eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
174 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️❤️ 📗منتهی الآمال ص ۱۰۷۴ درمعجزات باهرات امام عسکری علیه السلام
📌 در برابر سختیها و مشکلات، آرزوی مرگ کردن صحیح است؟ امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: جاءَ رَجُلٌ إلَى الصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَقَالَ: قَدْ سَئِمْتُ الدُّنْيَا، فَأَتَمَنَّى عَلَى اللهِ الْمَوْتَ. فَقَالَ: تَمَنَّ الْحَيَاةَ لِتُطِيعَ لَا لِتَعْصِىَ؛ فَلَانْ تَعِيشَ فَتُطِيعَ خَيْرٌ لَكَ مِنْ أَنْ تَمُوتَ فَلَا تَعْصِىَ وَ لَا تُطِيع‏. «شخصى خدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيد و عرض كرد: از دنيا ملول شدم، و آرزوى مردن خود را از خدا می كنم. حضرت فرمودند: از خدا آرزوى حيات و زندگى كن براى آنكه اطاعت خدا كنى نه معصيت؛ اگر تو در دنيا زنده بمانى و اطاعت كنى بهتر است از آنكه بميرى نه معصيت كنى و نه اطاعت.» ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ 📚کتاب شریف معاد شناسى ،ج1،ص131
🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃 🍃سفارش امام به شیعیان قال الامام العسکری علیه السلام : « أُوصِیکمْ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ الْوَرَعِ فِی دِینِکمْ وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ وَ صِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَی مَنِ ائْتَمَنَکمْ منْ برٍّ أَوْ فاجِرٍ وَ طُولِ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فبِهَذَا جاءَ محَمَّدٌ صلی الله علیه و آله؛[1]صلُّوا فِی عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ؛ فإِنَّ الرَّجُلَ منْکمْ إِذَا وَرِع فی دِینِهِ وَ صَدَقَ فِی حدِیثِهِ وَ أَدَّی الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِیلَ هَذَا شِیعِیٌّ فَیسُرُّنِی ذَلِک » امام حسن عسکری علیه السلام طی وصیتی به شیعان فرمود: شما را به تقوای الهی ، ورع و دوری از حرام در دینتان ، تلاش برای خدا، راستگویی در سخن گفتن، ادای امانت به کسی که به شما اعتماد کرده است؛ چه خوب باشد و چه بد، طولانی کردن سجده ها و حُسن همسایه داری سفارش می کنم؛ چرا که حضرت محمد صلی الله علیه و آله این سنت را آورده است. بین اقشار و قبائل آنان [ اهل سنت ] نماز بخوانید و در تشییع جنازة آنها شرکت کنید و از بیماران آنان عیادت و حقوق آنها را ادا کنید. اگریک نفر از ما شیعیان در دین خود پرهیزگار و سخنش راست باشد و به امانت خیانت نکند و اخلاقش با مردم نیکو باشد، آنها می گویند که این شخص شیعه است پس این سخن مرا خوشحال می کند. منبع : تحف العقول ، حرانی ، ص 518
💠 جرَس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام: «الرَّحیلُ وَشیک؛ کوچ‌کردن نزدیک است!» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 نهج‌البلاغه، حکمت 184.
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
💠 جرَس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام: «الرَّحیلُ وَشیک؛ کوچ‌کردن نزدی
🔹بزرگ‌ترین حسرتِ اهل جهنم از چیست؟🔹 رسول خدا فرمود: «اکثرُ صیاحِ أهلِ النّارِ مِنَ التَّسویف؛ بیشترِ ناله‌های اهل‌ ، از به‌‌تأخیر‌انداختن کارهاست!» 🕒❌و گاهی با عقب‌انداختن انجام وظایف، جهنمی می‌سازیم برای خودمان. «ای دل اَر عشرتِ امروز به فردا فکنی مایۀ نقدِ بقا را که ضمان خواهد شد؟!» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚منهاج‌البراعة (خویی) ج 4، ص411. شعر از .
‍ ‍ ﷽ فرمایش حضرت امام صادق علیه السلام در مقام حضرت معصومه علیها السلام 🕌إنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ خداوند، حرمی دارد که مکّه است؛ رسول خدا صلّی الله علیه و آله حرمی دارند که مدینه است؛ امیرالمؤمنین علیه السلام حرمی دارند که کوفه است. و متوجّه باشید که ، کوفه کوچک است، بهشت هشت در دارد که سه تا از آنها به سوی قم باز میشود. در این شهر بانویی از ذریّۀ من از دنیا می رود که اسمش فرزند موسی است؛ و تمام شیعیان من با شفاعت او به بهشت وارد میشوند. 📚 منبع: «بحارالانوار» ج 60 ص 228 سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🔹🔸 🔺 اتمام حجت 💢 اگر یک ماه به طب اسلامی و آیت الله تبریزیان مهلت و اندک امکاناتی بدهند ، کرونا در کشور مهار می شود. 🔰 وظیفه طب اسلامی اعلام آمادگی بود که بارها این کار را انجام داد ، از اسفند ماه به مقامات رسمی همچون رئیس جمهور، وزیر بهداشت، روسای دانشگاه علوم پزشکی، روسای بیمارستان ها و.... نامه ارسال شد که در آن نامه ها روش های درمانی طب اسلامی برای بیماری هایی همچون کرونا توضیح داده شده بود، ولی متأسفانه تا کنون هیچ جوابی برای این نامه ها و در خواست ها نیامده. 💢 فردا روز کسی مدعی نشود که چرا طب اسلامی پیش قدم نشد، ما بارها اتمام حجت کردیم ، مسئولان وزارت بهداشت قطعا در این مرگ و میرها بی تقصیر نیستند زیرا که جلوی پیشگیری و درمان این بیماری را گرفتند و این مسأله در تاریخ ثبت خواهد شد. 🆔 https://t.me/DaftareAyatollahTabrizian 🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نجوا (۱۲/مجادله) حدیث فوق بر اساس مبانی رجالی سخت گیرترین، بزرگ ترین، دقیق ترین و متعصب ترین مبانی رجالی اهل سنت صحیح می باشد. #«آیه نجوا» آیه 12 سوره مجادله است. خداوند برای کسانی که قصد داشتند با پیامبر حرف بزنند شرط دادن به فقرا را قرار داد. با نازل شدن این آیه کسانی که ادعا دوستی پیامبر (صلی الله علیه و آله) را داشتند، نجوا با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را ترک کردند. تنها کسی که به این واجب قرآنی عمل نمود، امیرالمومنین (علیه‌السلام) بود! در این فضیلت احدی دیگر شریک نیست. این امتثال امر الهی نشان دهنده آن است که حضرت امیر (علیه‌السلام) مطیع ترین افراد نسبت به دستورات خداوند و علاقمندترین آنها به پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) است.
🔹 ارتباط نادرست انسان با دنيا 🌸خطبه ٢٠٩ وَ مِنْ كَلام لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ بِالْبَصْرَةِ وَ قَدْ دَخَلَ عَلَى الْعَلاءِ بْنِ زِياد الْحارِثِىِّ وَ هُوَ مِنْ اَصْحابِهِ يَعُودُهُ، فَلَمّا رَأى سَعَةَ دارِهِ قالَ: از سخنان آن حضرت است زمانى كه در بصره جهت عيادت علاء بن زياد حارثى كه يكى از يارانش بود وارد شد، چون خانه او را وسيع ديد فرمود: 🌸ما كُنْتَ تَصْنَعُ بِسَعَةِ هذِهِ الدّارِ فِى الدُّنْيا وَ اَنْتَ اِلَيْها فِى الاْخِرَةِ كُنْتَ اَحْوَجَ؟! وَ بَلى اِنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ تَقْرى فيهَا الضَّيْفَ، وَ تَصِلُ فيهَا الرَّحِمَ، وَ تُطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطالِعَها، فَاِذا اَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الاْخِرَةَ. با اين خانه وسيع در دنيا چه مى‌كنى و حال آنكه در آخرت به خانه گسترده محتاج‌ترى؟! آرى اگر بخواهى به وسيله اين خانه به منزل وسيع آخرت برسى در اين خانه ميهمانى كن، صله رحم به جاى آور، و حقوقى را كه خداوند بر عهده‌ات گذاشته در جاى خود پرداخت‌كن، در اين صورت به سبب اين خانه به آخرت دست يافته‌اى. 🌸فقالَ لَهُ الْعَلاءُ: يا اَميرَ الْمُوْمِنينَ، اَشْكُو اِلَيْكَ اَخى عَاصِمَ بْنَ زِياد. قالَ: وَ مالَهُ؟ قالَ: لَبِسَ الْعَباءَةَ، وَ تَخَلّى عَنِ الدُّنْيا. قالَ: عَلَىَّ بِهِ. فَلَمّا جاءَ، قالَ:يا عُدَىَّ نَفْسِهِ! لَقَدِ اسْتَهامَ بِكَ الْخَبيثُ، اَما رَحِمْتَ اَهْلَكَ وَ وَلَدَكَ؟! اَتَرَى اللّهَ اَحَلَّ لَكَ الطَّيِّباتِ وَ هُوَ يَكْرَهُ اَنْ تَأْخُذَها؟ اَنْتَ اَهْوَنُ عَلَى اللّهِ مِنْ ذلِكَ. علاء عرضه داشت: يا اميرالمؤمنين، از برادرم عاصم بن زياد به تو شكايت دارم. فرمود: چه شكايتى؟ عرضه داشت: لباسى كهنه پوشيده و دل از دنيا بريده. حضرت فرمود: او را نزد من حاضر كنيد. وقتى آمد، فرمود: اى دشمنك جان خويش، شيطان پليد تو را به بيراهه كشيده، آيا به زن و فرزند خود رحم نكردى؟! گمان مى‌كنى خداوند چيزهاى پاكيزه را بر تو حلال‌كرده آن‌گاه از اينكه از آنها بهره‌مند شوى ناراضى است؟ تو نزد خداوند بى‌مقدارتر از آنى كه با تو اين گونه رفتار نمايد. 🌸 قالَ: يا اَميرَالْمُؤْمِنينَ، هذا اَنْتَ فى خُشُونَةِ مَلْبَسِكَ، وَ جُشُوبَةِ مَأْكَلِكَ! قالَ:وَيْحَكَ، اِنّى لَسْتُ كَاَنْتَ، اِنَّ اللّهَ تَعالى فَرَضَ عَلى اَئِمَّةِ الْعَدْلِ اَنْ يُقَدِّرُوا اَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النّاسِ كَيْلا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقيرِ فَقْرُهُ. عاصم گفت: يا اميرالمؤمنين، تو خود با لباس خشن و غذاى ناگوار زندگى مى‌كنى! حضرت فرمود: واى بر تو، من همانند تو نيستم، زيرا خداوند بر پيشوايان عادل واجب فرموده كه خود را با مردم تهيدست برابر قرار دهند تا تهيدستى بر فقير سنگينى نكند و او را از پاى درنياورد
نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی نه مرا زبان که بیان کنم ، صفتِ کمال تو یا علی شده مات عقل موحدین ، همه در جمالِ تو یا علی چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یا علی نبرد به وصف تو ره کسی ، مگر از مقالِ تو یا علی   هله ‌ای مُجلّیِ عارفان ، تو چه مطلعی تو چه منظری که ندیده‌ام به دو دیده‌ام ، چو تو گوهری چو تو جوهری هله ‌ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری چه در انبیا چه در اولیا ، نه تو را عدیلی و هم¬سَری به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی   توئی آنکه غیر وجود خود ، به شهود وغیب ندیده‌ای فَقرات نفس شکسته‌ای ، سُبحاتِ وَهم دریده‌ای همه دیده‌ای نه چنین بود شه من تو دیده‌ی دیده‌ای ز حدودِ فصل گذشته‌ای ، به صعودِ وصل رسیده‌ای ز فنای ذات به ذاتِ حق ، بُوَد اتّصال تو یا علی هله‌ای موحّدِ ذاتِ حق، که به ذات ، معنی وحدتی به تو گشت خِلقتِ کُن فکان ، که ظهورِ نورِ مشیّتی هله ای ظهورِ صفاتِ حق، که جهان فیضی و رحمتی چو تو در مداینِ علمِ حق ، ز شرف مدینه‌ی حکمتی سَیَلانِ رحمت حق بُوَد ، همه از جِبال تو یا علی
وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَىٰ
پیامبر اكرم (صلی الله علیه وآله: «یا عَلىّ أَنْتَ اخى وَ وَزیرى وَصاحِبُ لِوائى فِى الدُنیا وَالاخرة، وَأَنت صاحِب حوضى، مَن أَحبَّك أَحبنَّى وَمَن أَبْغَضك أَبْغَضنى»🌸 یا على تو برادر، وزیر و پرچمدار من در دنیا و آخرت هستى، تو صاحب حوض من هستى، آن كس كه تو را دوست دارد مرا دوست داشته و هر كس با تو دشمنى ورزد با من دشمنى ورزیده است. 🌸معنای آب 🍃 این نهر کوثر، یک آب خارجی نیست مثل اب های زمین ...نه؛ اینجوری نیست! 💠 آب کوثر یک حقیقتی ست که بر اساس میزان مرتبهٔ خود آن شخص، خالصیِ آن تفاوت می‌کند وبهره ی از آن بااختلاف مراتب وجودیِ مومنین آنهم فرق می کند.... یکی فرض کنید که از اصحاب است، آن آب کوثری که می نوشد در آن مرتبه‌ است، یک کسی از ست آن آب کوثری که می نوشد آن برای او در یک مرتبه است،..پس نهر کوثر یک حقیقت خارجیه در یک مرتبه ی واحد نیست؛ نه! 👌یک واقعیتی است که بر اساس آن حالی که آن شخص دارد، بر همان اساس شکل می گیرد. از مؤمنین به هر مَستی باشد ..مستی بیشتر وبیشتر، بیشتر تا اینکه اگر از اولیاء و آن مراتب که حائزشده اند.. 👈 آب کوثر، عبارت است از بروز خارجی و ظهور خارجی علیه السلام است. ❇️ این می‌شود بارقه‌های ذاتیه و جاذبه‌ها و نفحاتِ جمالیه و جلالیه که آن نفحات، فقط به جان و سِّر و قلبِ وَلی می خورد، وبه عَبد می خورد، و همه چیز او را می رباید و می‌کَند و او را فقط متوجهّ به خداوند می‌کند.. نه در آنجا غلمان می‌بیند،نه حُورالعَین . نه جنات و قصور، نه فَواکَهة و ..هیچ .. فقط چشمش به جمال لایتناهی متصل است.
🔸🔹🔸 ❗️ سوال: کشور توسط چه کسی اداره می شود ؟ 🔹 جواب: کشور اکنون توسط ستاد ملی کرونا اداره می شود، متأسفانه این ستاد دستورات سازمان بهداشت جهانی را خط به خط اجرا می کنند و اصلا درباره صحت و سقم آن تحقیقی به عمل نمی آورند، کسب و کار را تعطیل می کنند، تردد را منع می کنند، مساجد و عبادت گاه ها را می بندند، زندگی حقیقی انسان را به زندگی مجازی تبدیل می کنند و ..... 🔺سوال: سازمان بهداشت جهانی دست کیست ؟ 🔹 جواب: این سازمان (همانند بقیه سازمان های بین المللی) توسط نهادهای صهیونیستی اداره می شوند . 🔺 سوال: واکسن را چه کسی تولید می کرده و میکند ؟ 🔹 جواب: بیشتر واکسن ها توسط کمپانی های آمریکایی تولید می شود و هر سال این کمپانی ها سود کلانی از آن به دست می آورند. 🔺 سوال: چرا ستاد ملی کرونا این قدر دلباخته واکسن آمریکایی شده؟! مگر این آمریکا همان آمریکایی نیست که طبق سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب متهم به ساخت ویروس است؟! چرا ستاد ملی کرونا شعار مرگ بر آمریکا را فراموش کرده؟! 🔺 سوال: مگر این آمریکا همان آمریکایی نیست که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که به داروهای آن به هیچ وجه نمیشود اعتماد کرد؟! 🔺 سوال: چرا از داروهای طب اسلامی و سنتی استفاده نمیشود و جلوی پخش و تجویز آنها گرفته میشود؟؟ 🔺 سوال: سود کلان واکسن ها در جیب چه کسانی می رود ؟؟ 🔺 سوال: اگر فرض کنیم کرونا درست باشد، چرا اکثر قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها جان خود را از دست دادند ، و چرا کسی در خانه نمی میرد؟؟ 🔺 سوال: چرا ایران قبل از آمریکا و کشورهای اروپایی واکسن تهیه کرده و می خواهند زودتر از آن کشورها واکسن را به مردم تزریق کنند ؟؟ آیا توطئه در کار است؟! آیا کسی به این فکر نمی افتد که مجددا می خواهند مردم ایران را موش آزمایشگاهی کنند ؟! 🔺 سوال: چطور است که واکسن آنفلوآنزا تحریم می شود و بخشی از آن نمی رسد ولی واکسن کرونا نه تنها تحریم نمی شود بلکه مستقیم از آمریکا خریداری میشود؟! 🔺 سوال: چرا وزارت بهداشت قصد دارد واکسن را بر مردم ایران تحمیل کند در حالی که همین واکسن در آمریکا و کشورهای اروپایی اخیاری است؟! 🔺 سوال: در حالی که آمریکا از نظر ابتلا و آمار مرگ و میر به کرونا در بین کشورهای اول جهان است، چطور میشود که آنها واکسن را از مردم خود دریغ می کنند و به مردم ایران می بخشند؟! 🔺 سوال: چرا کسی احتمال حمله بیولوژیک از طریق واکسن را جدی نمی گیرد؟! 🔺 سوال مهم و اصلی : چرا ماه هاست این سوالات بالا بی پاسخ مانده؟؟؟؟!!! 💠 مرتضی حسینی، فعال طب اسلامی @DaftareAyatollahTabrizian 🔸🔹🔸
4_5947399617460045267
2.31M
‍ ﷽ 🎧 دقایق پایانی درس شرحِ حدیث 🔹۸۶ از فقره ی ◇<<وَ جُمْلَةُ اشْتِغَالِهِ فِيمَا أَمَرَهُ تَعَالَي‌ بِهِ وَ نَهَاهُ عَنْهُ >>🔹 📌کیفیت تاثیر اعمال بر نفس و روح ما ❓سوال جوانی از رسول خداصلوات الله علیه وآله درنحوه ی سلوک و شهودِ ملکوت و رسول خدا...
یاعلی انتَ صِراط المستقیم🌺 شبى با امیرِ مومنان، على علیه السلام 🌱🌸 ابن عباس گفت: شبى از شب‌ها على (عليه السلام) به من فرمود: وقتى نماز عشاء خود را خواندى پيش من بيا تا به تو فايده اى دهم. ابن عباس ‍ مى‌گويد: خدمت على(عليه السلام) رسيدم، شبى مهتابى و بسيار روشن بود. على(عليه السلام) از من سؤال كرد،[فرمود] ابن عباس: تو تفسير «الفِ»، «الحمد» را مى‌دانى؟ عرض كردم: ياعلى(ع) اين تو هستى كه مى‌دانى، ابن عباس مى‌گويد: على(عليه السلام) شروع كرد به تفسير «الف»، ؛ و يك ساعت از آن را به تفسير الف پرداخت، آنگاه مجدد از من سؤال فرمود: «فَما تَفسير اللّام مِنَ الحَمد» آيا تفسير «لامِ»، «الحمد» را مى‌دانى؟ جواب، همان دادم و على(عليه السلام) يك ساعت ديگر در تفسير حرف لام سخن گفت پس «حا»، «الحمد» نيز به همين منوال و در «ميم» نيز همانطور و در «دال» نيز به همان شكل، چون از تفسير اين حروف فارغ گشت، فجر صبح صادق از مشرق سر برآورد. در اين جا بود كه على(عليه السلام) فرمود: «لوشئت لا و قرت بصيرا من تفسير سورة الفاتحه؛» اگر مى‌خواستم، هفتاد شتر از تفسير سوره حمد بار مى كردم.🌸 قال امیرالمومنین علیه السلام: الله
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
یاعلی انتَ صِراط المستقیم🌺 شبى با امیرِ مومنان، على علیه السلام 🌱🌸 ابن عباس گفت: شبى از شب‌ها على (ع
حضرت علی (علیه السلام): من نقطه زیر "ب" بسم الله هستم https://www.aparat.com/v/Pgwp6/%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%28%D8%B9%29%3A_%D9%85%D9%86_%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87_%D8%B2%DB%8C%D8%B1_%26quot%3B%D8%A8%26quot%3B_%D8%A8%D8%B3%D9%85_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%85 امام علی عالی اعلی علیه السلام: ظهر الموجودات عن باء بسم الله الرحمن الرحیم ، و أنا النقطة التی تحت ،أنا سرالاسرار ، أنا سرالحروف ، أنا کنز اسرار النبوة📍 🖌بهره بردن از تجلیات حق ، کسب فیض از مبدأیی است که سرچشمه آن جاری است و آن سرچشمه علی عالی اعلی ست.. امیرالمومنین علیه السلام نقطه ی زیر باء بِسم الله است... 🌿موجـودات از بـاء بسم الّله،ظـاهر گردیـد. وچون حروف به ازاء و در برابر مراتب وجودي قرار دارد و از سوي دیگرجمیع‌کتابهاي آسـمانی براي تصـحیح نسبت ها و رابطه هاي‌حّق وخلق می باشد! و همه نسبت هاي حّق وخلق از نظر اصل وریشه درسوره ی فاتحه الکتاب و همه آنچه در «فاتحـۀ الکتـاب» است در « ِبسم ْالله الرحمن الرحیم » است. 👈 وهرآنچه در بسم الله الرحمن الرحیم در «بـاء بسم الّله»جمع است پس درست است که گفته شود هرچه در قرآن است درسوره «فاتحـۀ الکتاب» وهرچه درفاتحه الکتاب است دربسم الله الرحمن الرحیم و هرچه درآن است در بـاء وهرچه درآن است در👌«همان نقطه زیر باء بسم الّله است. 👈ونیز علی(ع) به اعتبار همان تعَیُنِ اولش (۱) درخلقت، همان نقطه ی باءِ بسم الله است .فافهم.📍 پس صحیح است که گفته شود اگر عالِم بخواهد هفتادشتر از تفسـیرِ «فاتحۀ الکتاب» یا از تفسـیر « بسم الّله» بارکندمی تواند.. چون اکثر این معانی و مضامین به امیر المؤمنین(ع) منسوب است. یاعلی مدد __________________________________ (1 (اشاره به حدیث: ا ّول ماخلق الّله نوري[.....] 📗تفسیرشریف بیان السعاده درفاتحه الکتاب ، ص۳۱۶
أَيُّهَا النَّاسُ، فِي الْإِنْسَانِ عَشْرُ خِصَالٍ يُظْهِرُهَا لِسَانُهُ: شَاهِدٌ يُخْبِرُ عَنِ الضَّمِيرِ، حَاكِمٌ يَفْصِلُ بَيْنَ الْخِطَابِ، وَ نَاطِقٌ يُرَدُّ بِهِ الْجَوَابُ، وَ شَافِعٌ يُدْرَكُ بِهِ الْحَاجَةُ، وَ وَاصِفٌ يُعْرَفُ بِهِ الْأَشْيَاءُ، وَ أَمِيرٌ يَأْمُرُ بِالْحَسَنِ، وَ وَاعِظٌ يَنْهى‏ عَنِ الْقَبِيحِ، وَ مُعَزٌّ تُسَكَّنُ بِهِ الْأَحْزَانُ، وَ حَاضِرٌ تُجْلى‏ بِهِ الضَّغَائِنُ، وَ مُونِقٌ تَلْتَذُّ بِهِ الْأَسْمَاعُ. ◀️در انسان ده خصلت وجود دارد كه زبان او آنها را آشكار مى سازد، زبان گواهى است كه از درون خبر مى دهد. داورى است، كه به دعواها خاتمه مى دهد. گويايى است كه بوسيله آن به پرسش ها پاسخ داده مى شود. . واسطه اى است كه با آن مشكل برطرف مى شود. وصف كننده اى است كه با آن اشياء شناخته مى شود. فرماندهى است كه به نيكى فرمان مى دهد. اندرزگويى است كه از زشتى باز مى دارد. تسليت دهنده اى است كه غمها به آن تسكين مى يابد. حاضرى است كه بوسيله آن كينه ها برطرف مى شود و دلربايى است كه گوشها بوسيله آن لذّت مى برند. 📗كافى(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 20
سلام علیکم 📗معرفی یک سایت روایی ؛ Alvahy.com روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید ، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه می آورد. اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" است . تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. دوست خوب پژوهشگرم جناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده دوستان قرار بگیرد. یاعلی
وَیوْمَ یعْرَضُ الّذینَ کَفَرُوا عَلَی النّارِ اَذْهَبْتُمْ طَیباتکُمْ فی حَیاتِکُمُ الدُّنْیا واسْتَمْتَعتُم بِها فَالْیوْمَ تُجزَوْنَ عَذابَ الْهُونِ بِما کُنْتُمْ تَسْتکْبِروُنَ فِی اْلأرضِ بِغَیرِ الْحَقّ وَبِما کُنْتُمْ تَفْسُقُونَ.1 🔹و روزی که کافران را به آتش دوزخ متوجه می سازند؛ لذت های بهشتی و خوشی های تان را در دنیا و به همان لذت های دنیایی برخوردار و دلباخته بودید. پس امروز به عذاب خواری آور مجازات می شوید؛ چون در زمین به ناحق تکبّر کردید و راه فسق و تَبه کاری را در پیش گرفتید. گفته اند: المؤمنین علی(علیه السلام) روزی به جگر کباب شده با نان نرم میل پیدا کرد. یک سال برآمدکه پیوسته این اشتهارا داشتندولی ابرازنمی فرمودند. ،در یکی از روزها که روزه داشت، این مطلب را با فرزند بزرگش، امام حسن(علیه السلام) در میان گذاشت. امام حسن(علیه السلام) غذای مورد علاقه ی پدر را تهیه کرد و ترتیبی داد که ایشان آن را هنگام افطار تناول کند. هنگام افطار که غذا در سفره گذاشته شده بود، سائلی به در خانه ی امام (علیه السلام) آمدوسوال نمود. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) فرمود:ای فرزند! این غذا را بردار و برای او ببر تا فردا در نامه ی اعمال ما چنین خوانده نشود: «اَذْهَبْتُمْ طَیباتِکُم فی حَیاتِکُمُ الدُّنْیا واستَمتَعْتُمْ بِها… ». 1. احقاف،20. 📗 سفینة البحار، ماده ی کبدج ۲ 📗معادشناسی ج ۸ ص ۳۷ @Mola_Amiralmomenin_as
💠ترجمه آیه ی مبارکه: ایا کسی که به روی خود برزمین افتاده وبدین قِسم راه می رود، بهتر راه راپیدامیکند! یا آن که مستوی القامه واستوار بر راه راست ایستاده و راه می رود؟!💠 محمّدبن فضیل گوید از امام بن جعفرعلیه السَّلام تفسیراین آیه را پرسیدم فرمودند: خداوند مَثلی می زند؛ کسی که از ولایتِ علی بن ابیطالب انحراف جوید مانند کسی است که به رو افتاده وبدین حال می رود وابدا" راه را نمی یابد وبه جائی پی نمی برد. وقرار داده کسی را که از علی بن ابیطالب پیروی کند، مردصحیح واستواری که ایستاده راه می رود ودرراه راست قدم می گذارد وراه می یابد ومقصدرا ادراک می کند، و مستقیم است. 📗 غایه المرام ص ۴۳۵ باب ۲۱۲ 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۷۷
استغفار هفتاد بندی مولا امیرالمومنین علی علیه السلام بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ  استغفار ۷۰ بندی مولا علی علیه السلام: علامه نوری در کتاب (دارالسلام) می نویسد: امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود نقل میکنند که امام حسین علیه السلام فرمودند: روزی نزد امیرالمؤمنین نشسته بودم که عربی وارد شد وعرض کرد یا امیرالمؤمنین! من مرد عیالمند و فقیر هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند: ای برادر عرب! چرا استغفار نمیکنی تا حالت نیکو شود؟ عرض کرد: زیاد استغفار میکنم، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است. حضرت فرمودند: ای برادر عرب خدای متعال می فرماید: فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّاراً (۱۰- نوح) به آنها گفتم: «از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است (۱۰) (بعد فرمودند) چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است؛ زیرا از آنها استغفار نمیکنی و نتیجه نمیگیری. سپس فرمود:اینک به تو استغفاری می آموزم که اگرآنرا هنگام خواب بخوانی خدابه تو وسعت رزق عطا فرماید.دعارا نوشته، به اعرابی داده وفرمودند: شب، قبل از خوابیدن، این استغفار را بخوان وگریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن. امام حسین علیه السلام فرمود:سال بعداعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین ! خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود. شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلی برای نگه داری آن ها ندارم. آن حضرت فرمودند: ای برادر عرب! قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند، مگر اینکه خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید.    دار السلام نوری: ۳/۱۳۳ مردم و حتی متدینین و خوبان، از معصیت بودن بسیاری از کارها غافلند و به گناه بودن آن توجه ندارند. این استغفار شریفی که از امیرالمؤمنین نقل شده است و درهفتاد بند است علاوه برجامع بودن و توجه به این گونه گناهانی که غالباً مورد غفلت ماست و دارابودن آثار معنوی و دنیوی مذکور در مقدمه ی استغفار، بسیار مقرّب است و اگر کسی آن را با توجه بخواند آثار عجیبی از آن ظاهر میشود. حضرت امیر این استغفار ۷۰ بندی را که جامعتر از آن استغفاری هست که به آن اعرابی تعلیم فرمودند را خودشان بعد از نماز صبح می خوانده اند ولی اگرکسی موفق به خواندن آن در هنگام صبح نشود میتواند آن را بعد از نماز عصر بخواند.(البلدالأمینوالدرعالحصین ص:۳۹)  کَانَ عَلِیٌّ علیه السلام یَسْتَغْفِرُ سَبْعِینَ مَرَّهً فِی سَحَرِ کُلِّ لَیْلَهٍ بِعَقِبِ رَکْعَتَیِ الْفَجْرِ الِاسْتِغْفَارُ: این استغفار علی علیه السلام است که در ۷۰ بند میباشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح میخواندند : ۱- اللَّهُمَّ إِنِّی أُثْنِی عَلَیْکَ بِمَعُونَتِکَ عَلَى مَا نِلْتُ بِهِ الثَّنَاءَ عَلَیْکَ وَ أُقِرُّ لَکَ عَلَى نَفْسِی بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ الْمُسْتَوْجِبُ لَهُ فِی قَدْرِ فَسَادِ نِیَّتِی وَ ضَعْفِ یَقِینِی اللَّهُمَّ نِعْمَ الْإِلَهُ أَنْتَ وَ نِعْمَ الرَّبُّ أَنْتَ وَ بِئْسَ الْمَرْبُوبُ أَنَا وَ نِعْمَ الْمَوْلَى أَنْتَ وَبِئْسَ الْعَبْدُ أَنَا وَنِعْمَ الْمَالِکُ أَنْتَ وَبِئْسَ الْمَمْلُوکُ أَنَافَکَمْ قَدْ أَذْنَبْتُ فَعَفَوْتَ عَنْ ذَنْبِی وَ کَمْ قَدْ تَعَمَّدْتُ فَتَجَاوَزْتَ وَ کَمْ قَدْ عَثَرْتُ فَأَقَلْتَنِی عَثْرَتِی وَ لَمْ تَأْخُذْنِی عَلَى غِرَّتِی فَأَنَا ظَالِمٌ لِنَفْسِی الْمُقِرُّ لِذَنْبِی الْمُعْتَرِفُ بِخَطِیئَتِی فَیَا غَافِرَالذُّنُوبِ أَسْتَغْفِرُکَ لِذَنْبِی وَ أَسْتَقِیلُکَ لِعَثْرَتِی فَأَحْسِنْ إِجَابَتِی فَإِنَّکَ أَهْلُ الْإِجَابَهِ وَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَهِ. بند ۱: بار خدایا ! تو را حمد میگویم که به یاری تو موفق به ثناگوئیت شدم، و به سبب فساد نیت و ضعف یقینم، اقرار میکنم که ناتوانم که تو را آنطور که مستحق و سزاوار هستی مدح کنم، بار الها، تو خوب معبود و خوب پروردگاری هستی و من بد پرورش یافته ای هستم! تو خوب مولایی هستی و من بد بنده ای! تو خوب مالکی هستی و من بد مملوکی! چه بسیار گناهی که مرتکب شدم و تو عفو نمودی و چه بسیار جرم هایی که از من سر زد و تو از آن گذشتی! چه بسیار خطاها کردم، ولی مرا مؤاخذه نکردی و چه بسیار بدی ها که عمداً مرتکب شدم و تو از آن درگذشتی! و چه بسیار لغزش ها که از من سر زد و از آن چشم پوشی نمودی، و مرا بر غفلتم مأخذه نکردی! اینک این منم که به خود ظلم کرده ام و به گناهم اقرار و به خطاهایم اعتراف دارم. پس ای آمرزنده گناهان! از تو میخواهم که گناهانم را ببخشی و از لغزش هایم درگذری، پس به نیکی اجابت کن که تو سزاوار اجابت و اهل تقوا و آمرزشی! ۲- اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ
در📗مجمع البیان در تفسیراین از ابن عباس روایت شده است که درباره ی علیه السَّلام نازل شده است. چرا که آنحضرت درهرحال انفاق می نمودند وبانداشتن مال واندوخته درحالی که فقّط چهار درهم داشتند ، یکی از دراهم را درشب و یکی در روز ویک درهم پنهانی و یکی درآشکارا انفاق کردند. 📗تفسیرصافی ج ۱ ص ۲۲۹ 📗معادشناسی جلد ۸ ص ۱۴۰