eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
9.7هزار ویدیو
301 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی کپی متن با ذکر صلوات و دعای فرج ، حلال است🙏🏻 ادمین: @Montazer_zohorr تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعابرای تعجیل فرج وظهور مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) توقیر وتعظیم واحترام آن حضرت در غیاب وحضور است، زیرا که به ظاهر از انظار مردم غایب است ولی در دل های مؤمنین حاضر، وبر خلایق در همه جا شاهد وناظر می باشد، همچون کسی که در خانه با آنها همنشین باشد. واگر در این مطلب تردید داری در کتاب های احادیث نظر کن تا حقیقت امر کاملا برایت روشن گردد.  از جمله اخباری که دلالت دارد بر این که امام (علیه السلام) بر افعال واعمال ودل ها واحوال مردم آگاه است وآن ها را می بیند. روایت است که در بصائر الدرجات از رمیله است که گفت: در زمان امیر مؤمنان (علیه السلام) حالم سخت وبیماری ام شدید گشت، روز جمعه دیدم حالم سبک شده است، با خود گفتم: بهتر از این نمی بینم که آبی بر خود بریزم وپشت سر امیر مؤمنان (علیه السلام) نماز بخوانم. پی همین کار را کردم. آن گاه به مسجد رفتم، وچون امیر المؤمنین (علیه السلام) بالای منبر رفت آن حال سخت بر من بازگشت، هنگامی که آن حضرت از مسجد بیرون رفت وداخل اقامت گاه خود شد با آن جناب رفتم، فرمود: ای رمیله! دیدم به خود می پیچدی! عرض کردم: آری. وجریان را برای آن حضرت گفتم وانگیزه خودم را از حضور در نماز بیان داشتم.
"فرمود: ای رمیله! هیچ مؤمن مریض نشود مگر این که ما نیز مریض شویم، واندوهگین نگردد مگر این که ما هم اندوهگین شویم، ودعا نکند مگر این که بر دعایش آمین گوییم، وساکت نماند مگر این که ما هم اندوهگین شویم وساکت نماند مگر این که برای او دعا کنیم. عرض کردم: ای امیر مؤمنان! فدایت شوم! این مربوط به کسانی است که با شما در اقامتگاه هستند، یا کسانی را که در اطراف زمین هستند می بینید؟ فرمود: ای رمیله، هیچ مؤمنی در شرق وغرب زمین از ما غایب نیست(۹۳۷).  و در همان کتاب به سند خود از حضرت امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: دنیا برای امام (علیه السلام) در شکل نیمه گردو تمثل یافت، پس متعرض آن حضرت نشد، واو از اطراف تناول می کند همچنان که یکی از شماها از سر خوان خودش آنچه مایل است تناول می نماید، پس چیزی از دنیا از امام (علیه السلام) پوشیده نمی ماند(۹۳۸).  و نیز به سند خود از حضرت امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: همانا امام، صدا را در شکم مادرش می شنود، وچون به چهارماهگی رسید بر بازوی راستش نوشته شود: ﴿وتمت کلمه ربک صدقا وعدلا لا مبدل لکلماته﴾ (سوره انعام: ۱۱۵)؛ وکلمه پروردگارت از روی صدق وعدل به حد تمام وکمال رسید، هیچ کس کلمات او را تبدیل نتواند کرد. وچون از مادرش متولد شد، نوری مابین زمین وآسمان از او ساطع گردد. وچون راه افتد عمودی از نور برایش قرار داده شود که آن بین مشرق ومغرب را ببیند(۹۳۹)."
"و در همان کتاب از احمد بن محمد، از علی بن حدید، از جمیل بن دراج آورده که گفت: چند تن از اصحاب ما روایت کرده اند که فرمود: درباره امام سخن مگویید که امام (علیه السلام) سخن را می شنود، در حالی که جنین در شکم مادرش باشد. پس چون ولادت یافت فرشته بین دو دیده اش می نویسد: وتمت ربک صدقا وعدلا لا مبدل لکلماته؛ وهنگامی که سنگینی امامت را به دوش گیرد برای او در هر بلدی جای روشنی قرار داده شود که با آن به اعمال بندگان نظر می نماید(۹۴۰).  و در روایت دیگری از حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر (علیه السلام) آمده که فرمود: همانا امام در زمین به منزله ماه در آسمان ودر جای آن است، او بر همه اشیا مطلع وآگاه می باشد(۹۴۱)."
و به سند خود از مفضل بن عمر آورده که گفت: از حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) درباره علم امام نسبت به آنچه در أقطار زمین هست، پرسیدم که: آیا در حالی؟ در خانه نشسته وپرده اش را افکنده از آن ها آگاه است؟ آن حضرت فرمود: ای مفضل! خدای تبارک وتعالی برای پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پنج روح قرار داد: روح زندگی که با آن راه رفت وحرکت نمود، وروح نیرو که با آن بپاخاست وجهاد کرد، وروح شهوت که با آن خورد وآشامید وبا زنان از راه حلال آمیزش کرد، وروح ایمان که با آن امر کرد وعدالت نمود، وروح القدس که با آن سنگینی نبوت راتحمل کرد. وچون پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) وفات یافت، روح القدس از او منتقل شد ودر امام (علیه السلام) قرار گرفت، وروح القدس نه می خوابد ونه غفلت وسرگرمی دارند ولی روح القدس ثابت است، توسط آن، آنچه در شرق وغرب زمین، خشکی ودریا هست، دیده می شود.  عرض کردم: فدایت شوم! آنچه در بغداد است در دسترس امام است؟ فرمود: آری، وهر آنچه زیر عرش هست(۹۴۲).
"و شیخ صدوق - که خدایش رحمت کند - در کتاب فضایل ماه رمضان به سند صحیحی از حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) آورده که فرمود: هرکس با شیعیان ما دشمنی کند با من دشمنی کرده وهرکس با ایشان دوستی نماید با من دوستی نموده، زیرا که آنان از خمیر مایه گل ما آفریده شده اند، پس هرکه آن ها را دوست بدارد از ما است، وهرکه دشمنشان بدارد از ما نیست. شیعیان ما به نور خدا نظر می کنند، ودر رحمت خدا واقع می شوند، وبه کرامت الهی رستگار می گردند، هیچ کدام از شیعیان ما مریض نشود مگر اینکه به مرض او مریض شویم، وغمناک نشود مگر این که به خاطر غم او غمناک گردیم، وخوشحال نشود مگر این که به خوشحالی اش شاد شویم، وهیچ یک از شیعیان ما از نظرمان غایب نمی ماند، هر کجا از شرق وغرب زمین باشد.  و هرکه از شیعیان قرضدار بمیرد، پرداخت آن بر ما است وهرکه از آنان ثروتی بر جای گذارد برای ورثه او است، شیعیان ما آن هایند که نماز را بر پای دارند وزکات را ادا کنند، وبه حج خانه خدا روند، وماه رمضان را روزه بدارند، ونسبت به اهل البیت دوستی کنند، واز دشمنانشان بیزاری جویند، وآنهایند اهل ایمان وتقوی وپرهیزکاری، هرکه آن ها را رد کند، خداوند را رد کرده، وهرکه بر ایشان طعن زند بر خداوند طعن زده، زیرا که ایشان شفاعت می کند درباره عده زیادی همچون (دو قبیله) ربیعه ومضر، پس خداوند شفاعتش را درباره آنان می پذیرد به جهت این که نزد خدای (عزّ وجلّ) گرامی است."
"و نیز مؤید این معنی است احادیثی که دلالت دارد بر این که امامان (علیهم السلام) شهیدان بر خلقند، که در اصول کافی وغیر آن مذکور است. چون که معنی شهید، حاضر آگاه بر واقعه است، چنان که پوشیده نیست.  خلاصه این که: همان طور که دعا برای بزرگان در محضر ایشان تعظیم وتواضع نسبت به آنان است، همچنین دعا برای بزرگ بزرگان واشرف شریفان در این زمان حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) در محضرش، تعظیم وفروتنی نسبت - آن جناب است، وچون تمام اقطار عالم در محضر مقدس آن بزرگوار - صلوات الله علیه - است، پس برای مؤمن شایسته است که به سوی او رو کند، ودر هر کجا که باشد آن ولی اعظم پروردگار را با دعای خود تعضیم واحترام نماید.  تواضع قلبی وبدنی: وبدان که تواضع برای امام (علیه السلام) بر دو گونه است: قلبی وبدنی. تواضع قلبی آن است که مؤمن معتقد باشد که امام (علیه السلام) از خودش واز تمام ماسوی الله بعد از حضرت خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله وسلم) افضل واشرف است، از فرشتگان وپیغمبران گرفته تا دیگران. ونیز باور داشته باشد که خدای (عزّ وجلّ) مخلوقی برتر از رسول خدا وخاندان طاهرینش نیافریده، این اعتقاد ما است، بر آن زنده می مانم وبر آن می میرم وان شاء الله بر همین باور بر انگیخته شده وبه قیامت خواهم آمد. بر این معنی اخبار بسیار متواتره قطعیه دلالت دارد، واگر بخواهم آن ها را بیاورم کتاب مفصلی می شود.
"واگر خداوند تعالی به من توفیق دهد در این باره تألیفی خواهم ساخت که مایه تذکر وبصیرت اهل خرد گردد.  و از سید جزایری - که خدای تعالی رحمتش کند - آمده که گفته است: اخباری که بر این معنی دلالت دارد جداً زیاد است، وآنچه ما به دست آورده ایم، حدود هزار حدیث می شود(۹۴۳).  و از شیخ صدوق است - در اعتقادات خود فرموده است:... وواجب است معتقد باشد که خدای (عزّ وجلّ) مخلوقی برتر از محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)، وامامان (علیهم السلام) نیافرده است(۹۴۴).  و مجلسی در اعتقادات خود گوید: سپس باید که درباره پیغمبر وامامان (علیهم السلام) معتقد باشی که آنان اشرف تمام مخلوقات هستند، وآنان از همه پیغمبران (صلی الله علیه وآله وسلم) وهمه فرشتگان برتر می باشند(۹۴۵).  و از آنچه بر این موضوع از اخبار بسیار دلالت می کند، روایتی است که ثقة الاسلام کلینی در اصول کافی به سند خود از امیر المؤمنین (علیه السلام) ضمن حدیثی آورده که فرمود: خداوند تبارک وتعالی اگر می خواست خودش را به بندگان می شناسانید، ولی ما را ابواب خود، وراه ووسیله ووجه خویش قرار داد که مردم به سویش توجه کنند، پس هر آن که از ولایت ما عدول نماید یا غیر ما را بر ما برتری دهد، چنین کسانی از صراط، دور افتاده اند...(۹۴۶).
نیز بر این معنی دلالت دارد تمام روایاتی که نص در این است که امامان (علیهم السلام) در همه چیز غیر از ماقم نبوت همانند پیامبر هستند. از جمله: در اصول کافی به سند خود از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: ما در امر وفهم وحلال وحرام در یک جریان هستیم، اما رسول خدا وعلی (علیه السلام) فضل خود را دارند(۹۴۷).  و همچنین بر این مطلب دلالت دارد روایاتی که می گوید: هفتاد ودو اسم از اسم اعظم نزد امامان (علیهم السلام) است، واین مقدار نزد هیچ یک از پیغمبران بزرگ نبوده است(۹۴۸).  و امور دیگری که بر پژوهشگران اخبار پوشیده نیست.🌴💐🌴💐🌴🌴💐🌴🌴🌴 📗قسمت 9⃣1⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعا براي ظهور در شب جمعه 🔵 شيخ ابو جعفر طوسي در کتاب «مختصر المصباح» وقتي وظايف شب جمعه را نقل مي‏کند مي‏فرمايد : صد مرتبه يا هر اندازه که مي‏تواني اين گونه بر پيغمبر صلي الله عليه وآله وسلم صلوات مي‏فرستي : 🌕 أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ، وَأَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ ، مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ ، مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْآخِرينَ 🔺خداوندا بر محمّد و آل محمّد درود فرست و فرج ايشان را تعجيل فرما و دشمنان آنان را از جنّ و انس از اوّلين و آخرين هلاک گردان. 📚 مکيال المکارم ج ۲ ص ۳۱ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم موضوع امروز: «» روز پنجشنبه ١۴٠٢/١١/٠۵ مناسبت روز: امروز خجسته زادروز بزرگ‌مردی است که ولادت و شهادتش در خانه خدا بود و در سایه تربیت ناب نبوی، وجود گرانقدرش، سرچشمه همه‌ی نیکی‌ها و فضایل انسانی است؛ آزادمردی که پدرِ امّت بود و پیروان مکتب نورانی او، روز میلاد مسرورش را «» نامیده‌اند، چراکه ارج نهادن به مقام بلند پدر را از سیره ارزشمند آن حضرت آموخته‌اند؛ لذا ضمن عرض تبریک و تهنیت این روز خجسته، سخن امروز را با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد آغاز می‌نمائیم؛ پیروان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) همواره به خود می‌بالند و افتخار می‌کنند که پیشوا و مولا و الگویشان (ع) است، چراکه (ع) را «انسان کامل» و اسطوره تمامی فضایل و ارزش‌های انسانی می‌دانند؛ در نگاه این مکتب متعالی، «انسان کامل»، مظهر تمامی اسماء حسنای الهی و آیینه تمام‌نمای خدا است که علت اصلی خلقت و سبب ایجاد و بقای نظام هستی است؛ ✍️ استاد شهید مرتضی مطهری (ره) پس از بیان این مطالب، حضرت امیرالمؤمنین (ع) را به‌عنوان معرفی نموده و در رابطه با این شخصیت الگو می‌گوید: ⬅️ وقتی شب می‏شود و خلوت شب فرا می‏رسد، هیچ عارفی به پای (ع) نمی‌رسد؛ آن‌چنان روحِ عبادت در او رسوخ می‌کند که گویی در حال پرواز به سوی خداست‏؛ درست همانند وقتی که آدمی در گرماگرم جنگ و ستیز، قسمتی از بدنش مجروح و جدا می‌گردد ولی آن‌گونه متمرکز در مبارزه است که‏ اصلاً احساس نمی‏کند که قطعه‌ای از بدنش جدا شده است؛ (ع) در حال عبادت‏ چنين بود و آن عشق الهی، چنان در وجودش شعله می‏کشید که گویی اصلاً در این عالم وجود ندارد، لذا تیری که بیرون آوردن آن، درد فراوانی داشت، در محراب عبادت از بدنش بیرون می‏آورند، ولی او آن‌چنان مجذوب حق‏ گردیده که کوچکترین دردی را احساس نمی‌کند؛ ⬅️ همین انسان عابد و گریانِ در شب، روز که می‏شود، (برخلاف زُهاد و عُباد ما، که گویی خاصیت زهدشان‏ این است که بر همه مردم مِنّت‏ دارند و رویشان را ترش و عبوس می‌کنند) چنان با چهره‏ی باز و خندان با مردم روبرو می‌شود و به قدری خوش مجلس و بذله‏گو است که دشمنان وقتی بر علیه او تبلیغ‏ می‏کردند، می‏گفتند: علی (ع) به درد خلافت نمی‏خورد، چراکه بسیار خنده رو و اهل مزاح است؛ در حالی که خلافت و حکومت، آدم عبوس می‏خواهد که مردم از او حساب ببرند؛ اما حضرت علی (ع) «جامع الاضداد» بودند، چنانچه سید رضی (ره) در مقدمه نهج‏البلاغه می‏نویسد: مطلبی که همیشه با دوستانم در میان می‏گذارم و اعجاب آن‌ها را برمی‏انگیزد! این موضوع است که جنبه‏های‏ گوناگون سیره گفتاری و عملی امیرالمؤمنین (ع) به گونه‏ای است که انسان، در هر قسمتی از آن وارد می‏شود، با یک دنیای کاملاً متفاوت روبرو می‌گردد؛ گاهی در دنیای‏ عُبّاد است و گاهی در دنیای زُهّاد؛ گاهی در دنیای فلاسفه، گاهی در دنیای عرفا؛ گاهی در دنیای سربازان و افسران؛ و گاهی در دنیای حُکّام‏ عادل؛ و گاهی در دنیای قضات؛ و گاهی در دنیای مفتی‏ها و علماء است؛ علی (ع) در همه‌ی این دنیاها وجود دارد و از هیچ دنیایی از دنیاهای بشریت، غائب نیست؛ ⬅️ او حلیمی در نهایت درجه حلم و گذشت است و در همان حال شجاعی در نهایت درجه شجاعت است؛ چنانچه در یک‌جا، اخلاق او، آن‌چنان لطیف و رقیق و نازک است که نسیم از لطافت این اخلاق، شرمسار می‌گردد و در جای دیگر آن‌چنان روحیه‌ی جهاد و تهاجم و مجاهده‏ دارد که سنگ‌ها و جمادات و فلزات در برابر او، ذوب می‌شوند؛ بنابراین وقتی می‌گوئیم که حضرت علی(ع)، انسان کامل است، یعنی در همه میدان‌های انسانیت و در همه ارزش‌های انسانی، قهرمان و اسطوره است و به راستی «پدر تمام خوبی‌ها» است. ✍️ حالا ما به عنوان پیروان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، می‌بایست چه درسی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) بیاموزیم؟ بی‌شک اولین درس در مکتب علوی، درس کمال و جامع بودن است؛ یعنی باید بیاموزیم که یک انسان مسلمان نباید فقط یک ارزش و یک بُعد از انسانیت را بگیرد و ارزش‌ها و ابعاد دیگر را فراموش کند. البته مسلماً ما نمی‌توانیم مانند حضرت امیر (ع)، در همه عرصه‌ها و ارزش‌ها قهرمان شویم؛ اما می‏توانیم همه‏ ارزش‌ها را با یکدیگر دنبال کنیم؛ لذا اگر توان «انسان کامل» شدن را نداریم، لااقل می‌توانیم تبدیل به یک‏ «انسان متعادل» شویم؛ و تنها چنین انسانی می‌تواند ادعا کند که پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) و شیعه‌ی امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است. 📚 برداشتی از کتاب انسان کامل، اثر استاد شهید مرتضی مطهری (ره) https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
43.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابی طالب (ع) https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* الله💚* انبیاء منتظر آمدنش مے باشند مے رسد پشت سرش حضرت عيسے حتماً زره شير خدا بر تن و شمشير بہ دست مے رسد منتقم حضرت زهرا حتماً انتقام درِ آتش زده را مے گیرد و بہ آتش بڪشد آن دو نفر را حتماً ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‌‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ *السلام علیک یا مولا یا صاحب الزمان* ** سلام صبح بخیر گوهر نایابم✋❤️ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا