eitaa logo
محکمات
324 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄ «إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ» انقلاب فرزند رشید دانشمندی را از دست داد، شهادت دکتر فخری زاده بر امام زمان عج و رهبر عزیزمان و مردم غیور ایران تبریک و تسلیت باد! ننگ بر وادادگی، ننگ بر سرپیچی از دستور ولی. «مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ»(امام علی ع) آنکه وقت یاری ولیّ خود خُفت، با لگد دشمن بیدارش می‌کنند. ضربه های بیشتری در راه است. چون خفتگان انکار نکنیم. این طائفهٔ «هم السفهاء»، بیدار نخواهند شد، مردم باید مسیر خود را بیابند و در تمام زمینه ها به میدان بیایند. سالها است که این خواست رهبری است. تنها مانع ضربه های بزرگ، و مهمترین عامل خیزهای بلند الهی، «قیام مردم» برای رفع مشکلات و موانع و سفاهتها و سستیها و خباثتهاست. معجزه های بزرگ در گرو اراده مردم است. وقتی که مردم بخواهند خدا به میدان می آید. « ... حَتّٰى يُغَيِّرُوا مٰا بِأَنْفُسِهِمْ»﴿الرعد، 11﴾ این راه را برای مردم روشن کنیم. ┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄ خدا مهربانتر از آن است که نصرت خود را در دل امور سختی بپیچد، و البته خدا با جلالت تر از آن است که مهر خود را در پای هر هرزه ای بریزد، به ما گفته به پا خیزید، من را کنار خود می بینید، به همین زیبایی! می گوید به پا خواهم خواست، و گرنه یاری نخواهید داشت. «أَ لَمْ تَعْلَمْ، أَنَّ اَللّٰهَ لَهُ مُلْكُ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ وَ مٰا لَكُمْ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لاٰ نَصِيرٍ ﴿البقرة، 107﴾ نمی‌دانی خدا پادشاه آسمانها و زمین است؟ نمی دانی جز خدا سرپرست و یاوری ندارید؟ و قیام در گرو بیداری است. امّا فصل بیداری ما کی است؟ ┄┄┄┅•••=✧ااا❁ااا✧=•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
✅ شعری از حافظ که اشک علامه را درآورد! روزى در محضر نادره دوران، ترجمان قرآن، حضرت آيت‌الحق، مرحوم‏ علّامه‏ طباطبائى‏ بوديم كه يكى از دوستان حاضر در آن جلسه اين بيت عارف شيراز را زمزمه كرد: كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش‏ كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟ يك باره مرحوم علّامه، دست در مقابل صورت گرفت و سخت گريست و در حالى كه شانه‌‏هايش به شدت تكان مى‌‏خورد، با خود زمزمه فرمود: «كى روى؟ ره ز كه پرسى؟ چه كنى؟ چون باشى؟» گويا آن كس كه در بيابان از كاروان بازمانده و راه نمى‌‏داند، خود او است. آن گريه قلب حضار را چنان به آتش كشيد كه هرگز شعله آن در جانشان به سردى نمى‌‏گرايد. رَحِمَهُ اللَّهُ وَ أَنْزَلَهُ فِى جِوارِ قُرْبِهِ. 📚 شهود و شناخت، آیت‌الله ممدوحی، ج‏1، ص604 ______________________________ https://eitaa.com/joinchat/3129344017C4a50772e46
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ حمد که به معرفی سه قشر موقنین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
سلام دوست عزيز با توجه به مشكلات موجود و آسيب‌ديدن قشر ضعيف، بناداريم مثل گذشته بسته‌هاي معيشتي تهيه و در اختيار عزيزان نيازمند قراردهيم. درصورت تمايل مي‌توانيد در اين حركت انسان‌دوستانه شركت كنيد. قیمت هر بسته معیشتی به قیمت عمده‌فروش به شرح زیر: ۱- برنج ۳ کیلو: ۶۶هزارتومان ۲- روغن مایع کوچک ۲ عدد: ۳۰هزارتومان ۳- مرغ منجمد ۲عدد: ۶۴ هزارتومان ۴-ماکارونی ۳عدد: ۳۰هزارتومان ۵- رب‌گوجه ۱قوطی: ۱۰هزارتومان جمعا هربسته ( ۲۰۰هزارتومان) شماره حساب جهت واريز كمك‌ها ٥٨٥٩٨٣١٠٨٣٠٥١٣٦٦ به‌نام حاج نجف صادقي🌷🌹🙏
سلام علیکم ♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جاودان توصیه فرمودند که هر کس هر مقدار می‌تواند قربانی انجام دهد. عزیزانی که تمایل به مشارکت در قربانی جهت توزیع بین فقرا دارند مبالغ خود را به این کارت واریز کنند. اجرکم علی الله 5058011204848946
شهید فخری زاده.mp3
6.15M
حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی/ تبیینیه و توصیه های عملیاتی برای کنشگران فرهنگی در جریان شهادت شهید فخری زاده eitaa.com/r_harizavi
محکمات
سلام علیکم ♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جاودان توصیه فرمو
ضمن تشکر از مشارکت همه عزیزان یک راس گوسفند خریداری و ذبح و در یکی از مناطق آب‌گرفته حاشیه اهواز توزیع شد.
♦️نقره، عطر و صنایع دستی باران مشهدمقدس، طرقبه، بازار بین‌المللی بعثت واحد ۳۳۹ گارکاه تولید نقره‌جات واحد ۳۳۷ تولید عطر و ادلکن و پخش ترمه تلگرام https://t.me/joinchat/BwUqv0rOS4nvbXvdEhdFmA اینستاگرام https://instagram.com/baransilver_azodi?igshid=1abrvk8h9hzor علی فربد 09901700016 05134223691
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
• تحلیل • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 1 ▫️ تنها یک ضرورت جامعۀ حزب اللهی می‌داند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بی‌رحم، بی‌تقوا و بی‌اعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است. اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود. ولی همین مسأله حل نیست. مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از روی‌آوری به جریان انقلابی بازمی‌دارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم. جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساخته‌ایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه می‌دانند؟ خود ما چه می‌دانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟». الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثه‌ای در سطح ملی است. تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است. صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که می‌تواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به هم‌پیوستۀ بین‌المللی است. هزینه‌ای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست. اما در مقابل چه گزینه‌ای هست؟ یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامان‌بخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟ مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را می‌فهمد؟ طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل می‌دهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را می‌توانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟ در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پخته‌ای بریزیم. طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد. این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟ و این سؤال که، آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟ (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد، و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود» (بیانیۀ گام دوم) ☘️
هدایت شده از علامه طباطبایی ره
✅ صلوات ما برای عرض ادب است آیت‌الله جوادی آملی: مرحوم علامه طباطبایی به فردی که در مورد فایده صلوات از ایشان پرسیده بود پاسخ ‏لطیفی دادند. 🔶فرمودند: صلواتی که ما می‌فرستیم اولاً از خودمان چیزی اهدا نمی‌کنیم ‏بلکه به خدا عرض می‌کنیم و از او می‌خواهیم که بر پیامبر و خاندانش رحمت ویژه ‏بفرستد و ثانیاً گرچه این خاندان نسبت به ما محتاج نیستند ولی به ذات اقدس اله که ‏نیازمندند وباید دائماً فیض الهی بر آنها نازل شود. ما با این صلوات در واقع خود را به این ‏خاندان نزدیک کرده‌ایم. 🌹بعد مثال می‌زدند و می‌فرمودند: اگر باغبانی در باغی که همه‎ ‎گل‌ها و میوه‌هایش مِلک صاحب باغ است کار کند و از صاحب باغ حقوق بگیرد، روز عید، ‏یک دسته گل از باغ تهیه کند و به حضور صاحب باغ ببرد آیا عمل او موجب تقرب به ‏صاحب باغ هست یا نه؟ مسلماً هست. 🙏این عمل نشانه ادب باغبان است. صلوات هم ‏ادب ما را ثابت می‌کند واِلاّ ما که از خودمان چیزی نداریم. بلکه از ذات اقدس اله مسئلت ‏می‌کنیم بر مراتب و درجات این بزرگواران بیفزاید. و همین عرض ادب برای ما تقرّب است.‏ 📚 نسیم اندشه، دفتر اول، ص96 ___________ @allame313 https://eitaa.com/joinchat/3129344017C4a50772e46