بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
👋تاملی در نوع موضعگیری رهبرمعظم انقلاب پیرامون ناآرامی های اخیر👋
🔺چند هفته قبل که تازه ناآرامی ها داشت اوج می گرفت؛
نوشتیم که «برای کسانی که فتنه 88 را از نزدیک دیدند؛
اتفاقات چند روز گذشته شوخی است.»
و حالا که زمان بیشتری می گذرد؛
قرائن بیشتری برای آن ادعا داریم.
از جمله مقایسه روند موضع گیری های کمرنگ رهبر معظم انقلاب نسبت به ناآرامی های اخیر،
در مقایسه با موضع گیری های پررنگ ایشان در فتنه سال 88.
🔹فتنه سال 88 که از خرداد ماه آغاز و تا دی ماه (مجموعا 8 ماه) ادامه داشت؛
فتنه سنگین، فراگیر و پیچیده ای بود.
به قدری که از همان فردای انتخابات تا 8 ماه بعد از آن رهبر معظم انقلاب بارها و بارها درباره آن صحبت کردند.
تقریبا در هر دیداری و به هر مناسبتی ایشان چند دقیقه ای را به صحبت درباره اتفاقات آن سال و حواشی بعد از انتخابات اختصاص می دادند؛
واز ابعاد مختلف آن فتنه صحبت می کردند؛
به طوری که بعدا مجموعه بیانات ایشان فقط در سال 88 درباره فتنه تبدیل به یک کتاب جداگانه شد.
👏اما درباره ناآرامی های اخیر تا به امروز ایشان چگونه موضع گیری کردند؟👏
🔹اولین سخنرانی ایشان بعد از شروع ناآرامی ها در 30 شهریور 1401 در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس بود.
جایی که خیلی ها انتظار داشتند رهبر انقلاب مفصل یا حداقل به صورت جزیی اشاره ای به آشوبها داشته باشند؛
اما ایشان حتی یک کلمه در این باره صحبت نکردند.
چرا؟
چون هرچقدر صدای این اتفاقات در رسانه های خارجی و ماهواره ای بلند بود؛
در بین توده های مردم ضریب کمتری داشت.
🔹تقریبا دو هفته بعد نیز (11 مهر 1401 ) در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری،
رهبر انقلاب به سخنرانی پرداختند؛
و تنها در بخشهایی از سخنانشان به این غائله اشاره کرده،
و ضمن اشاره به نقشه های خارجی برای ایجاد ناامنی در کشور تاکید کردند؛
که مواضع «برخی چهرههای ورزشی و هنری هیچ اهمّیّت ندارد؛
روی این نباید حسّاسیّت به خرج داد.»
🔹اخیرا هم که ایشان با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص دیدار کردند؛
ضمن بیان نکاتی درباره جایگاه و وظایف مجمع تشخیص،
جمله ای مهم را خطاب به مسئولان یادآورد شدند:
«مراقب باشید این مسائل حواس شما را پرت نکند؛
و از کارهای اصلی و اساسی باز نمانید.»
🔻 آنالیز سخنان رهبر انقلاب درباره ناآرامی های اخیر در سه دیدار اخیرشان نشان میدهد؛
🔹 در مجموع نوع موضع گیری و جملاتی که ایشان درباره این اتفاقات بیان کرده اند؛
کاملا متفاوت با فضای سال 88 است.
🔹 تفاوت اصلی نیز در اینجاست؛
که در اتفاقات سال 88 بخش زیادی از مردم دچار شبهه شده بودند؛
و به همین خاطر حداقل در روزهای اول پس از برگزاری انتخابات،
یک جریان قابل توجه هم در خیابان حضور داشت؛
اما در جریان اغتشاشات اخیر هرچقدر جنگ رسانه ای جهانی قوی و محکمی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد؛
اما جریان اجتماعی قابل توجهی با افراد حاضر در کف خیابان همراهی نمی کند؛
و به جز هسته های آشوب چند ده نفره پراکنده، اثری از همراهی مردم با آنها وجود ندارد.
🔹این شاید مهمترین تفاوت آشوبهای اخیر با حوادث سال 88 است؛
که هم مشاهدات عینی و خیابانی آن را تایید می کند؛
و هم نوع موضع گیری رهبر انقلاب درباره آن.
🔹رهبر انقلاب درباره آشوب های سال 88 همان ابتدا از لفظ «فتنه» استفاده کردند؛
چون حق و باطل به شدت به هم ممزوج بود؛
و افراد زیادی از توده های مردم دچار سوال بودند؛
اما در ناآرامی های اخیر ایشان از لفظ «اغتشاش» استفاده کردند؛
چرا که از همان ابتدا مرز بین حق و باطل مشخص بود؛
و به همین خاطر هیچ بخش قابل توجهی از مردم دچار شبهه نبودند.
🔹به همین خاطر با گذشت 20 روز از شروع ناآرامی ها،
علیرغم اینکه مردم از موضوعات مختلف اقتصادی و معیشتی گلایه دارند؛
اما روی خوشی به این مدل تجمعات نشان نمی دهند؛
زیرا می دانند شورش های بی سر و بی هدف،
نه تنها امکان بهتر کردن اوضاع را ندارد؛
بلکه سرنوشت قطعی آن از بین بردن محسنات فعلی است.
🤲🍃🤲والعاقبه للمتقین🤲🍃🤲
🍃🥀🍃حضرت علی(علیه السلام):
درفتنهها همچون بچهشتر(۲ساله)باش که نه دارای پستانیست تادوشیدهشود؛
ونه پشتی دارد که برآن سوارگردند.
برخی چنین تعبیرکردهاندکه مقصوداینست که هنگام فتنه بهگوشهای پناهآور،پنهانشوو ساکتبمان،
تااینموج ردشودوبهتو آسیبی نرسد؛
امامقصودمشخص است؛
که درفتنه نه بهکسی یاجریانی سواری بده،
ونه اجازه وامکانی بده که تورابدوشند.
بدیهیست که اتخاذچنین مواضع محکمی، مستلزم برخورداری ازایمان،تقوا،بصیرت واشراف به دوستودشمن،
وحضورمؤثردرمیدان میباشد.
صدالبته که دربسیاری فتنهها گوشهگیری وسکوت عین کولیدادن وبهانهدادن دست دشمن برای دمیدن بیشتر درآتش فتنه است.
بنابراین مقصودازشترلبون،
گوشهگیریوسکوت نیست؛
بلکه اتفاقا موضعی داشتن است که مانع سوءاستفاده وناامنی و بیشترشدن فتنه شود؛
هرفتنهای ابتدا ازسوی دشمن طراحی میشود؛
سپس سازماندهی میشود؛
وپس از آن بایکجرقه روشن میشود؛
فتنه خصوصاًازنوع سیاسی،
نه باچندنفرمحدودکه مدیریت میکنند؛
بلکه باحمایت بیمنطق شعاری واحساسی عوامان ناآگاه وبیبصیرت شعلهور میشود؛
وحامیان مستقیم وغیرمستقیم دراین آتش میدمند؛
تافراگیرشودوتروخشک راباهم بسوزاند؛
این حامیان بیبصیرت که بامواضع بهناحق خود، باسخن خود،بانوشتارخود،باشعارهای بیمنطق و تحریککنندۀ خود،درآتش فتنه میدمند؛
همانهایی هستدکه به فتنهگران سواری میدهند؛
وآنانکه علناًهمراهی مشارکت واقدام میکنند؛ همانهایی هستندکه توسط دشمنان دوشیده میشوند.
دوشیدهشدن یعنی:
دشمنان اصلی وطراحان وعناصراولیۀ فتنهگر،
ازاینهاارتزاق میکنند؛
واگراینان فتنهگران راتغذیه نکنند؛
آنهادرنطفه خفه میشوند.
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
🔸 حکومت اسلامی یعنی آزادی،
یعنی استقلال،
این پشتوانه داشتن اجتماع شما به اراده الله تعالی موجب پیروزی شما تا اینجاست.
و اگر این دو جهت محفوظ بماند تا قیامتان بحق باشد؛
«ٱعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ ٱن تَقُومُوا لله»
برای خدا قیام کنید نه برای شهوات نفسانیه؛
اگر انسان برای شهوات نفسانیه قیام بکند؛
و برای خدا نباشد
این به جایی نمیرسد کارش؛
این بالاخره فَشَلْ میشود؛
چیزی که برای خدا نیست؛
نمیتواند دوام داشته باشد.
ما اگر بخواهیم که یک مملکت مستقل باشیم؛
باید، در همه چیزمان،
جدّیت کنیم که خودکفا باشیم.
#اقتصاد
#جهاد_تبیین
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
✍علامه جعفری (رحمه الله علیه):
میخواهید بدانید انسان چقدر
#ارزش دارد؛
ببینیدبه چه چیزی علاقه دارد؛
وعشق می ورزد؛
کسیکه عشقش ماشینش است؛
ارزشش به همان میزان است؛
اما کسیکه عشقش خداست؛
ارزشش اندازه خداست.
┄┅┅❅💠❅┅┅┄
11.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نام خدای حکیم وبصیروقهاروجبار
سلام علیکم
🤲التماس کمی تامل وتفکر🤲
👋بصیرت بصیرت بصیرت👋
📹 #نماهنگ | دشمنیهای بیسابقه
🔻 رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر:
شما نگاه کنید در اروپا، در فرانسه، هر چند وقت یک بار یک اغتشاش مفصّل در خیابانهای پاریس به راه میافتد.
👈 من سؤال میکنم که آیا:
❓ سابقه دارد رئیسجمهور آمریکا و مجلس نمایندگان آمریکا از اغتشاشگران حمایت بکنند؟
سابقه دارد که پیام بفرستند که ما در کنار شما هستیم؟
❓ سابقه دارد که رسانههای جمعیِ وابستهی به سرمایهداریِ آمریکا و دولت آمریکا و مزدوران آنها مثل متأسّفانه بعضی از دولتهای منطقه، از جمله دولت سعودی، به راه بیفتند برای اینکه از اغتشاشگر حمایت بکنند؟
سابقه دارد که اعلان کنند ما فلان سختافزار و فلان نرمافزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار میدهیم تا بتوانند با هم راحت ارتباط برقرار کنند و کارشان را دنبال کنند؟
⚠️ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ یک از کشورها سابقه دارد؟
امّا اینجا اتّفاق افتاد؛
نه یک بار، نه دو بار، بارها و بارها.
🚨 خب، چطور شما دست خارجی را نمیبینید؟ چطور انسان هوشمند احساس نکند که پشت صحنهی این حوادث دستهای دیگری در کارند؛ سیاستهای دیگری در کارند؟ ۱۴۰۱/۷/۱۱
16.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
🎥مقصران حوادث اخیر چه کسانیاند؟
📍نوجوانان و جوانان حدود ۲۰سالهای که خوشان هم نمیدانند چه میخواهند؛
چقدر مقصرند؟
📍یا آموزش و پرورش که میدان آموزش را به دلالهای تستزنی سپرده و میدان پرورش را یکسره رها کرده؟
📍یا بیش از ۴۰نهاد عریض و طویل فرهنگی چقدر مسئولند؟
📍یا عدهای شارلاتان مدعی هنر که بدنبال دمتکانی برای سفارتخانههای خارجیاند؟
📍یا بیشعورهای بهاصطلاح روشنفکری که ایران را کشوری سیاه، دلمرده و زندان نشان دادند؟
📍یا شبکههای اجتماعی که برای ما یک نسل فورواردکنِ بیگانه با تفکر و تحلیل را پرورانده؟
✍این کلیپ تولیدی برنامه ثریا، جامعترین محتوایی است که بخوبی ریشهها را واکاوی کرده است؛
پیشنهاد میکنم چندبار ببینید و انتشار دهید.
✍محمد جوانی
13.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
🎥 «ولیّفقیه» مأمور بیعت گرفتن از مردم مقتدر جهان،
برای حکومت جهانی مهدی فاطمه است.
آنهایی که پای «ولیّفقیه» نمیایستند؛
قطعاً با «حجةبنالحسن» میجنگند؛
تاریخ این را اثبات کرده...
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
.
♦️محمد علی ابطحی (معاون و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات) گفته : "وقتی جامعه مدنی ضعیف شود، سیاست به کف خیابان میآید".
🔹شاید هم وقتی فلان سیاستمدار، سطح درگیری و دغده اش، ارتباط نامتعارف با خبرنگار زن باشد و موجب آزار شود، اوباش و اشرار هم خیال برشان می دارد که کف خیابان برای همان سبک زندگی مبتذل و بی چهارچوب، نظریه و نسخه سیاسی بپیچند.
14.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اختصاصی/ برای اقتدار ایرانی
سرود حماسی بسیار زیبا
برای ایران
برای امتداد قاسم سلیمانی
35.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان شنیدنی وافشاگری استاد حاتمی راد،معرفی سران اغتشاشگران، اخیر