💀
*عدیله به هنگام مرگ یعنى عدول کردن از حق به سوى باطل بهگاه جان دادن، و عدول از حق چنین است که شیطان هنگام مرگ نزد انسان حاضر مىشود و او را وسوسه کرده و نسبت به باورهاى دینى به شک مىاندازد، تا جایى که او را از مدار ایمان بیرون کند و به همین دلیل است که در دعاها از این عدول به خدا پناه برده شده.*
*این دعا توصیه شده که وقتی فرد در صحت و سلامتی است خوانده بشود و فرد یک دوره با خلوص اعتقاداتش را مرور بکند و این دعا را بعنوان امانت به خدا بسپارد که در هنگام سختی پروردگار آن را به او برگرداند. همچنین خواندن این دعا را بر بالین محتضر سفارش شده است که بخوانید بخصوص اگر شخص محتضر هم بتواند آنرا بخواند و دنبال بکند. این دعا در مفاتیح قبل از دعای جوشن کبیر است .*
*📌 کلمهی عدیله به معنی عدول از حق به باطل است. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد این دعا خوانده می شود. یعنی این دعا مانع ازعدول به سمت باطل بشود.*
*دعای عدیله برای حفظ ایمان هنگام مرگ - عدیله یعنی رفتن از جانب حق به سمت باطل در زمان جان دادن. عدیله در اثر وسوسه شیطان به وجود میآید. دعای عدیله برای نجات از وسوسه شیطان در زمان مرگ است.*
💛دعــــای عـــدیـــلــــه💛
*شَهِدَ اللَّهُ اَنَّهُ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ، وَالْمَلائِکهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ قآئِماً بِالْقِسْطِ ،لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ، اِنَّ الدّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ، وَاَنَا الْعَبْدُ الضَّعیفُ الْمُذْنِبُ الْعاصِى الْمُحْتاجُ الْحَقیرُ، اَشْهَدُ لِمُنْعِمى وَخالِقى وَرازِقى وَمُکرِمى، کما شَهِدَ لِذاتِهِ، وَشَهِدَتْ لَهُ الْمَلائِکهُ، وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ عِبادِهِ، بِاَنَّهُ لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ، ذُو النِّعَمِ وَالْإِحْسانِ، وَالْکرَمِ وَالْإِمْتِنانِ، قادِرٌ اَزَلِىٌّ، عالِمٌ اَبَدِىٌّ، حَىٌّ اَحَدِىٌّ، مَوْجُودٌ سَرْمَدِىٌّ، سَمیعٌ بَصیرٌ، مُریدٌ کارِهٌ، مُدْرِک صَمَدِىٌّ، یسْتَحِقُّ هذِهِ الصِّفاتِ، وَهُوَ عَلى ما هُوَ عَلَیهَ فى عِزِّ صِفاتِهِ، کانَ قَوِیاً قَبْلَ وُجُودِ الْقُدْرَهِ وَالْقُوَّهِ، وَکانَ عَلیماً قَبْلَ ایجادِ الْعِلْمِ وَالْعِلَّهِ، لَمْ یزَلْ سُلْطاناً اِذْ لا مَمْلَکهَ وَلامالَ، وَلَمْ یزَلْ سُبْحاناً عَلى جَمیعِ الْأَحْوالِ، وُجُودُهُ قَبْلَ الْقَبْلِ فى اَزَلِ الْأزالِ، وَبَقآئُهُ بَعْدَ الْبَعْدِ مِنْ غَیرِ اِنْتِقالٍ وَلا زَوالٍ، غَنِىٌّ فِى الْأَوَّلِ وَالْاخِرِ، مُسْتَغْنٍ فِى الْباطِنِ وَالظَّاهِرِ، لا جَوْرَ فى قَضِیتِهِ، وَلامَیلَ فى مَشِیتِهِ، وَلا ظُلْمَ فى تَقْدیرِهِ، وَلا مَهْرَبَ مِنْ حُکومَتِهِ، وَلا مَلْجَاَ مِنْ سَطَواتِهِ، وَلا مَنْجا مِنْ نَقِماتِهِ، سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ، وَلایفُوتُهُ اَحَدٌ اِذا طَلَبَهُ، اَزاحَ الْعِلَلَ فِى التَّکلیفِ، وَسَوَّى التَّوْفیقَ بَینَ الضَّعیفِ وَالشَّریفِ، مَکنَ اَدآءَ الْمَاْمُورِ، وَسَهَّلَ سَبیلَ اجْتِنابِ الْمَحْظُورِ، لَمْ یکلِّفِ الطَّاعَهَ اِلاَّ دُوْنَ الْوُسْعِ والطَّاقَهِ، سُبْحانَهُ ما اَبْینَ کرَمَهُ، وَاَعْلى شَاْنَهُ، سُبْحانَهُ ما اَجَلَّ نَیلَهُ، وَاَعْظَمَ اِحْسانَهُ، بَعَثَ الْأَنْبِیآءَ لِیبَینَ عَدْلَهُ، وَنَصَبَ الْأَوْصِیآءَ لِیظْهِرَ طَوْلَهُ وَفَضْلَهُ، وَجَعَلَنا مِنْ اُمَّهِ سَیدِ الْأَنْبِیآءِ، وَخَیرِ الْأَوْلِیآءِ، وَاَفْضَلِ الْأَصْفِیآءِ، وَاَعْلَى الْأَزْکیآءِ، مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ، امَنَّا بِهِ وَبِما دَعانا اِلَیهِ، وَبِالْقُرْآنِ الَّذى اَنْزَلَهُ عَلَیهِ، وَبِوَصِیهِ الَّذى نَصَبَهُ یوْمَ الْغَدیرِ، وَاَشارَ بِقَوْلِهِ هذا عَلِىٌّ اِلَیهِ، وَاَشْهَدُ اَنَّ الْأَئِمَّهَ الْأَبْرارَ، وَالْخُلَفآءَ الْأَخْیارَ بَعْدَ الرَّسُولِ الْمُخْتارِ، عَلِىٌ قامِعُ الْکفَّارِ، وَمِنْ بَعْدِهِ سَیدُ اَوْلادِهِ الْحَسَنُ بْنُ عَلِىٍّ، ثُمَّ اَخُوهُ السِّبْطُ التَّابِعُ لِمَرْضاتِ اللَّهِ الْحُسَینُ، ثُمَّ الْعابِدُ عَلِىٌّ، ثُمَّ الْباقِرُ مُحَمَّدٌ، ثُمَ الصَّادِقُ جَعْفَرٌ، ثُمَّ الْکاظِمُ مُوسى، ثُمَّ الرِّضا عَلِىٌّ، ثُمَّ التَّقِىُّ مُحَمَّدٌ، ثُمَ النَّقِىُّ عَلِىٌّ، ثُمَّ الزَّکىُّ الْعَسْکرِىُّ. الْحَسَنُ، ثُمَّ الْحُجَّهُ الْخَلَفُ الْقآئِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ، الْمُرجَى الَّذى بِبَقائِهِ بَقِیتِ الدُّنْیا، وَبِیمْنِهِ رُزِقَ الْوَرى، وَبِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَالسَّمآءُ، وَبِهِ یمْلَأُ اللَّهُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَعَدْلاً، بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْماً وَجَوْراً، وَاَشْهَدُ اَنَّ اَقْوالَهُمْ حُجَّهٌ، وَامْتِثالَهُمْ فَریضَهٌ، وَطاعَتَهُمْ مَفْرُوضَهٌ، وَمَوَدَّتَهُمْ لازِمَهٌ مَقْضِیهٌ، وَالْإِقْتِدآءَ بِهِمْ مُنْجِیهٌ، وَمُخالَفَتَهُمْ مُرْدِیهٌ، وَهُمْ ساداتُ اَهْلِ الْجَنَّهِ اَجْمَعینَ، وَشُفَعآءُ یوْمِ الدّینِ، وَاَئِمَّهُ اَهْلِ الْأَرْضِ عَلَى الْیقینِ، وَاَفْضَلُ الْأَوْصِیآءِ الْمَرْضِیینَ، وَاَشْهَدُ اَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَمُسآئَلَهَ الْقَبْرِ حَقٌّ، وَالْبَعْثَ حَقٌّ، وَالنُّشُورَ حَقٌّ، وَالصِّراطَ حَقٌّ، وَالْمیزانَ حَقٌّ، وَالْحِسابَ حَقٌّ، وَالْکتابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّهَ حَقٌّ، وَالنَّارَ حَقٌّ، وَاَنَّ السَّاعَهَ اتِیهٌ لارَیبَ فیها، وَاَنَاللَّهَ یبْعَثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، اَللّهُمَ فَضْلُک رَجآئى، وَکرَمُک وَرَحْمَتُک اَمَلى، لا عَمَلَ لى اَسْتَحِقُّ بِهِ الْجَنَّهَ، وَلا طاعَهَ لىْ اَسْتَوْجِبُ بِهَا الرِّضْوانَ، اِلاَّ اَنِّى اِعْتَقَدْتُ تَوْحیدَک وَعَدْلَک، وَارْتَجَیتُ اِحْسانَک وَفَضْلَک، وَتَشَفَّعْتُ اِلَیک بِالنَّبِىِّ وَآلِهِ مَنْ اَحِبَّتِک، وَاَنْتَ
اکرم الْأَکرَمینَ، وَاَرْحَمُ الرَّاحِمینَ، وَصَلَّى اللَّهُ عَلى نَبِینا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ اَجْمَعینَ، الطَّیبینَ الطَّاهِرینَ، وَسَلَّمَ تَسْلیماً کثیراً کثیراً، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِالْعَظیمِ، اَللّهُمَّ یااَرْحَمَالرَّاحِمینَ، اِنّىاَوْدَعْتُک یقینى هذا، وَثَباتَ دینى، وَاَنْتَ خَیرُ مُسْتَوْدَع ٍ، وَقَدْ اَمَرْتَنا بِحِفْظِ الْوَدآئِعِ، فَرُدَّهُ عَلَىَّ وَقْتَ حُضُورِ مَوْتى بِرَحْمَتِک یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ*
AUD-20220802-WA0215.mp3
5.04M
AUD-20220802-WA0216.mp3
11.15M
🔘#شب چهارم محرم طفلان حضرت زینب و حرّ 💔
#حضرت_زینب🥀
#امام_حسین
#محرم🏴
*#🔚ڪپے با ذڪر صلوات بہ نیت سلامتے وفرج مولے✔️
●••✾•●♡🖤♡●•✾••●
الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْبحق حضࢪٺزینبڪبرۍسلاماللهعلیها🤲🏻🌤️
18.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ رویای صادقه آیت الله سید عبدالهادی شیرازی ( رحمهالله علیه )
✳️ به نقل از آیت الله وحید خراسانی
❎ « امام حسین علیه السلام فرمود : اسم فلان عالم را جزو روضه خوان ها بنویسید ! »
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌
※مجموعه داستان #همه_نمیرسند ۴
| ماجرای کسانی که به عاشورا نرسیدند، شاید شبیه ما |
روز چهارم | مالک بن نضر ارحبی
※ مالک به حضور امام حسین علیه السلام رسید.
این دیدار ظاهراً در کربلا صورت گرفت. امام پس از خوشامدگویی علّت حضور مالک را جویا شد.
مالک گفت: برای عرض سلام خدمت رسیدم و از خدا عافیت و سلامت شما را خواستارم. مردم برای جنگ با شما جمع شده اند! نظر شما در اینباره چیست؟
امام پاسخ داد: «حسبی الله و نعم الوکیل؛ خدا مرا کفایت می کند و چه نیکو وکیلی است».
او برای امام دعا کرد....
آنگاه حضرت فرمود: چرا مرا یاری نمیکنی؟ مالک بن نضر گفت: من مقروض هستم و عیال وارم، اهل من بدون من چگونه روزگار بگذرانند؟
✘ مالک دعوت امام را رد کرد و رفت !
ــــــــــــــــــــــ پ . ن :
※ به داستان مالک بن نضر که رسیدم، با خودم گفتم؛ ببین آدمها قربانیِ ترسهایشان میشوند!
و ترسهای تو، سقف توحید تو را مشخص میکنند. و همینطور سقف استقامتت را !
ترسها درست همان نقطههاییاند که ما به آنها بندیم و تعلق داریم، و از دست دادنشان، میترساندمان.
یکی ترس دارد از فقر خانوادهاش،
یکی ترس دارد از باختن محبوبیتش،
یکی ترس دارد از فنا کردن جایگاه اجتماعیاش ...
یکی ترس دارد از تنهایی ! و ....
• همراهی با امام، مسیرِ سر بریدنِ ترسهاست!
یکی یکی یکی، باید همه را ذبح کنی، وگرنه امام را به چشم سر هم که ببینی، ترسهایت کورت میکنند و مانع همراهیات خواهند شد.