eitaa logo
『 مغیث گرافی 』
1.2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
977 ویدیو
75 فایل
مغیث: فریادرس از القاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اینستاگرام: https://instagram.com/moqis_graphy تلگرام: https://t.me/moqis_graphy یوتیوب: https://youtu.be/HelZ7z2Cv7c ارتباط با ما: @Moqis_graphyi
مشاهده در ایتا
دانلود
لازم است همین ابتدا بدانید کہ ما بہ هیچ وجہ منکر شهادت حضرت محسن و ظلمے کہ در حق حضرت مادر(س) کردند نمیباشیم🖐🏻‼️ و این مصیبت بسیار سنگین است و همچنین با پرداختن بہ آن و عزادارۍ برای ایشان هم بہ هیچ وجہ مخالف نیستیم اما...
درصورتے کہ در این عزاداری دچار افراط و تفریط نشویم...🚫 اگر ما میخواهیم برای ایشان بہ عزاداری بپردازیم بهتر است مادرسادات سلام‌اللھ را محور قرار داده و برای این ظلم و ستمے کہ در حقشان شدھ در ایام فاطمیہ کہ درتاریخ هم امدھ است بہ عزاداری بپردازیم✨
و اما چند نکتہ درمورد ایام محسنیہ ¹•همانطور کہ ذکر شد مابا عزاداری برای محسن بن علے مخالف نیستیم اما آیا عقلانے است کہ در دهہ ای کہ این مصیبت بر ایشان وارد نشدھ است بہ عزاداری بنشینیم؟ قاعدتا خیر... حضرت محسن سلام‌اللھ هم در این ایام کہ با نام ایشان معروف است... بہ شهادت نرسیدند!! زیرا↯
بعد از شهادت حضرت رسول ﷺ کہ در بحث خلافت بہ آقا امیرالمومنین ظلمے نابخشودنے شد... حضرت زهرا سلام‌الله بہ همراه مولاامیرالمومنین تا چهل روز بہ خانہ اصحاب رفتہ و با یادآوری ماجرای غدیر از آنها درخواست مےکردند تا حقانیت حضرت حیدر را بپذیرند اما...
حضرت مادر (س) حتے طبق مستند ترین روایات... بعد از شهادت پیامبر اکرم ﷺ خطبہ فدکیہ را انجام دادند
آیا عقلانے است کہ یک زن با پهلو و بازو و سینہ شکستہ... با صورت سیلے خورده و کسے کہ نوزادشون تازه سقط شده بر اثر ضربہ وارد شده... بہ انجام این کارها پرداختہ باشند؟!
این بدعت وارد شده ریشہ در ان دارد کہ بعد از شهادت پیامبر ﷺ سہ مرتبہ بہ در خانہ آقا امیرالمومنین هجوم برده شد کہ در دوبار اول هیچ آسیبے بہ آل‌الله وارد نشد و اما دفعہ سوم...💔
نکتہ دوم ²•اگر دهہ محسنیہ یک دهہ جدا بود مانند دهہ فاطمیہ ؛ دهہ اول و دوم و... محرم و صفر حداقل یک روایت از ائمہ معصومین درمورد ان بہ دست ما میرسید یا مانند شب اول محرم از طرف آقا امام رضا علیہ‌السلام متوجہ آن میشدیم... طبق اعتقاد تشیع انگلیسے قبل از محرم هم دهہ اۍ بنام دهہ مسلمیہ وجود دارد و از زمانے کہ حضرت مسلم بہ کوفہ رسیدند این عزاداری شروع و بہ دهہ محسنیہ ، پس از پایان دو ماه عزاداری برای اباعبدالله بہ هفتم ربیع‌الاول ختم میشود...
اگر دقت شود قبل و بعد از دوماه بزرگ عزاداری محرم و صفر دو دهہ قرار گرفتہ است کہ رفتہ رفتہ درصورت رواج بین عام مردم باعث شکستہ شدن حرمت این دوماه بزرگ و شاید مخالفت با فرموده امام (ره) کہ " و است کہ اسلام را زندھ نگہ داشتہ است " باشد...‼️
نکتہ سوم ³•دهہ های دیگرۍ هم مانند دهہ حسنیہ ، باقریہ ، صادقیہ ، کاظمیہ ، عاشورای شمسے ،ام‌البنین و... وجود دارد کہ در این ایام ده روز بہ عزاداری مےپردازند... و درقالب بدعت بر تشیع وارد میکنند درصورتے کہ خود اهل بیت هم فقط براۍ مصیبت اقا امام حسین علیہ‌السلام و اهل بیت ایشان دو ماه را بہ عزاداری مےپرداختند کہ پسندیده هم مےباشد و برای شهادت سایر معصومین تنها شب قبل ، روز شهادت و شام شهادت را عزاداری انجام میدادند ...⇧
اگر ما طبق بدعت های وارد شده بر دین بخواهیم تمامے دهہ هایے کہ مطرح شده و احتمالا هنوز هم مطرح خواهد شد... بہ عزاداری بپردازیم... حداقل از سیصد شصت و پنج روز سال را باید سیصد و شصت و شش روز مشکے پوش باشیم... کہ مطمئنا پذیرفتہ همان قشر مذهبے هم نیست چہ برسد بہ عام مردم کہ از تمامے اقشار مےباشند
و وقتے این رعایت صورت نگیرد و معتقدین بہ این تشیع توانستہ باشند ان را بہ مردم قبولانده باشند... کسانے کہ رعایت نکنند حرمت شکن نامیده میشوند و همچنین تشیع یڪ مذهب افسرده و همیشہ غمگین و ناراحت بہ جهان معرفے میشود کہ یکے از اهداف سردستہ اصلے این فرقہ (صادق شیرازی ) همین میباشد پس شادی کہ اهل بیت در روایات بہ صورت صریح بہ آن پرداختہ اند (در شادی های ما شاد باشید...) چہ مےشود؟!