یه حدیث خوندم اصن عالی🤍:
خدا هف نفر رو تو روز قیامت زیر سایه لطفش میگیره:
۱.جوانی که در بندگی پروردگار پرورش پیدا کنه
۲.کسی که قلب او با مسجد پیوسته است
۳.کسانی که یکدیگر را برای رضای خدا دوست دارند وبامحبت گرد هم میآیند و با محبت متفرق میشوند
۴.کسی که تنها به یاد خدا بیافتد و اشک از گوشه چشمش بیافتد
۵.کسی که زن زیبای اورا به گناه دعوت کند و او بگوید من از خدا میترسم
۶.کسی که انفاق پنهان میکند؛🌱
هر چیزیو انفاق کنین خدا میدونه ...آخر آیه خدا میگه برای ستمگران هیچ یاوری نیست .
پول که صدقه میدی مث پشتیبان و یاور میمونه وکسی که بخیلِ یا با منتُ ریا یا آزار و اذیت به کسی انفاق میکنه مث اینه که یار و یاور نداره
چجوری باید انفاق کنیم؟
اگه انفاق کردنت اشکار یا پنهان باشه هر کدوم توی جایگاه خودش مفیده🌱
انفاق های واجب مث خمس و زکات که واجبه اگه آشکار بدی یکی باعث میشه مردم تشویق بشن و دیگری باعث میشه به تو تهمت نزنن که به وظیفه واحبت عمل نکردی :)
انفاق های مستحبی رو اگه آشکار بدی
باز مردم تشویق میشن کار خیر ،حمایت از محرومین یا کارهای اجتماعی خیر
اما
انفاقی که مخفی میکنی خلوص بیشتری داری و حتمن خودنمایی و ریا توی اون نیست و به خصوص، کمک به محرومان باعث میشه آبروی اونا حفظ بشه🤍.
به این معنا نیست که بگه کدوم مدل انفاق برتری داره!!
خدا از نیت ها آگاهه،
آخر آیه میگه
انفاق در راه خدا بخشی در آمرزش گناه اثر عمیق داره و خدا گناه شما رو میپوشونه
ولی به این معنی نیست که همه ی گناه هارو،
انفاق قسمتی از گناه ها رو میپوشونه و اون قسمت بستگی داره چه مقدار و چه میزان اخلاص داری🍃 :)››
بیاین پشت نماز هامون دعا کنیم
خدا محبت قرآن رو به دلمون بذاره:)
نورش رو به قلبمون بده:)
و درک فهمش رو به عقلمون🫀🤍