💠 جنگ ما، جنگ آنها
نظری بر حوادث این روزها از زاویهای دیگر
✍🏻 بخش دوم: معنای جنگ ما (۲)
▫️امام باقر(ع) از رسول اکرم(ص) نقل فرمود: «ألا أُخبِرُكُم بِخَيرِ أَعمالِكُم وَأَزكاها عِندَ مَلِيكِكُم وَأَرفَعِها في دَرَجاتِكُم، وَخَيرٍ لَكُم مِنَ الدِّينارِ وَالدِّرهَمِ، وَخَيرٍ لَكُم مِن أَن تَلقَوا عَدُوَّكُم فَتَقتُلونَهُم وَ يَقتُلونَكُم؟ قالوا: بَلَى يا رَسولَ الله، قالَ: ذِكرُ الله عَزَّوَجَلَّ كَثيراً»[۱]؛ «آيا به شما نگويم كه بهترين و پاكيزهترين اعمال شما نزد خدايتان چيست و چه چيز درجات شما را بيش از هر چيز بالا میبرد و از درهم و دينار برايتان بهتر است و [حتى] از اين كه با دشمن روبهرو شويد و بكشيد و كشته شويد ارزشمندتر است؟ عرض كردند: بفرماييد، اى رسول خدا! فرمود: بسيار به ياد خداوند عزّوجلّ بودن».
▫️در نگاه سید عزیز ما، معنادهنده به همه کشتنها و کشتهشدنها، تلاش در جهت زدودن حجابهای مانع ذکر از قلب است. جنود حق به ذکر رب دعوت میکنند و سربازان شیطان برای از میان بردن یاد حق در قلبها میستیزند. از همین روی، مجاهدان حزبالله سالکان کوی محبوباند که برای سیر در مراتب ذکر حق و کندهشدن از پلشتیهای نفس اماره و نیل به آستان مقام نفس مطمئنه جهاد میکنند: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِي إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً، فَادْخُلِي فِي عِبَادِي، وَادْخُلِي جَنَّتِي»[۲].
▫️راه دست یافتن رزمندگان به رستگاری «ذکر کثیر» است. خداوند تصریح میفرماید که وقتی مجاهدان مقابل دشمن قرار میگیرند، در عین پایمردی و ایستادگی در میدان، باید بسیار ذاکر باشند: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»[۳]. «ثَبَتَ» به معنای دوام و استقرار است که در درجه اول قلبی است و در پی آن در بیرون اظهار میشود. بنابراین دستور «فَاثْبُتُوا» در آیه شریفه یعنی پایداری و ثبات قدم بورزید، چه قلباً و چه در عمل.
▫️میتوان این دستور را با آنچه در فرهنگ امروزمان «مقاومت» مینامیم مترادف دانست. اما دستور به ذکر کثیر بلافاصله بعد از آن، یعنی کالبد محور مقاومت با ذکر جان میگیرد. موشک و پهباد و دیگر جنگافزارهای پیشرفته فراهم آوردن، لشگر آراستن و رزمندگانی سلحشور تربیت کردن و بر همه پیچیدگیهای جنگهای امروز مسلط شدن، گرچه لوازم حرکت است، اما کار با ذکرالله پیش میرود. اگر این نباشد، فلاح و رستگاری که خداوند در پایان آیه وعده داده دستنایافتنی است. و در این معرکه نه هر ذکری کارساز است؛ که ذکر مجاهدان باید چنان «کثیر» باشد که هیجان و فراز و نشیب جنگ بر آن غبار غفلت ننشاند.
[۱] بحارالأنوار، ج۹۳، ص۱۵۷.
[۲] فجر، ۲۷-۳۰.
[۳] الانفال، ۴۵.
👈🏻 این مطلب ادامه دارد...
#جنگ_ما_جنگ_آنها
تبیین تئوری مقاومت.mp3
18.38M
🎙| آیتالله میرباقری
🔹نشست عصرانه علمی، حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام
🔹موضوع: تبیین #تئوری_مقاومت
🗓 ۷ آبانماه ۱۴۰۳
#صوت
9.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | خوش به حال آنها که به دنیا آمدند و فهمیدند تکلیفشان چیست...
استاد محمدتقی فیاضبخش
17.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید
ماجرای تابلویی که در اتاق مقام معظم رهبری نصب است و همیشه جلوی چشمشان است...
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#وعده_صادق
#ایران
🔻اعتراف فرمانده هوافضای آمریکا، بعد از عملیات وعده صادق ۱ ...
⬅️ ۲ رو ندیده بود هنوز...
(قابل توجه کسانی که هنوز ضعف دشمن و قدرت ایران رو باور نکرده اند...)
🔻 نبرد الان، فقط اسرائیل نیست، نبرد کل کفر در برابر کل اسلام است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حزبالله: نه میدان را خالی میکنیم، نه سلاح بر زمین میگذاریم
👈🏻 حزبالله از موشکهای «عماد- ۵» رونمایی کرد.
11.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 نقل کراماتی از عارف بالله شیخ رجبعلی خیاط (رضوان الله علیه ) از زبان پسر جناب شیخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
✍🏻 شاکله یک حقیقت فوق العاده عجیب و غریب در وضعیّت روحانی انسان دارد. وقتی شاکلهی انسانی ایجاد شود از یک جایی به بعد بسته میشود. برای اینکه شما بتوانید تغییرش بدهید باید یک سری اعمال خاصّی انجام دهید.
✍🏻 طبق روایات، کثرت تلاوت قرآن شاکله را عوض می کند. گریه بر سیدالشهدا نیز تأثیر بسیار دارد.
👈🏻 ولی باید تداوم داشته باشد! دقت کنید وقتی شاکله بسته شود، بعد از آن، کار سخت میشود.
📜 علل سنگینی روح و دل
#کربلایی_احمد_تهرانی (ره)
✍🏻 یکی از علّتهایی که ما توفیق سحرخیزی نداریم و در وقت آن سنگین هستیم و گویا گوشهایمان صدای مَلَک منادی را که همهی اولیاء الله را بیدار میکند نمیشود،
✍🏻 این است که روح و قلب ما به خاطر دو مسأله سنگین میشود و مثل گنجشکی که به دو پایش وزنه آویختهاند، به وقت سحر نمیتواند برخیزد و به ملاقات یار پر بزند؛ و یا در عبادات خود، روح بالا نمیرود و لذّت عبادت را نمیچشد:
یکی از آن دو عامل، لغو و لهو و زیاد حرف زدن است؛ و دیگری که خیلی انسان را سنگین میکند، غیبت کردن است. من عیناً دیدم که غیبت شب، توفیق سحرخیزی را از انسان سلب میکند.
پندهای آسمانی، ص ۱۸۸