سوال آمرین به معروف از آمرین به حجاب واضح و ساده ست : پس کی میخواهید سراغ علت ها هم بروید ؟
در واکنش به ضبط روند شیره توت از من پرسیده شد چرا زیر درخت پارچه ای آویز نکردی و با تکان شاخه ها یکجا همه توت ها رو جمع نکردی ؟
جواب اینکه در اون صورت له میشدن
و اینکه چه عجله ایه ؟
تجربه دونه دونه چیدن میوه و یکجا همه رو ریختن یکیه ؟
در اون صورت فرصت فکر کردن و تامل در مخلوقات الله عزوجل ( منجمله خودمون ) و تفاهم با درخت چقدر امکان داره ؟
نحوه تولید و برداشت محصول خونگی با کارخونه ای فرقی نکنه ؟
اگه مثلا برای تولید و فروش تخم مرغ چند صدتا مرغ محلی رو توی روستا یکجا جمع کنیم و برای تامین خوراکشون گونی گونی سویا ذرت گندم از شهر بیاریم ولو اینکه بهشون واکسن هم نزنیم آیا با ده تا مرغ و یک خروس که توی خونه نگهداری و با اضافات غذای اهل خونه تامین خوراک میشن و اثرات مثبت ماوراییشون یکیه ؟ کدوم واقعا تخم مرغ محلیه ؟
همینطور درباره تولید نان با گندم کامل یا لبنیات
یا کاشت زعفران و گیاهان دارویی و دهها مثال دیگه ..
صرفهی اقتصادی و امکان مداومت و رشد و احیاء #روابط_انسانی با کدوم روش محقق میشه ؟
خلاصه لازمه حواسمون باشه با اضافه کردن " پسوند " دوباره الگوی تولید متمرکز کلان رو قاطی #الگوی_تولید_غیر_متمرکز نکنیم ..
جمعه مبارکه ۲۹/۲/۱۴۰۲ مشهد
زیر درخت توت محوطهی متروکه پشت منزل ..
اصطلاح خانه ویلایی که بعضا حتی مطلعین از برنامه های مثل @zistshahr استخدام می کنند ذهنیت را به جای متفاوت دیگری میبرد..به نظر،مرحلهی اگاه سازی جامعه نسبت به دار واسعه،مدیریت شهری محله محور ،کلانشهر زدایی و ایجاد یا احیاء شهرهای کوچک+همبستگی اجتماعی جای زیادی برای پرداخت دارد ..
#نظام_اصطلاحات
منبثات ✍
شرحی بر سند ضاله ۲۰۳۰
@SHRChannel
مشهد جمعه مبارکه ۲۹/۲/۱۴۰۲
مسجد قبا . خیام .
May 11