eitaa logo
منتظران گناه نمیکنند
2.5هزار دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
353 فایل
خادم کانال منتظران گناه نمیکنند👇 @appear وروزو کردن تبلیغات درکانال تاسیس کانال : ۱۳۹۷٫۱٫۱۱ پایان کانال : ظهور آقا امام زمان عج ان شاء الله نشر از مطالب کانال آزاد ✔️
مشاهده در ایتا
دانلود
در زمان ظهور چگونه آقا امام زمان عج را بشناسیم ؟؟
متن زیر یادداشتی است که توسط محمد علی کمالی کارشناس مسائل مذهبی و دینی نوشته شده است؛ در دوران ظهور امام زمان (ع) فتنه‌ها و حوادث مختلفی اتفاق می‌افتد که سبب می‌شود فضا مه آلود شده و حق و باطل با یکدیگر مخلوط شود، به گونه‌ای که در روایات آمده است در یک روز دوازده پرچم بلند می‌شود که همگی مردم را به خویشتن می‌خوانند و امکان شناخت حق از باطل وجود ندارد [۱]، با توجه به این نکته این سوال پیش می‌آید که از کجا و بر چه اساسی می‌توان حضرت حجت (علیهم‌السلام) را شناخت!؟
در پاسخ به این موضوع لازم است به این نکته توجه کنیم که خدای متعال بر اساس حکمت و رحمت خویش حتماً علائمی برای شناخت حجت خویش قرار می‌دهد تا جامعه با شناخت ایشان مسیر هدایت را پیدا کنند. آنچنان که زمانی مفضل بن عمر از حوادث آخرالزمان آگاه می‌شود و گریه می‌کند و به امام باقر (ع) می‌فرماید که پس ما چه کنیم؟ حضرت به شعاعی از خورشید که در ایوان تابیده بود اشاره کرده و می‌فرمایند: ای اباعبداللَّه: این آفتاب را می‌بینی؟ به خدا امر ما از این آفتاب روشن‌تر است .[۲] اکنون با توجه به این مسئله به واکاوی سوال مطرح شده در ابتدای نوشته می‌پردازیم.
آموزه‌های فردی که ادعای امام زمانی می‌کند باید با فطرت و قرآن و عقل همخوانی داشته باشد، زیرا این فرد مدعی است که نایب پیامبر اکرم (ص) می‌باشد پس طبیعی است که دستورات آن حضرت را انجام دهد و از آن رو که دستورات اسلام برخواسته از فطرت و عقل است این فرد نیز باید بر این اساس حرکت کند آنچنان که رسول خدا (ص) در حدیثی به این موضوع اشاره کرده و می‌فرمایند: «قائم (امام زمان) از اولاد من است، اسمش اسم من و کنیه اش کنیه من و شکل و شمایلش شکل و شمایل من و روشش روش من است. او مردم را بر ملت و شریعت من نگه می‌دارد و آنها را به سوی کتاب خداوند عزوجل دعوت می‌کند .»[۳] یا در بیانی دیگر می‌فرمایند: «مهدی (علیه‌السلام) روش مرا دنبال می‌کند و هرگز از روش من بیرون نمی‌رود .»[۴]
البته طبیعی است که شناخت این چنینی احتیاج به یک تدبیر در دین و آگاهی به مضامین دینی دارد به همین خاطر در روایات بیان شده است که کسی نجات پیدا خواهد کرد که شناخت صحیح داشته باشد، آنچنان که امام سجاد (ع) می‌فرماید: «… مدت غیبت آن ‏قدر طول می‌‏کشد که بیشتر معتقدان به حضرت، از اعتقاد خود دست برمی‌دارند، مگر آنان که دارای یقینی محکم و شناختی درست باشند .»[۵]
به عنوان نمونه یکی از فتنه‌ها و آزمایش‌های آخرالزمان نداهایی است که در آن زمان به گوش می‌رسد که یکی از آنها صیحه الهی است و دیگری ندای شیطانی. آنچنان که امام باقر (ع) در مورد این دو می‌فرماید: «پیش از خروج قائم از این دو ندا، گریزی نیست: ندائی از آسمان که ندای جبرئیل است و به اسم صاحب همین امر و اسم پدرش است، و ندای دوم که از زمین به گوش می‏‌رسد و ندای ابلیس لعنت شده است و به نام فلان کس و اینکه مظلومانه کشته شده است، ندا می‏‌دهد و با این کار، قصد فتنه‌‏انگیزی دارد. پس ندای اوّل را اطاعت کنید و از ندای دوم بپرهیزید تا فریب نخورید »[۶]
اکنون اگر شخصی به حقانیت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) ایمان نداشته باشد و مخالفین این بزرگواران را بر حق بداند و وجود خود را اختیاراً با معاصی آلوده کرده باشد، به واسطه آنچه خود انتخاب کرده ممکن است در این نداها دچار اشتباه شده و مسیر ناصحیح را طی کند ولی اگر با دلایل عقلی و فطری تا حد توان مسیر حق را در طول زندگی طی کرده باشد به طور قطع احتمال لغزشش به مراتب کاهش و حتی رفع خواهد شد.
علاوه بر این مورد، حضرت حجت (علیه‌السلام) معجزاتی اظهار می‌کنند که سبب هدایت مردم و اثبات حقانیت ایشان می‌شود که به عنوان نمونه امام صادق (ع) می‌فرماید: «هنگامی که قائم (ع) ظهور کند، با پرچم پیامبر خدا (ص) و مُهر سلیمان (ع) و سنگ و عصای موسی (ع) ظهور می‌کند. سپس منادی‌اش ندا می‌دهد: "هان! هیچیک از شما آب و غذا و علف [برای چهارپایان‏] برندارد". یارانش می‌گویند: او می‌خواهد ما و چهارپایان‌مان را از گرسنگی و تشنگی به کشتن دهد! او حرکت می‌‏کند و آنان با او به حرکت می‏‌افتند و نخستین جایی که فرود می‏‌آیند، بر سنگ موسی (ع) می‌زند و از آن، غذا و آب و علف می‏‌جوشد و آنها و چهارپایانشان می‌‏خورند و می‏‌آشامند تا در بلندی پشت کوفه فرود آیند .»[۷]
سخن پایانی اینکه، آنچه از برخی روایات استفاده می‌شود این است که در زمان ظهور یک شناخت عمومی به تمام مردم عنایت می‌شود که مردم بتوانند مسیر صحیح را پیدا کنند و حجت الهی را بشناسند و این برای تمام مردم جهان امکان پذیر است مگر کسانی که هواهای نفسانی خویش را پیروی کرده و از شیطان متابعت کرده‌اند به همین خاطر هرچقدر فردی از تزکیه نفسی بالاتری برخوردار باشد زودتر با امام خویش رابطه برقرار کرده و هدایت می‌شود و هرچقدر فطرت پاک فرد در اثر گناه دچار زنگار شده باشد دیرتر مسیر صحیح را پیدا خواهد کرد، به همین خاطر یکی از توصیه‌های ائمه اطهار (علیهم‌السلام) در دوران غیبت، رعایت تقوا بوده است آنچنان که امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید: «هر کس شادمان می‌گردد از اینکه از یاران حضرت مهدی علیه السلام باشد، باید منتظر باشد و به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید و او منتظر [واقعی] است .»[۸]
پی‌نوشت: [۱]. الکافی، ثقة الإسلام‏‬ کلینی، دار الکتب الإسلامیة، ۱۴۰۷ ق‏، ج ‏۱، ص: ۳۳۶. [۲]. همان. [۳]. کمال الدین و تمام النعمة، شیخ صدوق، اسلامیه‏، ۱۳۹۵ ق‏، ج ‏۲، ص: ۴۱۱. [۴]. منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر، آیت الله لطف الله صافی، مکتبة الصدر، الطبعة الثالث، ص ۴۹۱، فصل ۹، باب ۳، ح ۲. [۵]. ظهور نور، آیت الله سعادت پرور، احیا کتاب‏، ۱۳۸۷ ش، ص ۸۶. [۶]. الغیبة للنعمانی، ابن أبی زینب‏، نشر صدوق‏، ۱۳۹۷ ق‏، ص: ۲۵۴. [۷]. همان، ص: ۲۳۸. [۸]. همان، ص: ۲۰۰.
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ یاد حضرت در دقایق زندگی ✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ 🎬 «لشکر نامرئی امام زمان» 📱 این همه در فضای مجازی وقت میذاری چقدر از صفحات مذهبی حمایت میکنی؟ ⁉️ اگه میخوای بدونی توام جز این لشکری حتما کلیپ رو ببین
🛑 به جمع بست نشینان حرم مطهر رضوی بپیوندید 🔹اگر شما هم صدای هل من ناصر امام را میشنوید به جمع بست نشینان حرم امن رضوی بپیوندید . خروش مردمی امت حزب الله همگام با تمامی بانوان عفیف سرزمینمان راهی می شویم تا از حریم زنان، دختران و خانواده هایمان دفاع کنیم! به سنت دیرینه نیاکانمان به جهت آمادگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و انقلاب جنسی در ایران ، زنان عفیفه و پاک دامن مشهد الرضا ،قیام کرده در حریم امن رضوی بست نشینی کردند . اهداف کلی : بیعت با رهبر فرزانه جهان اسلام برائت و بیزاری جستن از دشمنان اسلام حمایت از نظام و دولت انقلابی برای اجرای سریع و قاطع احکام الهی اهداف جزئی: 1_مطالبه گری از قوه قضائیه برای مقابله با عاملین اصلی بی حجابی و بی عفتی 2_مطالبه گری طرح صیانت مجلس 3_پیگیری اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر شروع بست نشینی در مشهد :دوشنبه ۷ آذر الی زمان رسیدن به مقدمات اجرایی شدن مطالبات *میتوانید به همراه خانواده و فرزندان در این اعتکاف شرکت کنید.* جهت هماهنگی بیشتر با این شماره تماس بگیرید: +989157089857 💠 فرم ثبت نام برای سراسر کشور طراحی شده است. https://formafzar.com/form/lhic4 جهت شرکت در برنامه تحصن بانوان قرارگاه مُحصَنات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرکس در هوای تو نفس کشید، آرام شد هرکس دل به یاد تو داد، جان گرفت هرکس نام تو را برد، عزیز شد اتصال با تو، اتصال با تمام خوبیهاست اتصال با تو، برکت است، زندگی است اتصال با تو، تمام خیر است أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪَ ألْـفَـرَج
🌎زینب تیلور بانوی تازه مسلمانی از استرالیا 🇦🇺 که شیفته حضرت زینب سلام الله علیها شد💥...
منتظران گناه نمیکنند
#مکیال_المکارم 👌یک دقیقه به یاد مهدی فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما ..‌. 🔴مطالعه ی کتاب شریف "مکیال
👌یک دقیقه به یاد مهدی فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما ..‌. 🔴مطالعه ی کتاب شریف "مکیال المکارم" ؛ کتابی که به سفارش امام زمان ارواحنا فداه، نوشته شد ...‌ 📍قسمت صدم ✅ تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه السلام 💠 زیارت مشاهد رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام به نیابت از مولایمان صاحب الزمان علیه السلام ...«حضرت ابوالحسن علیه السلام زیارت کننده ای را از سوی خود به مشهد حضرت ابی عبدالله علیه السلام فرستاد، پس فرمود: برای خداوند جاهایی است که دوست می دارد در آنها دعا شود که اجابت فرماید، و البته حائر امام حسین علیه السلام از آن جاهاست». می گویم: هرگاه استحباب نیابت کردن از آن حضرت علیه السلام در زیارت بعضی از مشاهد امامان علیهم السلام ثابت شد، پس بدون تردید بین آن حرم و مشاهد دیگر امامان علیهم السلام تفاوتی نخواهد بود. 💠 استحباب اعزام نایب برای زیارت از سوی آن حضرت علیه السلام نایب فرستادن به منظور زیارت از سوی آن حضرت علیه السلام [ از وظایف مستحبی مؤمنان است].زیرا که یاری نمودن بر نیکی و تقوی است، و مودّت نسبت به ذوی القربیٰ ( خاندان پیغمبر صلی الله علیه و آله) و صله امام می باشد. 📚منبع: مکیال المکارم 🌱فرصت گذشت وقت زیادی نمانده است 🍃تعجیل کن عزیز دلم... دیر می شود 🌱چشمم به راه ماند و تو از در نیامدی 🍃یعقوب انتظار دلم پیر می شود 📍با مرور کتاب مکیال‌المکارم با ما همراه‌باشید.
ایمان کامل زبان : حفظ زبان چه ربطى به ايمان دارد؟ گوش : ربط كامل دارد، براى اين كه ايمان كامل نخواهد شد مگر اين كه زبان بر حق استوار و از باطل محفوظ باشد، چون اگر از حق به دور باشد و آميخته به باطل - مانند غيبت و تهمت ، فحش و ناسزا، دروغ ، زورگوئى فتوا بغير علم و گفتار به راى و بى دليل - و نظائر آن گردد مسلما چنين فردى ايمان را نشناخته است . بعلاوه مگر ايمان چيست ؟ ايمان همان اقرار به وحدانيت خداى بزرگ و رسالت پيامبران الهى و جميع عقائد حقه و لوازم آن بوده و لذا از و جود مبارك على (ع ) نقل شده : هر كه سخن او زياد باشد خطايش بسيار گردد و كسى كه خطايش بسيار شد حيائش كم خواهد بود و هر فردى كه حيائش كم باشد پارسائى او كم گردد و كسى كه پارسائيش كم گرديد دل او بميرد و هر كه دلش بميرد وارد آتش خواهد شد. (85) دست : برادر اگر اجازه فرمائيد بنده هم يكى دو تا حديث در خصوص زبان بيان كنم ؟ گوش : بفرمائيد، استفاده مى كنيم . دست : آزادى مطلق زبان در مملكت وجود انسان حكم آزادى بى قيد و شرط است در كشور، پس چنان كه آزادى مطلق در مملكت ، ايجاد هرج و مرج مى كند و فساد فراوان به بار آورده ، كشورى را ساقط مى نمايد، زبان هم اگر مطلق العنان شد، آدمى را به هلاكت مى رساند. زبان در وجود انسان بمنزله ترمز ماشين يا ترن و يا هواپيما و يا كشتى است ، اگر ترمز آزاد گذاشته شود، بالاخره سرنشين به نابودى كشيده مى شود زبان هم مانند ترمز اگر آزاد گردد، صاحب خود را به هلاكت ابدى خواهد رسانيد و لذا در اخبار زياد ديده مى شود كه فرموده اند: راحتى انسان در محبوس كردن زبان است . (86) و يا فرموده اند: سلامتى انسان در نگهدارى زبان مى باشد. (87) و نيز فرموده اند: نجات آدمى در نگهدارى زبان اوست . (88) پا: اجازه هست بنده هم به چند روايت اشاره نمايم .
سنجش کلام دست : بفرمائيد، صاحب اختياريد! پا: از على (ع ) نقل شده : آدمى در زير زبانش پوشيده شده است ، پس سخن خود را بسنج ، و آن را بر عقل و معرفت عرضه بدار، اگر براى خدا بود و در راه خدا، پس آن را بگو و اگر غير از اين است ، خاموشى و سكوت از آن بهتر است ، و بر جوارح عبادتى سبكتر از نظر مونه و برتر از نظر منزلت و بزرگتر از نظر قدر در نزد خدا، از كلام در رضا و خوشنودى خدا و براى خاطر او و پخش نعمتها و احسان هاى او در ميان بندگانش ، نيست ؛ آيا نمى بينى كه خداوند عزوجل در ما بين خود و پيمبرانش معنائى را قرار نداده كه كاشف باشد آن چه را كه بسوى آنها پنهان نموده از مكنونات علم و مخزونات وحيش جز كلام ، و همچنين ميان فرستاده ها و امت ها، با اين تصور ثابت شد كه سخن برترين وسيله و تكليف و پاكيزه ترين عبادت است . زبان : جدا عجب حديثى است كه برادرمان فرمودند. پا: آرى تمام احاديثى كه از معصومين (ع ) به ما مى رسد قابل دقت و ملاحظه و انسان ساز است . زبان : مقصود من اين است كه حديث شما تمامش به نفع بنده بود. پا: اولا مراعات شرائطى كه على (ع ) بيان فرموده بسيار كوبنده و مشكل است كه انسان بتواند سخنى كه مى گويد براى خدا و در راه خدا به زبان جارى سازد. بعلاوه ذيل روايت را هم در نظر بگيريد، بنده آن را تمام نكردم ، بعد مى فرمايد: و همچنين معصيتى تباه كننده تر بر بنده و تندتر از نظر عقوبت در نزد خدا، و سخت تر از نظر سرزنش ، و شتابان تر از نظر دلتنگى و به ستوه آمدن در نزد خلق ، از آن نيست و زبان مترجم نهاد و خبرنگار دل است و با آن آن چه در نهاد باطن است آشكار مى گردد، و بر آن ، خلق در روز قيامت حساب مى شوند، و سخن شرابى است كه عقلها را مست كرده تا آن زمان كه براى غير خدا باشد و چيزى براى حبس ابد سزاوارتر از زبان نيست . (89) اندامها: آفرين ، آفرين ! پا: اين روايت بسيار جالب ، آدمى را هوشيار كرده و انسان را بيدار مى سازد، آرى كلام الملوك ملوك الكلام سخن از على است ، على تربيت يافته دامان پيامبر آن مرد وحى واصطفاء، امامى كه فقط خدا و پيامبر او را مى شناسند و بغير آنها كسى او را نخواهد شناخت ، چنان كه سخنان او را هم كسى بطور كامل درك نخواهد كرد بنابراين ، ما مرد عمل آن نخواهيم بود و ريزه كاريهاى كلام او را در نظر نخواهيم آورد و ظرائف و لطائف گفتار آن بزرگ مرد جهان او ابر مرد تاريخ در مغز و فكر ما ترسيم نخواهد شد، انسانهائى همچون حسن و حسين مى خواهد كه شيرينى و شهد بيان و كلام او را چشيده و لذت بيان و كلام او را دريابد و چه بجا و بموقع است وصف و مدح ما در اين روز، ميلاد با سعادت آن بزرگ رهبر جهان است ؛ آن جانشين مخصوص خاتم الانبياء، فرزند پاك ابى طالب آن مرد ايمان و تقوى ، فخر خاندان هاشم ، نور چشم فاطمه بنت اسد (آن كه پيامبر او را بعنوان ما در بحساب آورد) امير مونان ، افتخار شيعيان ، بزرگ مردى كه هر چه داريم از او داشته و جز از راه او بشر بعلوم را نخواهد يافت ، باب مدينه علم پيغمبر آن كه گوشتش گوشت او، و وجودش وجود پيامبر، روح و جانش روح و روان فخر بشر است ، مجسمه علم و تقوى ، كانون شهامت و عبادت . معدن رحم و مروت ، مركز اخلاق و سعادت ، چشمه قدرت و شجاعت ، منبع فيض و كرامت ، خزينه جود و سخاوت ، اديبى كه تمام ادباى دنيا در برابر علم صرف و نحو معانى بيانش ، زانو به زمين زده ، عالمى كه تمام محققين و فلاسفه و مجتهدين جهان از روز نخست تا قيامت در كنار جوى درياى متلاطم علمش بهره مند گشته و بجز قطره اى از آن نچشيده و هنوز نتوانسته بهره كامل علم الهى او را دريابد، شجاعى كه قهرمانان و دليران روزگار را به حيرت انداخته و هنوز قدرت و درك قوت و زور او را به دست نياورده كه چگونه جنگ كرده و با چه نحو دشمن را به زانو در آورده و لشكر كفر را شكست مى داده رحم دلى كه هنوز در فكر هيچ رحم دلى خطور نكرده ، و نتوانسته معناى بيدارى شب على را بفهمد كه چگونه به يتيمان و بيوه زنان با كيسه نان و خرما و غير آن در دل شب سر كشى نموده ، عابدى كه هنوز بشر نتوانسته هضم كند على به چه نحو عبادت مى كرده ، و رابطه اش با خدا چگونه برقرار بوده ، بكلى علاقه جسمى و روحى را از ما سواى او بريده كه اگر پيكان از پاى مباركش بيرون كشند، سوگند ياد كند كه نفهميده ، اما در مسير خدا بودنش آنقدر دقيق بوده كه در ميان نماز سائلى سوال مى كند، انگشتر خود را در حال ركوع به او مى بخشد كه در حقش آيه نازل مى شود و صدها صفات ديگر كه بشر از درك آن عاجز و از فهم آن ناتوان و بدون مبالغه بايد اعتراف كرد ما عرفناك حق معرفتك عجز الواصفون عن صفتك امامى كه دشمن او را بى اختيار مى ستايد و كتاب خود را بنام او نامگذارى مى كند و بولس سلامه مسيحى در حقش چنين مى گويد:
جلجل الحق و المسيحى حتى عاد من فرط حبه علويا لا تقل شيعة هوات على ان فى كل منصف شيعيا يا سماء اشهدى و يا ارض قرى واخشعى اننى ذكرت عليا
منتظران گناه نمیکنند
جلجل الحق و المسيحى حتى عاد من فرط حبه علويا لا تقل شيعة هوات على ان فى كل منصف شيعيا
ترجمه : حق روشن شد تا بجائى رسيد كه مسيحى از فرط دوستى او علوى گرديد شيعه على را، شيعه نگو بدرستى كه در هر صاحب انصاف ، شيعه وجود دارد. اى آسمان گواه باش و اى زمين آرام گير و تواضع كن كه من على را ياد مى كنم ! و شافعى در حقش چنين مى گويد: لوان المرتضى ابدى محله لصار الناس طرا سجدا له و مات الشافعى و ليس يدرى على ربه ام ربه الله ترجمه : اگر مرتضى محل خود را آشكار سازد همه مردم به سجده افتند. و شافعى مرد و نفهميده على پروردگار اوست يا خداى او الله است . كتاب فضل تو را آب بحر كافى نيست كه تركند سر انگشت و صفحه بشمارد (90) دست : بنده از عبارت على (ع ) كه فرمود: سخن خود را بسنج و آن را بر عقل و معرفت خود عرضه دار. يادم آمد نصحيت ابوالاسود دئلى (كه يكى از شاگردان وزين و اديب آن حضرت بود و مدتى هم استاندار حضرت بود) به فرزند خود كه فرمود: فرزندم هنگامى كه در ميان عده اى بودى با آنها به اندازه سنت سخن گو، و با آنها به مقدار محل و موقعيت خود مذاكره كرده روبرو شو، و سخن كسى كه از تو بالاتر است مگو زيرا بر آنها سنگين مى آيد.(91)
🌹 ✍در حکومت جهانی حضرت مهدی، حقوق تمام اقلیت ها به طور کامل مراعات خواهد شد.از امام صادق پرسیدند:امام زمان با اهل زمّه چه خواهد کرد؟حضرت فرمودند: «مانند پیامبر اکرم با آنان پیمان میبندد.آنان هم با کمال خضوع،با دست خودشان جزیه می پردازند» امام باقر میفرمایند: «وقتی که اهل بیت قیام کند،تورات و سایر کتاب های آسمانی را از غاری که در انطاکیه واقع شده،استخراج مینماید.بین اهل تورات با تورات،بین اهل انجیل با انجیل،بین اهل زبور با زبور و بین اهل قرآن با قرآن قضاوت خواهد کرد» 📚 بحارالانوار، ج52، ص376 و 381 @montzeran
4_5791860988902899902.mp3
4.92M
مظلومیت‌امام‌زمان عجل الله ...😔😔 ♻️خواهشاًوحتماًاین صوت را گوش بدید 🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عج صلوات بفرست 🌸 @montzeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی الله علیک یا اباعبدلله الحسین شب جمعه است هوایت نکنم میریم....😭
4_430182644467106553.mp3
6.28M
بخشی از فرمایشات حضرت آیة الله سیدحسن ابطحی رحمة الله علیه درباره (مراحل طبق آیات قرآن) حجم فایل: 5.9مگابایت مدت فایل:17.25دقیقه سخنران:آیت الله سید حسن ابطحی اعلی الله مقامه الشریف