eitaa logo
محکمات
324 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
26.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 افتتاح تلویزیون تعالی ❇️ پشت صحنه اولین برنامه تلویزیون تعالی+مصاحبه با قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ✅ کانال رسمی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی 🆔 @taali2
21.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 چگونگی جریان سازی در عرصه ❇️ (قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی) 💠 بخشی از برنامه این هفته تلویزیون تعالی ✅ کانال رسمی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی 🆔 @taali2
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 علما تعبیری دارند، اینکه عصمت اکتسابی مقدمه عصمت اعطایی از سوی خداوند متعال می‌باشد، عصمتی که انسان با اراده خودش از دوران کودکی آن را به دست می‌آورد. 👈خداوند انسان را معصوم می‌آفریند و این ما هستیم که با حسن اختیار و یا سوء اختیار خودمان آن عصمت را رفته رفته تضعیف و یا تقویت می‌کنیم. 👈پیامبر، یک بعثتی در درون خودش ایجاد کرد و این بعثت درونی باعث شد که خداوند او را برای نجات انسان‌ها مبعوث کند. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
ماه توسل و توجه و عبادت 🔸 ما وارد شدیم. ماه ، ماه ، ماه ؛ وَ اسمَع دُعائی اِذا دَعَوتُک، وَ اسمَع نِدائی اِذا نادَیتُک؛ فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط کردن این دلهای پاکْ با معدن عظمت، با معدن نور؛ این را قدر باید دانست. 🔸 این یک تحفه‌ای است که در اختیار ما قرار داده شده است. خب ما دعا خیلی داریم، همه‌ی این دعاها هم پر از مضامین عالی است، امّا بعضی یک برجستگی خاصّی دارند. 🔸 ماه یک چنین ماهی است؛ دلهای پاک، دلهای نورانی، دلهای جوان، از این موقعیّت بهره بگیرند، استفاده کنند، رابطه‌تان را با خدا قوی کنید. 🗓 ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ 🚩 حلول ماه شعبان مبارک. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
با سلام و تبریک میلاد حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه 🌹🌹🌹 يکی از دعاهای امشب با مضامین عالی را از دست ندهید: اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْيَتِكَ ما يَحُولُ بَيْنَنا وَبَيْنَ مَعْصِيَتِكَ، خدايا از خشيتت آن‌قدر قسمت ما كن، كه بين ما و نافرماني تو حائل شود، وَمِنْ طـاعَتِكَ ما تُبَلِّغُنا بِهِ رِضْوانَكَ، و از طاعتت آن‌قدر كه ما را به خشنودي‌ات برساند، وَمِنَ الْيَقينِ ما يَهُونُ عَلَيْنا بِهِ مُصيباتُ الدُّنْيا، و از يقين به قدري كه گرفتاريهاي دنيا را بر ما آسان سازد، اَللَّـهُمَّ اَمْتِعْنا بِاَسْماعِنا وَاَبْصارِنا وَقُوَّتِنا ما اَحْيَيْتَنا، خدايا ما را از گوش‌ها و چشمان و توان بدنی تا جایی كه ما را زنده مي‌داري بهره‌مند گردان، وَاجْعَلْهُ الْوارِثَ مِنّا، وَاجْعَلْ ثارَنا عَلي مَنْ ظَلَمَنا، و نعمتهای بدنی را وارث ما قرار بده،(قبل از مرگ از من مگیر) و تقاص ما را بر عهده كسي قرار ده كه بر ما ستم روا داشته، وَانْصُرنا عَلي مَنْ عادانا، وَلا تَجْعَلْ مُصيبَتَنا في دينِنا، و ما را بر كسي كه با ما دشمني ورزيده ياري ده، و مصيبت ما را در دين ما قرار نده، وَلا تَجْعَلِ الدُّنْيا اَكْبَرَ هَمِّنا، وَلا مَبْلَغَ عِلْمِنا ، و دنيا را بزرگ‌ترين انديشه و نهايت دانش ما قرار مده، وَلا تُسَلِّطْ عَلَيْنا مَنْ لا يَرْحَمُنا، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، و آن را كه به ما رحم نمی‌كند بر ما چيره مكن، به مهرباني‌ات اي مهربان‌ترين مهربانان. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
1⃣2⃣ "الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ" (آل‌عمران؛ ۱۷۳) ✅ وجود معارف بسیار، در داستانها و حوادث نقل شده‌ در قرآن 🔸 در قرآن، بیان مثل بیان کتابهای بشری نیست که یک فصل‌بندی بکنند، موضوع‌بندی بکنند؛ نه، خدای متعال در قرآن گاهی با ، با یک اشاره، یک دریای معرفت را به سمت انسان سرازیر میکند که اگر چنانچه تدبّر کنیم و ابعاد را بسنجیم، اگر از خرد بشری برای فهم آن استفاده بکنیم، گاهی معارف عجیبی در یک کلمه برای انسان حاصل میشود. 🔸 یا فرض بفرمایید که در ضمن یک که قرآن دارد بیان میکند، کوتاه یا بلند، راجع به پیغمبران یا غیر پیغمبران -که در قرآن داستانهای فراوانی وجود دارد از گذشتگان- در خلال آن، یک مطلبی را به ما تعلیم میدهد و ما از آن استفاده میکنیم. 🔸 مثلاً فرض کنید در خلال گفتگوی دو نفر، یا یک حادثه‌ی معیّنی اتّفاق افتاده، یک بیانی نسبت به آن حادثه در قرآن هست، امّا این بیان اگر چه مربوط به یک حادثه است، امّا مخصوص به آن حادثه نیست؛ این بیان کلّیّت دارد، مثلاً این آیه‌ی شریفه‌ی سوره‌ی آل‌عمران است: "الَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل". 🔸 خب این مربوط به ماجرای بعد از است؛ بعد از آنکه مسلمانها از جنگ اُحُد، ناموفّق، مجروح، خسته، کوفته، شهیدداده، و مصیبت‌زده برگشتند، یک عدّه از افتادند بین مردم که شما اینجا نشسته‌اید، امّا دشمنها آنجا حاضرند، نزدیک مدینه یک جایی اجتماع کرده‌اند و بزودی حمله میکنند پدر شما را درمی‌آوردند؛ 🔸 پیغمبر فرمود فقط آن کسانی که امروز در این حادثه در اُحُد مجروح شدند بیایند؛ شب بلند شدند رفتند آن مجموعه را شکست دادند و برگشتند. اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم؛ منافقین شایعه درست میکردند که بله، پدرتان درآمد، علیه شما دارند چنین میکنند، چنان میکنند، اینها رفتند و غائله را ختم کردند و برگشتند: فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللهِ وَ فَضلٍ لَم یَمسَسهُم سوء. خب این یک «قضیّه» است، این قضیّه مال یک حادثه‌ی خاص است امّا مخصوص آن زمان نیست؛ هم هست، در همه ی دورانها هم بوده است. 🔸 هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه‌ای شبیه آن حادثه استنطاق بکنیم، از قرآن هدایت بطلبیم، قرآن کریم همین مطلب را در اختیار ما خواهد گذاشت. امروز هم همین جور است؛ امروز هم ممکن است بعضی‌ها بیایند بین ما شایعه درست کنند که مثلاً «فلان دولت، فلان گروه، فلان ابرقدرت، فلان مجموعه دارند علیه شما توطئه میکنند، خلاصه بیچاره شُدید» و مانند اینها ؛ اینجا هم همان است: "فَزادَهُم ایمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل". 🔸 البتّه "حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل" با گوشه‌ی خانه جور در نمی‌آید؛ بایستی آمد وسط ، کما اینکه آنها رفتند وسط میدان. درس این است: بروید وسط میدان، کاری را که لازم است انجام بدهید و بگویید "حَسبُنَا اللهُ وَنِعمَ الوَکیل". 🗓 ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نقدی بر سخنان دکتر پزشکیان 1. بیان امیرالمؤمنین، یک قید مهم دارد که متأسفانه ایشان نگفتند و آن این‌که صلحی که رضایت خدا در آن باشد (وَلِلَّهِ فِیهِ رِضیً) نه این‌که به‌طور مطلق هر وقت دشمن درخواست صلح کرد بپذیر: وَلاَ تَدْفَعَنَّ صُلْحاً دَعَاکَ إِلَیْهِ عَدُوُّکَ وَلِلَّهِ فِیهِ رِضیً (یعنی لازم است کلیه معارف دین و شرایط موجود دیده شوند و رضایت خدا شناخته شود. لذا پذیرش درخواست دشمن در صلاحیت ولی فقیه است نه اینکه به‌طور مطلق آن را توصیه کنیم.) 2. بحث این است که «اگر دشمن از تو درخواست صلح کرد»، نه این‌که تو بروی درخواست صلح کنی. همانطور که آیه‌ی قبل از آن بیان می‌کند، وظیفه شما این است که برای جنگ آماده باشید و خودتان را تا می‌توانید قوی کنید، تا دشمن بترسد (و درخواست صلح بدهد). وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبٰاطِ اَلْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اَللّٰهِ وَ عَدُوَّکُمْ... ﴿انفال، 60﴾ (البته اساسا آمریکا در خواست صلح نکرده، بلکه در موضع تهدید است؛ تحریم کرده و فشار آورده و می‌گوید اگر خواسته مرا نپذیرید، همه گزینه‌ها از جمله جنگ نظامی روی میز است) 3. درمورد آیه «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهٰا»، جدا از این‌که به نظر عده‌ای، بعد از نزول آیات سوره برائت و اعلام جنگ با کافران نسخ شد، به فرض عدم نسخ نیز، اگر به آیات قبل و بعد نگاه کنیم، تماما در تحریض مؤمنین به آمادگی برای قتال و ایستادگی در جنگ است و حتی اشاره به این دارد که منافقین، مؤمنین را در زمان جنگ مسخره می‌کنند که فریب دینشان را خورده‌اند. اما متأسفانه تمام آن‌ها نادیده گرفته شده است: مروری بر آیات سوره‌ی انفال: جنگ جنگ تا رفع فتنه: وَ قٰاتِلُوهُمْ حَتّٰی لاٰ تَکُونَ فِتْنَةٌ ... (39) استقامت کنید در جنگ: یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِذٰا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا...(45) خدا و رسول را اطاعت کنید و نزاع نکنید (به قول سردار دلها، دو صدا از جبهه ما شنیده نشود و فقط صدای امام و رهبر): وَ أَطِیعُوا اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاٰ تَنٰازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ... (46) منافقین و بیماردلان می‌گویند این‌ها فریب دینشان را خورده‌اند: إِذْ یَقُولُ اَلْمُنٰافِقُونَ وَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هٰؤُلاٰءِ دِینُهُمْ... (49) تقویت نظامی تا حداکثر امکان (نه برجام موشکی!): وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبٰاطِ اَلْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اَللّٰهِ وَ عَدُوَّکُمْ... (60) در این شرایط اگر دشمنان به صلح گرایند، تو هم به صلح گرای: وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهٰا وَ تَوَکَّلْ عَلَی اَللّٰهِ... (61) - فرمان جنگ و پذیرش صلح، از اختیارات رهبر است. «فَاجْنَحْ» نفرمود: «فاجنحوا» باز در آیات بعدی تحریض مؤمنین به‌جنگ حتی باجمعیت خیلی کمتر: یٰا أَیُّهَا اَلنَّبِیُّ حَرِّضِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَی اَلْقِتٰالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صٰابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ... (65) 4. اسلام دین صلح است، اما صلح با عموم انسان‌ها و مستضعفین و نه صلح با مستکبران و ظالمان. دستور اسلام این است که دشمن ظالمین باشید و یاور مظلومان؛ همچنانکه امیرالمؤمنین می‌فرمایند: «وَ کُونَا لِلظَّالِمِ‌ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» ادامه در پست بعد... @mosabereh
و اساساً اسلام برای نابودی استکبار و طاغوت‌ها و ایجاد حاکمیت حق و عدل در دنیا آمده: هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکونَ ﴿صف، 9﴾ وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اُعْبُدُوا اَللّٰهَ وَ اِجْتَنِبُوا اَلطّٰاغُوتَ... ﴿نحل‌، 36﴾ و صلح با ظالمین و طواغیت معنا ندارد، مگر به‌صورت تاکتیکی و موقت برای آمادگی اقدام بعدی که آن هم بنابر تشخیص رهبر است نه لشکریان. 5. دستور به قتال در راه خدا و برای نجات مستضعفین: رهبر انقلاب، 6/9/1393: «بحث این‌که آیا جهاد، دفاعی است یا ابتدایی است یا مانند این‌ها، بحث‌های فرعی است؛ بحث اصلی این است: ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ المُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الوِلدان؛ چرا جهاد نمی‌کنید، مقاتله نمی‌کنید، نبرد نمی‌کنید در راه خدا - و بلافاصله [می‌گوید] - و در راه مستضعفین، برای نجات مستضعفین؟ این احساس مسئولیّت است؛ یعنی شما برو جان خودت را به خطر بینداز و جانت را کف دستت بگیر در میدان‌های خطر، برای این‌که مستضعفان را نجات بدهی؛ معنای این، همان مسئولیّت است دیگر. یا این حدیث معروفِ مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛ و از این قبیل، فراوان آیات و روایاتی در متون اسلامی است که این جزو بیّنات اسلام است؛ یعنی اسلام انسان را این‌جور خواسته است که مسئول باشد؛ هم نسبت به خود، هم نسبت به نزدیکان خود، هم نسبت به جامعه‌ی خود، هم نسبت به بشریّت مسئول است.» 6. در این آیه و روایت کلیپ، بحث صلح در زمان جنگ نظامی است، و نه بحث سازش و ارتباط دوستانه. این یک مغالطه‌ای است که می‌کنند و عدم جنگ را به معنی لزوم سازش تفسیر می‌کنند. در حالی که در قرآن داریم: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفّارَ وَ الْمُنافِقِینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ... (توبه، 73) و رهبر انقلاب در تفسیر این آیه می‌فرمایند: «می‌فرماید جاهِد؛ نمی‌فرماید قاتِل؛ قاتِل الکُفّارَ و المُنافِقین [قتال‌] همیشه لازم نیست، امّا جهاد همیشه لازم است. گاهی جهاد، جهاد سیاسی است، گاهی جهاد فرهنگی است، گاهی جهاد نرم است، گاهی جهاد سخت است، گاهی با سلاح است، گاهی با علم است؛ همه‌ی این‌ها جهاد است امّا در همه‌ی این‌ها باید توجّه داشت که این جهاد، علیه دشمن است، علیه دشمن بشریّت است، علیه دشمنانی است که به اتّکاء قدرت خود و زر و زور خود، وجود سنگین و مطامع خودشان را بر بشریّت تحمیل می‌کنند. سازش با آن‌ها معنا ندارد؛ اتَّقِ اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْکافِرِینَ وَ الْمُنافِقِینَ‌.» (رهبر انقلاب، 27/9/1395) 7. البته از سایر آیات فهمیده می‌شود که طرف دشمنی، کفاری هستند که با ما دشمنی دارند نه همه آن‌ها: لا یَنْهاکُمُ‌ اللَّهُ عَنِ الَّذینَ لَمْ یُقاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَ لَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَ تُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ... (ممتحنه 8) رهبر انقلاب، 13/8/1399: «سوره‌ی برائت، سوره‌ی جنگ است... این سوره این جور می‌فرماید: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم [رنج شما بر پیامبر اعظم گران می‌آید]... از این یک نکته‌ای می‌شود استفاده کرد و آن، این است که آن خطاب‌هایی که وجود دارد، مربوط به آحاد بی‌خبر و غافل غیرمسلمان نیست، مربوط به سران کفر است، مربوط به سران استکبار است. خطاب به آن تشکیلاتی که است مسلّط بر سرنوشت جوامع بشری‌اند که قرآن در یک جا از آن‌ها تعبیر کرده است به «ائمّه‌ی کفر»: فَقاتِلوا اَئِمَّةَ الکُفرِ اِنَّهُم لا اَیمانَ لَهُم... در واقع آن حدّت و شدّتی که قرآن در قبال دشمنان اسلام و کفّار ابراز می‌کند، در مقابل آن جریان‌ها است. آحاد مردم کفّار، [یعنی] آن‌هایی هم که دنبال حقّند، مایل به حقّند، عنادی ندارند، غرضی ندارند، همان کسانی هستند که مخاطب آن جمله‌ی زیبا و شریف هستند: عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم.» 8. قرآن مملو از آیاتی است که به شدت نهی کرده از این‌که ارتباط دوستانه با دشمنان دین بگیرید. اتفاقاً نشانه‌ی منافقین را همین ارتباط دوستانه دانسته است: بَشِّرِ اَلْمُنٰافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذٰاباً أَلِيماً ﴿138﴾ اَلَّذِينَ يَتَّخِذُونَ اَلْكٰافِرِينَ أَوْلِيٰاءَ مِنْ دُونِ اَلْمُؤْمِنِينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ اَلْعِزَّةَ فَإِنَّ اَلْعِزَّةَ لِلّٰهِ جَمِيعاً ﴿نساء، 139﴾ حزب الشّیطان را همین افراد دانسته (مجادله،19) و حزب الله را کسانی دانسته که ابدا دنبال این دوستی نمی‌روند (مجادله، 22). ویژگی پیامبر و همراهان ایشان را اینگونه شمرده: مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ اشِدّاءُ عَلَی‌ الْکُفَّار رُحَماءُ بَیْنَهُمْ... (فتح، 29) و بسیاری از آیات دیگر که نمی‌بینند یا نمی‌خواهند ببینند. ادامه در پست بعد... @mosabereh
اصل اختلاف برخی جریانات سیاسی با انقلاب اسلامی در سیاست خارجی در همین است که این گزاره اصیل دینی را قبول ندارند: جنگ نظامی با دشمنان دین همیشه لازم نیست اما جهاد در مقابل آنان واجب همیشگی است. نمی‌شود به سمت تفاهم با دشمن اصلی که استکبار است رفت. اولا اسلام اجازه نمی‌دهد، چون وظیفه ما نابود کردن آن است. ثانیا شما هم کوتاه بیایی آن دشمن کوتاه نمی‌آید. او تصمیم دارد هر کانون اصیل دینی را نابود کند. (تجربه‌ی 8 سال دولت برجامی) ثالثا اگر به سمت او بروی، غیر از این‌که به نتیجه نخواهی رسید، ضرر مهمش این است که خدا تو را رها می‌کند: وَ لَا تَرْکَنُواْ إِلی الَّذِینَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَ مَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ (هود، 113) «به ظالمان متمایل نشوید و تکیه نکنید که که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و هیچ ولی و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید!» البته برخلاف تهمت‌ها، تفکر اسلامی با دنیا سر جنگ ندارد، بلکه همانطور که اشاره شد با عموم کافران هم اگر آن‌ها بنای جنگ و استکبار نداشته باشند نیکی می‌کند (آنها طرف دعوت حق هستند نه طرف جنگ)، بلکه دنبال نجات بشریت از دست ظالمان است؛ لذا: - تقابل ما با استکبار است و همیشگی است. - توافقی اگر صورت می‌گیرد، نباید به این اصل خدشه وارد کند، به قول آقا نرمش قهرمانانه برای زدن ضربه بعدی است نه شروع دوستی. ضمن این‌که باید تضمین قطعی گرفته شود نه قول شفاهی. راه رفتن با کری و اظهار محبت‌ها و تضمین دانستن قول کری و ... در مذاکرات قبلی، عدول از این اصل بود که امیدواریم در دور جدید مذاکرات، این اصول به درستی رعایت شوند. باید بدانیم، کشوری که از جنگیدن می‌ترسد یعنی خوراک خوبی برای حمله است! اگر اظهار ضعف کنی، دشمن تشجیع می‌شود. راه منطقی همان است که قرآن گفته، اولا کاملا آماده جنگیدن و استقامت در جنگ و شهادت باشید و ثانیا آنقدر قوی شوید که از شما بترسند و خودشان اعلام کنند بیایید صلح کنیم آن موقع شما از موضع بالا گفتگو می‌کنید. اعلام لزوم مذاکره در شرایطی که دشمن احساس کند شما ترسیده‌اید و توان ندارید، یعنی آنچه در جنگ می‌خواسته به‌دست بیاورد را باید بدون جنگ بدهید تا راضی شود. فَاسْتَقِمْ كَمٰا أُمِرْتَ وَ مَنْ تٰابَ مَعَك... ﴿هود، 112﴾ @mosabereh
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا نقد این سخنان را در ذیل بخوانید. @mosabereh
هدایت شده از خانه طلاب جوان
معنای اعتراف به گناه "اِلهي اِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ اَوْلى مِنْكَ بِذلِكَ وَ ... اِنْ كانَ قَدْ دَنا اَجَلي وَ لَمْ يُدْنِني مِنْكَ عَمَلي فَقَدْ جَعَلْتُ الإقْرارَ بالذَّنْبِ اِلَيْكَ وَسيلَتي" "خداوندا، اگر تو مرا عفو كنى، پس چه كسى سزاوارتر از تو به اين كار است، و اگر مرگ من فرا رسد و عمل من نتواند مرا به تو نزديك گرداند، من اقرار به گناهان را وسيله خودم به سوى تو قرار مى‌دهم." 🔸️ در مضامين مناجات‌ها تعبيرات عجيبى در رابطه با اقرار به گناهان وجود دارد كه از سوى معصومين (عليهم السلام) ابراز گرديده كه گويا بالاترين گناهان كبيره را مرتكب شده‌اند و به هيچ وجه با مقام عصمت تناسب ندارد. 🔸 در اين رابطه بزرگان جواب‌هايى داده‌اند. برخى فرموده‌اند: «امام معصوم (عليه السلام) چون پيشواى مردم است گويا خود را نازل منزله هر يك از دوستان خود حتى آن‌هايى كه در پايين‌ترين درجات هستند، قرار مى‌دهد». 🔸️ برخى فرموده‌اند: «اين دعاها و مناجات‌ها براى تعليم و آموزش به ديگران است و گويا به اهل ايمان گفته مى‌شود كه بايد در مقام مناجات اين‌چنين سخن بگوييد». 🗓 ؛ کتاب شکوه نجوا 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
حجةالاسلام محمد طهماسبی، فارغ التحصیل فیزیک دانشگاه خواجه نصیر، استاد معارف دانشگاه شریف: دوسال قبل در کلاس انقلاب دانشگاه شریف، یکی از دانشجویان گفت که درصد خیلی کمی از مردم روزه می‌گیرند، چرا روزه‌خواری علنی ممنوعه؟ گفتم اینطور نیست. ببینید دم افطار چقدر ترافیک می‌شه، اما بعد از افطار خیابانها خلوت می‌شوند. یکی گفت دلیل نمیشه. گفتم اگر سحرها نگاه کنید، چراغ اکثر منازل روشه یکی گفت: این دلیل نمی‌شه، چراغ منزل ما همیشه روشنه! گفتم در همین دانشگاه شریف اکثر دانشجویان و اساتید مذهبی هستند؛ در نمازجماعت ظهر دانشگاه حدود ۱۲۰۰ نفر شرکت می کنند. اما جو حاکم به نحوی است که گمان می‌شود اکثریت با غیر مذهبی‌هاست. و لذا بسیاری از افراد بخاطر همرنگی با محیط، بروزات مذهبی ندارند. برای همین خیال می‌کنید اکثرا مذهبی نیستند درحالیکه حتی بسیاری از کسانی که پوشش مناسب ندارند مذهبی‌اند و عبادات را انجام میدهند یکی دیگه گفت: افرادی که پیش شما می‌آیند مذهبی هستند. ما بین بچه‌ها هستیم، اینطور نیست. گفتم آمار وزارت علوم نشان ‌می‌دهد که ۶۷٪ دانشجویان شریف به‌طور منظم نماز می‌خوانند و کسانی که اعتقادات مذهبی دارند بالای ۹۰ درصدند. یکی گفت: حتماً رفتند از مسجد دانشگاه آمار گرفتند! یکدفعه یک نفر با اعتمادبه نفس گفت: اصلاً بیایید از همین کلاس به عنوان نمونه بگیریم! یک تحدی برای بحث بود. گفتم باشه، کاغذ بین خودتان پخش کنید و محرمانه بنویسید که روزه هستید یا نه و چند نفر از خودتان با نظارت بقیه بشمرید. نتیجه بود: ۳۱ نفر از ۴۴ نفر روزه بودند! یعنی بیش از ۷۰% کلاس! نتیجه‌ای که فکر می‌کنم برای همه‌ی کلاس غیر منتظره بود. جالب این بود که بعد از این آمار، تازه دانشجویان موافق شروع به حرف زدن کردند و یکی هم گفت چرا کسی کاری به این روزه‌خواری‌های علنی در دانشگاه نداره؟! تاقبل از نظرسنجی، روزه دارها فکر می‌کردند در اقلیتند و ساکت بودند اما آن چند نفری که مخالفت می‌کردند،خود را اکثریت مطلق می‌دانستند. بعدا یکی دیگر از اساتید معارف دانشگاه به من گفت که شنیدن این قضیه برایم عجیب بود، لذا هفته بعدش در کلاس خودم همین نظرسنجی را انجام دادم و نتیجه همین بود! فضای مجازی، به‌خصوص توئیتر، فضای واقعی جامعه نیست؛ بلکه قشر مخالف اسلام و جمهوری اسلامی عمدتاً در این فضا فعالند و به‌خاطر این غلبه در ابراز نظر و حملات بی محابا و فحاشی، جرأت بسیاری از افراد مؤمن در این محیط برای ابراز نظر مؤمنانه کم شده. و در نتیجه باور آن مخالفین به این‌که اکثریت هستند هم تقویت شده! این جدا از اپوزوسیون خارج نشین، ربات‌ها، نیروهای منافقین و روزمزدهایی است که شغلشان حملات در فضای مجازی است. عموم مردم ایران دیندارند، شب‌های قدر، اعتکاف‌ها و عزاداری‌ها، نشانه‌هایی از آنند. @mohkamat @mosabere @ali_mahdiyan