eitaa logo
منور
1.7هزار دنبال‌کننده
30.2هزار عکس
30.7هزار ویدیو
1.2هزار فایل
.
مشاهده در ایتا
دانلود
مقتدی صدر در صفحه توئیترش به اعتراضات سراسری در ایران واکنش نشان داد و نوشت که مخالفت با حجاب ممکن است به سایر کشورهای منطقه گسترش یابد و از برداشتن عمامه به برداشتن حجاب از سر زنان محجبه و با عفاف برسد...
حتی بین سه شبکه انگلیسی «اینترنشنال» و «من و تو» و «بی‌بی‌سی» دعواست، بعد شما فکر کردید انقلاب کنید ایران یک‌پارچه داریم؟ پس معلومه هنوز انگلیس رو نشناختید.
بیانیه بسیج دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، پیرامون وقایع اخیر : انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران- که از بدو پیروزی‌اش، خار چشم مستکبران و بدخواهان این ملت بوده، و لحظه‌ای نبوده که فارغ از فکر دشمنی علیه این مرز و بوم و چپاول ثروت‌های آن باشند - حال آن نهال، تبدیل به درختی تنومند شده‌است که تجلی نام «ایران قوی» را به نمایش گذاشته، و خواب را بر چشم دشمنانش حرام نموده‌است. به یقین یکی از حساس‌ترین نقاط هدف، دانشگاه است؛ چرا که موتور پیش‌ران ایران قوی، از دل آن به حرکت در می‌آید. آنچه این روزها در بستر نام‌دارترین دانشگاه‌های کشور شاهد بوده‌ایم، نه تنها فقدان فضایی برای گفتمان منطقی؛ بلکه دامن زدن به شور و هیجانات بی‌اساسی بوده که فضا را همواره به خشونت و التهاب کشانده، و مرز های موجود میان دانشگاه و کف جامعه را به کلی از میان برداشته‌است! تداوم این شیوه از اعتراضات بی‌منطق، نه تنها کمکی به بهبود روند مطالبات جامعه ننموده، بلکه هرلحظه زخم تازه‌ای بر پیکره‌ی میهن وارد کرده‌است. هر آتشی که از امروز به آشوب وطن ریخته شود، محکوم به خاموشی خواهد بود.
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نترس! بدتر از اینها اتفاق افتاده 🔹همه چی درست میشه!
”انتخاب با ماست؛ دست علی یا پای عدو ...” عبدالله ابن عمر را فردی فقیه، عابد، زاهد ومقدس، میدانند زمانی که سیدالشهدا علیه‌السلام از مدینه بسوی مکه درحرکت بود، نزد امام رفت و گریه شدیدی کرد و از دشمنی یزیدیان با اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم و بیعت مردم با یزید گفت و امام را به صلح و بیعت دعوت نمود و عازم مدینه شد. همین فرد در دوره‌ی قبل از امام حسین علیه‌السلام، با امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بیعت نمی‌کند و میگوید دلیل اینکه من با شما بیعت نمی کنم این است که تو با اهل قبله و کسانی که نماز میخوانند می‌جنگی و لذا شک دارمکه با تو بیعت کنم ... اما با حجاج‌ بن ‌یوسف که فردی خونریز و سفاک بود، بیعت می‌کند! زمانی که برای بیعت با حجاج می‌رود، حجاج می‌گوید دست من بند است، با پای من بیعت کن و او با پای حجاج بیعت می‌کند ... بارها تاریخ اثبات کرده که عافیت طلبی پایان عزت است
جامعه شناسی یک شورش پرویز امینی در گفتگو با فرهیختگان لایه‌های مختلف تحولات پائیز ۱۴۰۱ را تحلیل کرده که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید: 🔻اتفاقی مثل آبان 98 خیلی تکان‌دهنده و تلخ است. باید تأمل‌برانگیز می‌شدباید می‌توانست این پرسش را ایجاد کند که ما کجای کار را خطا کردیم و کجای راه را اشتباه آمدیم؟ به نظر من حتی سوالش خیلی جدی شکل نگرفت 🔻اکنون سطح خشونت خیلی بالاست و فقط هم خشونت بالا نیست، بلکه از نظر کیفیت هم خشونت خیلی عریانی است. ما همدلی‌های اجتماعی را از هم دریغ می‌کنیم. یعنی اگر کسی از نیروی پلیس یا بسیج یا حافظان امنیت به شهادت می‌رسد، طیفی که طیف معترض است، احساس همدلی کمتری دارند. پدیده‌هایی مثل آنچه برای آرمان علی‌وردی اتفاق افتاد خشونت‌های بسیار عریانی است که محصول شورش است؛ جایی که دیگر عقل چندان کار نمی‌کند و محاسبات اخلاقی کارکردی ندارد 🔻«هابز» استعاره جالبی درباره این افرادی دارد که محصول این رادیکالیسم اجتماعی هستند. از تعبیر «فخر پوچ» برای آنها استفاده می‌کند. می‌گوید «حشره‌ای یا موجود ضعیفی روی محور درشکه یا ارابه می‌نشیند و چون در محیط خاکی حرکت می‌کند، گرد و خاک ایجاد می‌شود. ممکن است او این توهم را پیدا کند که من در حال ایجاد این گرد و خاک هستم!» در‌حالی‌که آن کار چرخ‌های ارابه است. کاراکترهایی که در ایران می‌بینید و مثلا یک ورزشکار در میان‌شان هست، در وضعیت فخر پوچند. 🔻نارضایتی‌هایی وجود دارد و حالا این ظرفیتی شد که خشم و نفرت بدون ضابطه و محاسبات عقلانی ظهور کند و به شکل مخربی و خشونت‌های عریانی بروز کند. درواقع مرگ مهسا امینی با آنچه اتفاق افتاده تناسب ندارد، اما مرگ او در حکم آن فریادی است که شما در کوهستان می‌زنید و بهمن سرازیر می‌شود. 🔻اولین بار است یک پدیدار اجتماعی، سیاسی، امنیتی فراگیر در سطح ملی اتفاق می‌افتد، ولی گروه‌ها، مجموعه‌ها و سازمان‌های سیاسی؛ از پوزیسیون تا اپوزیسیون در آن «بلاموضوع» هستند. نه اینکه موافق یا مخالف یا ضعیف یا قوی باشند بلکه اصلا موضوعیتی ندارند و این وضعیت خیلی آنومیک است. 🔻یکی، دوماه قبل وقتی ماجرای خانمی پیش آمد که جلوی ون را گرفت و گفت: «دخترم مریض است»، التهاب اجتماعی را شاهد بودیم. این موضوع به شما نشان می‌دهد بر سر پیش بردن چیزی به نام «گشت ارشاد» مناقشه دیده می‌شود. از نظر اجتماعی نوعی اکراه و نگاه منفی دراین‌باره وجود دارد. بعد هم می‌گویید: «اصلا اراده‌ای برای گشت ارشاد نبوده است و ما پنج یا 10 ون داشته‌ایم.» معنای این حرف این است که فقط بدنامی و هزینه‌اش را می‌پرداختید، درحالی‌که به‌غیر از هنجاری خوب یا بد است، به‌لحاظ امکانی هم غیرممکن بوده است. 🔻ماجرای دانشگاه شریف، یکی از خطاهای دستگاه امنیتی بود. مسائلی که در این دانشگاه پشت سر و بعدش رخ داد و حسی که استادان دانشگاه پیدا کردند خیلی موثر بود. به‌طور مثال طرف حساب کردن چهره‌های مشهور و سلبریتی‌ها جزء خطاهای ما به‌شمار می‌رود، همچنین می‌توان به ماجرای زاهدان اشاره کرد که خودشان معترف هستند در آن خطاهایی مرتکب شدند و درنهایت فرمانده نیروی انتظامی را تغییر دادند. همچنین می‌شود از ماجرای نازی‌آباد نام برد که خطا بود 🔻در بحث‌های کوتاه‌مدت باید سیاست‌های عادی‌سازی درپیش بگیریم تا وضعیت خاصی که در این 50 روز طی کردیم به وضعیت عادی و روال معقول تبدیل شود. مسائلی که این عادی‌سازی را مخدوش می‌کند از دستورکار خارج کنیم، مثلا بعضی از بازداشت‌هایی که انجام می‌شود به‌نظرم ضدخصلت عادی‌سازی و امنیتی‌زدایی است. 🔻ماجراهایی مانند «سیسمونی‌گیت» را نباید دست‌کم گرفت. آثار تخریبی، احساس تبعیض و تقسیم جامعه به «ما» و «آنها» را باید جدی دید. می‌گویند «ما»یی وجود دارد که ما مردم عادی هستیم و «آنها»یی وجود دارد که صاحبان منصب سیاسی، اداره‌کنندگان کشور و افراد ذی‌نفوذ هستند. با خود می‌گویند ما درگیر مشکلات و مناقشات ابتدایی و اولیه هستیم، آنها اجناس لوکس خود را از خارج کشور می‌آورند. 🔻این نکات در آسیب‌رسانی و رنجور کردن ذهن جامعه بسیار موثر است و نباید دست‌کم و نادیده گرفت. به‌طور مثال در واکنش به سفر پسر یکی از معاونان وزیر دولت اعلام شد رئیس‌جمهور تاکید کرده اگر پسر می‌رود، پدر هم باید برود. در ادامه مردم دیدند پسر معاون بانوان رئیس‌جمهور در خارج از کشور زندگی و فعالیت می‌کند. این اتفاقات آثار تخریبی بسیار زیادی دارد.
سید حسن نصرالله گفته بود سوختی که از ایران برای لبنان می‌آید هزینه‌اش از قبل پرداخت شده پس حمله به حامل ها، حمله به لبنان خواهد بود. حزب الله لبنان و سپاه پاسداران باید جواب قاطعانه‌ای به رژیم متخاصم امریکا و اسرائیل بدهند.
امید به زندگی در کشورهای آسیای مرکزی بر اساس لیستی که توسط سازمان ملل متحد در سال 2022 منتشر شده، متوسط طول عمر در کشورهای آسیای مرکزی از این قرار است: *قزاقستان: 73.9 سال (جایگاه 105 از 193 کشور) *ازبکستان: 72.04 سال (جایگاه 125) *قرقیزستان: 71.95 (جایگاه 126) *تاجیکستان: 71.76 (جایگاه 127) *ترکمنستان: 68.63 (جایگاه 144)
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آینده ارتش چین که فعلا فقط در قالب انیمیشن ارائه شده است
#ما هم مردمیم - خانم نیلوفر.mp3
18.07M
صحبتهای مامان نیلوفر ساکن بلژیک
کانالهای ضدانقلاب نوشتند : از آنجایی که معامله و خرید و فروش با فروشگاه‌های حکومتی به معنای تقویت قدرت مالی نهادهای سرکوبگر و خیانت به قیام است، کارزاری تحت عنوان تحریم فروشگاه‌های حکومتی توسط مردم راه‌اندازی شده است. بر این اساس، عموم مردم با عدم خرید محصولات از فروشگاه‌های رفاه، اتکا، هفت و افق کوروش و تحریم این منابع مالی سرکوبگران، وارد فاز دیگری از قیام می‌شوند
photo_2022-11-10_06-52-21.jpg
98K
علی آقا! کریمی.. بیا وثیقه این بچه ها را بده!