eitaa logo
محکمات
323 دنبال‌کننده
439 عکس
160 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی 🔺اندیشه‌های حجت‌الاسلام حریزاوی مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
*مدرسه هسته‌های مقاومت جهاد تبیین* 🔷 دوره آموزشی جهاد تبیین و شبکه‌سازی جلوه‌ها و ظرفیت‌های تمدنی اربعین 🔵جهت اطلاع از شرایط دوره به لینک زیر مراجعه بفرمایید⬇️⬇️⬇️ zil.ink/explication 🌐هسته‌های مقاومت جهاد تبیین www.tamadonislami.com
هدایت شده از harizavi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سخنان تکان‌دهنده امام خمینی(ره): من خوف از آن دارم مردمی که دنبال حرف و فرمان ما افتادند بروند بهشت، اما خود ما برویم جهنم و آنجا از آنها خجالت بکشیم. پیشنهاد میکنم حتما با دقت ببینید و گوش بدید کانال رسمی @harizavi_ir
🔻 *نُه اشکال بر بیانیه آیت‌الله محقق‌داماد* 🖋 مهدی جمشیدی در روز گذشته، مطلب مختصری از آیت‌الله محقق‌داماد‌ دربارۀ درگذشت خانم مهسا امینی منتشر شد. من در این مجال، فقط دو بند از نوشتۀ ایشان را نقد می‌کنم تا بر مخاطب، ضریب اتقان و استحکام منطق ایشان آشکار شود؛ چنان‌که فقط بر همین دو بند، نُه اشکال مطرح کردم. باقی بماند برای وقتی دیگر. ۱. ایشان نوشته‌ است: «مظهر کامل معروف، تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه است و نه دخالت در حریم خصوصی شهروندان و منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی آنان.» اوّلاً، این‌که امری «مظهر کامل» باشد به معنی «ترکِ مظاهرِ ناقص» نیست، بلکه تنها بر ترجیح و فضیلت آن دلالت دارد و لازمۀ این نیز، طرّاحی یک «ترکیب ضریب‌بندی‌شده» نسبت به معروف‌ها و منکرهاست. رویکرد «وزن‌دهی» از تفکّر یکپارچه‌انگاریِ نظام اجتماعی برمی‌خیزد و رویکرد «وانهادن» از تفکّر بخشی‌نگری و جزء‌اندیشی. «درهم‌تنیدگیِ تکوینی» و «تداخلِ حداکثریِ» خُرده‌نظام‌های اجتماعی، رهیافتی فراتر از وزن‌دهی را برنمی‌تابد، و ترک و تعطیل یکی به نفع دیگری، تداوم بی‌تعادلی را در پی دارد. ثانیاً، روشن است که «تذکر خیرخواهانه و نقد قدرت حاکمه»، وظیفۀ «نیروی انتظامی» نیست! ثالثاً، مگر این باب، «مسدود» و «متروک» است که ایشان به آن دعوت کرده است؟! روزانه ده‌ها مصاحبه و یادداشت در فضای مجازی منتشر می‌شود که سرشار از نقادیِ «صدر تا ذیل قدرت» است؛ چنان‌که دامنۀ این نقادی‌ها، حتّی شخص «رهبر انقلاب» را نیز دربرمی‌گیرد. همین نوشتۀ کوتاه ایشان، متضمّنِ «نقد نسبت به حاکمیّت» است؛ آن هم نقدهایی بنیادین و اغلب ناصواب. رابعاً، ایشان مخاطب را به معروفی می‌خواند که خود، «تارک» آن است؛ چنان‌که در طول هشت‌سال حاکمیّت دولت تکنوکرات‌ها، با وجود آن همه مشقّت و مصیبت که بر مردم رفت، ایشان «سکوت» اختیار کرد و به دلیل همسوییِ سیاسی با سیاست‌مدارانِ مستقر در قدرت، «مماشات» را بر «مطالبه» ترجیح داد. مردم، این «دوگانگی‌ها» و «تناقض‌ها» را در منطق عملیِ ایشان می‌یابند و برنمی‌تابند. خامساً، کدام کتاب فقهی یا حقوقی، «جامعه» را «حریم خصوصیِ شهروندان» معرفی کرده است؟! آیا پلیس امنیّت اخلاقی، به «خانه‌های مردم» می‌رود و بی‌حجابان را شکار می‌کند؟! اگر «جامعه» نیز جزو «حریم خصوصی» است، پس «حریم عمومی» کجاست؟! سادساً، نظام جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اید که در پی «منحرف‌ساختن افکار عمومی از وظایف اصلی‌اش» است. وظایف اصلیِ دولت اسلامی چه هستند؟ اگر اقتصاد است که باید گفت رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر اقتصاد تکیه کرده‌اند و در سیاست‌های کلّی برنامۀ هفتم نیز - که چندی پیش منتشر شد - نقطۀ اصلی را «پیشرفت اقتصادیِ مبتنی بر عدالت» معرفی کردند. در طول سی سال زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان حتّی یک سخنرانی یا بیانیۀ اختصاصی دربارۀ حجاب نداشته‌اند، امّا در مقابل، ده‌ها دغدغۀ مبسوط و مؤکّد دربارۀ «اقتصاد» و «فساد» و «تبعیض» و «عدالت» و «فقر» ارائه کرده‌اند. چرا به عرضۀ کج‌روایت از کارنامۀ نظام جمهوری اسلامی تمایل دارید؟! ۲. ایشان نوشته‌ است: «در جامعه‌ای که فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا، هر روز خبرش حتّی از رسانۀ ملی به گوش می‌رسد و ارقامش حیرت‌آور است، به‌یقین، نهی‌ازمنکر، معنای دیگری می‌یابد و موارد اهمی خواهد یافت و ترجیح اهم بر مهم، روش خردمندان است.» اوّلاً، این فسادها چه ریشه‌ای دارند؟ آیا حاصل پیوند ثروت و قدرت در «دولت سازندگی» نیستند؟ و آیا «فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب در میانۀ حاکمیّت «دولت اصلاحات» صادر نشد و این دولت در مقام اجرا، تعلّل نورزید؟ و آیا این حجم از مفاسد در «دولت اعتدال‌گرا» که جریان شما آن را نماینده و جایگزین خویش معرفی کرد، شکل نگرفت؟ چشم بر معاصی آن دولتِ فسادخیز فروبستید و امروز برای اجرانشدن قانون حجاب و عفاف، فسادهای برآمده از عملکرد دیروزِ دولتِ مؤیّدِ خویش را بهانه می‌کنید؟! توقع دارید که مردم، این منطق سست را از شما بپذیرند؟ ثانیاً، قاعدۀ «ترجیح اهم بر مهم»، همیشه بر «وانهادن و ترک مهم» دلالت ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع به این معنی است که باید توان و بضاعت را به‌گونه‌ای «توزیع» کرد که «سهم اصلی»، نصیب اهم شود. ثالثاً، آیا امروز، این‌گونه نیست؟! خبرهای متعدّدی که دربارۀ فساد و سوء‌استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا می‌شنوید، خبرهای «برخوردهای گسترده» با این امور نیستند؟! و اگر چنین است، این امر نشانۀ «اهتمام» و «جدّیّتِ» نظام نیست؟! به‌راستی، امروز مسألۀ اصلیِ نظام جمهوری اسلامی، حجاب است یا «روایت‌سازی‌های وارونۀ» جریانِ سیاسیِ شما، چنین تصویری را ساخته‌وپرداخته کرده‌اند؟! آنچه را که خود بافته‌اید نقد می‌کنید؟! چرا هراس دارید که با «واقعیّت» روبرو شوید؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از harizavi_ir
🔴 دعوت می‌کنیم در گروه‌های ذیل عضو شوید: @tasnimnews @bisto30_irib @clad_girls @rajanews @bidariymelat @iran_emrooz @fasle_bidari @enghlaabi @jebheh @mohkamat
هدایت شده از البیان
🏷حکومت‎ اسلامی و اسلام سیاسی 🔰رهبر معظم انقلاب: 🔹آن تحلیلی را که حالا باید جلوی انسان بیاورند، تماشا کند، بخواند، دقّت کند، تا به یک نتیجه‌ی عمقی برسد، این را امام همین‌طور نگاه که می کرد می فهمید؛ مرد پخته، مرد آگاه. شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مردِ حکیمِ پخته‌ی آگاه تکیه کرده، آنها اساسِ مسئله است، مسائل اساسی آنها است. اینها را نبایستی بتوانند تغییر بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب مخالفت با این چیزها است. 🔸اگر چنانچه در کارهای ما، در حرفهای ما، در جهت‌گیری‌ها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدّیّت با انقلاب و ضدّیّت با نظام اسلامی و ضدّیّت با اسلام سیاسی‌ای است که تحقّق پیدا کرده. بعد از دوران صدر اسلام، اوّلین باری است که اسلامِ صحیحِ نابِ متّکی به قرآن و حدیث در عالم واقع، دارد تحقّق پیدا میکند؛ حتّی در دورانهایی که مثلًا علما، محترم هم بودند، این‌جور نبوده. ▪️فرض کنیم در دوران صفویّه؛ خب علما، محترم بودند؛ محقّق‌کَرکی از شام پا میشود می‌آید در اصفهان یا در قزوین یا در کجا و شیخ‌الاسلام کلّ کشور هم میشود؛ پدر شیخ بهایی، خود شیخ بهایی، اینها همه کسانی هستند که جزو علمای بزرگ بودند، خیلی هم محترم بودند، امّا اینها حدّاکثر کاری که میکردند این بود که مثلاً فرض کنید که دستگاه قضاوت را برعهده بگیرند، آن‌هم تا جایی که منافات با برخی از تندروی‌های دستگاه حکومت و سلطنت نداشته باشد؛ وَالّا شاه‌عباس و شاه‌طهماسب و بقیّه‌ی سلاطین، کار خودشان را میکردند، حکومت اسلامی نبود، حکومت دینی نبود. ▫️اینکه منشأ و مبدأ احکام حکومتی کتاب و سنّت باشد، روایات ائمّه باشد، از صدر اسلام -یعنی حالا آن مقداری که صدر اسلام بوده، بعد از آن- تا امروز دیگر سابقه نداشته است. امروز در ایران اوّلین بار است که یک چنین حکومتی به‌وجود می‌آید. 👈🏻معنای اسلام سیاسی این است؛ اسلام سیاسی یعنی اسلامی که سیاست اداره‌ی جامعه را و مدیریّت جامعه را برعهده میگیرد؛ یعنی اسلام میشود مدیر جامعه. این بار اوّلی است که در اینجا اتّفاق افتاده است؛ این را میخواهند از بین ببرند، این را میخواهند نابود کنند؛ نابودکردنش هم به همین شکلی است که عرض کردم. ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ @albayann
🔅منادی🔅 📌مرکزجامع رصد سامانه های فرهنگی 📊رصد دستاوردهای کشور در حوزه مجازی ✍️ معرفی سیصد سامانه و پلتفرم ایرانی ⚙️ما در اینجا شما را با ابزارها، سامانه ها، پلتفرم های مجازی، به روز میکنیم 🙏ممنون میشویم مارابه بقیه معرفی کنید آدرس عضویت: 🆔https://eitaa.com/joinchat/2179268800C31a8a097ef
هدایت شده از harizavi_ir
🔴 تجمع بزرگ امت رسول‌الله خیزش مردم مسلمان ایران برای محکومیت هتک حرمت قرآن کریم و مقدسات توسط آشوب‌گران 🔴 یکشنبه ساعت ۱۶ 🔴 تهران، میدان انقلاب لطفا قرآن شخصی خود را همراه خود بیاورید
🔴 پیام نوروزی امسال محمد خاتمی به چه چیز اشاره داشت؟ در مقابله با خشونت و زور و بیداد، نه اعمال خشونت متقابل، که تصمیم برای تن‌ندادن به خشونت تحمیل شده و تلاش برای اصلاح است.
هدایت شده از منادی
🔍معرفی بهترین موتورهای جستجوگر ایرانی🇮🇷 📌درسته که موتور سرچ های ایرانی در حد گوگل و بینگ نیستند ولی بعضی از آنها در بین خودشان بهترین هستند ، ما در این نوشته میخواهیم هفت تا از برترین آنها را به شما معرفی کنیم. 🔹شماره یک: گردو ⚙️یکی از موتور های جستجو ایرانی که قدرت گرفته از گوگل است ولی یکسری از نتایج کلیدی آن دستاورد خود این پلتفرم است 🌐www.gerdoo.me 🔹شماره دو: پارسی جو ⚙️پارسی جو یک موتور سرچ چند کاره است که تقریبا میتوان گفت مستقل است و جزو موتورهای برتر جستجوگر ایرانی به حساب می آید 🌐www.parsijoo.ir 🔹شماره سه : سلام ⚙️میتوان گفت که تقریبا قدرت گرفته از تمام موتور سرچ های مطرح جهان است و تنظیماتی هم دارد که شما میتوانید درصد تاثیر گذاری آن ها را مشخص کنید 🌐www.salam.ir 🔹شماره چهار : جس جو ⚙️شاید این موتور سرچ ایرانی جزو یکی از زیبا ترین موتور های جستوجو بعد از گردو باشد و نتایج نسبتا خوبی را به شما نشان میدهد 🌐www.jasjoo.com 🔹شماره پنج : یوز ⚙️یوز هم یکی دیگر از موتور های سرچ ایرانی است که شاید قابل تحسین باشد نتایجی که به شما در سطح وب نشان میدهد ولی هنوز مثل بقیه رقبای خود کار دارد که به سطح دلخواه کاربران برسد 🌐www.yooz.ir 🔹شماره شش : برنامه نویسان ⚙️موتور جستجو برنامه نویسان همانطور که از اسمش پیداست مخصوص برنامه نویسان طراحی شده و در رابطه با موضوعات برنامه نویسی است 🌐www.barnamenevis.ir 🔹شماره هفت : ترب ⚙یک موتور جستجو قوی و کاملا مستقل که برای سرچ یک کالا و بدست آوردن قیمت آن به کار می آید که در نهایت بهترین قیمت همان کالا را به شما معرفی میکند 🌐www.torob.com 🔅منادی🔅 مرکز رصد پلتفرم های مجازی 🆔 @Monady_ir
فریاد تبیین جبهه فرهنگی انقلاب فعالان جبهه فرهنگی انقلاب صنحه آرایی جدید جبهه حق و باطل را تشریح کردند. اکنون، تکلیف چیست؟