eitaa logo
مصابره | محمد طهماسبی
313 دنبال‌کننده
309 عکس
108 ویدیو
38 فایل
خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اِصبِروا و صابِروا... صبر فردی است و مصابره جمعی، مصابره یعنی همدیگر را به صبر و استقامت واداشتن در مسیر تحقق آرمان الهی @mtahmasebi
مشاهده در ایتا
دانلود
سریال سوران تجربه خوبی بود؛ این سریال نشان داد به‌جای ، می‌توان با برنامه‌ریزی درست، فیلم خوب با بازی روان و باورپذیرتر از بازیگران گمنام دید و با عبور از حاکمیت سلبریتی‌ها، فضا را برای خیل عظیم استعدادها گشود. نشان داد برای جذابیت، نه تنها لازم نیست از شرع عبور کنی، بلکه وقتی ذهن مخاطب را به جذابیت‌های انحرافی مشغول نکنی، می‌توانی فضای و ایجاد کنی که جذابیتی عمیق و راهگشا است. جذابیت رسانه ما باید جذابیت اختصاصی متناسب با مکتب ما باشد و اتفاقاً در این صورت است که می‌تواند در این بازار پر هیاهوی دنیا حرفی برای گفتن و سهمی برای تحول افکار در خدمت هدف و مکتب داشته باشد؛ و سوران در این قسمت هم موفق بود بدون این‌که دچار شعارزدگی شود. سوران، نشان داد که ظرفیت عظیمی در اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس برای فیلم و سریال سازی جذاب و بدیع وجود دارد که از آن غفلت شده است؛ به‌خصوص با توجه به کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس که امکان اقتباس دارند؛ و با جنایتی که متأسفانه مجدداً در حمله به مردم در مرقد اتفاق افتاد، ضرورت معرفی جریانات کثیف معارض انقلاب بیشتر نمود پیدا کرد. و یک نکته مهم دیگر سریال هم این بود که قوم را بسیار دوست داشتنی نشان داد؛ بسیاری از ما اقوام را به درستی نمی‌شناسیم و بلکه با جوک‌ها و تبلیغات مسموم ممکن است ذهنیت نامناسبی هم داشته باشیم، و این خودش مایه‌ی ایجاد شکاف اجتماعی است؛ این‌گونه فاخر نشان دادن اقوام و تفکیک منحرفین آن‌ها از اصل مردم، در محبت و اعتماد متقابل بسیار کارساز است. البته در مقام نقد می‌توان نکاتی مطرح کرد، از جمله در نقطه‌ی اوج نبودن جلوه‌های ویژه و کند شدن ریتم سریال در دو قسمت زندان، اما در مجموع یکی از سریال‌های موفق و تأثیر گذار بود که ان‌شاءالله فصل‌های بعدی هم داشته باشد. خدا قوت به دست اندرکاران این سریال. eitaa.com/mosabereh ble.ir/tahmasebi_ir splus.ir/mosabereh
عزیزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر کشور، امروز ما احتیاج داریم به اتحاد و یکپارچگی. بهانه‌های اختلاف زیاد است. گاهی در یک قضیه‌ای سلیقه‌ی یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانه‌ی اختلاف بشود. گاهی در کسی یک گرایشی هست، در دیگری نیست؛ این نباید مایه‌ی اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعه‌ی در درون، موجب فشل می‌شود. قرآن به ما تعلیم می‌دهد: «وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ». اگر منازعه کنیم، سر مسائل گوناگون -مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی، مسائل شخصیّتی- دست‌به‌یقه شویم، دشمن ما جری می‌شود. یک مقدار از جرأتی که دشمن در سال‌های گذشته پیدا کرد، به خاطر اختلافات بود. امیرالمؤمنین علیه‌السلام به ما درس می‌دهد؛ می‌فرماید: «لیسَ من طَلَبَ الحقَّ فأخطأه کَمَن طَلَب الباطِلَ فأصابَه». مخالفین دو جورند. یک مخالفی است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهوری اسلامی است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ با این نباید دشمنی کرد؛ این فرق دارد با کسی که در جهت غیر نظام اسلامی، با هدف معاندانه‌ی علیه نظام اسلامی حرکت می‌کند. دل‌ها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانه‌تر کنید. بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۱۳۹۱ eitaa.com/mosabereh ble.ir/tahmasebi_ir splus.ir/mosabereh
مصابره | محمد طهماسبی
اخیراً و در پی بحث اخراج یا اتمام قرارداد برخی از اساتید دانشگاه‌ها، این کلیپ از سخنان رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی پخش شده و تیتر زده‌اند که ایشان فرموده‌اند: «از عناصر نامطمئن، مطلقا در دانشگاه‌ها استفاده نکنید». در واقع القا شده است که نظر رهبر انقلاب این است که تمام اساتید نامطمئن از دانشگاه‌ها اخراج شوند. البته بنده معتقد هستم که نظارت قانونی بر فعالیت اساتید که تربیت کنندگان نسل آینده‌ی مدیران و دست‌اندرکاران کشور هستند، موضوع بسیار مهمی است (که البته تا حد زیادی مغفول مانده) و چه بسا لازم شود برخی از اساتید مضر به حال دانشگاه، منطقاً و قانوناً و عرفاً مثل هر نهاد دیگری اخراج گردند. اما مسئله‌ی بنده در این مطلب این است که مواظب باشیم سخنان رهبر انقلاب تقطیع یا تحریف نشود. در این کلیپی که پخش شده است، رهبر انقلاب در حال صحبت با دانشجویان و توضیح الزامات تشکل‌های دانشجویی برای اثرگذاری در دانشگاه هستند که تأکید می‌کنند در تشکل‌ها از این اساتید نامطمئن استفاده نکنند و اساساً موضوع بحث حضور یا عدم حضور این اساتید در کسوت هیئت علمی نیست. برای توجه بیشتر به این مطلب، جملات قبل از این بیانات را هم ببینیم: «از این اساتید ارزشی استفاده کنید... امروز خوشبختانه نزدیک به هشتادهزار نفر یا بیشتر، اعضای هیئت علمی ما هستند. اکثر این هشتادهزار نفر، بچّه‌های مسلمان و انقلابی و علاقه‌مند و خوب‌اند. البتّه... آدم‌هایی را هم داشتیم که حالا امیدوارم دیگر نباشند که دانشجوهای زبده را نشان می‌کردند، این‌ها را می‌خواستند، تشویق می‌کردند به مهاجرت از کشور... امّا خب این‌ها اقلّیّتند؛ اکثراً اساتید ارزشی، اساتید مؤمن... از این‌ها استفاده کنید در ؛ از این‌ها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. این‌جا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت می‌کردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، این‌ها را در تشکّل‌ها بخواهید. البتّه این جنبه‌ی اثباتی قضیّه است، جنبه‌ی سلبی هم این است که از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید...» دیدار با جمعی از دانشجویان در ماه مبارک رمضان ۱۳۹۴/۴/۲۰ eitaa.com/mosabereh ble.ir/tahmasebi_ir splus.ir/mosabereh
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی ۱۳۹۸/۶/۲۷: اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود... حسین (علیه‌السّلام) متعلّق به انسانیّت است... در این راه‌پیمایی عظیم حتّی کسانی که متدیّن به اسلام هم نیستند شرکت می‌کنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک است که خدای متعال دارد نشان می‌دهد. در روزگاری که دشمنان اسلام و دشمنان امّت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امّت اسلامی دارند کار می‌کنند، خداوند متعال ناگهان حادثه‌ی راه‌پیماییِ اربعین را این جور عظمت می‌دهد، این‌ جور جلوه می‌دهد. این آیت عظمای الهی است، این اراده‌ی الهی بر نصرت امّت اسلامی است، این نشان می‌دهد که اراده‌ی خدای متعال بر نصرت امّت اسلامی تعلّق گرفته است... اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامه‌ریزی کنند. امروز باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را می‌خواهیم. ملّت‌های اسلامی ظرفیّت‌های عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّت‌ها استفاده شود، امّت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است... اگر ظرفیّت‌های کشورهای اسلامی... بر روی هم مجتمع بشود، اگر این ظرفیّت‌ها به هم برسند، این دست‌ها در هم گره بخورند، آن وقت امّت اسلامی نشان خواهد داد که عزّت الهی یعنی چه؛ تمدّن عظیم اسلامی را به جوامع عالَم نشان خواهند داد؛ باید هدف ما این باشد و این راه‌پیمایی اربعین می‌تواند یک وسیله‌ی گویایی برای تحقّق این هدف باشد. @mosabereh
✳️ جلوه‌ای از آرمان‌شهر مهدوی شرکت در عظیم اربعین برای تجربه‌ی جلوه‌ای از حیات طیبه در آرمان‌شهر مهدوی یک ضرورت بی‌بدیل است. آنچه در نظر اندیشمندان در حد یک رؤیای دست‌نیافتنی است، در پیاده‌روی اربعین تحقّق یافته است: 💠 این‌که منفعت دیگران را به منفعت شخصی ترجیح دهی، یک شعار زیبا است اما در مسیر پیاده روی اربعین، بسیار فراتر از این تحقق یافته است، یعنی افراد حتی منفعت خود را هم فدای دیگران می‌کنند، دیگرانی که اساساً نمی‌شناسند و فقط به عشق این‌که زائر مولایشان هستند به ایشان خدمت می‌کنند و برای خدمت بیشتر می‌دهند! «سٰابِقُوا إِلىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ» و برای این خدمت و هزینه نه تنها منتی ندارند، بلکه برای آن خواهش و تمنّا هم می‌کنند و بعد هم که از غذا و فضای آماده شده‌ی آن‌ها استفاده کنی بسیار خوشحال شده و تشکر می‌کنند! چیزی کاملاً عکس رقابت‌های مادی در سایر جوامع. 💠 داشتن یک که همه با اختیار و هزینه‌ی خود و با تحمل زحمات به سمت آن حرکت می‌کنند؛ در حالی‌که نه تنها از خستگی‌ها و مشکلات شاکی نیستند، بلکه آن‌را شیرین و زیبا هم می‌بینند! کمبودها و عدم امکانات اصلاً در معادله‌ی حرکت نمی‌آیند. 💠 هیچ کس بر دیگری احساس نمی‌کند؛ فقیر و غنی، صاحب منصب و مردم عادی، فارس و عرب و... همه یک در یک جایگاه‌اند؛ زائر اباعبدالله. 💠 همه با هم احساس و برادری و آشنایی دارند؛ از ایرانی و عراقی، تا پاکستانی و هندی و لبنانی و اروپایی و... یعنی اجتماعی با پیوند‌های وثیق بدون آشنایی قبلی! فضایی بسیار عاطفی و سرشار از صفا و به همدیگر که هیچ تعارضی با هم احساس نمی‌کنند. 💠 و اعتماد فوق‌العاده به همدیگر؛ همه به هم اعتماد دارند و از هم احساس نگرانی ندارند. 💠 اوج در شرایط سخت جسمانی؛ لذتی که اگر کسی یک‌بار بچشد مشتری سال‌های بعد اربعین هم خواهد بود! یعنی عبور از مشکلات مادی و رسیدن به بهجت روحی. در واقع تجربه‌ی یک جامعه‌ای است که امنیت و برادری و بهجت و سرور و معنویت و هدف‌داری در عین رفع نیازهای ضروری همچون غذا و مسکن به‌صورت کریمانه با مشارکت همه‌ی مردم در آن فراهم است؛ جلوه‌ای که تحقّق آن آرمان بزرگ الهی است. ✊ فاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اَللّٰهِ حَقٌّ وَ لاٰ يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لاٰ يُوقِنُونَ (روم/۶۰) @mosabereh
هدایت شده از IranicTV ایرانیک
15.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حال و هوای اربعین از نگاه دوربین بلاگرهای اروپایی و آمریکایی؛ این مقدار از سخاوت باورنکردنی است! 🔺موکب‌ها تعریف انسانیت، سخاوت و محبت است، آرمان‌هایی که حسین(علیه‌السلام) با آن شناخته می‌شود. 📌 ایرانیکTV را دنبال کنید ⚡️ 🆔 @iranictv
علامه طباطبایی: به جان خودم سوگند که اگر تاریخ زندگی اجتماعی غربی‌ها را... مورد مطالعه دقیق قرار می‌دادند و رفتاری را که با سایر امت‌های ضعیف و بینوا کردند مورد بررسی قرار می‌دادند، بدون کمترین درنگی، حکم به آنان می‌کردند و می‌فهمیدند که تمام ادعاهایی که می‌کنند و خود را مردمی بشر دوست و خیرخواه و فداکار بشر معرفی نموده و وانمود می‌کنند که در راه خدمت به بشریت از جان و مال خود مایه می‌گذارند، تا به بشر حریت داده، ستمدیدگان را از ظلم و بردگان را از بردگی و اسیری نجات بخشند، همه‌اش دروغ و نیرنگ است و جز به بند کشیدن ملل ضعیف هدفی ندارند، و تمام همشان این است که از هر راه که بتوانند بر آنها حکومت کنند؛ یک روز از راه قشون‌کشی و مداخله نظامی، روز دیگر از راه استعمار، روزی با ادعای مالکیت نسبت به سرزمین آنان، روزی با دعوی قیمومت، روزی به عنوان حفظ منافع مشترک، روزی به عنوان کمک در حفظ استقلال آنان، روزی تحت عنوان حفظ صلح و جلوگیری از تجاوزات دیگران، روزی به عنوان دفاع از حقوق طبقات محروم و بیچاره، روزی... و روزی... هیچ انسانی که سلامت فطرتش را از دست نداده، هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که چنین جوامعی را صالح بخواند و یا آن را سعادتمند بپندارد، هر چند که دین نداشته باشد... و از همه جنایاتشان ، این جنایات است که با منطق زورگویی و افسار گسیختگی، جنایات خود را اصلاح نامیده، به عنوان سعادت! بخورد ملل ضعیف می‌دهند. تفسير الميزان، ج‏۴، ص: ۱۶۸ @mosabereh
غزه و فروپاشی تمدن غرب تا همین چند سال قبل، تصویری که از کشورهای غربی در ذهن بسیاری از ایرانیان و بلکه دنیا بود، این‌گونه بود: کشورهایی مرفه، متمدن، با عدالت اجتماعی بالا، طرفدار حقوق بشر (به‌خصوص کودکان و زنان)، دارای آزادی بیان و اعتراض بدون محدودیت، قدرتمند و بدون رقیب نظامی؛ یعنی کشورهای الگو برای خوشبختی در دنیا. و این تصویر، عامل ترویج غربگرایی و تحقیر ملی و توجیه‌گر پذیرش حاکمیت غرب بود. اساسا تمدنی می‌تواند جهان شمول باشد که در ذهن‌ها و قلب‌ها حاکم شود؛ اما اتفاق‌هایی در چند سال اخیر افتاده است که نشان از تغییر دنیا دارد: - رفتارهای عجیب غربی‌ها در حمله به فروشگاه‌ها و درگیری سر دستمال توالت و دزدی کشتی ماسک توسط برخی دولت‌های غربی در دوران کرونا! همه آنچه از رفتار متمدنانه غربی‌ها در اذهان عموم مردم ساخته شده بود را شست. - تصاویر گسترده کارتن خواب‌ها، اعتراف به ۴۰ میلیون محتاج به غذا در آمریکا و مشکلات گسترده اقتصادی بسیاری از مردم غرب، نشان داد زندگی مرفانه بدون دردسر در غرب (با وجود اینکه بسیاری از ثروت‌های دنیا را با استعمار قدیم و جدید و فرانو مکیده است)، یک امکان همگانی نیست و بسیاری از مردم آن‌ها در مشکلات غوطه ورند. و اما تا همین اواخر، هنوز غرب به‌عنوان مهد آزادی بیان و اعتراض و دفاع از حقوق بشر و زنان و کودکان مطرح بود، به گونه‌ای که به بهانه فوت یک دختر در سال گذشته (که فیلم درگذشت عادی او هم موجود بود)، تمام قد در دفاع ظاهری از حقوق زنان به میدان آمدند. و اما غزه! نمایش اقتدار و ایستادگی یک امت مسلمان و جنایت عریان و کودک کشی و کشتار زنان و مادران توسط رژیم وحشی سرگشته صهیونیستی و حمایت تمام قد تمدن غرب به رهبری آمریکا از این کشتار! و ممنوعیت حمایت از مظلومان غزه و برخورد با حمایت کنندگان از ایشان این آخرین پرده از ریا و دورویی غرب را افکند و بیداری گسترده مردم دنیا و حتی مردم غرب و نا امیدی از دولت های غربی و سازمان‌های تزئینی بین المللی، یعنی دنیا برای عبور از این تمدن وحشی غرب (به تعبیر علامه طباطبایی) آماده شده و مطالبه یک نظم جایگزین عادلانه را دارد؛ چشم‌ها به اسلام و قرآن و به انقلاب اسلامی نظر دارند. و دو جمله‌ی مهم از رهبر انقلاب: «همچنان که شُکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شُکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد.» ۱۳۹۸/۱۱/۲۹ «اسلام در حرکت عظیم خود به یک نقطه‌ی حساس رسیده است. نسل‌های آینده خیلی چیزهای بزرگ و مهمی را مشاهده خواهند کرد، دنیا از این رو به آن رو خواهد شد. این سیاست‌های مسلطِ مادیِ مستکبرانه که ملت‌ها را به بند کشیدند، این‌ها به تدریج مضمحل خواهد شد، آب خواهد شد، نابود خواهد شد؛ این آینده‌ی دنیاست. کانون اصلی هم این‌جاست، جوشش اوّلی هم از این‌جا شروع شده است و این ملت ایستاده است.» ۱۳۹۰/۱۱/۲۶ @mosabereh