6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 خاطره ای از #امام_خمینی در سال ۴۲ که بر روی هدف #شهید_تهرانی_مقدم پدر موشکی ایران تاثیر به سزایی داشت
👈طرح آرم سپاه در سال ۴۲ باور می کنید چه کسی طراح بود❓ببینید ☝️
#سقوط_دولت_پهلوی
بیشتر_بخوانید 👇 👇 👇
http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
@mohsenriazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥خبرنگار خارجی: در ایران ۲۰ هزار زندانی سیاسی دارید!
#شاه: خیر؛ سه هزار نفرند!
بعد شبکه #منوتو به جوان امروزی میگه: زمان شاه مخالفینش آزادانه فعالیت داشتن!
http://eitaa.com/joinchat/3253993472C49609b6f21
@mohsenriazi
🐓 این خروسها تخمگذارند!
📜 خاطره ای از شهید اندرزگو که فرزند شهید اندرزگو از قول رهبر انقلاب تعریف کردند
🌻 از حضرت آقا شنیدم که: یک روز آقای اندرزگو را در بازار «سرشور» مشهد دیدم که با یک موتور گازی میآمد. موتور را که نگهداشت، دیدم چند خروس در عقب موتور خود دارد. از او دربارهی خروسها پرسیدم، جواب داد که این خروسها استثناییاند و تخم میگذارند! حضرت آقا فرمودند زنبیل را که کنار زدم، دیدم زیر پای خروسها پر از نارنجک و اسلحه است.
🔰 رهبر انقلاب: این مرد مسلمان مبارز در طول چهارده سال که مشغول مبارزه بود، چهارده سال زندگى مخفى با نهایت شدّت، دستگاه جهنّمى ساواکِ شاه بدبخت را آنچنان حیران و سرگشته کرده بود که کارش معجزآسا مىنمود. براى خدا مبارزه کرد، براى خدا از پیوستن به گروههاى مدّعى سر باز زد، براى خدا خطر ساواک را تحمل کرد و براى خدا هم شهید شد.
🗓۵۹/۵/۱۰
📌به مناسبت سالگرد شهادت شهید اندرزگو
📍تحلیل و اخبار فوری:👇
http://eitaa.com/joinchat/1640759297Cd60b86bf75
@mohsenriazi
🔴عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است!!
📝 رهبر انقلاب در سندی دیدم، استعمارگران ميگفتند تا وقتی مردم به #مهدویت معتقدند، نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار بگیریم!
⬅️رهبرانقلاب: من سندی را دیدم که مربوط به دهها سال قبل؛ یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست کشورهای شمال آفریقا، گرایش بسیاری به اهل بیت دارند. مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست باشد؛ اما محبِ اهل بیتند. در کشورهای سودان و مغرب و غیره عقیده به مهدویّت خیلی پُررنگ است.
📝آن زمان که استعمار وارد مناطقِ مذکور شد - که ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - یکی از مسائلی که مزاحم استعمار شد، عقیده به مهدویّت بود!
🔹️در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه میکنند که ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویّت، بتدریج از بین مردم زایل شود!
📌آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق افریقایی بودند - فرقی نمیکند که استعمار از کجا باشد - استعماران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!
《ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است!
📝چقدر خطا میکنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجدّدطلبی میآیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون اینکه بدانند چهکار میکنند، مورد تردید و تشکیک قرار میدهند! اینها همان کاری را که دشمن میخواهد، راحت انجام میدهند! عقاید اسلامی اینگونه است. ۷۶/۹/۲۵
🌏 #آخرالزمان
http://eitaa.com/joinchat/866320384C260d8cbae5
به کانال حقیقت در ایتا و سروش بپیوندید 🔰🔰🔰
@mohsenriazi
#مصاحبه
🔸بخش اول
🎙گفتگوی بیداردز با محسن ریاضی درباره مسجد و نقش آن در جامعه
🕌به مناسبت روز جهانی مساجد
❓دوران نوجوانی و جوانی را در کدام مسجد گذارنده اید؟
✅دوران نوجوانی ام مصادف با سال های دفاع مقدس بود. آبان ۱۳۶۳ بود که منزلمان مورد اصابت موشک قرار گرفت وعملا تا سال ۶۸ در خارج از شهر(حدود یکسالی درشمس آباد و تا پایان جنگ تحمیلی در زمین های زراعی بین دانشگاه پیام نور فعلی و اردوگاه جنگ زدگان اشرفی اصفهانی زندگی میکردیم) و ارتباط من هم با جلسات و مساجد قطع شده بود. فعالیت جدی ام در مسجد،اندکی پس از پذیرش قطعنامه۵۹۸ و پایان جنگ و در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) بود که کماکان هم همان جا مشغول هستم.اولین مسوول جلسه ای که داشتیم فردی بسیار دانا بود که فقط یک سال و نیم یا دوسال توانستیم از محضرش استفاده کنیم اما ریل گذاری ایشان برای ما خوب بود و خدا را شکر همچنان در مسیری که آن روز نشانمان داد در حال حرکتیم. تقریبا از سال ۷۰-۷۱ با اینکه هنوز باید مسائل زیادی فرا میگرفتم ،دراثر کمبود افرادی که مسئولیت جلسه را قبول کنند بعنوان مسول جلسه نوجوانان مسجد انتخاب شدم واز آن زمان تا کنون بحمدالله توفیق خدمتگزاری به نونهالان، نوجوانان و جوانان عزیز را دارم و اندک بضاعت امروز خود را مرهون جلسات قرآن مساجد هستم و بارها گفته ام که این خدمت را(به شرط اخلاص) بیش از هر چیزی دوست دارم و برای خود مایه افتخار و مباهات می دانم.
❓ اسلام چه جایگاه و شانی را برای مسجد تعریف کرده است؟
با نگاهی به تاریخ اسلام در می یابیم که یکی از اولین اقدامات پیامبر اکرم (ص) درحکومت نوپای مدینه بنای مسجد بود . بنا براین در انقلاب اسلامی منبعث از انقلاب بزرگ اسلام هم باید اولین نگاه به مسجد باشد.نقش بی بدیل مساجد در پیروزی انقلاب هم بر هیچ کس پوشیده نیست ولی متاسفانه در اثر کم کاری بسیاری ازما، مساجد، گاهی سیر قهقرایی داشته و در حاشیه قرار گرفتهاند. تاریخ دو سه دهه اول انقلاب نشان می دهد که بسیاری از مشکلات ما در مسجد حل میشده است. نمونهی عالی آن را میتوان در دوران دفاع مقدس مشاهده کرد که مساجد در امنیت بخشی شهرها،اعزام نیروها ، امداد وپشتیبانی، تقسیم مایحتاج عمومی میان مردم جنگ زده و دهها فرصت دیگر فعال بودند. به نظر میرسد که ایدهی اولیهی تشکیل برخی نهادهای انقلابی نظیر جهاد سازندگی، خروجی فعالیت های مسجدی باشد.
در شرایط حال حاضر کشور هم اگر محوریت از مساجد و نیروهای متدین گرفته شود، انقلاب و کشور در دامان لیبرالها، سکولار ها و … افتاده، مسایل پیچیده تر می شود. به عنوان مثال در زلزله کرمانشاه می بینید که حرکت خودجوش بچه های مسجدی است که کار را پیش میبرد. در خیلی از حوادث غیر مترقبه بچه های داوطلب و متعهد مسجد، در کنار نهادهای مسئول و در صف خدمت رسانی قرار گرفته اند و بسیار فعالند. اگر این نقش بی بدیل و محوری از مسجد گرفته شده و این محل، صرفا تبدیل به جایی برای ارضای روحی و معنویت شخصی بشود(آن گونه که در آیین مسیحیت اتفاق افتاد)، اسلام و انقلاب را از مهم ترین پایگاهش محروم کرده ایم.
@mohsenriazi
کانال رسمی محسن ریاضی
#مصاحبه 🔸بخش اول 🎙گفتگوی بیداردز با محسن ریاضی درباره مسجد و نقش آن در جامعه 🕌به مناسبت روز جهانی م
#بخش_دوم
❓مساجد دزفول چه مقدار در محله خود موثر بوده و حلال مشکلات بوده اند؟
✅در این بحث دو موضوع وجود دارد: ۱-مساجد، آن گونه که باید باشند ۲- وضعیت موجود مساجد.
به اعتقاد اینجانب مسجد می تواند حلال بسیاری ازمشکلات باشد.
کافی است هر مسجدی فقرای محل خودش را تحت پوشش داشته باشد، خواهید دید که فقیری نخواهیم داشت ؛اگر جوانان را جمع کند و در عرصه های دینی، حتی مهارت های شغلی و … آموزش دهد مشکل سستی و بی انگیزگی نسل جوان را نخواهیم داشت و دهها مورد دیگر که اگر مسجد در آنها ورود کند قابل حل خواهند بود. شاید این موارد برای نسل جوان حال حاضر نامانوس و عجیب بشد اما ما دیدیم که مسجد همه کاره محله بود و در مساجد پر نشاط آن روز مردم نه از روی اکراه بلکه از روی اشتیاق می آمدند و در برنامه ها شرکت می کردند.
البته نباید از این نکته غافل شد که با وجود کم کاری زیاد اما هنوز دزفول در بحث مسجد و بویژه جلسات قرآن در کشور، جزو اولینهاست اما موارد گفته شده ، حداقل های مورد انتظار از مساجد دزفول است. مساجد باید در سه عرصه تهذیب، تحصیل و ورزش نقش محوری داشته باشند و در این کارنباید منتظر کسی بود. یک بچه مسجدی باید همواره خود را بدهکار(و نه طلبکار) امام، انقلاب و آرمان های شهدا دانسته و از هیچ کوششی برای به ثمر نشستن اهداف بزرگ اسلام و انقلاب، دریغ نورزد. نباید منتظر ادارات، نهادها و ارگان ها باشیم. باید انقلابی عمل کرد و هرجایی که ضرورت ایجاب کند، در میدان حضور داشته باشیم . مسجد باید در عرصه های مختلف به خصوص مساله امروز کشوریعنی اقتصاد وارد شود و در بحث اشتغال زایی باید ظرفیت های عظیم مسجد فعال گردد و با بر گزاری های دوره های کوتاه مدت، راه اشتغال جوانان را هموار کند.
✅پز انقلابی بودن ندهیم
نمی شود در مسجد پز انقلابی بودن داد ولی منویات رهبری را اجرا نکرد. یک نمونه بارز و ساده اش همین استفاده از کالای ایرانی است که باعث رونق اقتصادی، ایجاد شغل، هموارشدن مسیر ازدواج و دهها فرصت طلایی برای کشور میشود. الان ما مسجدی ها باید بگوییم در خصوص به ثمر نشستن این خواسته مدبرانه مقام معظم رهبری چه کرده ایم؟ باید بدانیم رهبری چه می خواهد ونباید منتظر باشیم تا ایشان شخصا در مساله ای ورود کنند.نباید بگذاریم فرمانده وارد میدان شود. ورود فرمانده در میدان، قطعا به معنی کم کاری سربازان است.بعنوان سرباز باید در عرصه باشیم. یکی از خصوصیات مالک اشتر این بود که اگر امام علی(ع) در جایی حضور فیزیکی نداشتند، همان کاری را انجام میداد که اگر حضرت میبود و این معنای بصیرت واقعی است. آیا امروز، منویات رهبر معظم انقلاب، معلوم نیست؟ نقش ما چه باید باشد؟
✅مساجد، بسترسازمانی تمدن اسلامی
مسجد فقط محل ارضای خواسته معنوی من نیست. اینکه بروم گریه کنم برگردم؛ بروم قرآن بخوانم ثواب کنم برگردم. قرار نیست اینگونه باشد مسجد بستر سازمانی تمدن اسلامی است. اینکه صرفا بخواهیم انسان خوبی باشیم کافی نیست. باید به جایی برسیم که ماموریت خطیر خلیفه اللهی بودن را پذیرا شویم. امروزه ما با امکاناتی که در دست داریم کجای کاریم؟ انقلاب نوپای پیامبر(ص) چه در اختیار داشت؟ و ما امروز چه نداریم؟ نباید عقب باشیم. من فکر میکنم عامل به تاخیر افتادن ظهور، امثال ما مسجدی ها هستیم چون علی رغم امکانات زیاد و بستر مناسب کار نمیکنیم.
ما به دنبال شکل گیری که نه، بلکه فراگیری تمدن اسلامی هستیم و این تمدن، همانند آغاز تولدش،باید از درون مساجد، سازماندهی شود اگر مسجد ما تقویت بشود دانشگاه و جامعه و سیاست و خیلی از موارد دیگرما تقویت می شوند. اگربه دانشگاه مراجعه کنید می بینید علوم انسانی ما کاملا غربی است. آیا بسیاری از علومی که دانشمندان اسلامی به دنیا عرضه کرده و دنیا را مدهوش و مدیون خود نمودند جز از بستر مساجد، به اقصی نقاط دنیا رفت؟ دانشمندان بزرگی نظیر ابن سینا، خواجه نصیر، جابرابن حیان، ابن عربی و… آیا علوم خود را با واسطه یا بی واسطه از محضر ائمه اطهار(ع) و در همین مساجد نیاموخته اند؟؟ اگر مساجد را بارور کنیم دانشگاه های بزرگ؛ خودجوش و مهمی را به وجود آورده ایم.
قرار دادن دنیا در زیر پرچم توحید
ما به دنبال جهانگیر کردن باورها، اعتقادات و تفکراسلامی هستیم و این امر خطیر به برخی بایسته های خود وابستگی مستقیم دارد. یکی از این بایسته ها و البته مهمترین آنها ساخت عناصر متعهد، کارآزموده و توانا در همه عرصه هاست. باید به دنبال ساخت عناصر انسانی برای حکومت آخر الزمان باشیم و هیچ جایی مانند مسجد، استعداد آماده کردن چنین نیروهایی را ندارد. البته این بدان معنا نیست که نقش دانشگاه ها و مراکز آموزشی نادیده گرفته شود بلکه به عکس باید عناصر تربیت شده و ویژه که از مساجد بر میخیزند، این مراکز را پر کنند.
@mohsenriazi
کانال رسمی محسن ریاضی
#بخش_دوم ❓مساجد دزفول چه مقدار در محله خود موثر بوده و حلال مشکلات بوده اند؟ ✅در این بحث دو موضوع
#بخش_سوم
✅دزفول دین خود را به بدنه مدیریتی کشور ادا کرد.
یک زمانی امام جمعه اسبق(حجت الاسلام و المسلمین عسکری زید الله عزه) دزفول خدمت مقام معظم رهبری رسیده و گفته بودند: آقا دزفول دینش را به انقلاب ادا کرده است . رهبر معظم انقلاب فرموده بوند: دزفول دینش را به سیستم مدیریتی کشور هم ادا کرده است. هدف از نقل این ماجرا این است که ما نباید در مسجد فقط مسوول جلسه، و انسان های صرفا خوب تربیت کنیم بلکه باید نیروهای مختلف و متدین برای بخش های مختلف تربیت کنیم تا بتوانند انقلاب و کشور را به سوی اهداف عالیه آن ها پیش ببرند.
✅هیات نسخه شهر ما نبود
ضمن ارادتی که به موضوع هیات و هیاتی ها دارم می گویم که هیات نسخهی شهر ما نبود. ما زمانی که می گفتیم هیات نگاهمان معطوف به همان دسته جات عزاداری روز تاسوعا و عاشورا بود. اما الان می بینیم که مدام جلسات قرآن تعطیل میشوند و هیات تشکیل می شود. برخی هیات ها که انقلابی کار می کنند همان مدل جلسه قرآن خودمان هستند و مورد تاییدند. ما اینها را لازم داریم اما متاسفانه بخش عمده ای از هیات های شکل گرفته به جلسات قرآن تنه زده و باعث ریزش اعضای جلسات، در بسیاری از مساجد شدهاند. شوری که در هیات شکل میگیرد درفضای علمی جلسات، کمرنگ است و یا اصلا نیست. این هم دلیلی دارد که در یک فرصت دیگر باید به آن پرداخت. در این فضای ضعیف و بی نشاط علمی جلسات قرآن، کم کم بچه ها به سمت هیات می روند تا به نوعی خودارضایی روحی دست یابند اما خروجی آن، گاهی پرورش مومنانی کم مایه و گاهی مسئولیت گریز است که تصور میکنند رسالت خود را انجام داده و کار دیگری ندارند. بعضا از مسئولیت های شخصی و اجتماعی گریزانند. به اباعبدالله (ع) ارادت دارند اما یک گام در جهت بایسته های اباعبداللهی برنمیدارند، یک کتاب نمی خوانند. طرف تا نیمه شب یا بامداد سینه میزند اما نماز صبحش قضا میشود، در درس و دانشگاه و حوزه، موفقیت چندانی ندارد.اگر هیات ها میخواهند جایگزین جلسات بشوند که توصیه حقیر نیست ،باید مسیر جلسات قرآن پویای گذشته را در پیش گیرند. در پایان این بحث هم اضافه کنم که هیات و جلسه قرآن، نباید عرصه تقابل و رقابت باشد(آن گونه که در بسیاری از مساجد شاهدیم)بلکه باید در مسیر هم افزایی و امداد یکدیگر باشند.دستاورد مشترک جلسات و هیات ها باید بسط شور و شعور باشد.
@mohsenriazi
کانال رسمی محسن ریاضی
#بخش_سوم ✅دزفول دین خود را به بدنه مدیریتی کشور ادا کرد. یک زمانی امام جمعه اسبق(حجت الاسلام و الم
#بخش_چهارم
❓ نقش امام جماعت در مسجد چگونه باید باشد؟
✅امام جماعت را رهبری تعریف کردند. امام جماعت فرمانده قرارگاه فرهنگی (مسجد )است.بحمدالله برخی ائمه جماعات این نقش محوری را به خوبی ایفا می کنند اما بسیار کم هستند. باید هماهنگی ها (بین هیات امنا، نمازگزاران، بسیج، جلسات و کانونهای فرهنگی مستقر در مساجد)به گونهای صورت پذیرد تا امام جماعت بتواند نقش خطیر فرمانده ای خود را ایفا کند. اگر روحانیت متعهد، دلسوز و کاردان، پای کاربوده وسازمان مسجد را مدیریت کند و صرفا به برگزاری نماز جماعتی اکتفا نشود، مسجد، حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.
باید جوان متعهد و دیندار در مسجد رشد کند.
اگر بنیادهای دینی را تقویت کنیم بچه مسجدی نمیتواند بی تفاوت باشد. باید ریشه های عقیدتی را تقویت کرد. میگوییم چرا فرزندانمان با قرآن بیگانه اند؟ خب پاسخ مشخص است. قرآن نباید صرفا زنگ شروع برنامههای مسجد و هیات باشد. قرآن باید محور باشد. هرگاه فضا را فراهم کرده و منویات قرآن و اهل بیت(ع) را مد نظر قرار داده ایم، همه اقشار، بویژه جوانان، به مسجد رو آور شدهاند و هرگاه سلیقه های شخصی غیر منبعث از آموزههای قرآنی و اهلبیت(ع) به میان آمده اند، مساجد خالی و یا کمرنگ شده اند.
💢پایان
@mohsenriazi
416b2b3524-5b7bb385c2fbb875018b65e3.mp3
21.41M
🔴 #صوت_کامل سخنرانی رحیمپور در تجمع طلاب قم در مورد عدالت و #سکولاریسم در حوزه...
@Dezrvltion
با ما همراه باشید در کانال حقیقت🔰🔰🔰
@mohsenriazi
✍موضوع:بینش سیاسی
🗂 پروژه شیلی سازی در ایران
📌جنجال در مورد سخنرانی استاد رحیم پورازغدی در فیضیه قم
🚩نفوذی آرم ندارد
🍭آب نبات های آمریکایی
🌐جهان در هفته گذشته
🎙 سخنران: محسن ریاضی
🗓 تاریخ: یکشنبه 97/06/04
مکان : مسجد امام موسی بن جعفر(ع)
#بینش_سیاسی
@darsnameh313
⬇️⬇️⬇️
🔴واکنش رحیم پورازغدی به حواشی سخنرانی فیضیه
حسن رحيمپور ازغدي در اولين واکنش به انتقادات گفت:
همه آنچه در مدرسه فيضيه گفتم، حرف امام (ره) بود. وي گفت: خواهش ميکنم آن سخنراني يکساعته را بهصورت کامل گوش کنيد؛ بحث چيز ديگري بود بهجاي ديگر کشيده شد؛
سکولاريسم در حوزه عين جمله رهبري است.
رحيمپور ازغدي همچنين گفت: دشمن ميخواهد از اين قضيه سوءاستفاده کند، بايد اجازه دهيم که زمان بگذرد.
http://eitaa.com/joinchat/1640759297Cd60b86bf75
✨با ما همراه باشید در کانال حقیقت 👇
@mohsenriazi