#السلام_علیک_یا_صاحب_الزمان
منم و دوری از چشم تو وخون جگری
چه شود بر من مسکین بنمایی نظری
یا علیکی به سلامم دهی و یا که ز لطف
نام من هم تو به هنگام قنوتت ببری
🌹صلی_الله_علیک_یا_اباصالح_المهدی
🍃🌸🍃❤️🍃🌸🍃❤️🍃🌸🍃
@montazeranzhoramamasr
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃 💟 #زندگینامه_امام_زمان ♻ #قسمت_سوم ✨دوران زندگی امام زمان حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تق
🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃
💟 #زندگینامه_امام_زمان
♻ #قسمت_چهارم
....امام(ع) فرمود: این ابو عمرو، فردی امین و مورد اطمینان من است آنچه به شما بگوید، از جانب من می گوید و آنچه به شما برساند، از طرف من می رساند.
🌻احمد بن اسحاق می گوید: پس از رحلت امام هادی(ع) روزی به حضور امام عسکری(ع) شرفیاب شدم و همان سؤال را تکرار کردم. حضرت مانند پدرش فرمود: این ابو عمرو مورد اعتماد امام پیشین، و نیز طرف اطمینان من در زندگی و پس از مرگ من است. آنچه به شما می گوید از جانب من می گوید و آنچه به شما برساند از جانب من می رساند.
🌿پس از رحلت امام عسکری(ع)، مراسم تغسیل و تکفین و خاکسپاری آن حضرت را، در ظاهر، عثمان بن سعید انجام داد. نیز همو بود که روزی در حضور جمعی از شیعیان به فرمان امام عسکری(ع) و به نمایندگی از طرف آن حضرت، اموالی را که گروهی از شیعیان یمن آورده بودند، از آنان تحویل گرفت و امام در برابر اظهارات حاضران مبنی بر این که با این اقدام حضرت، اعتماد و احترامشان نسبت به عثمان بن سعید افزایش یافته است، فرمود: گواه باشید که عثمان بن سعید وکیل من است و پسرش محمد نیز، وکیل پسرم مهدی خواهد بود. همچنین، در پایان دیدار چهل نفر از شیعیان با حضرت مهدی(ع) –که شرح آن در اوایل این نوشته آمد- حضرت خطاب به حاضران فرمود: آنچه عثمان[بن سعید] می گوید، از او بپذیرید، مطیع فرمان او باشید، سخنان او را بپذیرید، او نماینده امام شماست و اختیار با اوست.
💧تاریخ وفات عثمان بن سعید روشن نیست. برخی احتمال داده اند او بین سال های 260-267 درگذشته باشد و برخی دیگر فوت او را در سال 280 دانسته اند.
⚫️جانشین عثمان:
💐محمد بن عثمان بن سعید عَمری
🌺محمد بن عثمان نیز همچون پدر، از بزرگان شیعه و از نظر تقوا و عدالت و بزرگواری مورد قبول و احترام شیعیان و از یاران مورد اعتماد امام عسکری(ع) بود، چنانکه حضرت در پاسخ سؤال احمد بن اسحاق که به چه کسی مراجعه کند، فرمود: عَمری[عثمان بن سعید]، و پسرش، هر دو، امین و مورد اعتماد من هستند، آنچه به تو برسانند، از جانب من می رسانند، و آنچه به تو بگویند از طرف من می گویند. سخنان آنان را بشنو و از آنان پیروی کن، زیرا این دو تن مورد اعتماد و امین منند.پس از درگذشت عثمان، از جانب امام غایب توقیعی مبنی بر تسلیت وفات او و اعلام نیابت فرزندش، محمد، صادر شد.
💠عبدالله بن جعفر حِمیَری می گوید: وقتی که عثمان بن سعید درگذشت، نامه ای با همان خطی که امام با آن با ما مکاتبه می کرد، برای ما آمد، که در آن ابو جعفر(محمد بن عثمان بن سعید) به جای پدر منصوب شده بود.همچنین امام(ع)، ضمن توقیعی در پاسخ سؤالات اسحاق بن یعقوب، چنین نوشت: خداوند از عثمان بن سعید و پدرش، که قبلاً می زیست، راضی و خشنود باشد. او مورد وثوق و اطمینان من، و نوشتۀ او نوشتۀ من است.
🍀ابو جعفر تألیفاتی در فقه داشته است که پس از وفاتش به دست حسین بن روح، سومین نائب(و یا بدست ابوالحسن سمری،نایب چهارم امام-علیه سلام-) رسیده است.......
ادامه دارد.....
❣أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج❣
🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃
@montazeranzhoramamasr
4_5889011160568563211.mp3
4.85M
🔴 تفاوت نوع حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام و امام زمان ارواحنا فداه
🎤🎤 حجت الاسلام کاشانی
🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃💠🍃🌸🍃
@montazeranzhoramamasr
#رصد
بیانیه سپاه: با هرگونه ناامنی قاطعانه برخورد میکنیم
🔹سپاه پاسداران در بیانیه ای با قدردانی از تیزهوشی و بصیرت مردم در جداسازی مطالبات و صف اعتراض از اغتشاشگران و تاکید بر لزوم تلاش همه قوا در پاسخگویی به مطالبات به حق مردمی، اعلام کرد:
با ادامه هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش مردم قاطعانه برخورد خواهیم کرد.
#گرانی_بنزین
4_6028346488130634374.mp3
1.39M
اذان #شهید_باکری
ای شهیدان عزیز، دعا گوی ما باشید که محتاجیم به دعایتان
🍃🌺 التماس دعا دوستان 🌺🍃
@montazeranzhoramamasr
سلسله دروس مدیریت مؤمنانه
با تدریس استاد حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی 👌👌
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
#دنیای_مدیریت_مومنانه 1
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب🌹
🔶 برای ورود به این بحث در ابتدا یه سوال چالشی مطرح میکنیم و از همگی میخوایم که عمیقا روی این سوال فکر کنن
🔴 چرا امام زمان علیه السلام ظهور نمیکنن؟!
در واقع مهم ترین مانع برای ظهور حضرت چیه؟!
🚨🚨🚨
موضوعی که قراره در این دوره آموزشی فوق العاده بهش بپردازیم موضوع اصلاح مدیریت در فرد و خانواده و جامعه هست.
با پیگیری و تقویت این موضوع ان شالله مرحله نهایی برای رسیدن به ظهور رو محقق خواهیم کرد....
#دنیای_مدیریت_مومنانه 2
⭕️ ببینید همه ما از این گله میکنیم که چرا مردم ما، فلان مسئول که آدم درستی هم نیست رو انتخاب کردن
اما اینکه دلیلش چیه رو کمتر بهش توجه میکنیم
💢 علت اصلی این موضوع اینه که عموم افراد "روش درست مدیریت" رو نمیدونن. برای همین در شناخت و تشخیص مدیران خوب و بد دچار مشکل میشن
برای آشنایی با مدیریت نکاتی رو تقدیم میکنیم:
مدیریتی که قراره در مورد اون بحث کنیم سه بُعد داره.
✅ یکی بعد "فردی" که اگه یه نفر بتونه خیلی خوب #خودسازی کنه در واقع یعنی خودش و علاقه هاش رو به خوبی مدیریت کرده و قدرت مدیریت داره
✅ یکی بعد "خانوادگی" که انسان مومن باید توی این موضوع سعی کنه خانوادش رو به بهترین شکل ممکن مدیریت کنه
✅ یکی هم بعد "اجتماعی و سیاسی".
"در این بعد فقط افرادی موفق عمل میکنن که در بعد فردی و خانوادگی خوب عمل کرده باشن"
ان شالله روش رسیدن به قدرت مدیریت در این سه حالت رو با هم مرور خواهیم کرد
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
4_5789780085837923615.mp3
2.57M
📛نگاه به نامحــرم📛
@montazeranzhoramamasr
♻️کانال منتظران ظهور واقعی امام زمان عج⬆️
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
🔶 ۲- دنیای مغضوب (مذموم)
درمقابل; دنیای مذموم، دنیای خود انسان است. به این معنی که انسان دلبسته و فریفته دنیا شود که منشأ تمام مفاسد و خطاهای انسان است.
بنابراین خود دنیا و نعمت های آن بعنوان مخلوق خداوند، نمی تواند شر و مورد مذمت قرار گیرد ;
بلکه عکس العمل انسان در قبال دنیاست که می تواند خوب و ممدوح یا بد و مذموم باشد.
(21) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در این باره چنین می فرماید : " الدنیا خلقت لغیرها و لم تخلق لنفسها". دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شد، نه برای رسیدن به خود دنیا.
لذا آنچه که در قرآن و روایات مورد نکوهش واقع شده، دلبستگی به دنیا است. چرا که هدف اصلی آخرت است نه دنیا،
و دنیا وسیله و محلی است برای کسب فضائل انسانی، و مسلما چنین دنیایی مذموم و مورد نکوهش نیست.
(22) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
چرا که خود در قرآن می فرمایند :
"اعملوا انما الحیاة الدنیا لعب و لهو و زینة و تفاخر بینکم و ..... و ما الحیاة الدنیا الا متاع الغرور. "
بدانید که زندگانی پست دنیا، چیزی جز بازی و سرگرمی و زینت طلبی و فخر فروشی در میان خود و افزون طلبی در اموال و اولاد نیست،
همانند بارانی که گیاه آن، کشاورزان را به شگفتی وا دارد، سپس خشک شود و آن را زرد بینی، سپس کاه شود .
(23) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
و در آخرت، عذابی شدید و مغفرت و رضوانی از جانب خداوند است و زندگانی دنیا جز کالای غرور نیست.
و لذا به همین خاطر است که در قرآن کریم، گاه دنیا مورد مذمت قرار گرفته و گاه از او به نیکی یاد شده است. و علت این مدح و ذم : را نه در دنیا بلکه در بیرون از آن باید جست.
به عبارت دیگر، دنیا مجموعه ای از مادیات است، نوع نگرش و نحوہ بهره گیری از این مادیات است که انسان از بدو تولد تا زمان مرگ با آنها سر و کار دارد.
(24) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
روشن است که این تعریف، جامع دنیای ممدوح و دنیای مذموم است.
و اما مقصود از دنیا که زاد و توشه آخرت است یعنی انسان، در ابتدای آفرینش ساده و ناقص آفریده شده است.
ولی شایسته است که به کمال و سعادت برسد و چنان دل خود را ملکوتی کند که شایسته دیدار خداوند (لقاء الله) گردد.
بنابراین دنیای ممدوح (محبوب) : یعنی همان "دنیا داری" و دنیای مذموم همان "دنیا گرایی" یا بعبارت دیگر دنیا پرستی و یا حب الدنیاست.
(25) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
از سويي ديگر اگر محبت به دنيا ( از جمله محبت به خويشتن ، مال ، فرزند و خانواده و...) فريب خوردن از زر، زور و تزوير را به دنبال داشته باشد.
لذا آن چه در دین به عنوان مذموم ترین امور نفى شده (دنیا) و فرمان مؤکّد در پشت کردن بدان و زهد ورزیدن در آن صادر شده است،
نه آن دنیایى است که انسان باید برایش تلاش کند و اندیشه کند که براى همیشه در آن خواهد زیست؛
(26) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
از امام کاظم (ع) روایت شده است که فرمود : «اعمل لدنیاک کأنّک تعیش أبدا و اعمل لآخرتک کأنّک تموت غدا».
براى دنیایت چنان عمل کن که گویى همیشه زندگى خواهى کرد و براى آخرتت چنان عمل کن که گویى همین فردا خواهى مرد.
(من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 156؛ وسائل الشیعة، ج 12، ص 49)
و کشتزار آخرتش خوانده اند. از قول پیامبر اکرم (ص) نقل کرده اند : «الدّنیا مزرعة الآخرة». دنیا کشتزار آخرت است.
(27) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
«دنیا» در معناى مذموم آن :
صفت فعل آدمى است؛ آن رابطه آلوده اى است که انسان نامهذّب با عالم بر قرار مى کند.
و آن دلبستگى است که فرد غیر متّقى به مظاهر حق و جهان خارجى پیدا میکند.
«دنیا» در این معنا «فریب» است، «غرور» است؛ تصویرى موهوم و خیالى و دروغین از جهان است در ذهن انسان یا جامعه بیمارو کج اندیش و فاسق.
(28) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
دنیا نحوه تلقى اى است که انسان اسیر نفس امّاره، از جهان در ذهن دارد. «دنیا» در این معناست که سخت مذموم است.
و در بیان قرآن کریم و معصومان (ع) به فریب، دروغ، سراب، خواب و نظایر این ها تشبیه شده است.
و تنها راه نجات، زهد به آن و انقطاع از آن است؛ و جز بدان نافرمانى خدا نمی شود .
(29) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃
💐🍃🌿🌸🍃🌾
🍃🍂 🌺
🌿🍂
چنان که پیشواى زاهدان على(ع) فرموده است : « من هو ان الدّنیا على اللّه أنّه لا یعصى إلّا فیها» نهج البلاغه، (حکمت 385).
در خوارى دنیا نزد خدا همین بس که جز در آن، نافرمانى خدا نکنند.
پس در نهایت اینکه دنیای محبوب همان حب مقدس و دنیای مغبوض همان حب غیر مقدس است.
انشاء الله ما را در جلسات بعدی همراهی فرمایید.
(30) 💠 @Shabnegar
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃