eitaa logo
🌤 منتظران نور 🌤
1.2هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
6.7هزار ویدیو
232 فایل
قال رسول الله ..هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.💫کانال منتظران نور •••⊰⃟👇🌴࿐ྀུ۰࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour🌤🏴 تبادل و تبلیغ ممنوع🚫 🍀کپی مطالب حلال با ذکر صلوات بر مولایمان مهدی(عج)🍀 ارتباط با مدیر👇 @Ssh999
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهات⭕️ 🖋👤🔰🎥پرسش وپاسخ جوانان باموضوعیت اعتقادی 👤👤👤👤باحضور دانش پژوهان جوان 🖥 استلدمحترم جناب حجت الاسلام دکترالهی 🔰💫🔰💫📣قسمت 3⃣
ویژگی های حکومت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) دارای ویژگی های زیر است: ١. فراگیر وجهانی است؛ ٢. دینی واسلامی است؛ یعنی علاوه بر دینی بودن، براساس اسلام پایه گذاری می شود. ٣. به لحاظ ساختار، ولایی است؛ یعنی برمبنای نظام ولایت خداوند استوار است. ۴. مردمی وشایسته سالار است. این موارد، ویژگی های عام وکلی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) است وهریک بحث اساسی وگسترده ای را می طلبد. ملاک جهانی بودن برای تبیین نخستین ویژگی حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) - جهان شمول بودن آن - می توان برقراری عدالت در زندگی بشر را، که یکی از اهداف پیامبران الهی است، مطرح کرد. یکی از هدف های بعثت پیامبران (علیهم السلام) نهادینه وحاکم کردن عدالت در زندگی بشری است. قرآن کریم می فرماید: ﴿لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیناتِ وأَنْزَلْنا مَعَهُمُ اَلْکتابَ واَلْمِیزانَ لِیقُومَ اَلنّاسُ بِالْقِسْطِ...﴾(۳۲)؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم وبا آنها کتاب [آسمانی] ومیزان [شناسایی حق از باطل وقوانین عادلانه] نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.... پیامبر (صلّی الله علیه وآله) می فرماید: لو لم یبق من الدّنیا إلاّ یوم واحد لطوّل الله ذلک الیوم حتّی یبعث الله فیه رجلا من ولدی إسمه إسمی یملأ، عدلا وقسطا کما ملئت ظلما وجورا(۳۳)؛ چنانچه از عمر دنیا بیش از یک روز باقی نماند، خداوند آن روز را به گونه ای طولانی نماید، تا مردمی در آن [زمین] از فرزندان من که هم نام من است برانگیخته شود وزمین را پر از عدل وقسط نماید، آن گونه که پر از ظلم وجور شده باشد. در این حدیث نیز بر فراگیر شدن عدالت بر روی زمین تأکید شده است. زمین؛ یعنی همه جهان ودر بین همه مردم، که آیه قرآن با عبارت «ناس» به این معنا اشاره دارد.
🕋مسئله جهانی شدن در نظریه جهانی شدن، نخستین پرسش این است: حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) چه نسبتی با جهانی شدن دارد ویا در کجا می توان تفاوت های این دو نگرش را دید؟ بی تردید اصل جهانی شدن در ماهیت خود ناپسند نیست، اما باید دید چه چیزی می خواهد جهانی بشود واین امر چگونه محقّق می گردد؟ آیا نظام بهداشت، جهانی خواهد شد یا عدالت ویا انسانیت وقانون مندی؟ اگر بحث جهانی شدن شامل این موارد باشد، بسیار خوب وپسندیده است. ولی به طور یقین، آنچه اکنون مطرح شده، سلطه بی قید وشرط آمریکا ونظام سکولار وضداخلاقی است که بر جهان تحمیل می شود وروشن است که چنین ایده ای، با روح جمهوری سازگاری ندارد. البته در نظام مهدوی این گونه نیست که همه ویژگی های قومی، ملی وگروهی از بین رفته وهمه چیز شکل واحد به خود می گیرد، بلکه در این نظام مبنا ومعیار عدالت است؛ عدالت به معنای جهانی شدن وفراگیر شدن همه ارزش های معنوی انسانی که قرآن نیز به آن تأکید دارد: ﴿یا أَیهَا اَلنّاسُ إِنّا خَلَقْناکمْ مِنْ ذَکرٍ وأُنْثی وجَعَلْناکمْ شُعُوباً وقَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اَللهِ أَتْقاکمْ إِنَّ اَللهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ﴾(۳۴). ای مردم! ما شما را از یک مرد وزن آفریدیم وشما را تیره ها وقبیله ها قرار دادیم، تا یک دیگر را بشناسید؛ [اینها ملاک امتیاز نیست] گرامی ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. همانا خداوند دانا وآگاه است. طبق آیه شریفه، تیره ها، قبیله ها وویژگی های منطقه ای، جغرافیایی، اجتماعی ونوع زبان وگویش در ساختار خلقت، برای هدفی بوده واین تفاوت ها فایده معرفتی دارد، زیرا معیار ارزش، تقوا است، نه تفاوت های یاد شده. ویژگی اسلامی بودن ویژگی دوم حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) دینی واسلامی بودن آن است ومعنای اسلامی شدن، همان مردود دانستن نظریه ای به نام «سکولاریسم» است، چرا که هر کس به حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) ایمان داشته باشد، سکولاریسم را که مرامی جز ستیز با دین ندارد، برنخواهد تافت.
البته بحث هایی در بررسی نسبت دین با حکومت، قابل ارائه است وباید ادله کسانی را که می گویند دین در حوزه حکومت نقشی ندارد، بررسی کرد(۳۵). عقیده ما این است که همه مذاهب اسلامی - اعمّ از شیعه، سنّی، معتزلی، اشعری وحتّی خوارج موجود؛ یعنی به دولت - به عبارتی به حکومت وامامت اعتقاد دارند. در کتاب های اهل سنّت دلایلی کافی وجود دارد که این موضوع را ثابت می کند. ولایی بودن از پرسش های دیگر درباره حکومت مهدوی، ساختار وشکل حکومت است. آیا ساختار حکومت حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) متفاوت از حکومت های دیگر است؟ آیا یک ساختار کلی وثابتی دارد که فراتر از زمان ومکان وشرایط مختلف است؟ کسانی که به این پرسش پاسخ مثبت داده اند، برای اثبات آن، دلایل عقلی ونقلی ارائه کرده اند. دلیل عقلی آن، بسیار روشن است که ولایت اولا وبالذات مخصوص خداوند است، زیرا توحید در آفریدگاری وپروردگاری خداوند تقاضا می کند که کسی جز او بر انسان وجهان ولایت نداشته باشد. بنابراین، اگر کسی بخواهد به عنوان والی وزمام دار، رهبری امور جامعه بشری را عهده دار شود، باید ولایت او الهی وبه اراده ومشیت خداوند باشد واین از مسائل بدیهی است: ﴿...إِنِ اَلْحُکمُ إِلاّ للهِ...﴾(۳۶)؛ ... حکم تنها از آن خداست.... نظام ولایی با وصف انتصابی بودن رهبر معرفی می شود؛ یعنی خدای متعال پیغمبر را گزینش می کند واز طریق او، جانشین اش - که امام باشد - تعیین می شود. این مسئله در حدیث غدیر واحادیثی(۳۷) دیگر درباره ولایت امیر المؤمنین (علیه السلام) بیان شده وبی تردید مسئله ولایت فقیه نیز در امتداد اینها قرار می گیرد. بنابراین، حکومت جهانی امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) نیز با اراده الهی است که مشروعیت می یابد، نه اراده مردمی، زیرا اگر منشأ مشروعیت اراده الهی نباشد، گزاره غلطی را ارائه داده ایم وچنانچه اراده الهی بعد از اراده انسان باشد، اراده خداوند، تحت تأثیر اراده انسان قرار می گیرد ودر این صورت نیز سخنی به دور از منطق گفته ایم. هم چنین اگر بگوییم هر دو اراده در عرض هم دخالت دارند، این هم جز شرک، به جایی منتهی نمی شود. در نتیجه خواهیم پذیرفت که اراده الهی، منشأ اصلی مشروعیت حکومت ورهبری است وچنین حکومتی است که در نبوّت وامامت تجلّی یافته است. البته این واقعیت نیز وجود دارد که مشروعیت، همیشه با عنصری به نام مقبولیت اکثر مردم یک جامعه گره می خورد، تا بتواند تعین وتجسّم پیدا کند. سخن امام علی (علیه السلام) در «خطبه شقشقیه» گویای این مسئله است: لو لا حضور الحاضر وقیام الحجّة بوجود الناصر وما اخذ الله علی العلماء ألاّ یقارّوا علی کظّة ظالم، ولا سغب مظلوم، لألقیت حبلها علی غاربها...(۳۸)؛ اگر حضور فراوان بیعت کنندگان نبود ویاران، حجّت را بر من تمام نمی کردند واگر خداوند از علما عهد وپیمان نگرفته بود که برابر شکم بارگی ستم گران وگرسنگی مظلومان، سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان انداخته و.... یعنی من تا امروز که یاوری نداشتم، برای حضور نیافتن در صحنه مدیریت سیاسی جامعه، عذر داشتم، ولی اکنون با حضور مردم، دیگر عذری ندارم. این همان بیعت است که در آیات وروایات بیان شده ودر فرهنگ سیاسی تشیع منزلت یافته است. در نظام ولایی، جایگاه ونقش مردم نیز روشن است، اما این که چه تعبیری باید از آن داشت، دقت بیشتری می طلبد. برخی صاحب نظران در امور سیاسی وحکومتی، از آن به «مردم سالاری دینی» تعبیر کرده اند که این خود، تفسیرهای متفاوتی دارد. 🌹🌏🌹🌍حکومت صالحان در این که حکومت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) برای گسترش عدل ورهایی مستضعفان از دست مستکبران است، تردیدی نیست.............. 💫🍃💫🍃💫 ادامه دارد
•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour گفتمان مهدویت رودر کانال ☝️دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥✌️نابغه ایرانی که متخصص جنگ‌های ناهمتراز بود ❤️ به درخواست سردار و حکم سردار عزیز جعفری فرمانده وقت سپاه در سوریه حاضر شد. از او به عنوان فرمانده‌ راهبردی سوریه یاد می‌شود. ❤️ سردار مشهور به ابووهب که از او به عنوان «بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه»، «نابغه جنگ‌های در غرب آسیا» و «مرد شماره ۲ سپاه» یاد می‌شود، او در کنار متوسلیان و شهید ابراهیم همت از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) شناخته می‌شود. 🦋 یادش با هدیه 💚أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج💚 ‎‎ ‎‌‌‎‌‌‎‌‌✾࿐༅✧❀🍃🌼🍃❀✧ ༅࿐✾ 🇮🇷@montazeran_nour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
- ♥️ - •••⊰⃟🌼🌱࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour🌤
تبدیل‌نشوبه‌آدمی‌که‌ *ازخودش‌وعلایقش‌واعتقاداتش‌می‌گذره‌* تا یسری‌آدماکنارش‌بمونن!🤯 آدمامیرن‌ومیان؛🚶 ولی‌می‌رسی‌به‌جایی که‌میری‌جلویِ‌آینه‌وخودتوکلانمیشناسی!🙂 •••⊰⃟🌼🌱࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
A0030.mp3
15.43M
✨🍃اذان 📝طنین دلنشین اذان 🎤 حاج سلیم موذن_زاده_اردبیلی حی علی الصلاه🕌 🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ هدیه به چهارده معصوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شیطنت BBC علیه اسپند!!! رادیو انگلیسیِ BBC دوباره نگران سلامتی ایرانیان شده و طی گزارشی نمایشی (به اصطلاح علمی) دودِ ناشی از اسپند را خطرناک‌تر از دود سیگار و عامل سرطان معرفی کرده😂 🔹 شیاطین جنّی، همجنس بازان، کرونا هراسان و گلوبالیست‌ها به همراه اربابان یهودیشان نه تنها متوجه اثرات درمانی و معجزه آسای و مشتقات آن شده‌اند بلکه فهمیده اند دودِ این گیاه خدادادی از ورود اجنّه جلوگیری و موجب اخلال در مسیر نظم نوین جهانی از طریق فریبی به نام کرونا می‌شود. 🔸 مؤمنین روشنگری کنند و از استفاده درست از اسپند و مشتقات آن غافل نشوند. 🌸💭💭💭🌸💭💭💭🌸 •••⊰⃟🌼🌱࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour🌤
هدایت شده از 🌤 منتظران نور 🌤
🔴 شیطنت BBC علیه اسپند!!! رادیو انگلیسیِ BBC دوباره نگران سلامتی ایرانیان شده و طی گزارشی نمایشی (به اصطلاح علمی) دودِ ناشی از اسپند را خطرناک‌تر از دود سیگار و عامل سرطان معرفی کرده😂 🔹 شیاطین جنّی، همجنس بازان، کرونا هراسان و گلوبالیست‌ها به همراه اربابان یهودیشان نه تنها متوجه اثرات درمانی و معجزه آسای و مشتقات آن شده‌اند بلکه فهمیده اند دودِ این گیاه خدادادی از ورود اجنّه جلوگیری و موجب اخلال در مسیر نظم نوین جهانی از طریق فریبی به نام کرونا می‌شود. 🔸 مؤمنین روشنگری کنند و از استفاده درست از اسپند و مشتقات آن غافل نشوند. 🌸💭💭💭🌸💭💭💭🌸 •••⊰⃟🌼🌱࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour🌤
💔 اگر به واسطه خونم حقی بر گردن ديگران داشته باشم، به خدای کعبه قسم از مردان بی‌غيرت و زنان بی‌حيا نمی‌گذرم" این قسمتی از وصیتنامه در مورد حجاب🌹اللهم صل علي محمدوآل محمدوعجل فرجهم•••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.28M
نصر من الله و فتح القریب😊😂🤣😅👏👏👏👏👏👏 😄پیروزی مبارک تان باد👏👏👏 •••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour 🌸🍃😂😊😄🤣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ بیان نحوه ایجاد و نابودی اسرائیل در حدیثی جالب توجه از امیر المومنین (ع): ✅ «امیر مؤمنان علیه السّلام فرمود (۲): 🔸 یهود برای تشکیل دولت خود در فلسطین از غرب- به منطقه عربی خاورمیانه- خواهند آمد. ▫️ عرضه داشتند: 🔹 یا ابا الحسن پس عربها در آن موقع کجا خواهند بود؟! ▫️ فرمود: 🔸 در آن زمان عربها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آنها از هم گسیخته، و متّحد و هماهنگ نیستند. ▫️ از آن حضرت سئوال شد: 🔹 آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟ ▫️ فرمود: 🔸 نه، تا زمانی که عربها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیمهای جدّی آنان دوباره تجدید شود آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد، و عربها پیروز و متّحد خواهند گردید و نیروهای کمکی از- طریق- سرزمین عراق به آنان خواهد رسید که بر روی پرچمهایشان نوشته شده: «القوّه» (۳) و عربها و سایر مسلمانان همگی مشترکا برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد - و با یهودیان خواهند جنگید - و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشته‌ها عبور کنند. ▫️ آنگاه فرمود: 🔸 و عربها سه‌بار با یهود می‌جنگند، و در مرحله چهارم که خداوند ثبات‌قدم و ایمان و صداقت آنها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه می‌افکند. ▫️ بعد از آن فرمود: 🔸 به خدای بزرگ سوگند که یهودیان مانند گوسفند کشته می‌شوند تا جایی که حتّی یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند». ▪️ نگارنده گوید: با توجّه به این جمله که امیر مؤمنان علیه السّلام فرموده است: 📜 «و تشترک العرب و الاسلام کافّه لتخلّص فلسطین» 📃 «اسلام و عرب مشترکا برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد»، مراد از «اسلام» مسلمانان غیر عرب و ایرانیان می‌باشند که در هنگامه ظهور به قیادت سیّد خراسانی و فرماندهی شعیب بن صالح از طریق عراق و سوریه برای نجات فلسطین بسوی قدس عزیز عزیمت خواهند نمود. بنابراین بر اساس روایات یاد شده به حسب ظاهر- و اللّه أعلم- شکست کامل دولت غیر قانونی اسرائیل و سقوط رژیم اشغالگر قدس، با نهضت جناب سیّد خراسانی مربوط، و فتح بیت المقدّس با فراهم آمدن زمینه ظهور مبارک حضرت مهدی علیه السّلام و حرکت آن حضرت بسوی قدس عزیز صورت خواهد گرفت انشاء اللّه. ⬅️ زمینه سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی (علیه السلام)، صفحه: ۴۷۸ (۱). سوره انفال آیه ۶۰. (۲). عقائد الامامیّه زنجانی، ج ۱ ص ۲۷۰ (به نقل از کتاب جفر، چاپ ۱۳۴۰). (۳). ظاهرا این کلمه اشاره به همان آیه شریفه: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ/ آیه ۶۰ انفال» می‌باشد. 🏷
📢 هركی نخونه از دستش رفته، واقعا از دستش رفته🥰😍 روزی پیامبر اکرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علی و حسنین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم در خانه حضور داشتند . پیامبر خطاب به اهل بیت خود فرمودند : چه میوه ای از میوه های بهشتی میل دارید بمن بگوئید تا به جبرائیل بگویم از بهشت برایتان بیاورد. امام حسین که در آن روزگار در سنین کودکی بودند از بقیه اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند : پدر جان به جبرائیل بگوئید از خرماهای بهشتی برای ما بیاورد . و حضرت رسول اکرم هم به خواسته حسین خود جامه عمل پوشانیدند و به جبرئیل دستور دادند یک طبق از خرماهای بهشتی برای اهل بیت بیاورد. مدتی نگذشت که جبرائیل یک طبق خرمای بهشتی را آورده و در حجره حضرت زهرا سلام الله عليها گذاشت. پیامبر خطاب به دختر خود فرمودند : فاطمه جان یک طبق خرمای بهشتی در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بیاور . حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پیامبر خرمای اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسین نهادند و فرمودند « حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » سپس خرمای دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان دیگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند «حسن جان نوش جانت ، گوارای وجودت ». خرمای سوم را در دهان جگر گوشه خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به حضرت زهرا بیان کردند. خرمای چهارم را هم در دهان حضرت علی نهادند و فرمودند « علی جان نوش جانت‌، گوارای وجودت » خرمای پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان حضرت علی نهادند و همان جمله را تکرار نمودند . خرمای ششم را برداشتند، ایستادند و در دهان حضرت علی گذاشتند و باز همان جمله را تکرار کردند. در این هنگام حضرت زهرا فرمودند : پدر جان به هر کدام از ما یک خرما دادید اما به علی سه خرما و در مرتبه سوم هم ایستادید و خرما در دهان علی گذاشتید . چرا بین ما اینگونه رفتار کردید ؟ رسول اکرم خطاب به دختر خود فرمودند:فاطمه جان وقتی خرما در دهان حسین نهادم ، دیدم و شنیدم که جبرائیل و مکائیل از روی عرش ندا بر آورده اند که : «حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به تبع آنها این جمله را تکرار کردم وقتی خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائیل و مکائیل همان جمله را تکرار کردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم که « حسن جان نوش جانت ». فاطمه جان وقتی خرما در دهان تو نهادم دیدم حوری های بهشتی سر از غرفه ها در آورده اند . و می گویند « فاطمه جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به پیروی از آنها این جمله را تکرار کردم.اما وقتی خرما در دهان علی نهادم شنیدم که خداوند از روی عرش صدا می زند « علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت » . به اشتیاق شنیدن صوت حق خرمای دوم در دهان علی نهادم باز هم خداوند از روی عرش ندا زد که «هنیأ مرئیاً لک یا علی » نوش جانت ، گوارای وجودت علی جان.به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرمای سوم در دهان علی نهادم ، شنیدم که باز خداوند همان جمله را تکرار کرد و سپس به من فرمود:« یامحمد ، بعزّت و جلالم قسم اگر تا صبح قیامت خرما در دهان علی بگذاری من خدا هم تا قیامت می گویم علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت». خداوندا به حق علی علیه السلام گره از کار ما بگشا... جلاءالعیون علامه مجلسی •••⊰⃟💜🌴࿐ྀུ༅࿇༅═‎┅─ @montazeran_nour ♥️اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد و عجل فرجهم♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا