آیا عقلانے است کہ یک زن
با پهلو و بازو و سینہ شکستہ...
با صورت سیلے خورده و کسے کہ نوزادشون تازه سقط شده بر اثر ضربہ وارد شده...
بہ انجام این کارها پرداختہ باشند؟!
این بدعت وارد شده
ریشہ در ان دارد کہ
بعد از شهادت پیامبر ﷺ
سہ مرتبہ بہ در خانہ آقا امیرالمومنین هجوم برده شد کہ در دوبار اول
هیچ آسیبے بہ آلالله وارد نشد
و اما دفعہ سوم...💔
نکتہ دوم
²•اگر دهہ محسنیہ یک دهہ جدا بود مانند دهہ فاطمیہ ؛ دهہ اول و دوم و... محرم و صفر
حداقل یک روایت از ائمہ معصومین درمورد ان بہ دست ما میرسید یا مانند شب اول محرم از طرف آقا امام رضا علیہالسلام متوجہ آن میشدیم...
طبق اعتقاد تشیع انگلیسے
قبل از محرم هم دهہ اۍ بنام دهہ مسلمیہ وجود دارد و از زمانے کہ حضرت مسلم بہ کوفہ رسیدند این عزاداری شروع و بہ دهہ محسنیہ ، پس از پایان دو ماه عزاداری برای اباعبدالله بہ هفتم ربیعالاول ختم میشود...
نکتہ سوم
³•دهہ های دیگرۍ هم مانند دهہ حسنیہ ، باقریہ ، صادقیہ ، کاظمیہ ، عاشورای شمسے ،امالبنین و... وجود دارد کہ در این ایام ده روز بہ عزاداری مےپردازند...
و درقالب بدعت بر تشیع وارد میکنند
درصورتے کہ خود اهل بیت هم فقط براۍ مصیبت اقا امام حسین علیہالسلام و اهل بیت ایشان دو ماه را بہ عزاداری مےپرداختند کہ پسندیده هم مےباشد و برای شهادت سایر معصومین
تنها شب قبل ، روز شهادت و شام شهادت را عزاداری انجام میدادند
#طبقروایات...⇧
اگر ما طبق بدعت های وارد شده بر دین
بخواهیم تمامے دهہ هایے کہ مطرح شده و احتمالا هنوز هم مطرح خواهد شد...
بہ عزاداری بپردازیم...
حداقل از سیصد شصت و پنج روز سال را باید سیصد و شصت و شش روز مشکے پوش باشیم...
کہ مطمئنا پذیرفتہ همان قشر مذهبے هم نیست چہ برسد بہ عام مردم کہ از تمامے اقشار مےباشند
و وقتے این رعایت صورت نگیرد و معتقدین بہ این تشیع توانستہ باشند ان را بہ مردم قبولانده باشند...
کسانے کہ رعایت نکنند حرمت شکن نامیده میشوند و همچنین تشیع یڪ مذهب افسرده و همیشہ غمگین و ناراحت بہ جهان معرفے میشود کہ یکے از اهداف سردستہ اصلے این فرقہ (صادق شیرازی ) همین میباشد
پس شادی کہ اهل بیت در روایات بہ صورت صریح بہ آن پرداختہ اند
(در شادی های ما شاد باشید...)
چہ مےشود؟!
نکتہ چهارم
⁴•نحوه عزاداری دهہ محسنیہ
بشدت باعث اختلاف بین دو مذهب تسنن و تشیع مےشود و این
مخالفت علنے با فرمودھ حضرت آقا درمورد وحدت اسلامے بین اهل تسنن و تشیع میباشد...
نکتہ پنجم
⁵•ایام محسنیہ در سال های اخیر مطرح شده کہ هیچ سابقہ تاریخے نداشتہ است و بہ نظر میرسد حرمتےاست کہ اهداف باطلے را دنبال میکند...
نکتہ ششم
⁶•این عزاداری ها طبق شواهد بہ جهت کمرنگ نشان دادن اعیاد بزرگ ماه ربیع (ولادت حضرت رسولﷺ ، بہ امامت رسیدن آقا صاحبالزمان و هجرت رسول ) مےباشد
و اما در آخر نظر بعضے از علما و صاحب نظران
درمورد دهہ محسنیہ↯
●امامخامنہاۍ
خوب است مومنان در دهہ فاطمیہ کہ سابقہ طولانے دارد عزاداری های بهتر و شایستہ تری را انجام دهند تا نام محسن بن علے هم پایدار بماند
عزاداری برای ائمہ معصومین امری پسندیدھ و مورد احترام است اما چیزی بنام دهہ محسنیہ وجود ندارد🖐🏻‼️
●ایتاللهمکارمشیرازی
توسل بہ ذیل عنایت معصومین علیهم السلام و فرزندان انها کار بسیار شایستہ ایست ولے بهتر این است کہ برنامہ های جدیدی کہ درمیان شیعہ سابقہ نداشتہ است ترتیب داده نشود🚫
●آیتالله شبیری زنجانے
همینطور پشت سرهم دهہ درست کردن توسط جامعہ قابل پذیرش نیست و بہ مرور زمینہ انکار مجموعہ عزاداری ها را بوجود مےاورد
*افراط در عزاداری ها بہ تفریط مےانجامد!!!*
و جا دارد در آخر
بہ این حدیث نقل شده از امام باقر علیہالسلام اشارھ شود کہ ایشان فرمودند
"هنگام ظهور مهدۍموعود(عج)
شانزده هزار نفر از قاریان قرآن و از فقهای دین در حالے کہ مسلح هستند و پیشانے هایشان بر اثر عبادت
مجروح است و علامت هایشان را
محکم بسته اند...
سد راه امام ؏ مےشوند و مےگویند
ای پسر فاطمه(س)
برگرد
ما را بہ تو نیازی نیست...
و..."
(بیان الائمه3\264 از دلائل الامامه ابن جریر طبری)