چون «الشیعة من شایع عَلیّا»شهیدِ[اول] در لمعه به مناسبتی این حرف را میگوید و دیگران هم این را گفته اند:
شیعه یعنی کسی که علی را مشایعت کند،
یعنی انسان با «لفظ»شیعه نمیشود،
با «حرف»شیعه نمیشود،
با«حب و علاقه فقط»شیعه نمیشود؛
پس با چه چیز شیعه میشود؟
با مشایعت؛مشایعت یعنی همراهی،
وقتی کسی میرود،شما پشت سر و همراه او میروید،این را«مشایعت»میگویند؛
شیعه ی علی یعنی مشایعت کننده ی عملی علی.
شیعهی علی(ع) اخلاق و ادبش؛
مانند علی(علیهالسلام) است!
ما نمایندگان و مظاهر علی هستیم،
دنیا علی را با ما میشناسد،
ای شیعیان علی؛
اخلاقتان را خوب کنید و برای علی زینت باشید،
کاری نکنید که علی شرمنده شود...
_علامهامینی
وقتی داشتم میخوندم
اوایل متن تو دلم میگفتم چه خوب که شیعه ام و...
بعد که یکم رفتم جلو تر
به خودم گفتم
تو واقعا شیعه ای
یا فقط اسم شیعه رو یدک میکشی؟
یعنی بد اخلاقی نکنی
-زشته شیعه مولا علی باشی و بد اخلاقی کنی...
اخمو باشی
حاضر جوابی کنی
داد بزنی
گوشت تلخ باشی...
+بابا مومن یکم بخند:)