فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹 بسم الله الرحمن الرحیم🌹🌹
سلام ،صبحسه شنبهی همهی شما دوستان عزیز و گرامی بخیر و شادی
منتظران ظهور
،✨✨✨
سـ🍁ـلام
صبح زیباتون بخیر
دلتون گرم به عشق خـ♡ـدا
حال دلتون خوب
وجودتون سبز و سلامت
زندگیتون غرق در خوشبختی
روزتون پر از عشق و محبت
پر از مؤفقیت و سرافرازی
پر از صلح و سازش
و پر از خبرهای خوب
✨زندگی به یک دوچرخه میماند
اگر یکسره و بیتوقف
در مسیرهای سخت رکاب بزنی
جایی در میانه راه
تکههای دوچرخه از هم باز میشود
و تو میمانی و زخمهای روی تن
و حسرت مسیرهای نرفته
✨اگر رکاب نزنی، حرکت نمیکنی
و اگر بیش از اندازه آهسته رکاب بزنی
تعادلت بهم میریزد و زمین میخوری
✨این تویی که تصمیم میگیری
هر از گاهی توقف کنی
پیچ و مهرهها را محکم کرده
دستی به سر و گوش دوچرخهات بکشی
نفسی تازه کنی و با خیالی آسوده
مسیر خوشبختیات را طی کنی
باید در کمال آرامش و تعادل
هدایت زندگیات را به دست گرفته
و تا مقصد آرزوهایت رکاب بزنی
،✨این تویی که تصمیم میگیری
با چه سرعتی برانی که نه آنقدر کم باشد
که بیحرکت اندر خم کوچهای بمانی
و نه آنقدر زیاد که زمین بخوری
🍁 خـدای مـن
چگونه نا امید باشم
در حالی که تو امید منی
ای آنکه با کمال زیبائی
و نورانیت خویش
آنچنان تجلی کردهای که عظمتت
بر تمامی ما سـایه افکنده
نگاه خود را از ما مگیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔 نهجالبلاغه و شرح آن 🔸 خطبه 79🔆 قسمت ۴:مردود و باطل بودن طالع بینی از نظر اسلام 🎤 استاد دکتر محمد علی انصاری 🕰۵:۵۴
🎇🎇🎇🎇🌿﷽🌿🎇🎇🎇🎇
#سه_شنبه_مهدوی
#کــــلام_پــــــــــــــدر
࿐ ༉༉༉🍃🌺🕊
💠ودرود خدا بر اوفرمود: گروهی خدا را به اميد بخشش پرستش كردند، كه اين پرستش بازرگانان است، و گروهی او را از روی ترس عبادت كردند كه اين عبادت بردگان است، و گروهی خدا را از روی سپاسگزاری پرستيدند و اين پرستش آزادگان است.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت۲۳۷
✧✾════✾✰✾════✾✧
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
🌸🍃🌸🍃
#فقط_خدا
ابراهیم نبی به جرم یکتاپرسی محکوم به سوزاندن در آتش شد.
مردم چندین روز، هیزم جمع آوری کردند.
حتی برخی ها برای شفا بیماران خود نذر کردند تا هیزم آتش برای مجازات ابراهیم را فراهم کنند.
به حدی هیزم زیاد بود و آتش زبانه میکشید که نمیتوانستند به آتش نزدیک شوند.
مجبور شدند از منجنیق استفاده کنند تا ابراهیم را از دور به سمت آتش پرتاب کنند.
نمرود از بلندی در حال تماشا بود.
وقتى ابراهیم را در منجنیق نشانده و میخواستند به سوى آتش پرتاب كنند، جبرئیل به نزدش آمد و گفت: آیا حاجتى دارى؟
فرمود: آرى ولى به شخص تو خیر، یعنى خداى من در برآوردن حاجتم مرا كفایت میكند.
اما خدای ابراهیم برای او کفایت میکرد:
قُلْنا يا نارُ کُوني بَرْداً وَ سَلاماً عَلي إِبْراهيمَ
( سرانجام او را به آتش افکندند ولی ما ) گفتیم: «ای آتش! بر ابراهیم سرد و سالم باش!»
#سوره_انبيا_آيه_٦٩
این است فایده باخدا بودن.
هیچ کس حریفت نمیشود.
حتی کوه آتش.
#قصص_الانبيا_قصص_القران_جزائري_ص_١٥٤
📣 خطبه ۲۴
📣( از خطبه های امام علیه السلام که در شهر کوفه ایراد فرمود.)
🔹ضرورت آمادگی برای جهاد
♦️سوگند به جان خودم، در مبارزه با مخالفان حق، و آنان كه در گمراهی و فساد غوطه ورند، يك لحظه مدارا و سستی نمی كنم. پس ای بندگان خدا! از خدا بترسيد، و از خدا، به سوی خدا فرار كنيد، و از راهی كه برای شما گشوده برويد، و وظائف و مقرراتی كه برای شما تعيين كرده به پا داريد، اگر چنين باشيد، علی (علیه السلام) ضامن پيروزی شما در آينده می باشد گرچه هم اكنون به دست نياوريد.
┄═❁❀✦❈🌿🌸🌿❈✦❀❁═┄
┄┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🍃 *شـــــــرح خـطبــه ٢۴ نـهـجالبـــــلاغـه*🍃(آیت الله مکارم)
🔻🔻
⛔ *نه سستی، نه سازش* ‼️
⛔ *سازشکار نيستم، وقت شناسم!* ✅
💎امام، در نخستين جمله هاى اين خطبه، عزم راسخ خود را در پيکار با مخالفان حق، آشکار مى سازد و مى فرمايد:
💎«به جان خودم سوگند! در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهى غوطه ورند، هيچ گونه *مُجامله و مدارا نمى کنم و سستى به خرج نمى دهم;* ❌
🔰به نظر مى رسد که فرق ميان اين دو تعبير:
در اينجاست که:
🟢 *جمله نخست،* اشاره به کسى است که آگاهانه راه خلاف حق را مى پويد.
🟢 *و جمله دوم* ، نظر به کسى دارد که از روى جهل و نادانى و اشتباه و بدون تأمّل و مطالعه، در گمراهى غوطه ور مى شود.
🔰و تعبير به اِدهان (مجامله و مداهنه) و اِيهان (سست کردن) اشاره به اين است که سبب دست برداشتن از مبارزه، *يکى از اين دو علّت است:*
🟠 يا *سازشکارى و مداهنه با دشمن*
🟠 و يا *ضعف و ناتوانى را بر خويش هموار* کردن،
⁉️و چون هيچ يک از اين دو عامل، در وجود على (عليه السلام) راه ندارد، بنابراين، مبارزه او با مخالفان حق، قطعى و آشتى ناپذير است.✅
💎حضرت، سپس در تعقيب سخنش، مردم را به چند *موضوع مهم سفارش مى کند:*
⭐ *نخست، به تقوا و پرهيزکارى،*
⭐گوشزدشان مى کند و مى فرمايد: «اى بندگان خدا! تقواى الهى پيشه کنيد!
⭐ *تقوا* ـ که همان حالت خداترسى باطنى و جهت گيرى معنوى و درونى در مخالفت با گناه و توجّه به طاعت پروردگار است ـ
🌊 *سرچشمه اصلى تمام نيکى ها و خوبى ها است*
👈و به همين دليل، در همه جا، به عنوان مقدمه اى براى ساير توصيه هاى مهم اخلاقى و اجتماعى و دينى، بر آن تأکيد مى شود.👉
🔰🔷🔰🔰🔷🔰
🍃 *ادامه شـــــــرح خـطبــه ٢۴ نـهـجالبـــــلاغـه*🍃(آیت الله مکارم)
🔻🔻
⛔ *نه سستی، نه سازش*‼️
⛔ *سازشکار نیستیم، وقت شناسیم*✅
💎 *حضرت، در توصيه دوم مى فرمايد:*
⬅️ «از خدا، به سوى او فرار کنيد! (از غضب و سخط او به سوى رحمت، و از عصيانش، به سوى اطاعت، و از عذابش، به سوى ثواب، و از نغمتش به سوى نعمت) ➡️
🏵️اين تعبير، اشاره لطيفى به مسأله *توحيد افعالى* است;
🏵️چرا که انسان، هر مشکلى در اين جهان پيدا مى کند، از ناحيه اَعمال او و آثارى است که خدا، براى آن اَعمال قرار داده است.
✅ پس، مشکلاتش، به يک معنا، از سوى او است و مجازاتى است از ناحيه او، لذا انسان، براى حلّ اين مشکلات، راهى جز اين ندارد که به سوى او فرار کند;✅
👈زيرا : *هر خير و برکت و نجاتى که هست، از ناحيه او است.*
⭐⭐ *قرآن مجيد نيز* درباره گروهى از گنهکاران که مشمول سخط و غضب الهى واقع شده بودند، مى فرمايد:
⭐💎⭐ *دانستند که پناهگاهى از خدا، جز به سوى او نيست.*
📘سوره توبه، آيه 118.
🔰 اين نکته، جالب است که انسان، در زندگى معمولى، هنگامى که از کسى يا چيزى وحشت مى کند، به شخص ديگرى يا چيز ديگرى پناه مى برد، ولى در مورد خداوند، چنين نيست!
🔷هنگامى که در عذاب و کيفرش بترسد، بايد به خود او پناه ببرد;
‼️ *مگر قادر رحيم و مهربانى، جز او، پيدا مى شود؟!* ⁉️
🔰 اين، درسى است که⭐ *توحيد افعالى به* ما داده و هر حرکت و برکتى را، از سوى خداوند، معرّفى کرده است.
⭐ 💎⭐ پيامبر اسلام فرمود:
«پس به سوى خدا بگريزيد! که من، از سوى او، براى شما بيم دهنده آشکارى هستم».
سوره ذاريات، آيه 151.
💎 *حضرت، در سومين توصيه مى فرمايد:*
«از همان راهى که خداوند، براى شما معيّن کرده است برويد».
💎و *در چهارمين و آخرين توصيه، مى افزايد:*
«به وظايفى که براى شما مقرّر داشته، قيام کنيد;
🔰 در واقع، در اينجا، امام، يک برنامه منظّم چهار ماده اى را براى سعادت و نجات پيروان خود، تنظيم فرموده است.
🟠 *در نخستين مرحله،*
روح تقوا و خداترسى را در آنها زنده مى کند.
اين امر، سبب حرکتى به سوى خدا مى گردد و مسأله «فرار از خدا به سوى خدا» مطرح مى شود.
چون اين حرکت، آغاز شد، بايد در مسير ايمان و عقيده، در آن راهى گام نهد که خدا، براى او مقرّر داشته است و در مرحله عمل ـ که مرحله چهارم است ـ به تکاليف و وظايفى قيام کند که او مقرّر کرده است.
💎 *حضرت مى فرمايد: «اگر چنين کنيد، على، ضامن پيروزى شما است. و اگر امروز به آن نرسيد، در آينده، به آن خواهيد رسيد;*
📘در *قرآن نیز اشاره شده*
*اگر دشمن را درهم بشکنيد، پيروزيد و اگر شهيد راه خدا شويد، باز هم پيروز هستيد.*
⭐سوره توبه، آيه 52.
🔰 در جهان امروز نيز بايد همين اصل اسلامى، زنده شود
🔰 تا مسلمانان، در برابر انبوه دشمنان، زانو نزنند و از هر ميدانى، سربلند و پيروز درآيند.
گفتنى است که اين روحيه، جز در سايه ايمان قوى و نيرومند و تقوا و خداترسى، حاصل نمى شود.
🥀🥀🥀یوسف زهرا زندانی ماست...
🍂چه مصائبی بر امام زمان عجل الله فرجه که مالک همه کره زمین است و تمام امور به دست او انجام میگردد، وارد میشود، و آن حضرت در چه حالی است و ما در چه حالی؟!
🍂او در زندان است و خوشی و راحتی ندارد، و ما چقدر از مطلب غافلیم و توجه نداریم!
🍂 کسانی که در خواب و بیداری تشرف حاصل نمودهاند، از آن حضرت شنیدهاند که فرموده است: « برای تعجیل فرج من زیاد دعا کنید».
🍂خدا میداند تعداد این دعاها باید چقدر باشد تا مصلحت ظهور فراهم آید. قطعاً اگر کسانی در دعا جدی و راستگو باشند و به همّ و ناراحتی اهلبیت علیهمالسلام مهموم، و به سرور آنان مستبشر باشند، مُبْصَراتی خواهند داشت و قطعاً مثل ما چشم بسته نیستند.
🍂باید دعا را با شرایط آن کرد و توبه از گناهان از جمله شرایط دعاست، چنانکه فرمودهاند: «دُعآءُ التائِبِ مُسْتَجابٌ؛ دعای شخصی که توبه کند، اجابت میگردد». نه اینکه برای تعجیل فرج دعا کنیم و کارهایمان برای تبعید (دورکردن) و تأجیل (بهتأخیر انداختن) فرج آن حضرت باشد!
📗 در محضر بهجت، ج۱ ص ۱۱۸
✍آیت الله بهجت ره
#غربت_امام
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
*_نحوه خواندن نماز امام زمان عج_
🌴_دو ركعت مثل نماز صبح در ركعت اول وقتى كه به «ایاك نَعْبُدُ وَ ایاك نستعین» رسید صد مرتبه آنرا بگوید_
_سپس سوره (حمد) را به پایان برساند و یك مرتبه «توحید» بخواند و ركوع و دو سجده را به جا آورد، «سُبْحانَ رَبِّى العظیم وَ بِحَمْدِهِ» را در ركوع هفت مرتبه_
_«سُبْحانَ رَبِّى الاعلى وَ بِحَمْدِهِ »_
_را در هر سجده هفت مرتبه_ _بخواند و ركعت دوم را نیز به همین كیفیت به جا آورد و پس از پایان نماز امام زمان (عج)_
_تسبیحات حضرت زهرا (س) خوانده شود.._
_بعد این دعا را بخواند، به درستى كه حق تعالى حاجت او را مستجاب مى سازد_
_هر حاجتى كه باشد به جز آن كه حاجت او در قطع گر پیوند خویشان باشد_🌴
🔷معرفت مهدوی🔷
🌹اشهد انکم الائمة الراشدون المهدیون
✅اعضای بدن هر کدام برای خودشان ﯾﮏ ﺍﺋﻤﻪﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﯾﮏ ﺍﻣامان و ﭘﯿﺸﻮﺍﯾﺎﻧﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎ ﻫﻢ از ائمه ی خودشان ﺧﻮﺏ ﺗﺒﻌﯿﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
✅ﺍﺋﻤﻪﯼ ﺍﻋﻀﺎ ﺣﻮﺍﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﺍﺳﺖ. ﺣﺲ ﭼﺸﺎﯾﯽ،ﺑﻮیایی،ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ،ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ،ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺍﺋﻤﻪﯼ ﺍﻋﻀﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ:" ﻭَﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱُّ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷﻋْﻀﺎﺀِ"
✅ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻢ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﻮ ﻣﯽﮐﺸﺪ و ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﻏﺬﺍﯾﻢ ﺳﻮﺧﺖ! ﻣﺜﻞ ﻓﻨﺮ ﻣﯽﭘﺮﺩ ﻣﯽﺩﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ.ﭼﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻀﺎ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩ؟ ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﺍﻣﺎﻣﺖ و ﭘﯿﺸﻮﺍﯾﯽ کﺮﺩ و ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩ، ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﺮﺩ.
✅ﻃﺮﻑ ﻟﺒﺎﺳﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻮﺍﻥ ﺁﻭﯾﺰﺍﻥ ﮐﺮﺩﻩ ﯾﮏ ﻭﻗﺖ ﺩﯾﺪ ﺑﺎﺩﯼ ﻭﺯﯾﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺍﺯ ﭘﻠﻪﻫﺎ ﻣﯽﺭﻭﺩ ﺑﺎﻻ ﮐﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﺩ ﺑﺒﺮﺩ. ﺣﺲ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﺮﺩ.
✅ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﺴﺘﯽ ﺻﺪﺍﯼ ﺩﻋﻮﺍ ﻣﯽﺷﻨﻮﯼ ﺻﺪﺍ ﻫﻢ ﺁﺷﻨﺎ ﺍﺳﺖ. ﺳﺮﯾﻊ ﻣﯽﺩﻭﯼ ﭼﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺩﻭﯾﺪﻥ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﺭ آمدن اعضا شد؟آن حس شنوایی.
✅امام علی علیه السلام می فرمایند:ﺍﺋﻤﻪﯼ ﺣﻮﺍﺱ قلب ها ﻫﺴﺘﻨﺪ "ﻭَﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱِ"ّ ﺩﻝﻫﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﯿﻞﻫﺎ و ﺗﻤﺎﯾﻼﺕ.ﺷﻤﺎ ﭼﻮﻥ ﻣﯿﻞ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺷﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽﺁﯾﺪ و ﺗﻮﺳﻂ ﻧﺴﯿﻢ ﺑﻪ ﻣﺸﺎﻡ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﻧﻔﺲ ﻋﻤﯿﻘﯽ ﻣﯽﮐﺸﯽ.ﭼﻪ ﺷﺪ ﺣﺲ ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻭ ﻓﻌﺎﻝ ﺷﺪ؟ﺁﻥ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺑﻮﯼ ﺧﻮﺵ ﺍﺳﺖ.
✅ﺣﺎﻻ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﺩﻝﻫﺎ و ﺗﻤﺎﯾﻼﺕ،ﺍﺋﻤﻪﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﺋﻤﻪﯼ ﺍﯾﻦﻫﺎ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ."ﻭَ ﺍﻷﻓْﻜﺎﺭُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏ"ِ ﺷﻤﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﭼﯿﺰﯼ ﻣﯿﻞ ﻭ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ.ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﺍﺵ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ:" ﯾﺎ ﺑُﻨَﯽ ﮐﺮﺍﻣﺎﺕُ ﺍﻟﺪّﻧﯿﺎ ﺯﺍﺋﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﻨّﺎﺱُ ﻣﻦ ﺍﻟﺪﻧﯿﺎ ﺭﺍﺣِﻠَﻪٌ" ﺭﻭﺯ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﮔﻔﺖ ﺑﺒﯿﻦ ﭘﺴﺮﻡ ﻣﻦ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺷﯽﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺟﺎ ﻣﯽﺭﻭﻧﺪ ﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ ﮐﻪ ﺧﻮﺏ ﺑﺮﻭﻧﺪ ﺑﯿﺎ ﺑﺮﻭﯾﻢ ﺑﻪ ﺳﭙﺎﻩ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﭙﯿﻮﻧﺪﯾﻢ. ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ.
✅ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ:" ﺍَﻟْﻌُﻘُﻮﻝُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷَﻓْﻜﺎﺭِ" ﺍﺋﻤﻪﯼ ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻋﻘﻞﻫﺎ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻌﻘﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻓﮑﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﺵ ﻣﯽﺯﻧﺪ. ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻌﻘﻞ ﻣﯽﺁﯾﻨﺪ ﻟﺬﺍ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﺭﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ." ﺍَﻟْﻌُﻘُﻮﻝُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷَﻓْﻜﺎﺭِ، ﻭَ ﺍﻷﻓْﻜﺎﺭُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏِ، ﻭَﺍﻟْﻘُﻠُﻮﺏُ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱِّ ﻭَﺍﻟْﺤَﻮﺍﺱُّ ﺍَﺋِﻤَّﺔُ ﺍﻷﻋْﻀﺎﺀ"ِ (ﺑﺤﺎﺭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ ۱، ﺹ ۹۶)
✅اميرالمومنین میفرماید:اعضا،ﺣﻮﺍﺱ،ﺍﻣﯿﺎﻝ و ﺍﻓﮑﺎﺭ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ.ﺁﯾﺎ ﻋﻘﻮﻝ ﺗﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻤﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ بفرماید ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﭼﻪ شخصیتی ﻫﺴﺘﯿﻢ...
✍استاد رنجبر
#معرفت_امام
#جامعه_کبیره
#امام_زمان