May 11
«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ ...»
۲۵-سوره مبارکه حدید
🌸سلام علی آل یاسین
🌸السلام علیک یا خلیفة الله و ناصر حقه
🍃جان ماه مبارک رمضان امام عصر علیه السلام است.
چرا که روزه برای تمرین تقواست و نتیجه ی تقوا اطاعت است و اطاعت در صراط مستقیم به مقصد سعادت منجر میشود ، و صراط مستقیم امام است.
🌱پیروی از امام حق، همان پیروی از حق است.
هر جا حق است، امام حق آنجاست و هر جا امام حق هست، حق آنجاست.
«الحق مع علیٍ و علیٌ مع الحق»
پس از خدا میخواهیم در لحظه لحظه ی زندگی و در تمامی انتخابهای کوچک و بزرگ دائر مدار حق باشیم.
حق را انتخاب کنیم و تسلیم حق باشیم.
🖋📜حق را نباید با خواسته های شخصی، با تعصبات جناحی یا تعصبات قومی یا با تعصبات ملی و یا حتی با تعصبات مذهبی جست.
حکیمی میگوید؛دو قطبی آن است که ما هر مطلب و هر مسأله ای را که مربوط به گروه خاصی است، صرف اینکه مربوط به آن گروه است، رد میکنیم. حال آنکه ممکن است حق باشد.(این یعنی تعصب)
📋شایسته آن است که حق گفته شود، حق عمل شود، حق علم شود و برافراشته شود، حتی اگر بر علیه اشخاص یا جناحهها یا قومیتها یا ملیتها و یا حتی تعصبات مذهبی باشد.
حق
⭕️گاهی در سکوت محقق میشود گاهی در سخن
⭕️گاهی در آرامش و گاهی فریاد
⭕️گاهی در صلح و گاهی در جنگ
🌲حق حتما با تفکر همراه است و پر از نگاه همه جانبه و عمیق..
📋حق آن نیست که تحت تأثیر هیاهو روشن میشود.
🛰رسانه ها ، البته امروز برای برافراشتن حق ، برنامه نمیسازند.
بلکه هستند تا رسانه ی منفعتهای شخصی و جناحی و فرقه ای شوند.
💺و البته هر کس زورش بیشتر، هیاهویش قویتر
و در هم آمیختن حق و باطل از سوی او رنگین تر
🎤چه حکیمانه گفت آن بزرگمرد ابدی تاریخ:
سخن را بنگرید نه گوینده ی آن را
همان بزرگمردی که سخنش، سکوتش، شمشیر و قیامش، غلاف و قعودش
همه برای اعتلای حق و همراه با حق بود.
🌸السلام علیک یا امین الله فی ارضه.
با توسل به لطف بی کران حضرت معبود،
«وحده لا شریک له»
در کانال 💻 مشارکت آگاهانه
به نقش عموم مردم در برپایی حق خواهیم پرداخت و با همراهی تک تک عزیزان حاضر در کانال ، راهبردها و مسیر پیش رو برای تحقق این امر را، جستجو میکنیم و انشاالله با حضور مسئولانه و حق محور همه، به ظهور و بروز خواهیم رساند.
مشارکت آگاهانه
«لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ
در آیه ی مبارکه:
میفرماید: ما پیامبران را با دلایل روشن فرستادیم و همراه آنان کتاب(تفکر و تدبر) و میزان(شاخص عملی حق) نازل کردیم تا:
مردم(مردم و نه غیر از مردم) به عدالت قیام کنند.
نفرموده پیامبران قیام کنند، و یا امامان قیام کنند یا ثروتمندان و رؤسا قیام کنند، بلکه فرموده مردم قیام کنند .«با همان کتاب و میزان»
هیچ امامی و هیچ رهبری بدون حضور مردم ، بدون حضور آگاهانه ی مردم نمیتوان قیام کند و حق را ، و عدالت را برپا کند.
ابا عبدالله علیه السلام هم اگر قیام کرد به پشتوانه ی مردم و به خواست مردم وبا همراهی مردم بود. هر چند همراهان به هفتاد و دو نفر رسیدند ، اما همین هفتاد و دو نفر فانی در حق بودند و همراه حق و برای حق.
حق برای مردم است که باید برپا شود و این مهم بدون اینکه مردم پای حق بایستند، محقق نمیشود.
و حق البته امام است و تا این امام و ابن حق یاری نشود، لاجرم یا در گوشه ی خانه سکوت بیست و پنج ساله خواهد کرد، یا در گوشه ی زندان است ، یا زهر خورانده میشود، یا به مسلخ میرود و در نهایت به غیبت
و آنکه در این میان دچار آشفتگی و پریشانی میشود و ضرر میکند و خود را گم میکند و زیر بار ظلم و ستم میشکند ، مردم است.
•┈┈••••✾🔸🇮🇷🔸✾•••┈┈•
🌴https://eitaa.com/mosharekatagahane1403🔰