فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مقام راس الحسین (ع) در اسرائیل؟!
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
● ابهام زدایی از سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری
👈 در چالش قلمی دکتر علیرضا جوادزاده با آقای مهدی نصیری
🔘 چند سوال جنجالی درباره حبیب الله آشوری؛ فردی که برخی او را به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر اکبر گودرزی (رییس گروه فرقان) عنوان کردهاند🔻
1⃣ آیا ادعای کسانی که میخواهند افکار آشوری را با نگاه آیت الله خامنهای همسو نشان دهند، درست است؟
2⃣ آیا خون آشوری به ناحق ریخته شد؟
3⃣ علمای شیعه با کتاب آشوری مخالف بودند یا موافق؟ و...
🔰🔰🔰
⭕️ ابهاماتی در سرشت و سرنوشت حبیب الله آشوری
👈 نیم نگاهی به نقد آقای دکتر جوادزاده به یادداشت مهدی نصیری
«بازخوانی اعدام حبیب الله آشوری، نویسنده کتاب توحید در سال ۱۳۶۰»
خط سیر آقای نصیری در نوشتار خود:
۱. همسو نشان دادن افکار حبیب الله آشوری با نگاه آیتالله خامنهای و اینکه رهبری، کلا موافق و مدافع محتوای کتاب ایشان بوده است! (سانسور اظهارات رهبری درباره آشوری)
۲. ترسیم چهرهای مظلومانه از آشوری و اینکه: خون آشوری، یک خون به ناحق ریخته شده است و همچنین ظهور و بروز آقای نصیری در قامت مطالبه گری برای جبران حقوق مادی و معنوی خون ایشان. (مظلومیت آشوری!)
۳. گرفتن انگشت اتهام به سمت آیت الله خزعلی و آیت الله مصباح یزدی (ره) در ماجرای برخورد با آشوری (ادعای ظالمانه بودن رویکرد آنها در مجازات یک مظلوم صاحب رای)
۴. نظر آیت الله خزعلی و همفکرانش دربارۀ محتوای انحرافی کتاب آشوری و افکار خطرناک وی، با نظر و مبنای مشهور علمای شیعه موافق نیست! (تشکیک در قطعی بودن انحرافات آشوری و نوع نیت وی)
۵. نتیجهگیری نویسنده از این بحث به منظور تبلیغ و دفاع از مرام خویش که "دیدگاه حیرت" میباشد. ابتدا به این نکته میپردازد که نظریه ما، باب هر گونه خشونت ورزی با پیروان ادیان و مذاهب و دگراندیشان را میبندد؛ آنگاه تلویحا خواننده را بدین نکته متوجه میسازد که اگر شخصیتهایی مثل آیت الله خزعلی و شهید لاجوردی، با دیدگاه ما همسو بودند، به خطا نمیرفتند. (امری شبیه به نرخ تعیین کردن وسط دعوا!)
⭕️ نقدنوشته دکتر علیرضا جوادزاده به آقای نصیری:
👈 عنوان مقاله: احکام قطعی اهل حیرت | برخی نکات مزبور:
۱. آیتالله خامنهای صراحتا بر اشتباهات فاحش در تفکر و نوشته آشوری تاکید کرده است. اظهارات رهبری یک منبع دسته اول محسوب میشود که متاسفانه آقای نصیری با یک برخورد گزینشی نیاورده است. نقل آن نیز از منبعی مثل کتاب جریانها و سازمانهای... دکتر رسول جعفریان مغتنم است.
۲. نوع عالمان و روحانیان شاخص که کتاب را خوانده بودند، وجود اشتباه و انحراف در کتاب توحید آشوری را پذیرفته بودند؛ پس اختلاف در میزان انحراف بود نه اصل انحراف؛
۳. عدم ابراز پشیمانی آشوری از کتاب بهرغم نقدهای جدیای که صورت گرفت (ازجمله ایرادات آیتالله خامنهای)، نشاندهنده علم و پافشاری وی بر همان مطالب بوده است. (اصرار وی بر ادعای باطل و عملا پذیرش مجازات)
و همچنین اشکالات دیگری که آقای جوادزاده طرح کرده از جمله: تاملی در روند قضایی برخورد با آشوری و انتقادات دیگری به نویسنده همچون: *عدمتطابق عمل وی با دیدگاه و نظریه عصر حیرت؛ *و بهلحاظ انگیزشی، تامل در شاکله شخصیتی و رویهای نویسنده و وجود افراط و تندروی...
قضاوت با خوانندگان.
🔰 متن کامل مقاله در روزنامه فرهیختگان🔰
🔺یادداشت رهبر انقلاب درباره انحرافات فکری حبیب الله آشوری
💥 (بخشی از حاشیه ایشان بر کتاب جریانها و سازمانهای... آقای جعفریان، چاپ سیزدهم، نشر علم، تهران ۱۳۸۹، پاورقی ص ۷۹۲).
🔰متن کامل🔰
⚫️ پاسخ به هجمهها
👈 جوابیه دکتر رجبی دوانی به هجمههای اخیر به همایش هشتادمین سالگرد سقوط سلطنت پهلوی
در همایشی که گذشت، آقای دکتر رجبی، دکتر حقانی و اینجانب از "ایدئولوژی رژیم رضاخانی" سخن گفتیم و به نقد علمی آن پرداختیم. این مسئله بر برخی گران آمد و سخت بدان خرده گرفتند. آنچه در پی میآید، پاسخ متین دکتر رجبی است که از نظر میگذرانید
🔻🔻
بسمهتعالی.
گر چه همیشه مایل بوده ام که خواننده نقطه نظرات دوستانم باشم، ولی فقط برای تبیین بیشتر به چند نکته اشاره می کنم:
1⃣ عنوان و تأکید صحبت ما در این همایش، بر "ایدئولوژی رژیم رضاخان" بود نه ایدئولوژی شخص رضاخان به عنوان یک ایده فردی. [البته مجری اصلی این ایدئولوژی، رضاخان بوده و نکات مهمی در شیوه اجرای او قابل ذکر است].
2⃣ برخلاف آنچه که بسیاری بر این نظرند که برکناری رضاخان از قدرت به سبب گرایش وی به آلمان و مقاومت در مقابل انگلیسی ها در اخراج آلمانی ها بود، بد نیست که فقط به کتاب آقای مسعود بهنود «از سید ضیا تا بختیار» مراجعه کنند که می نویسد رضاخان، همه خواست انگلیسی ها را پذیرفت و همه کارشناسان آلمانی مقیم ایران و خانواده هایشان را تحویل انگلیسی ها داد. ارتشبد طوفانیان هم در خاطرات شفاهی خود مطلب مشابهی دارد و می افزاید که رضاخان می گفت همه خواست انگلیسی ها را انجام دادم دیگر از من چه می خواهند؟ مرحوم دکتر زرین کوب در کتاب «روزگاران؛ تاریخ ایران از آغاز تا سقوط سلطنت پهلوی» نیز چند بار تأکید می کند که جای هیچ تردیدی نیست که رضاخان را انگلیسی ها برای اجرای اهداف خود بر سر کار آوردند و همان ها هم از قدرت برکنار کردند.» این سه شخصیت، نسبتی هم با جمهوری اسلامی ندارند که آنها را متهم به «مورخان دولتی» کنیم.
3⃣ اعتراض به دیکتاتوری رضاخان از چند هفته پیش از برکناری از قدرت و با آغاز افشاگری رادیو لندن علیه وی آغاز شده بود. عباسقلی گلشائیان، کفیل وزارت دارایی در دوران رضاخان، در مجله «روزگار نو» که پس از انقلاب در لندن منتشر می شد در اواخر دهه ۶۰ نوشت که مردم در هفته های پایانی حکومت رضاخان، شب ها بر روی دیوار کوچه های تهران شعارهای تند علیه شاه می نوشتند و روزها آژان ها پاک می کردند و آن قرائن نشان می داد که ترس مردم از رژیم ریخته شده و او ماندنی نیست و باید برود.
4⃣ نمیدانم که چرا بسیاری از کسانی که داعیه تاریخدانی دارند، آگاهانه یا ناآگاهانه، در مطبوعات و فضای مجازی و حتی کتابهای تاریخی و کلاس های دانشگاهی هیچگاه به اصلاحات و نوسازی های امیرکبیر که حدود ۸۰ سال قبل از رضا شاه و با فقدان امکانات مادی و انسانی و با وجود کارشکنی های فراوان سفرای انگلیس و روسیه و مخالفان داخلی در زمینه های نظامی، صنعتی، آموزش عالی، بهداشتی، و ایجاد امنیت انجام داد، کوچکترین اشاره ای نمی کنند و همه آنها را مرهون رضاشاه می دانند؟ و حال آن که برخی از صاحب نظران، اقدامات امیر را در دعوت از کارشناسان اروپایی به کشور برای آموزش علوم جدید، از نظر مالی و فرهنگی، بهتر از اعزام دانشجو به اروپا در زمان رضا شاه دانسته آند. بد نیست که به کتاب «کاروان فرهنگ در فرنگ» نوشته آقای جلال ستاری مراجعه نمایند.
محمدحسن رجبی دوانی
۱۴۰۰/۶/۲۷
● برای نخستین بار پس از ۴۱ سال
👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹
💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهومشناسی و آسیبشناسی
💥 روشنگری نسبت به خلط مبحثهای صورت گرفته در بحث وحدت اسلامی
👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که بمناسبت ایام سالگرد علامه عسکری منتشر میگردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است. ان شاء الله قرار است متن مبسوط این گفت و گو بعدا توسط برخی از دوستان اهل قلم منتشر گردد.
🔻🔻
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
● پس از حدود ۴۲ سال
👈 بخشی از گفت و گوی استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) ؛ سال ۵۹
💥 در موضوع: اتحاد مسلمین؛ مفهومشناسی و آسیبشناسی
👈 این تنها بخش کوتاهی از مصاحبه است که بمناسبت ایام سالگرد علامه عسکری منتشر میگردد. جالب آنکه مرحوم استاد ابوالحسنی در این مصاحبه ۲۵ سال بیشتر نداشته است.
📸 عکس بالا مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) در کنار علامه سید مرتضی عسکری (ره)
🔹 سال ۱۳۵۹ قبل از تلبّس به لباس روحانیت. «سمت راست تصویر»؛ روحشان شاد و همتشان الگو باد.
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
علامه عسکري و استاد منذر.mp3
7.89M
┅ ❁❁ ┅
🎙 بخشی از مصاحبه منتشرنشده استاد ابوالحسنی (منذر) با علامه عسکری (ره) | سال ۱۳۵۹
👈 اگر منظور از وحدت این باشد که از عقایدمان بحث نکنیم، این همان "قرآن به نیزه زدن" و "حسبنا کتاب الله" گفتن است.
💥حاصل کلام علامه عسکری:
اتحاد به معنای تشکیل جبههای متحد از صفوف مسلمین در برابر استعمار صحیح است ولی وحدت به معنای کنار گذاشتن دفاع علمی از اعتقادات شیعه، بیمعنا است.
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
⭕️ یک مدرک مهم
👈 استاد دوانی: آیت الله بروجردی (ره) با وحدتی که منجر به عقب نشینی از اصول تشیع شود، مخالف بود!
🔰 اهمیت این فایل صوتی در کجاست؟
حدود ۶ سال قبل برای نخستین بار، این فایل را در کانال تلگرامی استاد ابوالحسنی منتشر کردیم که بازتاب فراوانی داشت. گفتار استاد دوانی نشانگر آن است که متاسفانه اندیشه آیت الله بروجردی درباره تقریب تحریف شده است. مخصوصا از جانب کسانی که از خدمات بنیامیه سخن میگفتند و تمدن اسلامی را مرهون آن تیره تمدن سوز میدانستند و در عین حال آیت الله بروجردی را با دیدگاه خودشان همسو نشان میدادند. اینک به مناسبت آسیبشناسی بحث وحدت، بخشی از مصاحبه مرحوم استاد منذر با استاد دوانی ره را بازنشر میدهیم.
🔻🔻دانلود
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir
4_453035005807952214.mp3
550.6K
🔘 آیت الله بروجردی ناراحت شد و فرمود: شور قضیه را در نیاورید!
👈 روشنگری نسبت به نظر آیت الله بروجردی (ره) در مسئله تقریب
1⃣ بخشی از مصاحبه استاد ابوالحسنی (منذر) با استاد علی دوانی «ره» | 12 مرداد 81
2⃣ ماجرای پیشنهاد امام موسی صدر «ره» به آیت الله بروجردی و پاسخ آن مرجع تیزبین به مرحوم دوانی
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐http://eitaa.com/monzer_ir