز در زندگی مردم به دنبال دارد.👇👇👇ادامه https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
👆👆ادامه ⬅️نهضت تحریم تنباکو، نام نهضتی مهم، مؤثر و نام آشنا در تاریخ جهان اسلام است. اقدام علمای اسلام و به ویژه فتوای میرزای شیرازی با همراهی مردم ایران باعث شد تا قرارداد استعماری «رژی» که بین دولت ناصرالدین شاه قاجار و یک شرکت انگلیسی به مالکیت «ماژور تالبوت» بسته شد و بر اساس آن تولید، خرید و فروش توتون و تنباکو برای مدت ۵۰ سال در انحصار آن شرکت قرار می‌گرفت، ناکام بماند. رهبر معظم انقلاب اسلامی که طی سال‌های اخیر، عناوین اقتصادی را برای نام‌گذاری سال‌ها برگزیده‌اند، باتوجه به شرایط فعلی کشور، سال ۱۳۹۹ را «جهش تولید» نام نهادند تا روند استقلال اقتصادی کشور تکمیل شود. در رابطه با شباهت‌ها و ارتباط قیام تحریم تنباکو به رهبری میرزای شیرازی و نام‌گذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت‌وگوی ویژه‌ای با «دکتر موسی نجفی»[۱] انجام شده است: *چه ارتباطی بین ورود روحانیت و میرزای شیرازی به مسأله تنباکو و ورود رهبر انقلاب به مسأله تولیدملی و حالا «جهش تولید» می‌توان یافت؟ صیانت از سرمایه‌هایی مانند تنباکو، نفت وتولید ملی، چقدر به وظایف ذاتی روحانیت مربوط می‌شود و عملکرد فعلی علما و حوزه‌های علمیه در چنین مقولاتی چگونه است؟ روحانیت در عرصه‌های ماهیتاً اقتصادی، چه وظیفه یا ظرفیت تمدنی‌ای دارند؟ ورود روحانیت در قیام تحریم تنباکو در ۱۳۰ سال پیش، با ورودی که امروز روحانیت به مسائل اقتصادی و بازار دارد، از جنبه‌هایی مشترک، و از جنبه‌هایی نیز متفاوت است. اولاً، مسئله در این مورد فقط بازار، سود و مسائل اقتصادی نیست. بلکه مسئله‌ی هویت و استقلال نیز مطرح است که این جنبه مشترک هر دو ورود روحانیت است. قضیه «کمپانی رژی» و در مقابل آن حکم تحریم تنباکوی میرزار شیرازی، یکی از مقاطع مهم بیداری اسلامی است و اتفاقاً از آن ازمنه‌ای است که بیداری اسلامی، از جهان تسنن به جهان تشیع وارد و عمیق‌تر شد، و نیز بُعد وسیع‌تری پیدا کرد و به استعمار ضربه بزرگی وارد ساخت. اگر دقت کنیم، بیداری اسلامی جریان بزرگی است که در همه جهان اسلام – در مصر، هند، ایران، عراق، لبنان و کشورهای مختلف – بوده است، و نیز یک جریان هویت‌زا نیز هست. در برخی از این کشورها، جنبه سلبی ابتدا خود را نشان داده است، و در یک‌جاهایی نیز ایجابی. وقتی به بحث‌های سیاسی و تمدنی پرداخته می‌شود، بحث‌ها ایجابی می‌شود. وقتی از تحریم سخن می‌گوییم، بحث‌ها سلبی می‌شوند. قیام تحریم تنباکو سلبی است، البته توانسته حرکت بزرگ جهان اسلام در مورد بیداری اسلامی و هویت را عمق ببخشد و مقدمه‌ای برای حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی باشد؛ از آن جنبه در دلِ این حرکت سلبی یک نوع ایجاب قوی هم وجود داشته است. لذا می‌بینیم که پانزده سال پس از قیام تحریم تنباکو، نهضت مشروطیت به وجود می‌آید که یک نهضت ایجابی است و در جهان اسلام نیز، ایران این چراغ را زودتر از بقیه کشورهای اسلامی روشن کرد، و بحث آزادی، پارلمان، نظام سیاسی و اصلاح نظامی سیاسی در ایران زودتر از سایر کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی به حرکت درآمد و جرقه آن زده شد. اما قیام تحریم تنباکو، نفی یک حرکت خارجی و مقابله با حرکت خارجی است، و از این نظر مهم است. مسئله «جهش تولید» که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند نیز با اینکه ایجابی است و درپی جهش تولید است، اما آن هم در دلِ خودش حرکت سلبی دارد. به عبارت دیگر، در این قضیه جنبه ایجابی‌اش بیشتر جلوه دارد، اما در دون خودش سلبی است. چراکه جهش تولید باعث می‌شود یک رقابت در بازار داخلی بین اجناس، کالاها و یا تولیدات داخلی با مشابه خارجی ایجاد شود؛ و ما می‌دانیم اینجا استفاده از اجناس خارجی فقط جنبه‌ی استفاده‌ی اقتصادی و کالایی ندارد، بلکه جنبه‌ی هویتی، شخصیتی و استقلال نیز در زندگی مردم به دنبال دارد. پس از این جنبه می‌توانیم بگوییم حرکت تحریم تنباکو ظاهراً سلبی است، اما باطناً ایجابی است. اما حرکت جهش تولید، که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال جاری نام‌گذاری شده، ظاهراً ایجابی است اما در باطن چون تحریم هم دارد، تحریمی و سلبی هم هست. در هر صورت، شباهت این دو مورد، در این است که عمقی را به نهضت بیداری اسلامی در ۱۳۰ سال پیش و به انقلاب اسلامی امروز می‌دهند و اینکه در چه قسمتی این‌ها می‌توانند یک نوع تمدن‌سازی را نشان بدهند، به بخش هویت‌زای این‌ها باز می‌گردد. [۱]. عضو سابق هیئت علمی گروه آموزشی علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، مدیر گروه اندیشه سیاسی دانشکده الهیات و فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی، رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی، مدیر گروه دوره دکترای علوم سیاسی با گرایش مسائل ایران در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
🔴سازمان ملل خواستار خلع سلاح حزب‌الله شد ♦️شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی مداخله‌جویانه خواستار خلع سلاح همه گروه‌های مسلح لبنان از جمله حزب‌الله شد. https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
رانیا العسال (کاربر عراقی): مهم نیست از چه مذهبی است و عمامه اش چه رنگی دارد همین که آمریکا زیر پاهاش درحال ساقط شدن و کرامت اسلام زنده شده است کفایت می کند. https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
🔴احتمالا خواستن سردار حاجی‌زاده رو بدیم بهشون ترور کنن ندادیم، شاکی شدن! سید حمید علیزاده https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف استاندار سابق موصل به نقش برجسته شهید سلیمانی در وحدت بخشیدن بین شیعیان عراق سردار سلیمانی و ابومهدی در بین شیعیان محبوبیت خاصی داشتند با اینکه این افراد نیستند ولی استراتژی هیچ فرقی نکرده https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
🟢علی (ع) را چه کُشت؟! یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟! البته عبدالرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم "جمود"، "خشک مغزی" و "خشکه مقدّسی"؛ همین هایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‏ کردند، واقعاً خیلی تأثّرآور است... علی به جهالت و نادانی این ها ترحّم می‌کرد، تا آخر هم حقوق این ها را از بیت المال می‌داد و به این ها آزادی فکری می‌داد... ابن ابی الحدید می‌گوید، اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که این ها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: "ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شب های عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم...!" 📚از کتاب اسلام و نیازهای زمان، ج ١|نوشته https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، همین مصیبت سلب حکومت از حضرت امیر(ع) بود؛ و عزای او از عزای کربلا بالاتر. مصیبت وارده بر امیرالمؤمنین و بر اسلام بالاتر است از آن مصیبتی که بر سید‌الشهداء(ع) وارد شد. اعظمِ مصیبت‌ها این مصیبت است که نگذاشتند مردم بفهمند اسلام یعنی چه. صحیفه امام؛ ج2؛ ص360 | نجف؛ 1 تیر 1350 https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ کوبنده ومستدل حجت الاسلام والمسلمین عالی به اراجیف روحانی درخصوص نقد معصوم علیه السلام در حضور خود وی https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو قطر معلوم نیست چه خبره! چند نفر کشته شدند؟ کودتا میخواد بشه؟ اما اینو میدونیم که شاهزاده‌ها به جون هم افتادن و اتفاقات داخلی سانسور شدید میشه! اما خدا نکنه تو ایران یه گربه‌ای چاله بیوفته، اونوقته که شبکه‌های ماهواره‌ای حکومت رو به متهم به حیوان آزاری می‌کنن! https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅══✼🌷✼══┅┄ 💦شعرخوانی اشک‌آلود هرڪه را صبح شهادت نیست، مرگ هست/ بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می ڪند 🌙دیدار شاعران با رهبر انقلاب ماه رمضان ‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/1420951586Cf26e2e98eb
هدایت شده از 『مُهجَة』
اعمال شب جمعه:استغفار آخر روز پنجشنبه أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِی لا إِلَهَ اِلّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ تَوْبَةَ عَبْدٍ خَاضِعٍ مِسْکِینٍ مُسْتَکِینٍ لا یَسْتَطِیعُ لِنَفْسِهِ صَرْفا وَ لا عَدْلا وَ لا نَفْعا وَ لا ضَرّا وَ لا حَیَاةً وَ لا مَوْتا وَ لا نُشُورا وَ صَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الْأَخْیَارِ الْأَبْرَارِ وَ سَلَّمَ تَسْلِیما. طلب آمرزش می‏نمایم از خدایی که نیست معبودی جز او، زنده و پایدار است، و توبه می‏نمایم به سوی او توبه بنده فروتن‏ بی‏چیز که فقیر و عاجز ناتوان است برای نفس خود و نه دفاعی و نه سودی و نه زیانی و نه زندگی‏ و نه مرگی و نه رستاخیزی و درود خدا بر محمّد و خاندان او، پاک و پاکیزگان، از برگزیدگان و نیکان، و درود فراوان فرست
هدایت شده از 『مُهجَة』
اعمال شب جمعه null و از حضرت رسول صلّی الله علیه و آله روایت شده: هرکس در شب یا روز جمعه این دعا را، هفت بار بخواند، اگر در آن شب یا در آن روز از دنیا برود وارد بهشت می‏شود و آن دعا این است: 0👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از 『مُهجَة』
اعمال شب جمعه null اللهُمَّ أَنْتَ رَبِّی لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ خَلَقْتَنِی وَ أَنَا عَبْدُکَ وَ ابْنُ أَمَتِکَ وَ فِی قَبْضَتِکَ وَ نَاصِیَتِی بِیَدِکَ أَمْسَیْتُ عَلَی عَهْدِکَ وَ وَعْدِکَ مَا اسْتَطَعْتُ أَعُوذُ بِرِضَاکَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ أَبُوءُ بِنِعْمَتِکَ [بِعَمَلِی‏] وَ أَبُوءُ بِذَنْبِی [بِذُنُوبِی‏] فَاغْفِرْ لِی ذُنُوبِی إِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا أَنْتَ. خدایا! تویی پروردگار من، شایسته پرستشی جز تو نیست، تو مرا آفریدی و من بنده تو و فرزند کنیز تو و در دست قدرت توام‏ و زمام زندگی‏ام به دست توست، تا توانستم بر عهد و پیمان روز را به شب آوردم. از شرّ آنچه انجام دادم به‏ خوشبینی و خشنودی تو پناه می‏آورم، به نعمتت اعتراف و به گناهم اقرار می‏نمایم پس گناهانم را بیامرز، زیرا گناهان‏ را جز تو نمی‏آمرزد