🌹گشايش بعد از سختى :
♦️امیرالمؤمنین الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
عندَ تَناهِي الشِّدّةِ تكونُ الفُرجَةُ ، و عندَ تَضايُقِ حَلَقِ البَلاءِ يكونُ الرَّخاءُ .
♦️عنه عليه السلام :
أضيَقُ ما يكونُ الحَرَجُ أقرَبُ ما يكونُ الفَرَجُ .
♦️عنه عليه السلام :
أقرَبُ ما يكونُ الفَرَجُ عندَ تضايُقِ الأمرِ .
♦️عنه عليه السلام :
عندَ انسِدادِ الفُرَجِ تَبدُو مَطالِعُ الفَرَجِ .
♦️عنه عليه السلام :
ما اشتَدَّ ضِيقٌ إلاّ قَرَّبَ اللّه ُ فَرَجَهُ .
♦️عنه عليه السلام :
عندَ تَضايُقِ حَلَقِ البلاءِ يكونُ الرَّخاءُ .
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
در اوج سختى گشايش است و چون حلقه هاى بلا و گرفتارى تنگ آيد آسايش نمودار شود.
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
هرگاه سختى به اوج خود رسد، نزديكترين زمان به گشايش است.
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
نزديكترين زمان به گشايش، هنگامى است كه كار تنگ آيد.
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
چون همه روزنه ها بسته شود، نشانه هاى گشايش نمودار گردد.
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
هيچ سختى و مشكلى #شدّت نگرفت، مگر اين كه خداوند گشايش آن را نزديك ساخت.
♦️امیرالمومنین امام على عليه السلام :
چون حلقه هاى بلا و گرفتارى تنگ شود، آسايش حاصل آيد.
📚منابع:
1-نهج البلاغة : الحكمة 351 .
2-غرر الحكم : 3035.
3-غرر الحكم : 3293.
4-غرر الحكم : 6200.
5-غرر الحكم : 9566.
6-غرر الحكم : 6202.
💠 با ما همراه باشید👇
#️⃣ #موسم_آزادگی
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
🔴امام خمینی(ره)
♦️در دنياي امروز، كه گفته مي شود دنياي صنعت است ، رهبران فكري مي خواهند جامعه بشري را نظير يك كارخانه بزرگ صنعتي اداره كنند؛ در حالي كه جامعه ها از انسانهاتشكيل شده است كه داراي بعد معنوي و روح عرفاني است . و اسلام در كنار مقررات اجتماعي ، اقتصادي و غيره به تربيت انسان بر اساس ايمان به خدا تكيه مي كند و درهدايت جامعه از اين بعد بيشتر براي هدايت انسان به طرف تعالي و سعادت عمل مي كند.
♦️اگر ايمان به خدا و عمل براي خدا در فعاليتهاي اجتماعي ، سياسي ، اقتصادي و ساير شئون زندگي بشر وارد شود پيچيده ترين مشكلات امروزي جهان به آساني حل مي شود.
📚صحیفه امام خمینی(ره)
جلد ۵ ص ۴۰٧
💠 با ما همراه باشید👇
#️⃣ #موسم_آزادگی
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
🔴 امام خامنه ای :یک نکتهی اساسی دیگر در مورد خط امام و راه امام این است که امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال کنونی اشخاص باشد.
♦️گذشتهی اشخاص، مورد توجه نیست. گذشته مال آن وقتی است که حال فعلی معلوم نباشد. انسان به آن گذشته تمسک کند و بگوید: خوب، قبلاً اینجوری بوده، حالا هم لابد همان جور است.
♦️ اگر حال فعلی اشخاص در نقطهی مقابل آن گذشته بود، آن گذشته دیگر کارائی ندارد. این همان قضاوتی بود که امام امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) با جناب طلحه و جناب زبیر کرد. شما باید بدانید طلحه و زبیر مردمان کوچکی نبودند.
♦️جناب زبیر سوابقی درخشان دارد که نظیر آن را کمتر کسی از اصحاب امیرالمؤمنین داشت. بعد از به خلافت رسیدن جناب ابیبکر، در همان روزهای اول، پای منبر ابیبکر چند نفر از صحابه بلند شدند، اظهار مخالفت کردند، گفتند: حق با شما نیست؛ حق با علی بن ابی طالب است. اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است.
♦️اینها چیزهائی نیست که شیعه نقل کرده باشد؛ نه، این در همهی کتب تواریخ ذکر شده است. یکی از آن اشخاصی که پای منبر جناب ابیبکر بلند شد و از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد، زبیر است. این سابقهی زبیر است. مابین آن روز و روزی که زبیر روی امیرالمؤمنین شمشیر کشید، فاصله بیست و پنج سال است.
♦️حالا برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبیر اعتذار میکنند، میگویند آنها اجتهادشان به اینجا منتهی شد؛ خیلی خوب، حالا هر چی. ما راجع به اینکه آنها در مقابل خدای متعال چه وضعی دارند، الان در مقام آن نیستیم؛ اما امیرالمؤمنین با اینها چه کرد؟ جنگید. امیرالمؤمنین از مدینه لشکر کشید، رفت طرف کوفه و بصره، برای جنگ با طلحه و زبیر. یعنی آن سوابق محو شد، تمام شد. امام ملاکش این بود، معیارش این بود.
💠 با ما همراه باشید👇
#️⃣ #موسم_آزادگی
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
🔷صفحه اول روزنامههای صبح امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲
#روزنامه_ها
💠 با ما همراه باشید👇
#️⃣ #موسم_آزادگی
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•