eitaa logo
منور
1.7هزار دنبال‌کننده
30.3هزار عکس
30.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
.
مشاهده در ایتا
دانلود
اولین هواپیمای الکتریکی ناسا با ۱۴ موتور رونمایی شد هواپیمای X-۵۷ ماکسول ناسا، بال طراحی شده ویژه هواپیما و ۱۴ موتور الکتریکی را نشان می‌دهد. محققان هوانوردی ناسا از ماکسول برای نشان دادن این موضوع استفاده خواهند کرد که نیروی محرکه الکتریکی می‌تواند هواپیما‌ها را ساکت تر، کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست کند.
این آرمیتا عباسی که به عنوان لیدر اغتشاشات گرفتن خیلی خیلی اتفاقی ستاره شش‌پر داوود گردن‌ش بود. 
ماجرای دختر چابهاری چه بود و شلوغی های زاهدان به چه علت و از کجا شروع شد؟ ماجرا از آنجا شروع می‌شود که زن همسایه دختر چابهاری به قتل می‌رسد و برادر دختر چابهاری بازداشت می‌شود؛ بعدتر طی تحقیقات متوجه می‌شوند که بین این دختر ۱۵ ساله و مقتول، روابط و پیام‌هایی رد و بدل شده است؛ به همین دلیل دختر را به همراه پدر و مادرش به کلانتری احضار می‌کنند. رئیس کلانتری بعد از صحبت با پدر و دختر، از پدر او می‌خواهد برای لحظاتی اتاق را ترک کند تا بتواند سوال‌هایی درباره محتوای پیام‌هایی که بین او و مقتول رد و بلد شده از دخترش بپرسد؛ بین فقط ۳ تا ۵ دقیقه این گفتگو در دفتر کار رئیس کلانتری ادامه پیدا می‌کند؛ پیام‌ها جنبه خصوصی و زنانه داشته و رئیس کلانتری می‌خواهد برای حفظ حریم خصوصی دختر، ترجیحاً در حضور پدر دختر، مطرح نشود. اما بعد از مراجعه به منزل در روز ۱۰ شهریور ماه، تصمیم می‌گیرند به اتهام تجاوز از رئیس کلانتری شکایت کنند؛ پرونده تشکیل می‌شود، تحقیقات شروع می‌شود و دخترخانم برای انجام معاینات به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند. در این بین اولین‌بار اتهام تجاوز به این دختر چابهاری در کانال جریان «سحاب» که گروهی تروریستی و ضدانقلاب است، منتشر می‌شود؛ بعد هم مولوی‌هایی مثل عبدالغفار نقش‌بندی، پسر امام جمعه شهر راسک، سخنرانی‌ها و پیام‌های تندی درباره موضوع منتشر می‌کنند اما پزشک قانونی بر اساس معاینات ظاهری اتهام تعرض را رد می‌کند، اما برای اطمینان بیشتر آزمایش بیولوژیکی را در دستور کار قرار می‌دهد؛ آزمایش بیولوژیکی نیز اتهام تجاوز یا تعرض را رد می‌کند. نتیجه این آزمایش‌ها هم یک هفته تا ده روز قبل از جمعه خونین مشخص می‌شود و نتایج آن شخصاً توسط سردار طاهری، فرمانده وقت نیروی انتظامی زاهدان به نظر خانواده و بعضی مولوی‌ها از جمله «مولوی نقشبندی پدر و پسر» و «مولوی عبدالحمید»، امام جمعه مسجد مکی زاهدان می‌رسد؛ در آن جلسه بنا می‌شود مولوی تا یک ساعت دیگر با اعلام یک «بیانیه آرامش‌بخش» از همه مردم بخواهد تا زمان مشخص شدن جزئیات پرونده، اتمام تحقیقات و اعلام نتیجه توسط قوه قضائیه، از گمانه‌زنی و اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. اما در عمل اتفاقی که می‌افتد این است که مولوی عبدالحمید سه ساعت بعد از قرار با سردار طاهری بیانیه‌ای منتشر می‌کند که نه تنها آرامش‌بخش نیست، بلکه به خاطر بیانی ابهام‌آمیز و کج‌دار و مریض، شعله‌های خشم را دامن می‌زند و حتی اندکی در آرام کردن فضا مؤثر واقع نمی‌شود. نتیجه این بیانیه مبهم و کج‌دار و مریض، و بعد اظهارات متناقض در نماز جمعه ۸ مهرماه، خشونتی می‌شود که به واقعه حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان و کشته و زخمی شدن نیروهای انتظامی، حمله‌کنندگان به پاسگاه و تعدادی از مردم بی‌گناه مردم زاهدان منجر می‌شود؛ این سرآغاز تمام درگیری‌های زاهدان در هفته‌های اخیر است. شورای تأمین استان با اعلام بیانیه‌ای فرمانده انتظامی زاهدان و فرمانده کلانتری ۱۶ (کلانتری مورد حمله واقع شده در روز جمعه) را عزل کرد و انجام اشتباهاتی از سوی نیروی انتظامی (در رابطه با درگیری های روز جمعه) را قبول کرد؛ این بیانیه که یک دقیقه قبل از ۱۲ شب رسانه‌ای شد، گویا برای آرام کردن نماز جمعه روز رقم خورد. عبدالحمید نیز با بیان اینکه این بیانیه خوب بود، ولی «هنوز مورد انتظار ما نیست»، از آن استقبال کرد اما سوال ما این است که اگر قرار باشد یک جریان داخلی، هر دفعه با کمی تهدید و خشونت و لشگرکشی بخواهد امتیازی بگیرد، چطور باید مسائل را جمع کرد؟ بسیاری از اهالی شهر، اعم از سنی و شیعه به آن معتقد بودند زمینه این اعتراضات و بعد جمعه خونین به دست برخی مولوی‌ها و اطرافیان آنها چیده شده بود؛ زمانی که هیچ اطلاعاتی از چند و چون پرونده دختر چابهاری وجود نداشت، آنها مردم را علیه نیروی انتظامی تحریک کردند و علی‌رغم مشخص شدن جزئیات باز هم از شفاف‌سازی درباره آن استنکاف کردند البته که نقش مولوی نقشبندی با چند سخنرانی بسیار افراطی و تند بیشتر از بقیه است، اما مولوی عبدالحمید نیز با بیانات مبهم و نه‌چندان راهگشا، راه را بر سوءاستفاده‌ها و سوءظن‌ها باز گذاشت. ای کاش یک بار برای همیشه با این جماعت که در زمان های حساس در پازل سعودی بازی کرده‌اند، برخورد قاطع شود.
مازیار شکوری دلقلک تجزیه طلب بازداشت شد. این عنصر تجزیه طلب که اخیرا ویدئوهایی نفرت پراکنانه و تهدیدآمیز علیه ملت ایران منتشر کرده بود، با حکم دادستانی بازداشت و روانه زندان شد.
تصویر راهپیمایی طلبه هاي حوزه هاي قم در محکومیت جنایت تروریستی حرم شاهچراغ را به اسم تظاهرات مردم شیراز منتشر میکنند!! و می گویند در شيراز مردم نیامدند، فقط آخوند آمده!!
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک ایرانی ساکن آمریکا، دلیل نفرت برخی از ایرانیان خارج از کشور را بیان می کند
سخنگوی وزارت امور خارجه: با روسیه همکاری دفاعی داریم؛ ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد
اگر از ضجه و گریه و بوی خون از هر هموطنی مست شدی ژنتو بررسی کن انسان نیستی لاشخوری برای ما حرمت خون نمازگزار زاهدان و زائر شاهچراغ یکیست
مجلس دومای روسیه ممنوعیت تبلیغ دگرباشان جنسی از جمله همجنس‌بازی در روسیه را تصویب کرد.
هم‌چنان‌که ازدواج با اقارب در میان زرتشتیان قدیم کاری عادی بوده، در دوره هخامنشیان نیز پیوند زناشویی با محارم با توجیه حفظ خـون و نژاد مرسوم بود و ازدواج‌هایی میان خواهر و برادر و پدر و دختر معمول بوده است. و زنان زیبایی از محارم بارها مانند تخت سلطنت یا سایر امور موروثی از این پادشاه به آن پادشاه می‌رسیده مانند آتوسا دختر کوروش که توسط دو برادرش یعنی کمبوجیه و بردیا دست به دست شد! ازدواج کمبوجیه با خواهرش رکسانا: هرودوت می‌نویسد با این‌که در پارس، ازدواج خواهر و برادر سابقه نداشت، کمبوجیه گروهی از قضات شهر را مأمور مشروع نشان‌دادن این ازدواج کرد و آن قضات با ترس از این‌که مورد قهر کمبوجیه قرار نگیرند، قانونی، دل‌خواهِ وی را فراهم کردند و جان خود را نجات دادند؛ تنها فرزند حاصل از این ازدواج، با لگد کمبوجیه به شکم رکسانا در زمان حاملگی سقط شد! ازدواج کمبوجیه با خواهر دیگرش آتوسا (دختر کوروش): که این ازدواجِ خواهر و برادری نیز پس از مرگ رکسانا به وقوع پیوست. ازدواج بردیا با خواهرش آتوسا: این ازدواج با محارم نیز پس از مرگ کمبوجیه انجام شد. ازدواج داریوشِ بزرگ با آتوسا: بعد از بردیا، داریوش، با ورود به حرم‌سرای کمبوجیه، آتوسا را به همسری با خودش گرفت. ازدواج داریوش اول با خواهر ناتنی دیگرش به نام آرتیستون؛ وی زنان غیر رسمی‌ای نیز داشت که در حرم‌سرای او اقامت داشتند! از طرفی ازدواج داریوش دوم با خواهر خود به نام پروشات اول ( پریساتیس - دختر اردشیر اول )، حاصلش اردشیر دوم و آمستریس بود. سپس در ادامه‌ی نسل هخامنشیان، اردشیر دوم نیز با دو دختر خود آتوسا (این آتوسا با آتوسایی که دختر کوروش بود، متفاوت است.) و آمستریس (این آمستریس با دختر داریوش دوم متفاوت است.) وصلت کرد. آتوسای دوم، پس از اردشیر دوم با برادر دیگرش اردشیر سوم نیز ازدواج کرد که حاصل ازدواج برادر (اردشیر سوم) با خواهرش (آتوسا)، اَرشک و دختری به نام پروشات دوم بود. پروشات دوم نیز با برادرش ارشک که یازدهمین پادشاه هخامنشی بود، مزدوج شد و پس از او توسط اسکندر مقدونی تصاحب و با وی ازدواج کرد. پلوتارک، دیودور، کنت کورث و دی سئارک، همگی حضور ۳۶۰ زن در حرم اردشیر دوم و داریوش سوم را روایت کرده‌اند. عیاشی و بوالهوسیِ خشایارشا: هر شب زنان بر در اتاق خواب شاه به انتظار می‌ماندند تا او هر که را که مایل باشد، از میان آنان برگزیند، در مورد خشایارشا در کتاب استر با صراحت در می‌یابیم که وقتی استر به دربار اسوتروی رسید، خواجه‌ای به نام اژه، برای او عطرهای گوناگون و غذاهای فراوان مهیا ساخت و هنگامی‌که شب توسط شاه احضار شد، به اتاق او رفت و صبح باز آمد و از آن پس در خانه‌ی دوم بانوان که شش گس، خواجه‌ی شاه و سرپرست زنانِ شاه، مدیریت آن را بر عهده داشت، اقامت گزید. در آخر باید به این نکته توجه داشت که این عیّاشی و رفتارهای سوءاستفاده‌گرایانه، در نزد شاهان_هخامنشی به وفور یافت می‌شد وگرنه بنابر اسناد موجود، مردم عادی، سرگرم زندگی معمولی و تک همسری خود بودند و بنابر تصریح کتاب تاریخ هرودوت، ازدواج با محارم را امری ناپسند و زشت قلمداد می‌کردند.
27.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برگزاری مسابقه دو با کفش پاشنه بلند با حضور پر رنگ درگ کوئین‌ها (مردان زن‌نما) در واشنگتن