🛑 شهید نواب صفوی:
#آرزو دارم که #حکومت_اسلامی تشکیل شود، و آن زمان #بزرگترین_افتخارم این است که #رفتگر خیابانهایش باشم.
۱۳۳۴/۱۰/۲۷
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی محصنات را در اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنانعفیفهجهان
🆔 @mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
🆔 virasty.com/mohsanat
#یادداشت_تحلیلی
📝 منطق مغفولِ امامخمینی دربارهیحجاب
۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال میکند که در نوفلشاتو شما وعده کردید که نهتنها آزادیها حفظ میشوند، بلکه تعمیم نیز مییابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز میگوید:
«زنهایی که تظاهر کردهاند همان زنهایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهیها، آن آزادیهایی که آنها میخواستند - میخواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری میخواهند بکنند و میخواستند با تباهیها همآغوش باشند، میخواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و میدیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی میکشد و ملّت را به عقب میراند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورتهایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمیشود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸).
۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که:
[الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباهشدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده میشدند و ازاینرو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپریشده هستند و اینک گمان میکنند که میتوانند به حیات فرهنگیشان ادامه بدهد؛ حالآنکه آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزشهای فرهنگیِ متمایزی است.
[ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و میخواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالتهای اجتماعی دیگری نیز دارد که بهرسمیّتشناختنشان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم میکند.
[ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادیهای نامشروع» نمیدهد و «منع قانونی» در مقابلشان ایجاد کرده است، درحالیکه اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواستههای نامشروعشان آزاد میگذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمیکرد و الزام نمیطلبید، برنمیآشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداومیافتن ولنگاری و بیبندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صفآرایی سوق داده است.
[د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چارهای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالیکه آنها تلاش میکنند خودشان را مردم نشان بدهند.
[هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفتهاند که در یکی، آزادی انسان را خواستهها و امیال خودش تعیین میکند و به دلیل نسبیبودن ارزشها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمیخیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیمشدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیادهخواه و حریص است که پیش میرود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید.
[و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه»ای نیافتهاند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص.
✍ مهدی جمشیدی
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
virasty.com/mohsanat
💠 فصلالخطاب و اتمامحجت رهبرانقلاب درباره هرگونه مسامحه و عقبنشینی در مسئلهی حجاب
⏪رهبرمعظمانقلاب: "حجاب یک ضرورت #شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند.
اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.
منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بیدینی و ضدانقلابی" ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
✍بنابراین اگرچه مسئولان و مردم باید از یکسو ضعیفالحجاب یا بدحجابها را در دایره اسلام و نظاماسلامی حفظ کنند و همچون دختر خود بدانند، اما از سوی دیگر باید قاطعانه دربرابر یک #حرام_اجتماعی همچون #کشف_حجاب بایستند و ذرهای اجازه خدشه بر وجوب حجاب را ندهند.
#محصنات
#اجراونظارت_بر_قوانین_موجود
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
virasty.com/mohsanat
🔴 هم اکنون
جلسه بانوان محصنات با مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی
#مطالبه_از_مسئولین
#آموزش_پرورش
#محصنات
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
virasty.com/mohsanat
🔰برای یک کشور، این حالت بزرگترین سمّ مهلک است.
مقام معظم رهبری:
«رضا خان قلدر وقتی خواست از غرب برای ما سوغات بیاورد، اولین چیزی که آورد، عبارت از لباس و رفع حجاب بود؛ آن هم با زور سر نیزه و همان قلدریِ قزّاقیِ خودش! چیزی را که برای این ملت لازم بود، نیاوردند. علم که نیامد، تجربه که نیامد، جِدّ و جهد و کوشش که نیامد، خطرپذیری که نیامد، آنچه را هم که آوردند، بیدریغ قبول کردند. گفتند چون غربی است، باید قبول کرد. برای یک کشور، این حالت بزرگترین سمّ مهلک است.» ۱۳۸۰/۰۲/۱۲
#کلام_رهبری
#کشف_حجاب
✾═┅┄┈
تا اطلاع ثانوی اخبار محصنات را در این نشانی دنبال کنید⬇️
🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنانعفیفهجهان
🆔 @mohsanat2_ir
🔗 ویراستی قرارگاه مطالبات محصنات
🆔 virasty.com/mohsanat
📢 ویژه ایام مبارک ماه رجب
👈 «فقط باید از خدا خواست»
✏️ حضرت آیتالله خامنهای در ابتدای یکی از جلسات درس خارج فقه با اشاره به فرصت ماه رجب و لزوم دعا و درخواست از خداوند متعال،به شرح یک حدیثی قدسی پرداختند. رسانه KHAMENEI.IR خلاصهای از شرح این حدیث را در این محصول منتشر میکند.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔹 لیلة الرغائب شب رغبتهاست؛
نه آرزوها!
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در یکی از جلسات درس اخلاق خود، لیلة الرغائب را شب رغبتها برشمردند و بیان داشتند:
🔸 اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو.
🔹 ایشان ادامه دادند: ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست، بلکه شب رغبتها و گرايشها و مجذوبشدنهاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را ميگويند رغبت، در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است.
🔹 ایشان اظهار داشتند: در بخش پاياني سورهٴ مباركهٴ «قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين(جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست.اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم .
🔹آیت الله العظمی جوادی آملی ادامه دادند: اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار ميدهند آنگاه درباره چنين گروهي گفته ميشود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ انشاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبتها بار مييابيم.
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
virasty.com/mohsanat
🚨#هم_اکنون
♨️ تقدیم نامه توسط دختر شهید عرفایی به نمایندگی از بانوان محصنات خدمت وزیر محترم کشور
در شب ليلة الرغائب، یکی از بهترین اتفاقات برای ما رخ داد 😅
🔰 خانواده شهدا و مردم متدین و انقلابی
قدردان زحمات دولتمردان شجاع، نترس و پایکار اهداف و آرمانهای امام و شهدا هستند.
درود بر مردان میدان
✾═┅┄┈
🔰تا اطلاعثانوی ما را اینجا دنبالکنید:
🔗 کانال "خبری|تحلیلی"
زنانعفیفهجهانمحصنات(۲)
@mohsanat2_ir
🔗 صفحهما در ویراستی
virasty.com/mohsanat