💌 فرازی از وصیتنامه شهید:
ما فرزندان ایرانی تا آخرین قطره خون خود در برابر ظالمان و بیگانگان و کافران ایستادگی میکنیم و به شما امت شهیدپرور قول میدهیم در این راه که گام برداشتهایم همیشه ثابتقدم خواهیم بود.
#با_شهدا
#شهید_محمدحسین_سمیعی_کرهرودی
┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 جایگاه زنان در اروپای متمدن!
🔻نگاهی به جایگاه زنان در اروپا در قرنهای متمادی و جایگاه والای زن در اسلام
◀️ به مناسبت ۸ مارس؛ روزی که در جهان از آن به عنوان "روز جهانی زنان" یاد میشود
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
#یادداشت_تحلیلی
🔻نقد موقعیّت فرهنگی انقلاب #دو
🖊مهدی جمشیدی
[چهارم]. بخش عمدهای از توطئه به سلبریتیهای سپرده شده است؛ چنانکه جامعه از طریق اینان، تحریک و برآشفته میشود. پیش از این، سلبریتیها هرچه میخواستند میگفتند و مینوشتند و مسئولیّتی را نیز عهدهدار نبودند، درحالیکه پارهای از جامعه گمان میکند که سخن اینان، صحیح و صواب است. به دلیل همین تأثیر و تعیینکنندگیِ اجتماعی باید صحنه را به صورتی طراحی کرد که اینان نیز در برابر تمام مواضع خویش، مسئولیّتپذیر باشند و اگر موضع نادرستی گرفتند و ذهنیّت جمعی را آلوده کردند، بیدرنگ در چالش حقوقی قرار بگیرند. همچنین برخی از «روحانیان لیبرال»، نقش تخریبی مهمی را در بیثباتسازی جنبۀ شرعیِ حجاب و اهمّیّت آن و الزام حکومتی به آن ایفا کردند. این ادبیّات تجدیدنظرطلبانه، قداست و فضیلت و قطعیّت حجاب را در برخی ذهنیّتها فرسود و زمینۀ فکری عبور از آن را فراهم کرد. پیش از این مباحث فقهی و تفسیری بازاندیشانه، حجاب در تصوّر تودهها، منزلت جزمی و حتمی داشت.
[پنجم]. ادّعای برخی این بود که بر اساس آمار، درصدی بالایی از مردم (گویا اکثریّت)، مخالفت مداخلۀ حقوقی و قانونیِ حکومت در حجاب هستند و این یعنی اکثریّت مردم میگویند نه به حجاب اجباری (یعنی حجاب قانونی و دارای ضمانت اجرا)؛ هر چند فقط ده درصد، کشف حجاب کردند. اینان میگویند در طول ماههای پس از اغتشاش تاکنون، مخالفان مداخلۀ حکومت، افزایش یافته است. یعنی برهنگی بیشتر و روشنشدن ماهیّت جریان «زن، زندگی، آزادی»، هیچ تاثیر منفیای بر همراهینکردن مردم نداشته، بلکه مردم، بیشتر با شعار اصلی این جریان (نه به حجاب اجباری)، همراه شدند. در مقابل باید گفت مشاهدات نشان میدهد که هم سئوالات در پیمایشها سوگیری دارد و هم رویّۀ عملیِ نظرسنجی، مخدوش و نامعرّف است. از طرف دیگر، میشود از منطق ایجاد ظرفیّت اجتماعیِ پسینی استفاده کرد؛ یعنی هر چند مخالفتِ ابتدایی وجود دارد اما میتوان در عمل، یک صورتِ مطلوب و نمونۀ موجّه از مداخلۀ حاکمیّتی ارائه کرد تا مردم در متن جریانِ عینی و با مشاهدۀ معقولیّت، همراه شوند. چون مخالفت با اجرای حکم اسلام، برخلاف شرع است، حاکمیّت اسلامی نمیتواند از آن تبعیّت کند؛ هر چند این مخالفان، اکثریّت باشند، به خصوص که میتوان حدس قوّی زد که اکثریّتِ این اکثریّت، تنها مخالفت ذهنی دارند و حاضر نیستند برای این مخالفت، هزینۀ عملی بدهند و اختلال و تنش ایجاد کنند. بههرحال، اکنون دیگر هیچ اکثریّتی در میان نیست و جامعه در ماههای اخیر، بسیار به مداخلۀ حاکمیّت روی خوش نشان میدهد؛ چراکه مشاهده کرده که بهراستی، کشف حجاب، آغاز راه است و در مدّت اندکی، برهنگیهای زننده رایج میشوند.
[ششم]. رهبر انقلاب از در پیش بودن «فتح خرمشهرها» سخن میگویند ولی حس برخی، حس «سقوط» است؛ بدون فتح و رو به عقبنشینی تدریجی و معطوف به حفظ سنگرهای باقیمانده نه فتح خرمشهرهای از دست رفته. در مقابل، باید بتوان از طریق هضم و مستحیل کردن جزییّاتی که نیروهای انقلابی را آزار میدهد در آن کلّیّت تاریخی، از تبدیل رنجش به یأس جلوگیری کرد؛ یعنی از طریق ارجاع به «بافت کلّی و الاهی»، تحوّلات و تنشها را «طبیعی» و «ناتوان از استحاله» ترسیم و تعریف نمود. برداشت این است که سیر واقعی و عینیِ حرکت انقلاب، دستکم در عرصۀ اجتماعی، وضع قهقرایی داشته و انقلاب، جامعه و اصالتهای فرهنگی را باخته و اکنون این شیب منفی، سر بر آورده است. این همۀ واقعیّتِ عینی نیست و آمیخته به مبالغه است، اما تحلیلهای کلان و عام و تاریخی باید از عهدۀ حل این پارههای نچسب و ناملایم برآید؛ چنانکه متهم به کلّینگریهای انتزاعی و بریده از سطح واقعی نیز نشویم. تلاش این است که خُردهها و جزییّات ناخوشایند را نه اینکه نادیده بگیریم بلکه در حد و وزن خود ببینیم و انقلاب را ازدسترفته ترسیم نکنیم. اینکه تنها «ده درصد» از زنان، دچار کشف حجاب و برهنگی شدهاند به این معنی است که «نود درصد» از زنان، چه محجبه و چه ضعیفالححاب، همراه و همدل هستند. ریزش ده درصدی به معنی شکست فرهنگی نیست، و بهکارگیری قانون برای مهار این ده درصد، به معنی حقوقی و سخت شدن زبان نظام در مقام استقرار ارزشها نیست.
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
14.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فیش بیانات| رهبر معظم انقلاب: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است.
🏷 خطبههای نماز عیدفطر
۱۳۹۶/٠۴/٠۵
#امام_خامنهای
#کار_فرهنگی
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
📈 طرح یک مسأله| نقش کانونهای دینی در نبرد تمدنی
در تمدنسازی، «هویت» نقش اساسی دارد. هویتها هستند که انسان را به کار میگیرند. اگر میخواهی انسانی را از خود کنی، هویت وابسته به او بده. اگر انسان استقلالگرا میخواهی، به او هویت استقلالطلب بده. اگر انسان مصرفگرا و هرزه میخواهی، به او اینچنین هویتی را تزریق کن. اگر انسان مجاهدِ شهادتطلب میخواهی هم. در فرآیند تمدنسازی، هویتسازی جزو ضروریات است.
در تمدن غرب، مصرفگرایی، کوتاهخواهی، شهوتخواهی، شهرتخواهی، انفعال، سکوت، بردگی نوین و... مطلوب است. این تمدن برای بقایش باید هویتی را در مردم بوجود آورد که همینها را بخواهند. همان جور که تمدنسازان میگویند، زیست کنند. برخلاف تمدن اسلام که به سراغ فطرت انسان میرود و هدفش شکوفا کردن ظرفیتها و خواستهای فطری انسان است. اینجا نقطۀ تقابل دو تمدن است، نقطۀ تقابل دو مکتب، دو ایدئولوژی، دو جهانبینی. در این تقابل، تمدن غرب به دنبال ترویج اباحهگری و فساد و تمدن اسلام به دنبال ترویج زیست مومنانه است. هر کدام برای اهدافشان کانونهایی را تأسیس، تجهیز و بهکار میگیرند. این نبرد، نامتقارن است. یعنی هر طرف، امکاناتی، داراییهایی، ظرفیتهایی دارد که آن دیگری ندارد. از میان همۀ داراییهای جبهۀ حق، مسجد، هیئت و مراسمهای دینی میتواند نقش مؤثرتری در این نبرد تمدنی ایفا کند. اینها همان چیزهایی است که طرف مقابل ما آنها را ندارد و از آن محروم است. این کانونها در این نبرد پیچیده، سخت، زمانبر و پرهزینه باید ابتدا اصل این نبرد و بعد قواعد و پیچیدگیهای آن و سپس نقش خودشان را پیدا کنند. جبهۀ حق چشم امیدش بیش از امکانات دیگرش، به این کانونهاست. اما راستی اینها برای نصرت جبهۀ حق بایستی چه کنند؟ فرماندهان چه کسانیاند؟ باید به چه امکانات سختافزاری و نرمافزاری مجهز باشند؟ باید در مواجهه با انواع حملههای دشمن چه کنند؟ یا نه باید چگونه حمله کنند؟ چه چیزهایی را باید بدانند؟ مخاطبینشان چه کسانیاند؟ با چه ذائقه و نیازی؟ چگونه بایستی رصد و پایش شوند؟ چگونه میتوانند بروزرسانی شوند؟ و...
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 استدلال جالب یک روحانی
🔺من سیگار میکشم، شما بینیات رو بگیر!
🔺من بوق میزنم، شما گوشِت رو بگیر!
🔺من بیحجابم، شما چشمت رو ببند!
🔰 از فراجا تشکر میکنیم که #امنیت_فرهنگی ما را حفظ میکند.
#طرح_نور
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
🔴رئیسی و اژهای:
#قانون_داریم
#بیحجابی_جرم_است دستگاهها برای مقابله، معطل قانون جدید نباشند.
❇️رؤسای قوه مجریه و قضائیه با تاکید بر لزوم اجرای تکالیف قانونی دستگاهها در حوزه حجاب و عفاف، تاکید کردند که #هیچ_دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف، #اجرای_تکالیف خود در این زمینه را معطل نماید.
❇️ #آیت الله_اژهای:
بسیاری از ناهنجاریها #جرم_مشهود است.
قبلاً هم بارها تاکید کردم، سال گذشته هم متذکر شدم، ما در خصوص برخی ناهنجاریهای اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، #قانون_داریم.
همه باید تلاش کنیم مصوبات و #قوانین_موجود برای مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی، اجرایی گردند.
به سازمان بازرسی دستور دادهام که نسبت به اجرایی شدن #مصوبات_شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی که در حکم قانون هستند، نظارت داشته باشند.
در جلسه سهشنبه گذشته با رئیسجمهور، تاکید کردم که ما در حوزه #مقابله_با_ناهنجاری_های_اجتماعی و مظاهر آن، #قانون_داریم و #نباید_منتظر_لایحه_مجلس_در_این_خصوص_باشیم چرا که ممکن است این مقوله زمانبر باشد؛ با #همین_قوانین_موجود میتوان در امر #مقابله_با_ناهنجاری_های_اجتماعی اقداماتی را انجام داد.
تاکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و هست که بسیاری از ناهنجاریها، #جرم_مشهود است و با همین #قوانین_موجود میتوان با #هنجارشکنان بهویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام میکنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمیشود.
⭕️متن کامل در زیر:👇
https://kayhan.ir/fa/news/268801
┈┄┅═✾═┅┄┈
مُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
💌 فرازی از وصیتنامه شهید:
ای جوانان نکند که در رختخواب ذلت بمیرید. حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد. ای جوانان! مبادا در غفلت بمیرید که علی اکبر حسین(ع) در راه حسین(ع) و با هدف شهید شد.
من به بهترین آرزوهایم رسیدم و این قابل درک نیست، مگر برای آنان که خدا را از هر چیز بیشتر دوست دارند.
#با_شهدا
#شهید_عباس_امیری_هزاوه
┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا
🆔 virasty.com/mohsanat
🔴 حجاب برای زنان غربی قهرمانی بیبدیلی را رقم زده است.
◾️خانم لاجنا از لندن از فواید بیشمار حجاب سخن گفته است اما دو جمله آن نشان میدهد که حجاب هم میتواند برای زنان اروپایی قهرمانیهای بیبدیل زنانه رقم بزند. قهرمانی که خبر از فهم، شعور و نقش تمدنی و مبارزه برای تمدن سازی خبر میدهد.
🔹لاجنا میگوید، با حجابم ثابت میکنم تمدن غربی نمیتواند سبک زندگی و دین مرا تحقیر کند و با عقدهی حقارت بتواند پوشش لیبیرالیسمی را بر من تحمیل کند. من با حجابم اعلام میکنم شما جنایتکاران (اضافه شده مترجم) نتوانستید با تحقیر حجاب، بر من موثر افتید و من توانستم همچنان سفیر ارزشهای الهی زنان باشم.
🔹لاجنا در آخر خود را زنی معرفی میکند که توانسته است شخصیت خودش را رشد دهد در عین اینکه توانسته قدرت تصمیم گیری و انتخاب خود را در زیر سایهی دیکتاتوری رسانهای حفظ کند.
◀️ دیگر همه فهمیدهاند حفظ حجاب تمدن غربی را از پای در میآورد.
✍ عالیه سادات
┈┄┅═✾═┅┄┈
🛎 تااطلاع ثانوی؛کانال"خبری|تحلیلی"
زنـانعفـیـــفهجهــانمُـحـــصَـنـــــــات(۲)
🆔 @mohsanat2_ir
🕊 ویـراستــــیمــــا