🔴🔶کرونا و اختلاف درباره مناسک مذهبی و عبادی/ فرق تدین عاقلانه و غیر عاقلانه چیست؟
🔹 حجت الاسلام محمد الهی منش، کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد:
📝 مرسلات: dte.bz/xqRTs
📝 خبرگزاری مهر: mehrnews.com/xRt2d
#یادداشت
@taghcheh1399
کتابچه-بازی-کودکان-10تا-15-سال.pdf
1.12M
🔴🔶کتابچه بازی در منزل
(ویژه دوران بحران ناشی از بیماری و همه گیری کرونا در ایران)
🏃🏻♂️ گروه سنی 10 تا 15 سال
🔹 انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران
#به_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
#معرفی_بازی
@taghcheh1399
کتابچه بازی کودک 6 تا 10 سال .pdf
1M
🔴🔶کتابچه بازی در منزل
(ویژه دوران بحران ناشی از بیماری و همه گیری کرونا در ایران)
🏃🏻♂️ گروه سنی 6 تا 10 سال
🔹 انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران
#معرفی_بازی
@taghcheh1399
کتابچه-بازی-کودکان-زیر6
1.63M
🔴🔶کتابچه بازی در منزل
(ویژه دوران بحران ناشی از بیماری و همه گیری کرونا در ایران)
🏃🏻♂️ گروه سنی زیر 6 سال
🔹 انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران
#معرفی_بازی
@taghcheh1399
توصیه جهت دفع بلا و بیماری.mp3
2.91M
🔴🔶توصیه های آیت الله مهدوی در مورد دفع بلاها
#پادکست
📣 پاسخگویی توسط:
استاد #آیت_الله_مهدوی
@taghcheh1399
KHAMENEI.IR_حاج محمود کریمی_دعای هفتم صحیفه سجادیه.mp3
4.07M
🔴🔶دعای هفتم صحیفه سجادیه با نوای آقای حاج محمود کریمی
رهبر انقلاب در مراسم روز درختکاری : من توصیه میکنم دعای هفتم صحیفهی سجّادیّه را که در مفاتیح هم هست این دعا: یَا مَن تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ وَ یَا مَنْ یُفثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِد؛ این دعا دعای خیلی خوبی است، خوشمضمونی است، با توجّه به معنا این دعا را بخوانند و با این الفاظ زیبا از خدای متعال بخواهند.
🔍 مشاهده متن دعا 👇
http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=45072
#پادکست
@taghcheh1399
🔴🔶اذان در خانه
در خانه بمانیم و در اوقات نماز با صدای بلند، در خانه هایتان "اذان" بگویید...
🔰شما هم می توانید از اذان گفتن اعضای خانواده (آقایان) به ویژه نوجوانان عزیز فیلم بگیرید وبه آیدی
👉🏻 @tabinahaiat
در پیام رسان ایتا یا تلگرام ارسال نموده و هدیه ویژه پویش اذان در خانه را دریافت کنید.
🖼پبشنهاد می گردد؛مجموعه ها و مراکز فرهنگی هم با عنوان و امضای مجموعه و مرکز خود، به #پویش_اذان_در_خانه بپیوندند.
#عکس_نوشت
@taghcheh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔶نظر ابن سینا
اینم نظرابن سینا-دانشمندی که سالهای ۱۹۵۹ و۱۹۸۰میلادی ازسوی یونسکوبه اسم وی نامگزاری شدودرغرب بعنوان "امیرپزشکان"نامگذاری شد وکتاب مشهورش"قانون"بعنوان کتاب مقدس پزشکی،نامگذاری گردیدوحداقل برای پنج قرن یکی ازاصلی ترین کتابهای درسی دربسیاری ازدانشکده های پزشکی دراروپابود-درموردتاثیردعادرمداوای بیماری ها.
#به_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
#کلیپ_تصویری
@taghcheh1399
🔴🔶درهای بلا را با دعا ببندید
#در_خانه_بمانیم و
درهای بلا را با "دعا" ببندید...
#عکس_نوشت
@taghcheh1399
🔴🔶رزق و روزی از نگاه اسلام
امام على (علیه السلام) در بیانی در مورد انواع رزق میفرمایند: «اِن الرزق رزقان رزق تطلبه و رزق يطلبك فان انت لم تأته اتاك رزق طالب (كه به سراغ ما مىآيد) رزقى است كه همواره ما را تعقيب مىكند حتى اگر از آن فرار كنيم ما را رها نمىسازد همان طور كه رهايى از چنگال مرگ ممكن نيست»( نهج البلاغه؛ نامه 31)
حضرت رسول اكرم (صلوات الله علیه و آله وسلم): لو اَنَّ ابن آدم فَرَّ من رِزقِه كما يفِرُّمن الموتَ لادركه كما يدركه الموت(مکارم الاخلاق؛ ج2؛ص333)
اين گونه رزق ريشه در قضاى الهى دارد و هيچ گونه تغيير و تحولى در آن صورت نمىگيرد. در اين زمينه مرحوم علامه طباطبايى مى فرمايد: روزى و روزى خوار متلازم همند و معنى ندارد كه روزىخوار در مسير زندگى طالب بقاء باشد اما رزقى برايش نباشد همين طور ممكن نيست رزقى محقق باشد و روزىخوارى در بين نباشد و نيز رزق از مايحتاج روزى خوار افزون باشد و لذا رزق داخل در قضاى الهى است.( الميزان، ج 18، جزء 27، ص 377)
بنابراین؛ ما دو گونه رزق و روزى داريم.
1. رزق طالب و محتوم: رزقى كه همچون سايه ما را تعقيب مىكند چه بخواهيم و چه نخواهيم .
2. رزق مطلوب و غیر مختوم: روزى و رزقى است كه بايد آنرا طلب کرد.
توضیح:
روزی نوع اول: رزق و روزى كه خداوند آنرا بعهده گرفته و ضمانت كرده عبارتست از سهم و نصيبى كه بايد به مخلوقات برسد تا بتوانند به وجود و بقاء خود ادامه دهند.
خدای تعالی در قرآن کریم در این نوع از رزق میفرماید: «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها كُلٌّ في كِتابٍ مُبين؛ هيچ جنبندهاى در روى زمين نيست، جز آنكه روزى او بر عهده خداست، و موضع و مكانش را مىداند، زيرا همه در كتاب مبين آمده است.» (سوره هود؛ آیهی6)
اینکه خدای تعالی میفرماید: «وَ ما مِنْ دَابَّةٍ» هر ذى روحى را شامل مىشود كه داراى حركت و حس باشد باراده و اختيار از انس و جن و طيور و وحوش و هوام و ساير حيوانات كه احتياج به رزق و بدل ما يتحلل دارند فى الارض چه در سطح زمين باشد يا در اعماق زمين، برّى باشد يا بحرى يا در هوا پرواز كند و آشيانه بسازد.( أطيب البيان في تفسير القرآن، ج7، ص: 9)
البته انسان چون نسبت به گياهان و حيوانات موجودى عالىتر و راقىتر است و آنچه براى زندگى گياهان و حيوانات كافى است براى او كافى نمىباشد مسئله تحصيل روزى او شكل و وضع ديگرى دارد. فاصله بين روزى و روزىخوار در عرصه زندگى انسان بيشتر است. از اينرو وسائل زيادترى در اختيار او قرار داده شده و دستگاه هدايت در وجودش تقويت گشته به او عقل و عمل و فكر داده شده.
روزی نوع دوم:
اما قسم ديگر روزى (رزق مطلوب) رزقى است كه براى طالب آن مقدّر شده است. اگر آنرا طلب نمائيم و مشروط و علل لازم وصول به آنرا مراعات نمائيم چنين رزقى را بدست مىآوريم.
در واقع تلاش ما در جهت رسيدن به اينگونه روزى، جزءالعلّه است و اگر در كنار ديگرعلل مهياى عالم غيب قرار گيرد مسلما دستيابى به آن حتمى است. در اين باره مولى اميرالمؤمنين على (علیه السلام) مى فرمايد: طلب نمائيد روزى را كه مضمون و مقدر است اما براى طلبكننده آن «اطلبوا الرّزق فانّه مضمون لطالبِه»(ارشاد؛ ج 1؛ص303)
همان طور كه طلب بدون ضمانت بىمعنى است تضمين رزق بدون طلب نيز در اين قسم (روزى مطلوب) ناممكن است. و لذا از اين دو قسم روزى كه از ناحيه خداى بزرگ براى بندگان معين گشته است قسمى از آن بدون قيد و شرط و به عبارتى رزق طالب و قسمى ديگر مشروط است و مطلوب.
#متن_نوشت
#گروه_تبلیغی_تسنیم
@taghcheh1399