💥 اسرار فراماسونری در ایران وجهان(۱)
✔️مورخ کبیر٬ استاد ابوالحسنی (منذر)🔻
الف)زیربنای فکری
یکی از جریانهای مرموز و خطرناکی که نفوذ فرهنگی ـ سیاسی استعمار را هموار میسازد، «فراماسونری» است.
سازمانهای فراماسونری در ممالک اسلامی و فراموشخانه در ایران، حامل بار فرهنگ اومانیستی و عهده دار پخش و انتشار اومانیسم (اصالت نفس اماره!) به مثابۀ زمینه سازِ فکر ی نفوذ و حاکمیتِ استعمارگران جهان خوار بوده و خواهند بود.
شعار فراماسونها « آزادى» ، «برابرى» و «برادرى» است . مفهوم اومانيستى ـ ليبراليستىِ ۳ واژۀ فوق ، چنین است:
🔹آزادى (لِيبرته = Liberte ) که به معنى تخلّص از قيود و حدود دينى است. برابرى (اِگاليته = Egalite ) که عملاً به نفى تمايزات و تفاوتهاى حقوقیى می انجامد كه اسلام، ميان مسلمانان با پيروان اديان ديگر و بالاخص پيروان مكاتب الحادى و فِرَقِ ضالّه قائل است. 3. مراد از برادرى (فِره تِرنيته = Fraternite ) نيز در عُرف فرهنگ اومانيستى غربى، نفىِ «اخوّت مذهبى»، «تعصّب دينى» و در يك كلام: نفىِ تولّى و تبرّاى معهود دينى است.
🔹موج آفرينانِ غربگراى ایرانی نیز ، با مفاهيم ليبراليستىِ «آزادى» و «مساوات»، آشنا بودند و حتى تحت تعليم لژهاى ماسونى، گاه اصطلاح خارجىِ اين الفاظ را نيز به كار میبردند. به عنوان نمونه اديب الممالك فراهانى، مدير جريدۀ مجلس و عضو لژ بيدارى، خطاب به يكى از هم مسلكان خود كه در مشروطۀ دوم به وزارت عدليه رسيده بود، مینويسد:
🔹اى اميـر اجـل، وزيـر عـدلـيـۀ راد/تو همچو سلمانى و، خاك است چو باد/لـيـبـرتـه، اگـالـيـتـه فراترنیته/ افسوس که جملگی برفتت از یاد!!
مهربان بنده نواز.mp3
5.21M
🔺
🎵 نواهنگ دیجیتال
💥 آشتی با خدای مهربان
👈 پای سخن روحبخش
استاد ابوالحسنی مُنذر (ره)
🔹 موضوع: جلوه هایی از مهربانی خداوند
.
❄️ کانال رسمی استاد مُنذِر (ره):
🔗 @monzer_ir 🔗
🌞
💥 صلح امام حسن (ع)؛ نیمه پنهان قیام عاشوراست
✔️مورخ خبیر، استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
🔰 من عمیقا معتقدم که صلح امام حسن (ع)، نيمه پنهان قيام عاشوراست و بدون آن صلح، نه تنها قيام خونین کربلا در کار نبود بلکه معاويه فاتحه همه چیز را میخواند و همه را تار و مار ميكرد. بنابراین آن صلح سرنوشت ساز، مقدمه و نيمه پنهان قیام عاشورا بود که البته خودش یک نوع قیام محسوب میشود.
🔰 بر این اساس٬ نهضت سرخ عاشورا و صلح مصلحتی امام مجتبی (ع) دو پدیده کاملا مرتبطند که باید در تحلیل تاریخ اسلام در پیوند با یکدیگر مد نظر قرار گیرند. سر لوئیس پلی، شرق شناس اروپایی قرن ۱۹ میلادی نیز در این باره میگوید: «اگر موفقیت یک نمایش به میزان تأثیری باشد که بر خوانندگان یا تماشاگران خود میگذارد، هیچ نمایشی تاکنون موفق تر از تراژدی جهان اسلام، یعنی تراژدی حسن و حسین [ع] نبوده است».
از این رو٬ به جرأت می توان گفت که امام حسن و امام حسین علیهماالسلام با یک خیزش عظیم و جریان ساز٬ موجی را آفریدند که پهنه تاریخ را فراگرفت.
🔰 [حال شاید بهتر دریابیم که منظور پیامبر اکرم (ص) از این فرمایش مهم چیست که: الحسن و الحسین امامان قاما أو قعدا].
💭 کانال رسمی استاد مُنذر (ره):
⚡️ @monzer_ir ⚡️
🕌🕌
💥 یک ذکر مشکل گشا؛
💥و یک داستان زیبا
👈 مرحوم فلسفی گفت این ذکر را بگو، تا مثل من حاجت روا شوی!!
✔️استاد ابوالحسنی منذر(ره) 🔻
یکی از شاگردان مرحوم استاد فلسفی (ره) نقل میكرد:
🔹 من يكی از اين طوطیهای كاسكو داشتم كه خيلی تربيت شده بود و كارهای بسيار خوشمزه ای ميكرد؛ یعنی ما را مي خنداند و مايۀ سرگرمي و نشاطمان بود. كاسكو از خانواده طوطي است با رنگ خاكستري و دم قرمز اما صحبت كه مي كند، مثل آدم حرف ميزند. مي فهمد و مي خندد. مثلاً يك روز آمد پشت در خانه مان و صدا زد: «كت، شلوار، نيمدار... ميخريم». ما فكر كرديم فروشندۀ دوره گردي است كه در كوچه فرياد ميزند. مادرم گفت: برويد ببينيد كيست و چي براي خريد و فروش دارد؟ ما رفتيم بيرون و ديديم كسي نيست، گفتيم لابد رفته است.
🔹جالب اين است، در اين مدت كه دنبال فروشنده ميگشتيم، كاسكو كاملاً ساكت بود و چيزي نميگفت! بعد كه برگشتيم، پس از دقايقي، باز صدا بلند شد: «كت، شلوار، نيمدار...». مجدداً دنبال صدا دويديم، باز ديديم كسي نيست و رفته است. بالاخره فهميديم فروشنده اي در كار نيست و اين جناب كاسكو است كه ما را سر كار گذاشته است! سناريو را هم آن چنان هوشمندانه اجرا ميكرد كه دستش را نمي خوانديم! خلاصه، ما و خانواده به او انس بسياري پيدا كرده بوديم.
🔹 باری، یک روز دزد، كاسكوی ما را به سرقت برد و ما هرچه از طريق آگاهی و شهربانی، موضوع را تعقيب كرديم، ردّ پايی از حيوان نيافتيم. من خيلی ناراحت بودم. آقاي فلسفي فهميد، روزي به من گفت: آقا، آن كاسكو پيدا شد؟ گفتم: نه. گفت: من چيزي به شما ياد ميدهم. نذر كن، پيدا ميشود. گفتم: چه چيزي؟ گفت: خانه ما، اوايل امر، كوچه سوختون (واقع در حوالي چهارراه مولوي) بود. به خانه ما رفت و آمد زياد ميشد و علما و شخصيتها به آنجا مي آمدند؛ اما خانۀ مناسبي نبود و ظرفيت و امكانات لازم را براي پذيرايي از آنان نداشت. من دنبال خانه مي گشتم. نذر كردم؛ همين خانه اي كه در خيابان ري واقع است پيدا شد. پرسيدم نذرتان چه بود؟
👈 گفت: نذر كردم 12 هزار تا يا علي بگويم. خانۀ خيلي مناسب و خوب و بزرگ، و داراي اندروني و بيرونيِ جدا و مستقل، پيدا شد. فرمود: تو هم چنين نذري بكن، كاسكو پيدا ميشود!
🔹 سخنِ گرمِ فلسفی در من أثر كرد. همانجا با خود نذر كردم كه اگر كاسكو پيدا شد، 12هزار بار يا علي بگويم. مدتي حضور آقاي فلسفي نشستم و از خدمتشان بهره بردم. سپس از حضور ايشان مرخص شده به سوي منزل حركت كردم. صبر نكردم به منزل برسم؛ همانجا در خيابان، از مغازه يك آشنا، به اداره آگاهي (كه آن موقع، در ميدان توپخانه بود)، شعبة هفت، تلفن زدم و به سرهنگ هدايت (رئيس شعبه) كه از موضوع اطلاع داشت، گفتم: آقا، خبري از كاسكوي ما نشد؟ گفت: آقا، پاشو بيا، كه كاسكو پيدا شده!
🔹سريع رفتم و كاسكو را گرفتم و به خانه آوردم. فردايش به آقاي فلسفي زنگ زدم و گفتم: گمشدۀ ما پيدا شد! فرمود: آقا، حالا نذر را ادا كرديد؟ گفتم: بله آقا. صبح پس از نماز، ذكر يا علي را تماماً گفتم.
بعدها، موارد ديگر نيز كه مشكلي برايم پيش آمد و اين نذر را كردم، صد در صد نتيجه گرفتم و به بركت ذكر «يا علي»، گره از مشكلم گشوده شد».
📙 برگرفته از مقاله بر ستیغ سخن، به قلم استاد ابوالحسنی منذر (ره)، فصلنامه تاریخ معاصر ایران.
🍀 کانال استاد منذر(ره):
◀️ @monzer_ir ▶️
💥اسرار تاریخی دراثبات أشهدُ أنّ علیّاً ولیُّ الله 💥
👈 تحلیل عمیقی از استاد ابوالحسنی منذر (ره)
درباره شهادت ثالثه در اذان
⬇️⬇⬇️
☀️ به اندیشکده استاد منذر (ره) بپیوندید:
▶️ @monzer_ir ◀️
4_453035005807952548.mp3
9.34M
...
🔺 ناگفته هایی تاریخی در اثبات أشهدُ أنّ علیّاً ولیُّ الله
📢 بیانات مورخ غیور حضرت استاد ابوالحسنی منذر (ره)
#پیشنهاد_ویژه
✨ @monzer_ir ✨