eitaa logo
محکمات
325 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید علامه مطهری: در حدیث است که از علی بن الحسین علیه‌السلام درباره توحید پرسش شد، فرمود: خداوند می‌دانست در آخرالزمان گروه‌هایی ژرف‌اندیش خواهند آمد، از این رو قل هو الله احد و آیات اول سوره حدید را فرستاد، و هرکس سخنی غیر آن‌ها بگوید هلاک شده است. نظریات دقیق فلسفی و عرفانی ثابت کرده است که آیات قل هو الله احد و آیات اول سوره حدید قله نهایی توحید و معرفت است. 📜 ج۶، اصول فلسفه و روش رئالیسم،ص۸۸۳ 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
💢 آیا می‌شود انسان را شناخت❓آیا می‌شود هستی را شناخت❓ 🔸 برخی می‌گویند شناخت برای شناخت و معرفت‌ غیر ممکن است زیرا بر این باورند که حس خطا می‌کند. این مطلب سخن درستی است و حس بسیار خطاپذیر است.( شکست چوب در آب) 🔹حال سوال اینجاست! تو که می‌گویی من‌ می‌بینم که حس خطا می‌کند، آنجا که می‌بینی حس خطا می‌کند آیا می‌دانی که‌ حس خطا می‌کند یا باز هم شک داری که حس خطا می‌کند؟ می‌گوید: نه، می‌دانم که اشتباه است. 🔹پس تو خودت این خطا را با یک یقین پیدا کردی، تو چطور می‌گویی‌ من به معرفت دست نیافتم ؟! این خودش یک معرفت است. وقتی می‌گویی‌ عقل در فلان جا اشتباه کرده است، با جزم می‌گویی اشتباه کرده، یعنی‌ می‌دانم که اشتباه کرده است، پس به حقیقت رسیده‌ای. انسان تا به یک حقیقت نرسیده باشد اشتباه بودن نقطه مقابل را نمی‌فهمد. 🔸بنابراین چنین باید گفت: انسان در بعضی از ادراکات خود اشتباه می‌کند و حال آنکه جزماً در بعضی از ادراکات خود اشتباه ندارد. 🔹لذا باید دنبال یک معیار برویم و نباید با مشاهده موارد خطا، منکر اصل شناخت بشویم. همانطور که پاره‌ای از ادراکات ما اشتباه است، پاره‌ای دیگر قطعا درست است، اینجاست که علم منطق به وجود آمد. علم منطق، علمی است که [ پایه ] نظریه شناخت است‌. 📜 برگرفته از کتاب مسئله شناخت- شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
👈 جا ماندگان اربعین بخوانند. 💢 توصیه شده است: اگر بخاطر دوری مسافت و مشقت‌های راه و مشکلات زندگی، نتوانستید به زیارت ائمه اطهار علیهم‌السلام بروید، بر بام منزلت بروید و دو رکعت نماز بخوانید و سلام بدهید بر قبور ایشان، در این هنگام سلام شما به ایشان خواهد رسید. اگر پشت بام نشد به بلندی کوه و یا به بیابان برویم و زیارت اربعین بخوانیم... ✴️ یکی از نشانه‌های انتظار واقعی برای ظهور و فرج، پیاده‌روی و زیارت اربعین ذکر شده است. ✴️ در معارف اسلامی از اربعین بسیار سخن گفته‌اند و آن را یکی از نشانه‌های شیعه بودن معرفی کرده‌اند. ❇️ معارف زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) 👈 زیارتی به ظاهر مختصر و پر از معارف عمیق توسط امام صادق( ع) 👈 زیارتی بی نظیر که در هیچ زیارت و دعای اینگونه پر از معارف القاب و ویژگی‌های امام حسین(ع) بیان نشده‌اند. ✨السَّلَامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلَامُ عَلَی خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلَامُ عَلَی صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلَامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ 👈 صفاتی که امام صادق(ع) به‌وسیله آن سیدالشهدا(ع) را مورد خطاب قرار می‌دهد؛ به شیعیان منزلت و مقام امام حسین(ع) را یادآوری می‌کند 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
💢 زیارت در اربعین از راه دور شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و پرسید ما که نتوانستیم اربعین به کربلا برویم چه می‌شود؟ امام زیارت اربعین را به او آموزش دادند و فرمودند: خداوند در روز اربعین فرشتگانی در عالم دارد که صبح سحر می‌آیند و تا غروبش در زمین هستند، حتی اگر از راه دور هرکس در قالب انجام دادن زیارت اربعین ارتباط دلی و قلبی برقرارکند، ملائک می‌آیند و آن زیارت را برمی‌دارند و تا دم غروب نزد سیدالشهدا(ع) می‌برند و حضرت به آنان امر می‌کند که بنویسید اینجا آمدند و زیارت کردند. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
🏝 هم در قرآن و هم در تورات داستان آدم و بهشت به این صورت مطرح است که آدم و همسرش در بهشت حق دارند از نعمت‌ها و ثمرات آن استفاده کنند و تنها یک درخت است که نباید به آن نزدیک شوند و از میوه آن بخورند. 🏝 آدم از میوه آن درخت خورد و به همین دلیل از بهشت رانده شد. 💢 مسئله این است که آن درخت چگونه درختی است؟ 🏝 از قرائن قرآنی و از مسلّمات روایات اسلامی بر می‌آید که آن میوه ممنوع به جنبه حیوانیت انسان مربوط می‌شود نه به جنبه انسانیت انسان! 👈 یعنی امری بوده از مقوله شهوات، از مقوله حرص، از مقوله حسد و به اصطلاح از مقوله‌های ضد انسانی. 🏝 که البته آدم از آدمیت خودش تنزل کرد و به آن‌ها نزدیک شد به حرص، به طمع، به حسد، به تکبر به چیزهایی که تصرف آن و سقوط انسانیت است نزدیک شد. اما در تورات -تحریف‌شده- قضیه به این شکل نشان داده شده است که آن درختی که خدا به آدم دستور داد که نزدیک آن نرو مربوط به جنبه انسانیت آدم است نه جنبه حیوانیت❗️ 🏝 اینکه دو کمال برای آدم وجود داشت و خدا میخواست آن دو کمال را از او دریغ کند یکی کمال معرفت و دیگری کمال جاودانه بودن❗️ 🏝 هیچ اندیشه‌ای به اندازه این تعریفی که در تورات وارد شده است به بشریت و به عالم دین ضرر نزده است، هنوز که هنوز است در دنیا این موج مطرح است که علم یا دین، یکی از این‌ها 📚برگرفته از کتاب شناخت 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از harizavi_ir
💢 تحولات فرهنگی نیاز به فرد آگاه و ساختار شکن دارد. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح‌اله حریزاوی ظهر در نشست بازسازی ساختار فرهنگی کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستم‌های فرهنگی این است که ذیل سازمان استخدامی قرار گرفته‌اند تأکید کرد: همانگونه که آگاهیم فرهنگ با صنعت، کشاورزی و امور تجاری تفاوت دارد و لازمه مدل فرهنگ این نیست که همه در ساختار قرار بگیرند بلکه باید بر اساس ساختار در جایگاهی قرار گیرند. این مقام مسئول ادامه داد: تحول انقلابی باید عقلایی، عادلانه، اندیشه ورزانه، عالمانه، فکری، و مبتنی بر فلسفه و حکمت الهی باشد که بسیار سخت و دشوار است و باید به آن توجه بیشتر کرد. وی با بیان اینکه متأسفانه درباره مفهوم فرهنگ در جامعه زیاد بحث نشده و گمان می‌کنیم پرداختن به فرهنگ بسیار آسان است، ولی اینگونه نیست و بسیار جای تفکر و اندیشه دارد، افزود: فرهنگ به سن و قشر خاصی تعلق ندارد و به گفته رهبر کبیر انقلاب فرهنگ مانند هوایی است که آن را تنفس می‌کنیم. قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، افزود: این مسئله مبانی فرهنگی، موضوعات فرهنگی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های فرهنگی، اقدامات فرهنگی، اصناف فرهنگی و اماکن فرهنگی را شامل شده است. 🔗 لینک خبر 🌐https://www.mehrnews.com/news/5338261 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
✅ درس خارج فقه «حکمرانی فضای مجازی» توسط استاد عبدالکریم فرحانی برگزار می‌شود. ✳️مزایای شرکت در درس: 🔺اعطای گواهی شرکت در درس خارج 🔺تقدیر و حمایت از تقریرات برتر 🔺استفاده از فضلای مستعد در پروژهای پژوهشی مرتبط با موضوع درس ⭕️جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09192954687 تماس حاصل فرمایید. 🕕 زمان: چهارشنبه‌ها، یک ساعت به غروب. برنامه به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار می‌شود. ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @Oisc_Majazi
هدایت شده از استاد عابدینی
💬 ⭕️ | شرح حدیث "" 🔻 در جلسه بیست و نهم از درس اخلاق هفتگی، در مدرسه علمیه ثامن الائمة (علیه السلام) قم: ◻️ انسان دو جهت وجودی دارد یک جهت بدنی و یک جهت روحی؛ 🔻 هر چه توجه به جسم بیشتر شود، روح تجسد پیدا می‌کند و هر چه توجه به روح بیشتر شود، جسم نیز روحانیت پیدا می‌کند. ◻️ «أکل» آغاز تجسّد است. بالاترین چیزی که آغاز جسدانی شدن روح است، است. ◻️ اگر انسان خورنده خوبی شد و مشاهده کرد که خورد و خوراکش خیلی برایش مهم است، حیوان خوبی است! 🔻 انسان باید به طعامش توجه داشته باشد، «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛ اما این توجه به گونه ای نباشد که امیال بدن، او را مغلوب خودش کند؛ به طوری که این مسأله جزو مسائل مهم وجودش شود. ◻️ نقل می کرد که من دو لحظه را فیلمبرداری نکردم؛ یکی شهادت که شأنش فوق فیلم است و یکی خوردن که شأنش دون فیلم است. ◻️ انسان جسمانیّة الحدوث و روحانیّة البقاء است. 🔻 آغاز باید از باشد و اگر جسم کنترل نشد، هر کاری کنیم، نمی توانیم بر نیز سلطه پیدا کنیم. ◻️ اگر کسی نسبت به خورد و خوراکش مراقب نباشد، بر نظام روح خود هم نمی تواند مسلط شود؛ لذا در ابتدای سلوک باید بر بدن مسلط شد تا حرکت روحی ممکن شود. 🔻 بدن مَرکَب تمام حرکات ماست، اگر سواری ندهد، انسان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. ◻️ اگر به گیاه زیاد آب بدهیم، از کثرت آب می میرد؛ پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) می فرمایند انسان هم همین طور است؛ کثرت أکل و شرب قلب را می میراند؛ و به معنای تسلط نظام جسمی است. ◻️ انَّ الانسان لیطغی أن رآه استغنی؛ سیری هم منشا طغیان است. 🔻 شکم پُر مانع نگاه الهی است و باعث از چشم خدا افتادن و محرومیت از صفات کمالی اوست. ◻️وقتی شکم پُر شود، قدرت قلب از بین می رود؛ لذا قدم در چاله و چاه می‌گذارد و هر چقدر بخواهیم قدرت تشخیص قوی تر باشد، باید کمتر بخوریم (سیر نباشیم). ◻️ إنّ أوّل معصیةٍ یَعمَلُها العبد، شَبَعُ البَطْن! چون همه معاصی از اینجا شروع می شود. 🔻 اگر شکم سیر شد، منشأ دیگرْ معاصی می شود؛ چون احکام بدن سیطره پیدا کرده است. ◻️إنّ العبد إذا جاعَ بَطنُه و حَفِظَ لِسانُه عَلَّمْتُه الحِکمَة و إنْ کان کافرا؛ 🔻اگر بنده ای حواسش بود و به شکمش گرسنگی داد و زبانش را حفظ کرد، به او حکمت را یاد می دهیم و تیز فهم می شود. ▫️ولی برای کافر این تیز فهمی، وبال است و حجت برایش تمام می شود. 📌حکمت و اثر حکمت معرفت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) است. ◻️برای اینکه حرکت مان بشود؛ دنبال این باشیم که کار را گره بزنیم با (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه). 🔖ان شاءالله خدا به ما توفیق دهد که در مورد «خوردن»، بتوانیم طوری خودمان را کنترل کنیم که مورد رضای خدا باشیم. ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی @Abedini
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 قالَ رَجُلٌ لِلحُسَینِ بنِ عَلِیٍّ علیه‌السلام: مَن أشرَفُ النّاسِ؟ فَقالَ علیه‌السلام: مَنِ اتَّعَظَ قَبلَ أن یوعَظَ، وَاستَیقَظَ قَبلَ أن یوقَظَ. فَقالَ: أشهَدُ أنَّ هذا هُوَ السَّعیدُ. 🔷مردى به حسین بن على علیه السلام گفت: شریف‏ترینِ مردم کیست؟ فرمود: «کسى که پیش از آن که اندرزش دهند، خود، اندرز گیرد و پیش از آن که بیدارش کنند، بیدار شود». مرد گفت: گواهى مى‏دهم که خوش‏بخت حقیقى، چنین کسى است. 📜 موسوعة کلمات الامام الحسین(علیه‌السلام) 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فرهنگ انقلابی 🔸 تأكيد من بيشتر اين است كه فرهنگى كه ما مى‌خواهيم به صورت هدايت شده و اداره شده باشد -يعنى فرهنگ كشور را اداره كنيم- بايد در اين اداره و هدايت ما، مسائل اسلامى و انقلابى، در درجه اوّل مورد نظر باشد. بايد ايمان و حركت اسلامى و انقلابى و روح انقلاب، مثل روحى در همه تصميمات فرهنگى، مورد توجّه قرار گيرد اين واجب‌ترين مسأله است. 🗓 بیانات در جمع اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى؛ ۱۳۷۵/۰۹/۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
✅ درس خارج فقه «حکمرانی فضای مجازی» توسط استاد عبدالکریم فرحانی برگزار می‌شود. ✳️مزایای شرکت در درس: 🔺اعطای گواهی شرکت در درس خارج 🔺تقدیر و حمایت از تقریرات برتر 🔺استفاده از فضلای مستعد در پروژهای پژوهشی مرتبط با موضوع درس ⭕️جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09192954687 تماس حاصل فرمایید. 🕕 زمان: چهارشنبه‌ها، یک ساعت به غروب. برنامه به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار می‌شود. ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی @Oisc_Majazi
هدایت شده از harizavi_ir
(اخلاق) ❇️ مروری بر شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره) 🔸 مدت دوره: آخرین پنج‌شنبه مهر ماه تا پایان آذر ماه 1400 🔹در محضر استاد حجه‌الاسلام والمسلمین روح‌اله حریزاوی مدرس حوزه و دانشگاه 📆 روزهای پنج‌شنبه 🕰 حدود ساعت 5:20 (بین الطلوعین) 💢جلسه چهارم 👈 پنج‌شنبه 20 آبان ✴️ جهت هماهنگی و ثبت‌نام به ادمین کانال پیام دهید. 👉 @ADMIN_Harizavi 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
افراد از لحاظ جاذبه و دافعه به طبقات مختلف تقسیم مى شوند: 1⃣ افرادى که نه جاذبه و نه دافعه دارند، نه کسى آن‌ها را دوست دارد و نه کسى آن‌ها را دشمن دارد. این‌ها یک موجود ساقط و بى‌اثر هستند، زیرا انسان نیاز دارد که دوست بدارد و دوست داشته شود و به عبارتى دیگر، نیازمند است دشمن بدارد و او را دشمن بدارند. 2⃣ مردمى که جاذبه دارند ولى دافعه ندارند. غالباً خیال مى‌کنند که حسن خلق و لطف معاشرت و به اصطلاح امروز، اجتماعى بودن این است که انسان همه را با خود دوست کند، ولى این براى انسان هدفدار و مسلکى که فکر و ایده‌اى را در اجتماع دنبال مى‌کند، میسر نیست. زیرا تفکر و مسلک و ایده، خواه ناخواه با منافع برخى از انسان‌ها تصادم پیدا مى‌کند. تنها کسى موفق مى‌شود دوستى طبقات مختلف و صاحبان عقیده‌هاى گوناگون را جذب کند که متظاهر و دروغگو باشد. 3⃣ گروه سوم کسانى هستند که دافعه دارند ولى جاذبه ندارند. افرادى هستند که دشمن سازند اما دوست ساز نیستند. این‌ها نیز افراد ناقصى هستند و این دلیل بر آن است که فاقد فضائل مثبت انسانى مى‌باشند و گرنه برخى انسان‌ها را مى‌توانستند به خود جذب نمایند. 4⃣ مردمى که هم جاذبه دارند و هم دافعه. انسان‌هاى با مسلک که در راه عقیده و مسلک خود فعالیت مى‌کنند، گروه‌هایى را جذب و گروه‌هایى را مى‌رانند و دفع مى‌کنند. 📔جاذبه و دافعه علی علیه‌السلام، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
🔸 در اخلاق فلسفی گفته می‌شود که برای انسان ایثار، فضیلت ولی خودخواهی و استیثار رذیلت است‌. شجاعت، اخلاق ولی جبن و تهور ضد اخلاق است. سخاوت خوب، ولی بخل و اسراف بد است، صبر و خویشتن‌داری خوب، ولی جزع و فزع و بی‌تابی کردن‌ بد است، و از این قبیل مسائل. 🔹 یعنی اگر انسان کتاب اخلاقی از کتب علمای‌ اخلاق را بخواند می‌بیند که مجموعه‌ای از امور را توصیه و مجموعه دیگری را منع کرده‌اند؛ آن‌ها بد هستند و این‌ها خوب. بطوریکه انسان خودش را مانند یک اتاق خالی می‌بیند که هیچ دکوری ندارد و در و دیوارش خالی محض است، حال مقدار زیادی دکور و زینت آلات گذاشته‌اند و می‌گویند اگر می‌خواهی مزین شوی، این‌ها را نصب کن. 🔸 فلاسفه چنین تصور می‌کنند که نفس و روح‌ انسان موجودی است که مجموعه این فضائل باید در آن وجود داشته باشد. 🔹درحالیکه عرفا می‌گویند مسأله اینطور نیست. انسان مانند یک نهال، در حال رشد و حرکت و تحول است و مسیری را منزل به منزل طی می‌کند. 🔹 لذا برای طی مراحل انسانیت باید از منزل اول شروع کرد و منازل بعدی را طی نمود. 📜 برگرفته از کتاب مسئله شناخت، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
🔸انس ما با مفاهیم اعتباری و اجتماعی که در زندگی اجتماعی به کار می‌بریم غالبا سبب خطا و اشتباه ما می‌شود، سبب می‌شود که الفاظی که در معارف اسلامی آمده است از معنای حقیقی خود منسوخ شوند و مفهومی اعتباری‌ و قراردادی پیدا کنند. 🔹ما آنجا که کلمه "قرب" و نزدیکی را در خارج از مفاهیم اجتماعی به‌ کار می‌بریم همان مفهوم حقیقی را اراده می‌کنیم ، مثلا می‌گوییم در نزدیکی‌ این کوه چشمه ای است، یعنی واقعاً دوری و نزدیکی فاصله چشمه را تا کوه‌ در نظر می‌گیریم. اما وقتی که می‌گوییم فلان شخص با فلان خدمت خود به فلان مقام، نزد او تقرب حاصل کرد، در اینجا منظورمان‌ چیست؟ 🔸مقصودمان این است که خدمتگزار در اثر خدمتش در روحیه مخدوم خود تأثیر کرد و او را از خود راضی نمود و حال اینکه قبلاً راضی نبود، یا او را از خود راضی‌تر کرد و در نتیجه ، از این پس ، مخدوم بیش از گذشته به او عنایت‌ خواهد داشت پس استعمال قرب در اینجا یک استعمال مجازی است نه حقیقی‌. 🔹موجودات، بخصوص انسان، به حکم " انا لله و انا الیه راجعون " به سوی خداوند بازگشت می‌کنند انسان به حکم مرتبه وجودی خود، این‌ بازگشت را باید به صورت طاعت و عمل اختیاری و انجام وظیفه و به صورت‌ انتخاب و اختیار انجام دهد. ادامه👇 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
ادامه👆 🔸انسان با پیمودن طریق طاعت پروردگار واقعاً مراتب و درجات قرب پروردگار را طی می‌کند، یعنی از مرحله حیوانی تا مرحله فوق ملک را می‌پیماید این صعود و تعالی یک امر تشریفاتی و اداری‌ نیست، قراردادی و اعتباری نیست، از قبیل بالا رفتن از عضویت ساده یک‌ اداره تا مقام وزارت، و یا از عضویت ساده یک حزب تا رهبری آن حزب‌ نیست، بلکه بالا رفتن بر نردبان وجود است، شدت و قوت و کمال یافتن‌ وجود است که مساوی است با زیادت و استکمال در علم و قدرت و حیات و اراده و مشیت و ازدیاد دایره نفوذ و تصرف. 🔹تقرّب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی کردن و به کانون‌ لایتناهی هستی نزدیک شدن. 🔸بنابراین محال است که انسان در اثر طاعت و بندگی و پیمودن صراط عبودیت به مقام فرشته نرسد و یا بالاتر از فرشته نرود و لااقل در حد فرشته‌ از کمالات هستی بهره‌مند نباشد قرآن برای تثبیت مقام انسانی می‌گوید: "ما فرشتگان را فرمان دادیم که در پیشگاه آدم سجده کنند و همه‌ فرشتگان بلا استثناء سجده کردند جز ابلیس که حاضر نشد". حقاً باید گفت منکر مقام انسان هر که هست ابلیس است. 📜 برگرفته از کتاب ولاءها و ولایت‌ها، شهید مطهری 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢شعری که مورد پسند سید شهیدان مدافع حرم قرار گرفت: کوه باشی سیل یا باران چه فرقی می‌کند سرو باشی باد یا طوفان چه فرقی می‌کند مرزها سهم زمینند و تو اهل آسمان آسمان شام یا ایران چه فرقی می‌کند مرز ما عشق است هر جا اوست آنجا خاک ماست سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم حصر الزهرا و آبادان چه فرقی می‌کند هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌کند شعله در شعله تن ققنوس می سوزد ولی لحظه ی آغاز با پایان چه فرقی می کند ✍ سید محمدمهدی شفیعی 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هر علمی برای دستیابی به یک سری اهداف و تأمین غایت به وجود آمده است. ما در علم دینی، گاهی به دنبال تصحیح اهداف یک علم، گاهی اوقات درصدد تصحیح منبع تولید یک علم و گاهی در تلاش برای اصلاح و تقویت روش‌شناسی در یک علم هستیم. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از محکمات
35.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 هر علمی برای دستیابی به یک سری اهداف و تأمین غایت به وجود آمده است. ما در علم دینی، گاهی به دنبال تصحیح اهداف یک علم، گاهی اوقات درصدد تصحیح منبع تولید یک علم و گاهی در تلاش برای اصلاح و تقویت روش‌شناسی در یک علم هستیم. 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
💢آیا نفس و روح با هم تفاوت دارند❓ نفس در زبان عربی یعنی «خود» و «خویش». در اصطلاح فلاسفه، گاه به کلّ حقیقت تجرّدی انسان نفس می‌گویند، و گاه به پایین‌ترین درجه تجرّدی انسان میگویند نفس. پایین‌تر از نفس، روح بخاری قرار دارد که موجود مادّی است. مرتبه‌ی فوق نفس را عقل گویند، و فوق عقل را قلب، و فوق قلب را روح گویند. در مقام تشبیه می گویند: 🔸بدن مثل عالم مادّه است؛ 🔸روح بخاری مثل انرژی موجود در جهان مادّی است؛ 🔸نفس مثل عالم مثال (برزخ) است. 🔸عقل مثل عالم عقول (عالم ملائک مقرّب) است. 🔸قلب مثل عرش است؛ که «قلب المؤمن عرش الرّحمن»؛ 🔸روح مثل روح القدس است. 🔸سرّ مثل عالم اسماء الله است. 🔸خفی مثل اسم الله است؛ 🔸و اخفی، مثل «هو» است. پس مراتب انسان چنین است: بدن (جسد +روح بخاری)، نفس، عقل، قلب، روح، سرّ، خفی، اخفی؛ که بدن را «ارض الانسان» و هفت مرتبه ی دیگر را «سماوات سبع انسان» گویند. ❇️مطالعه کامل مطلب در صفحه استاد حریزاوی در اینستاگرام به آدرس 📱instagram.com/harizavi_ir 💠 نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب استاد حجه‌الاسلام روح‌اله حریزاوی 👇👇👇 🕌 https://eitaa.com/joinchat/906690579C5809b309aa
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هویت و چیستی حوزه چیست؟تیزر معرفی چهار اثر جدید که توسط خانه طلاب جوان قم، به چاپ رسیده است. 1⃣ طلبه و انقلاب اسلامی؛ طلبه انقلابی کیست؟ 2⃣ طلبه عصر انقلاب "تحلیل سیاسی و شناخت رویدادهای اجتماعی"؛ هوشمندی سیاسی و قدرت تحلیل طلبه در رویدادهای اجتماعی، چگونه حاصل می‌شود؟ 3⃣ طلبه عصر انقلاب "جامعه‌سازی و علوم‌انسانی‌اسلامی"؛ فرق تحصیل علوم انسانی در حوزه با دانشگاه چیست؟ 4⃣ فقه و نظام‌سازی؛ برای اجرا و محقق ساختن دین، باید چه کرد؟ 💠 جهت و کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس زیر مراجعه کنید. 🌐 http://fna.ir/f2l 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از harizavi_ir
💢 استعمار تغییر باورها و رفتارهای ملت‌ها و به‌خصوص نخبگان را با ذائقه‌سازی در دستور کار قرار داده است تا مطلوبیت‌های خود را در کشورهای مختلف تبدیل به ارزش و انتخاب مردم را به انتخاب خود نزدیک کند. 🔸همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در میانه یک تغییر در نوع استعمار با عنوان استعمار فرانو قرار داریم، استعمارگران بعد از رنسانس بصورت وحشیانه کشورهای مختلف جهان را تصرف و تسخیر کرده و تلاش کردند مالک اموال و جان‌های مردم شوند، آن‌ها در دوره اول استعمار کهنه تصرف فیزیکی کشورها را در دستور کار داشتند که افراد را به بردگی می‌گرفتند، می‌فروختند و می‌کشتند و بصورت خشونت‌آمیز کشورها و افراد را تملک می‌کردند. 🔹در دوره دوم زمانی که با مقابله مردم ستم‌دیده مواجه شدند روش استعمار را تغییر داده و افرادی را از همان ممالک به‌صورت دست‌نشانده انتخاب کرده آموزش دادند و تحت اشراف قرار دادند و پادشاهانی دست‌نشانده‌ را با کودتا و روش‌های مختلف معرفی کردند اما در حدود 40سال اخیر نوع استعمارگری از نوع کهنه به نو و فرانو تغییر کرده است. 🔗 مشروح خبر 🌐https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/11/10/2653684 🔰کانال اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام روح‌اله حریزاوی ‌👇 https://eitaa.com/joinchat/1031733362Cf2ea501ab7
هدایت شده از خانه طلاب جوان
مهم ترین کاری که انقلاب کرده است 🇮🇷 مهم ترین کار اصولی ای که انقلاب کرده است، تبدیل به است؛ این مهم ترین کاری است که انقلاب کرده است؛ 🇮🇷 آن هم با الهام از ، نه با مکتب های این نظریه پرداز و آن نظریه پرداز و نقص ها و معارضاتی که در حرف هایشان هست؛ نه، با الهام از ، با الهام از "الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ"؛ نظام الهی در مقابل نظام طاغوتی است و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، نظام الهی را معنا کرد به ؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد نظام طاغوتی را به نظام مردم سالار؛ این مهم ترین کار است. 🗓 ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab