eitaa logo
کانال شخصی مرتضی وافی
503 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
681 ویدیو
39 فایل
اخبار،برنامه ها.آثار و مکتوبات.تدریس و سخنرانی ها.
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۹ سپتامبر،‏ ۲۰.۰۵ وافی 3(1)1695171596551.mp3
33.46M
بخش اول بیانات حاج آقا مرتضی وافی شرح فراز ۴ و ۵ دعای مکارم الاخلاق ۱۴۰۲/۶/۲۸
۱۹ سپتامبر،‏ ۲۰.۰۵ وافی 3(2)1695171596555.mp3
33.45M
بخش دوم بیانات حاج آقا مرتضی وافی شرح فراز ۴ و ۵ دعای مکارم الاخلاق ۱۴۰۲/۶/۲۸
💢 مراسم روضه خوانی ابا عبداللّه الحسین علیه السلام، یادبود شهدای دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود. 💥 به مناسبت‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به منظور بزرگداشت مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی، طبق مفاد پوستر پیوست، شما همکاران را همراه با خانواده، دوستان و نزديکان به مراسم یادشده دعوت می‌نماییم. 💥 همچنين خواهشمندیم جهت باشکوه برگزار شدن این مراسم، اطلاعیه پیوست را در کانال و یا گروه هایی که عضو هستید منتشر بفرمایید. ❇️ روابط‌عمومی و واحد رفاهی بیمارستان شهید دکتر رهنمون
33.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 ویدئوی کوتاه از آیین رونمایی از کتاب‌عکس اربعین در 40 کشور جهان و برپایی نمایشگاه 40نما از اربعین در خبرگزاری بین‌المللی ابنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای ۸ مقام قرآنی توسط یک قاری👌 لذت بخشه واقعا🌹💐🌷😍😍
امروز بعد از برنامه ، با حاج آقای حسینی قمی رفتیم دیدن حاج آقای قرائتی وقتی رسیدیم مسئول دفترشون گفت که حاج آقا گفتند که تا من بیایم پایین ، به مهمانها بگویید به این تابلویی که اینجا هست دقت کنند ازشون پرسیدیم کدام تابلو؟ تابلویی که تصویر عکس نماز جماعت رهبری در جشن تکلیف پسران بود را به ما نشان دادند (عکس دوم) عکس را دیدیم اما منظور حاج آقای قرائتی را نفهمیدیم! دقایقی بعد حاج آقا آمدند و بعد از حال و احوالپرسی گفتند عکس را دیدید؟ گفتیم بله حاج آقای قرائتی در حالیکه عکس نماز جماعت دانش آموزان را در دست داشتند با قدری بغض گفتند من چند روزیست که فکرم مشغول این است که ما برای این نوجوانهایی که تعدادیشون در این تصویر هستند کاری نکردیم! دشمن دندانش را تیز کرده که نوجوانهای ما را به چنگ خود اسیر کند و ما روحانیون و مبلغین کار به درد بخوری برای جذب نوجوانها به دین نکرده ایم
⁉️مراجع درباره عیدالزهرا و رفع‌القلم چه گفتند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیلی نامردید!! 🔸 خاطره‌ای از یک جوان حاضر در اغتشاشات ۱۴۰۱ که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 فیلم ١٠٠ ثانیه‌ای 📣 انتشار برای نخستین بار به مناسبت 💬 یه وقت‌هایی هم ایثار این بود که خودت رو به شهادت بزنی... ▫️کارگردان: محسن جهانی ▫️تهیه‌کننده: مجتبی احسانی، هاشم مسعودی ▫️تولید 🔰 محصول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨دیدن این لحظات را به هیچ قیمتی از دست ندهید ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️
🔻امشب و فردا خواندن دعای دوم که شامل بر صلوات بر رسول خدا و ذکر اوصاف آن وجود نورانی است، فراموش نشود🌺 برای انس با صحیفه سجادیه عضو شوید 👇👇👇👇👇👇 🔸https://eitaa.com/joinchat/3525050394C01512cc3d2 🆔@BONYAD_SAHIFEH 🌐https://ssif1.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 ویژه 📹 ببینید | گوشه‌هایی از بازدید رهبر انقلاب از پشت صحنه فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) 🔺️ رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم گوشه‌هایی از بازدید رهبر انقلاب از پشت صحنه فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) در ۱۷ آبان ۱۳۹۱ را منتشر میکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ چی شد که ایران و آمریکا دشمن همدیگه شدن؟! 🔹 کامل‌ترین توضیح درمورد کودتای ۲۸ مرداد توسط کمدین معروف آمریکایی! ✍پ ن: ‌انجام کودتا به حدی واضحه که مبلغ مضحکی رو که براش هزینه کردن هم رسما اعلام میکنن، اما باز یه عده به دنبال تحریف تاریخ هستن!🤔 کانال شخصی مرتضی وافی 👇👇 https://eitaa.com/mortezavaafi https://eitaa.com/mortezavaafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹امام خامنه ای : از اسمش هم میترسند الگو یعنی این... ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ https://eitaa.com/mortezavaafi https://eitaa.com/mortezavaafi 🇮🇷 راه‌قدس‌از‌کربلا‌میگذرد 🇮🇷 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️شمیم نفس صبح♻️ (ص) باشد که دلم💖راهبری داشته باشد از عالم بالا، خبری داشته باشد تا با مدد معرفت، از خاک بر افلاک اندیشۀ سیر و سفری داشته باشد تا چند توان زیست در این ظلمت تردید باید شبِ هجران سحری داشته باشد تا چند بسوزد بشر از آتشِ بیداد چون لاله دلِ شعله‌وری داشته باشد؟ تا چند قرار است در این باغِ شقایق داغِ دل و خونِ جگری داشته باشد؟ حیف است که گهوارۀ دختر بشود گور وز مِهر گریزان پدری داشته باشد تا چند بشر، دل بسپارد به تَغافل در وادی حیرت گذری داشته باشد؟ تا چند بَرَد سجده به بت‌های زر و زور با لات و هُبل سِرّ و سَری داشته باشد؟ باید که خدا از پیِ روشنگریِ خلق پیغامی و پیغام‌بری داشته باشد باید که خدا بت‌شکنی را بفرستد تا در کفِ همّت، تبری داشته باشد شب، این شبِ تاریک و نفس‌گیر و غم‌افزا باید که مبارک سحری داشته باشد هر جا چمنی بود ببوسید که شاید از پیک بهاری، خبری داشته باشد هان! می‌رسد از دور شمیم نفس صبح صبحی که پیام ظفری داشته باشد صبحی که به همراهیِ پیغام رسالت مضمون طربناک و تری داشته باشد صبحی که دهد مژدۀ پیغمبر موعود با خود خبر معتبری داشته باشد صبحی که دهد بویِ دل انگیز محمّد تا باغ، صفای دگری داشته باشد آن مهر که در «هفدهم ماه» برآمد شاید که به ما هم نظری داشته باشد انجیل خبر داد به عیسی که همین است گر مادر هستی پسری داشته باشد از پرتو انوار رُخش وام گرفته‌ست گر وادی سینا شجری داشته باشد آمد که فرود آورد از اوجِ تکبر شاهی که شکوهی و فری داشته باشد می‌خواست که از کنگرۀ کاخ مداین آیینۀ عبرت اثری داشته باشد با آمدنش سرد شد آتشکدۀ فارس حاشا که پس از این شرری داشته باشد سوگند به سرچشمۀ کوثر که همین است گر نخلۀ طوبی ثمری داشته باشد در گلشنِ ایجاد، مُحال است که هستی از این گل شاداب‌تری داشته باشد پیراهن او را برسانید به یعقوب تا دیدۀ روشن‌نگری داشته باشد شاید که به شکرانه بریزد به قدومش خورشید اگر مشت زری داشته باشد مهتاب سِزَد بر سر راهش بنشیند وز نقره‌فشانی هنری داشته باشد با مشعل توحید فراز آمد از این راه تا نوع بشر، راهبری داشته باشد با خُلق عظیمش هیجان داد به دل‌ها تا نخل وفا برگ و بری داشته باشد تا راه به جایی ببرد، نالۀ مظلوم فریادرَس دادگری داشته باشد با خویش نماز شب و ذکر سحر آورد تا نالۀ عاشق اثری داشته باشد تا باز کند پنجره‌ای رو به خدا، دل تا دیده سوی دوست، دری داشته باشد جبریل امین، در حرمش عرض ادب کرد تا در صف عشاق سری داشته باشد سیمرغ دل ما به حریمش نَبَرد راه از عشق مگر بال و پری داشته باشد خورشید بَرَد رشک بر آن کس که ز مهرش اندوختۀ مختصری داشته باشد از جملۀ خوبان جهان، دل به «علی» بست تا شمسِ نبوّت قمری داشته باشد با عترت او هر که وفا کرد امید است از آتش دوزخ سپری داشته باشد ای کاش «شفق» نیز به امّیدِ وصالش از کوچۀ رندان گذری داشته باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حواشی جالب دیدار امروز مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب 🔹آکام صالحی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی‌اش ویدئویی از یکی از علمای اهل سنت کردستان عراق منتشر کرده که از مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی بوده است. 🔹گفته می‌شود این عالم اهل سنت کُرد، شیخ عیسی برزنجی بیش از ۳۵ سال بود که آرزوی دیدار با رهبر انقلاب را داشت که امروز به آرزوی دیرینه اش رسیده است. 📌گفته می‌شود این عالم اهل سنت کُرد عراق توانسته است در دیدار امروز مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب قبل شروع سخنرانی به ایراد سخنانی در محضر رهبر انقلاب پرداخته است. ➕اردات قلبی این عالم اهل سنت اقلیم کردستان عراق به رهبر انقلاب واکنش های زیادی در بین کاربران فضای مجازی داشته است. کانال شخصی مرتضی وافی 👇👇 https://eitaa.com/mortezavaafi https://eitaa.com/mortezavaafi
۳ اکتبر،‏ ۲۰.۱۴ وافی ۴(1)1696455709349.mp3
42.97M
بخش اول بیانات حاج آقا مرتضی وافی شرح فراز ۷و ۸ دعای مکارم الاخلاق در شام میلاد حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)
۳ اکتبر،‏ ۲۰.۱۴ وافی ۴(2)1696455709352.mp3
42.95M
بخش دوم بیانات حاج آقا مرتضی وافی شرح فراز ۷و ۸ دعای مکارم الاخلاق در شام میلاد حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)
❌رسول بی رسالت 🔹نقدی بر توئیت حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان ◀️توئیت جناب جعفریان👇 نام خیابان های اصلی مشهد را نگاه کنید، مجلسی، مفتح، صدوق، هاشمی نژاد، عبادی، خزعلی، مطهری، حر عاملی، کاشانی، کامیاب، آخوند خراسانی، شیرازی، نواب صفوی، واعظ زاده و... هیچ نشانی از بیرونی و منجمان و ریاضی دانان بزرگ نیست. از علمای غیر روحانی معاصر مشهد هم خبری نیست. مرگ علم. ◀️نکته اول : بزرگترین ضربه به تاریخ و حقایق تاریخی ، سیاست بازی مورخان قلم به دست بوده است و شما خوب به این حقیقت واقفید و همیشه از این خیانت مورخان گلایه کرده آید لیکن مدتی است که جنابتان نیز با اغراض سیاسی و حتی حزبی مبتلا به این ویروس شده اید ◀️نکته دوم: ساختار شهر متشکل ازمجموعه خیابانها ، شهرکها ، میادین اصلی ،مجموعه های مقوم هویت شهری، نمادهای تمدنی و... است، تمرکز بر یکی از این عناصر حتما نگارنده و‌خواننده را به انحراف خواهد برد ◀️نکته سوم: لا شک در اینکه هویت شهر مشهد با نام مقدس علی ابن موسی الرضا علیه السلام گره خورده و هیچ نام دیگری در شعاع نور شمس الشموس جلوه ای ندارد ◀️نکته چهارم: متاسفانه حضرتعالی با تمرکز فقط بر خیابانها ،آن هم با انتخاب گزینشی، در پی اثبات ادعای خود بوده اید در حالی که نه خیابانهایی که نام بردید( آخوند خراسانی ،مطهری، خزعلی ، واعظ زاده ‌و..)جزو خیابانهای اصلی شهر است و نه خیابانهای اصلی شهر خالی از نام شخصیتهای علمی و هنری ◀️نکته پنجم: دلم میخواست فرمایش شما را با ۷۰توجیه حمل به صحت کرده ، گمان کنم که همه آنچه نوشته اید حاصل بی اطلاعی شما از خیابانهای مشهد باشد، امانمیتوانم خودم را قانع کنم ،چه اینکه 📎اولا شما اهل تحقیق هستید و برای شما سخت نبود که اسمهای مد نظر خودتان را در نرم افزارهای مکان یابی سرچ بفرمایید تا نتیجه آن ، قلمتان را از غیر واقع نویسی و سیاست بازی متوقف کند 📎ثانیا همین نتیجه را درباره شهر خودتان (اصفهان)که احتمال عدم اطلاع از خیابانهای آن نسبت به حضرتعالی منتفی است نیز توئیت کرده اید ◀️نکته ششم: یقینا نامگذاری خیابانها در مشهد و خیلی از شهرهای دیگر خلاء دارد ولی نه آنچه شما مرقوم فرموده اید متاسفانه مشهد مبتلا به سندروم ناتوانی مسئولین مدیریت فرهنگی شهر است ، آنقدر آقایان درگیر دعواهای حزبی و سیاسی هستند که فرهنگ شهر برایشان در اولویت نیست مثلا در حوزه نامگذاری ،بین صدها خیابان بزرگ‌ و‌هزاران خیابان کوچک اسم زنبق و لاله و لادن و نیلوفر و شقایق و... خودنمایی میکند اما دریغ از یک خیابان کوچک به نام بزرگ بانوی اول اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها علیرغم مطالبه از مسئولین مربوطه اصلاح طلب و اصول گرا ◀️نکته هفتم: افراد مغرض دنبال بهانه هستند ، اگر همه خیابانهای مشهد به نام علما و اندیشمندان باشد ، یحتمل شما به نحو دیگری قلم فرسایی خواهید کرد و سوژه دیگری را برای تخریب و تضعیف علم خواهید کرد و الا مشهد در حوزه نامگذاری خیابانها از جامعیت ابعادی برخوردار است نظر حضرتعالی را به ابعاد مختلف نامگذاری خیابانها جلب میکنم👇 ✅با نام اهل بیت : امام رضا ،عبدالمطلب ، ابوطالب ،موسی ابن جعفر ، فاطمیه ، سجاد، امام علی، ثامن الائمه ،صاحب الزمان ، الزهرا ، امیرالمومنین ، امام هادی و... ✅با نام هنرمندان: پروین اعتصامی سعدی،فردوسی،خاقانی ، حافظ،اقبال لاهوری ملک الشعرا,رودکی،جلال ال احمد، خیام ، نظامی، سنایی،فرشچیان و... ✅با نام دانشمندان: حر عاملی، ادیب نیشابوری ، ابن سینا، دکتر شیخ، دکترحسابی، زکریا رازی، ابوریحان ،پور سینا ملاصدرا،فارابی،بزرگمهر،غزالی، ابو سعید ابوالخیر و... ✅مرتبط با مفاهیم علم: دانش آموز،دانشجو ، دانشگاه، دانش ،آموزگار ، هنرستان ،فارغ التحصیلان،پژوهش و.. ✅با نام شهداء: شهید صادقی ، رجایی، باهنر ، اندرزگو، قرنی ،ساجدی،فرامرز عباسی، میرزا کوچک خان، مدرس، میرزایی ،قاضی طباطبایی، کلاهدوز، و... ✅با مفاهیم انقلابی: جمهوری اسلامی ، ایثارگران ، جانبازان ،فجر ،ازادی، جانباز ،استقلال، بهمن، سرافرازان، دلاوران ، فلسطین ✅بامفاهیم هویتی ،سنتی: ملک آباد ،وکیل آباد ، سناباد ، آبکوه ،ته پل محله و... ✅با مفاهیم دینی: غدیر ، امامت ، رسالت ، نبوت ، هدایت ،فدک، معاد ، عدل ، کرامت ⛔️جناب استاد جعفریان عزیز نگذارید تاریخ آینده، شما را در سبد مورخان غیر امین جا داده و قضاوت نابجایی از شما را در خود ثبت کند . ⛔️مدتهاست جرات نمیکنم حتی کتابهای علمی و پژوهشی حضرتعالی را به مردم معرفی کنم ،چه اینکه هراس دارم نکند تعصبات سیاسی جنابتان بر رسالت علمی شما سایه انداخته ،تحقیقاتتان مشوب به حب و بغض های شخصی شده باشد 🙏نهایتا اگر مرقومه ای را قلمی فرمودید ،خود را موظف به انتشار در ظرفیتهای رسانه ای خود میدانم 🔹به سوی ملکوت👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
✳️ اختلاف نسخ در متن زیارت جامعه کبیره ✔️ آیت‌الله (مدظله العالی): 🔹 می‌خواستند کتیبه‌ای از زیارت جامعه بنویسند، از این جانب خواستند که نظر خود را درباره متن زیارت جامعه بنویسم. پیشنهاد کردم که آن را بر اساس نسخه‌های صحیح بنویسند و چون درج نسخه بدل یا درج قلاب برای کتیبه نویسی مناسب نیست و شکل ظاهری آن را نازیبا می‌کند، آن را با اصحّ نسخ مقابله و نکاتی را در این باب به صورت مکتوب بیان کردم. 🔸 زیارت جامعه را صدوق در فقیه و عیون، و شیخ در تهذیب به واسطه صدوق روایت کرده‌اند. اختلاف نسخ این زیارت به حدّی است که استقصای آن نیازمند به مقاله‌ای است. مقداری از اختلافات نسخه در مفاتیح الجنان ذکر شده است. این‌جانب با مراجعه و مقابله زیارت با چندین نسخه معتبر از هر کدام از سه کتاب اشاره شده و با ملاحظه روضة المتقین و لوامع صاحبقرانی و بحار الانوار که در آنها به شرح این زیارت پرداختند، اصحّ نسخ را انتخاب کردم. ✅ مواردی از اختلاف نسخ: 🔹 توضیح اینکه کلمه «المستقرّین» دو نسخه بدل دارد؛ «المستوفرین» با فاء، «المستوقرین» با قاف. بودن این سه کلمه از نظر معنا اشکالی ندارد و در مفاتیح نسخه بدل اول ذکر شده، ولی مجلسی اول در لوامع صاحبقرانی می‌نویسد: در نسخه تهذیب به خط شیخ طوسی «و المستقرّین» است؛ یعنی «مطمئن است قلوب ایشان به ذکر الهی». لذا نسخه بدل‌ها حذف شد. ما این را حذف کردیم. 🔸 کلمه «أدمنتم» ارجح از «أدمتم» است؛ زیرا در جملات «فعظّمتم جلاله و أکبرتم شأنه و مجّدتم کرمه و أدمنتم ذکره و وکّدتم میثاقه و أحکمتم عقد طاعته» در «أکبرتم» و «أدمنتم» و «أحکمتم» که بعد از «عظّمتم» و «مجّدتم» و «وکّدتم» قرار گرفته، سجع رعایت شده، و در«أدمتم» چنین نیست و در نتیجه «أدمنتم» که در مفاتیح در حاشیه است، ارجح از «أدمتم» است که در متن است. 🔹 در مفاتیح جمله زیارت «سننتم سنّته» است ولی در نسخه‌هایی از فقیه و عیون و تهذیب، «سننه» به صیغه جمع، جای «سنّته» به صیغه افراد آمده است و با در نظر گرفتن صیغه‌های جمع در جملات قبل: «بیّنتم فرائضه و أقمتم حدوده و نشرتم شرائع أحکامه»، در اینجا کلمه جمع انسب خواهد بود؛ خصوصا با ملاحظه کلمه «فرائض» که معمولا در مقابل «سنن» قرار می‌گیرد، نه در مقابل «سنّت». 🔸 «السبیل الأعظم» در نسخه‌هایی از فقیه و عیون و تهذیب وجود دارد، ولی در حاشیه مفاتیح چنین آمده است: «هذه الفقرة لیست فی الأصل لکنّها مذکورة فی کتب العلامة المجلسی». 🔹 «عادﱝ» در چاپ مفاتیح که پیش اینجانب است «عاد» بی یاء ضبط شده که قطعا غلط است. 🔸 کلمه «نجا» که ناقص واوی است و باید با الفِ آخر نوشته شود و در تهذیب و بعضی نسخِ عیون با الف نوشته شده، در فقیه و نسخه چاپیِ عیون و مفاتیح «نجی» با یاء آمده که غلط است. 🔹 جمله «و له تسلّمون» که بعد از جمله «و به تؤمنون» قرار گرفته، انسب این است که با سکونِ سین باشد، زیرا «ایمان» و «اسلام» مقابل هم قرار می‌گیرند، نه «ایمان» و «تسلیم». 🔸 کلمه «سعِد» در جمله «سعد من والاکم» که بعد از آن «هلک من عاداکم» آمده، با کسر عین که از ماده «سعادت» است، به نظر از «سعَد»با فتح عین که به معنای «یَمُنَ»است، ارجح است و در لوامع نیز کلمه را به «سعادتمند شده» تر جمه کرده است. 🔹 «یُکَرُّ» در مفاتیح «یَکِرُّ» با فتح اول و کسر کاف ضبط شده؛ در حالی‌که «یکِرّ» با کسر کاف در لغت مذکور نیست. در نسخه‌های معتبر «یَکُرُّ»به فتح اول و ضمّ کاف و «یُکَرُّ» به ضمّ اول و فتح کاف آمده است. وقوع این کلمه در بین فعل‌های مجهول مانند «یُحشَرُ فی زمرتکم و یُکَرُّ فی رجعتکم و یُمَلّک فی دولتکم و یُشَرّف فی عافیتکم و یُمَکَّن فی أیّامکم»، سبب ترجیح نسخه فعل مجهول است. 📚 جرعه‌ای از دریا ج4 ص 387 تا 389 @Nardebane_feghahat
از اون عکس‌ها که می‌گن باید ۸۵درصد!! چشم‌هاتونو ببندید تا ببینید! کانال شخصی مرتضی وافی 👇👇 https://eitaa.com/mortezavaafi https://eitaa.com/mortezavaafi