امروز داشتم کتاب
[انسان کامل،شهید مطهری]رومیخوندم...
تو همون صفحات اول
رسیدم به یه پاراگراف
وقتی خوندمش
از خودم یه سوال پرسیدم،که الان میخوام از شما بپرسم
لطفاً فکر کنید و جواب بدید
در هر حدی که شخصیت جامع علی (ع) را بشناسیم،انسان کامل اسلام را شناخته ایم
و در هر حدی که انسان کامل را عملاً_نه اسماً و لفظاً_امام و پیشوای خود قرار دهیم،راه او را برویم،تابع و پیرو او باشیم و کوشش کنیم که خود را بر طبق این نمونه بسازیم،[در همان حد]شیعه ی این انسان کامل هستیم
چون «الشیعة من شایع عَلیّا»شهیدِ[اول] در لمعه به مناسبتی این حرف را میگوید و دیگران هم این را گفته اند:
شیعه یعنی کسی که علی را مشایعت کند،
یعنی انسان با «لفظ»شیعه نمیشود،
با «حرف»شیعه نمیشود،
با«حب و علاقه فقط»شیعه نمیشود؛
پس با چه چیز شیعه میشود؟
با مشایعت؛مشایعت یعنی همراهی،
وقتی کسی میرود،شما پشت سر و همراه او میروید،این را«مشایعت»میگویند؛
شیعه ی علی یعنی مشایعت کننده ی عملی علی.