eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
299 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️تلنگر 💢حواسٺ‌باشہ‌چشماٺ‌مثل‌گوگل‌نیسٺ‌کہ‌‌بعد‌از جسٺ‌وجوبٺونےسریع‌سابقشو‌پاک‌کنے❗️ چشماٺ‌بہ‌این‌راحٺے‌پاک‌نمیشن،پس‌مواظب باش‌چےباهاش‌جسٺوجو‌مےکنے... 🆔 @Clad_girls
🔎 ♨️ مقایسه حجاب و برده‌داری طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔴 حجاب، بانــ❥ــوان و خانواده ⇩⇩⇩ 🌸 eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نگرانی اسرائیل و اپوزیسیون از قرارداد ایران و چین: این قرارداد امکان خیزش مردمی و براندازی را تضعیف می کند! 💢 "مناشه امیر" سردبیر رادیو اسرائیل ضمن اشاره به نگرانی های مقامات رژیم اسرائیل از توافقنامه ایران با چین گفت: 🔺️"مقامات اسرائیل در حال بررسی و مطالعه این توافقنامه هستند؛ اسلحه تهدید اسرائیل علیه ایران با این قرارداد اقتصادی، نظامی و استراتژیک گرفته شده است" 🆔 @Clad_girls
🔴البته اگه کسی به همین خانم تو خیابون تذکر بده که حجابتو رعایت کن چون آلودگی تصویری ایجاد کردی؛ برمیگرده میگه پوشش من به خودم مربوطه :) 🆔 @Clad_girls
بنده سعی میکنم حتی اساتیدی که از محضرشون استفاده میکنم رو مطلق و بی عیب ندونم 🔻من تو تاریخ، واقعا استاد کاشانی رو استاد میدونم و کم نقص حتی بی نقص، چون تاحدی از کارهای تحقیقاتی که میکنه آشنا هستم و دقت فوق‌العاده‌ای که داره رو میدونم. ولی این دلیل نمیشه فرضا نظراتی که در زمینه فرهنگ میده رو مثل مباحث تاریخی‌شون بپذیرم. یا مثلا در مباحث سیاسی گاهاً اختلاف دارم باهاشون و یک بار هم یه نقدی نوشتم اینجا براشون. ولی در تاریخ برای من حجت هستن 🔻یا مثلا استاد فیاض بخش در زمینه مسایل معرفتی، عرفانی و سیروسلوکی برای من بی‌نقص هستن، البته ما خیلی تو این وادی‌ها نیستیم ولی به استاد فیاض بخش ارادت دارم، نفس مسیحایی ایشون قلب‌هارو تکون میده، ولی تو مسائل تاریخی خیلی بهشون اتکا نمیکنم، چون اصلا تخصصشون در تاریخ نیست. البته اطلاعاتشون فوق العاده بالاس در تاریخ 🔻استاد بزرگوار دیگه‌ای دارم که ایشون یک نخبه به تمام معنا هستن، در ابعاد مختلفی صاحب‌نظر، عمیق و فوق العاده دقیق هستن، در مسائل سیاسی، حکومتی، دینی و خیلی از موضوعات صاحب نظرن و کار کردن. حتی در تاریخ هم کم‌نظیرن. هر کتاب تاریخی‌ای که من شنیدم ایشون خوندن، نه فقط خوندن، تحلیل دارن براش، خلاصه یه چیز عجیبی. من مسائل تاریخی رو علاوه بر استاد کاشانی از ایشون میگیرم. ولی ایشون کار اصلیشون تاریخ نیست و جالب اینجاس ایشون میگفتن من تو مستندات تاریخی به آقاحامد کاشانی نگاه میکنم، چیزی که ایشون بگه قبول میکنم چون دقیق هستن. ولی در مسائل تطبیقی تاریخی شاید نه اینارو گفتن یه فضایی دستتون بیاد که هرکسی در یک زمینه‌ای شاید تخصص داشته باشه، تو امور دیگه به دیگران مراجعه کنه. قرار نیست یک نفر تو یک زمینه متخصص باشه، چون استاد ماست چون ما دوستش داریم تو همه زمینه‌ها بتونه بی‌عیب باشه، نشه نقدش کرد. ✍همه این مسائل رو گفتم این رو بگم، اخیراً حجت‌الاسلام پناهیان صحبتی کردند درباره ظهور و انتخابات که یکم سروصدا کرد. یک سری شروع کردند به ایراد گرفتن(که خیلیاشون دلسوزانه و مودبانه بود) ، یک سری بدون اینکه ببینن اینایی که ایراد گرفتن چی میگن، آیا درست میگن یا غلط، شروع کردن به دفاع از حاج آقا پناهیان. چون ایشون رو خیلی دوست دارن، مطلق و بی نقص میدونن. مثل پدر خودشون دوستش دارن و تحمل ناراحتیش رو ندارن. که تاحدی حق میدم بهشون. ولی خب یکم تعصب رو کنار بگذاریم بشینیم نقدهارو ببینیم چیه اینم بگم بنده شاید خیلی با این حرفهای اخیرشون مشکلی نداشته باشم، ولی با کلیات صحبتهایی که در زمینه مهدویت داشتن، طی سالیان گذشته مشکلاتی داشتم و اینم بگم که خودم پامنبری ایشون بودم و هستم و دوستشون دارم. ولی بدلایل و مصالح مختلفی هیچوقت صلاح ندیدم نقدشون کنم، چون اولا این فضایی که گفتم وجود داشت، که اگر من نقدی کنم خیلیا راحتترن منو انکار و تکفیر کنن و بذارن کنار تا نقدم رو بپذیرن و دوما چون ایشون در خط مقدم جبهه انقلاب و دین داره زحمت میکشه، تضعیف نشه حجت‌الاسلام کاشانی که روی مهدویت کار عمیق و دقیق کردن پیشنهاد گفتگو دادن به حاج آقا پناهیان در زمینه مهدویت، که بنظرم کار خیلی خوبی بود. و اگر انجام بشه، برکات زیادی خواهد داشت، حالا یه سری دارن حاج آقا کاشانی رو میکوبن، خودشونم نمیدونن چرا. من کسی نیستم ولی بشخصه از استادکاشانی تشکر میکنم که شهامت داشتن و این پیشنهاد رو دادن که قطعا میدونم نیتشون خدایی و امام‌زمانی هستش وبرای جلوگیری از انحراف اعتقادات در زمینه مهدویت هست 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
✅دعوتی از استاد پناهیان بزرگوار هرچه در اهمیت انتخابات و اسلام سیاسی سخن گفته شود، کم است و باید بیشتر هم تبیین گردد. اما خدا شاهد است، مسأله مهدویت، مادرِ عقاید اسلامی است و حیف است، با این دست و دلبازی خرج انتخابات گردد. از همه ناراست‌تر ادعای عجیب در کلمه «کافی» در متن ذیل است که در صفحه رسمی استاد عزیز نیز منتشر شده است. با خاکساری محضر استاد عزیز، آماده گفتگو و استفاده از محضرشان هستم و باور دارم معتقدین به اسلام سیاسی و انقلابی باید برای تبیین صحیح مواضعشان با یکدیگر گفتگو کنند و گرنه ممکن است خسارتهای جبران ناپذیر رخ دهد و حتی برای آینده انتخابات نیز مضر خواهد بود. خدایا تو شاهدی خط قرمز ما عقیده ماست. پ.ن: از نوجوانی پامنبری و شیفته حاج آقای پناهیان بوده و هستم و امیدوارم این پرسشگریِ مریدشان ایشان را آزرده خاطر نفرماید. متن استاد پناهیان: «من نمی‌دانم که در زمان امام زمان هم رأی‌گیری خواهد بود یا نه ولی رأی‌گیری امروز امتحانی است برای جامعه ما تا نشان دهیم شایستگی ظهور حضرت را داریم یا نه؟ رأی‌گیری و انتخابات بیشتر از این که بخواهد جامعه ما را آباد کند، می‌تواند جهان را آزاد کند. چون یک قوم برجسته و قوی مثل ملت ایران، اگر از حضور در رأی‌گیری‌ها و در امتحان انتخابات، سربلند بیرون بیاید و این سربلندی در انتخاباتشان نهادینه شود، کافی است برای اینکه حضرت ظهور کنند و آن قوم را الگو قرار دهند و این معنا را در سراسر جهان گسترش دهند.» @kashani1395
این سخنان یکی از اساتید حوزه است اما به نظر من خیانت به انقلاب، ولایت فقیه و اسلام است. این فرد باید برای تمهید تمسخر و تخریب رهبری و نسبت ناروا به مرحوم امام محاکمه شود. ما برای ولی فقیه جان می‌دهیم، اما به هیچ وجه مقام معصومان را به اَحَدی نسبت نمی‌دهیم. غلو کج اندیشان از تقصیر مقصران زیان‌بارتر است. @kashani1395