eitaa logo
کانال قران و احکام خیرین
71 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
15 فایل
اموزش احکام ومعارف دین
مشاهده در ایتا
دانلود
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیا امام علی علیه السلام در جنگ اعراب علیه ایران شرکت کرده است؟! 📣استاد روستایی
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا آثار وعده ای که از دینداری به ما داده شده در زندگی مان مشاهده نمی‌کنیم؟ 📣حجت الاسلام ماندگاری
مسأله 725. صِرف ترس از فقر و مشکلات اقتصادی مجوّز سقط جنین نیست، قرآن کریم دربارۀ کشتن فرزندان می­فرماید «وَلا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ‏ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإیَّاکُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ کانَ خِطْأً کَبیراً».[1] «فرزندانتان را به سبب فقر و مشکلات اقتصادی نکشید، ما آنان و شما را روزی می‌دهیم، همانا کشتن آنان گناه و خطایی بزرگ محسوب می‌شود». امر رزق و روزی با خداوند متعال است و او از آنچه خیر و صلاح بندگانش است آگاه می­باشد و این وعدۀ الهی است که در قرآن کریم می­فرماید: «وَ‌مَنْ‏ یَتَّقِ‏ اللَّهَ‏ یَجْعَلْ‏ لَهُ مَخْرَجاً وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ».[2] «هر کس تقوی پیشه کند خداوند برای او راه نجاتی قرار می­‌دهد و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌‌دهد و کسی که به خداوند توکّل نماید، خدا او را کافی است». [1]. سورۀ اسراء، آیۀ 31. [2]. سورۀ طلاق، آیۀ 2 و 3. 📘 توضیح المسایل جامع، ج۴، ص۳۰۸.
مسأله 737. اگر پزشک جنین را با عمل کورتاژ یا تزریق آمپول و مانند آن سقط نماید، دیه بر عهدۀ وی می‌باشد، هرچند این امر به درخواست و رضایت پدر و مادر جنین صورت گرفته باشد؛ امّا اگر مادر با اختیار و آگاهی، خودش اقدام به سقط جنین نماید، دیه بر عهدۀ مادر است، هرچند این امر با مشاوره و راهنمایی پزشک و تجویز دارو یا شیوه­ای دیگر برای سقط جنین بوده و به درخواست و رضایت پدر جنین صورت گیرد. همچنین، اگر مادر جهت سقط جنین با اختیار خود از پرستار بخواهد که آمپول مخصوص سقط را که پزشک تجویز نموده، تزریق کند، ولی پرستار از اینکه آمپول مذکور موجب سقط می­شود، اطلاع نداشته باشد، دیه بر عهدۀ مادر است. مسأله 738. اگر سقط جنین عمدی یا شبه عمد بوده، تکلیفی بر عهدۀ «عاقله»[1] نیست؛ امّا اگر سقط جنین به صورت خطای محض و بعد از دمیده شدن روح بوده، پرداخت دیه بر «عاقله» تکلیفاً واجب است. البتّه چنانچه سقط، قبل از دمیده شدن روح بوده، واجب بودن پرداخت دیه بر «عاقله» محلّ اشکال است و مراعات مقتضای احتیاط در این مورد ترک نشود. [1]. تعریف «عاقله» و احکام مربوط به آن در فصل «دیات»، مسائل «1344 تا 1350» بیان می‌گردد. 📘 توضیح المسایل جامع، ج۴، ص۳۱۲-۳۱۳.
7.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 از نظر قرآن اگر اموات فقط برای لحظه‎ای به این دنیا بر می‌گشتند چه می‎کردند؟ 🎙حجت الاسلام حسینی قمی ------✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾------- 🌺🌼🌹🌷🌴🌷🌹🌼🌺 اهمیت دادن صدقه
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبهه : توسل شرکه یعنی خدا احتیاج داره یکی این وسط بیاد کمکش کنه پاسخ به شبهات دختری که این روزا تو فضای مجازی دائما شیعه رو زیر سوال میبره و میگه مشرک... 📣 شیخ حسین مرادی
🔆متن شبهه : زرتشت میگوید: ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺩﯾﺎﻧﺖ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﺁﺩﻣﻬﺎ ! ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ، ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺍﺳﺖ، ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻧﺞ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺷﺎﺩ ﺍﺳﺖ... ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﻭ ﮔﯿﺎﻩ ﺭﺍ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ، ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ . "ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ "..... ﺍﺯ ﻫﺮ ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ! 🔆پاسخ شبهه‌: 1⃣اگر آنچه از اعمال و رفتارها که در این شبهه نام برده شده را و بنامیم. باید توجه کرد؛ 2⃣انسانیت و اخلاق نیک از ضروریات زندگی بشر است. و بدون آن زندگی در اجتماع بشری، زجر آور خواهد شد. و چه بسا زندگی در اجتماع بدون آن غیر ممکن بشود و بی اخلاقی ها شیرازه اجتماع را از بین ببرد. 3⃣از این رو هیچ کس نمی تواند ضرورت آن را نفی کند و حتی کسانی که با دین سرستیز دارند، آن را لازم می شمارند. و شعار سر می دهند. 4⃣نکات زیر برای درک مطلب قابل تامل است؛ باید توجه کنیم که دینداری، با اخلاق نیک تقابل ندارد. بلکه دین دار واقعی حتما دارای اخلاق نیک یا به تعبیری انسانیت است. و متون دینی به اندازه ای در این باره فراوان هستند، که همگان از آن باخبر هستند و از باب نمونه فقط چند مورد آن را ذکر می کنیم: پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: نخستین چیزی كه روز قیامت در ترازوی اعمال بنده گذاشته می شود، حُسن خلق اوست.(قرب الااسناد:۱۴۹/۴۶)  امام صادق علیه السلام: خوش خویى گناه را ذوب مى كند ، همچنان كه آفتاب یخ را.(الکافی:۲/۱۰۰/۷) @GhararGahShayeat 5⃣بنابراین هیچ اشکالی وجود ندارد که کسی و دارای حسن خلق باشد. یعنی انسانیت با دین داری، تقابلی ندارد که بخواهیم فقط یکی را انتخاب کنیم. 6⃣انسانیت و متخلق شدن به اخلاق نیک، مراتب و درجاتی دارد که عالی ترین مراتب آن فقط در دین محقق می شود. از همین رو پیامبر (ص) تکمیل مکارم اخلاق را غرض بعثت خویش شمرده اند. (بحارالانوار،ج۶۷،ص۳۷۲-بعثت لاتمم مکارم الاخلاق) سخن از رابطه دین و اخلاق مجال گسترده ای می طلبد. اما باید اشاره کرد که دین حتی در تعریف بعضی از مفاهیم اخلاقی نقش آفرین است. بنابراین غیر ممکن است، بدون دین، اخلاق در حد عالی محقق شود. 7⃣به فرض که بدون دین بتوانیم بهترین فضایل اخلاقی را محقق کنیم. اما رفع این نیاز به معنای رفع تمام نیازهای ضروری ما نیست. اخلاق حسنه ای که فقط برای سامان دادن نظامات اجتماع دنیایی باشد، برای زندگی پس از مرگ ما کارآیی ای ندارد. و معقول نیست بشری که برای زندگی ۷۰ ساله خود تفکر و برنامه ریزی می کند، برای زندگی ابدی خود اقدامی نکند. و به دین پشت کند. 8⃣کسی که واقعا دارای و انسانی است و خود را در شعار دادن متوقف نکرده است، حتما دین دار است. چون یکی از ضروریات اخلاق تشکر در مقابل احسان دیگران است. چگونه کسی می تواند مدعی غضایل اخلاقی و انسانی باشد، اما بر روی تمام احسان های الهی چشم ببندد و به شکر نعمت روی نیاورد؟ 9⃣و زمانی شخص به مقصد میرسد که انسانیت و اخلاق را زیر سایه دین تکمیل کند. وبهترین و تنهاترین راه برای رسیدن انسان بکمال، ست. بنابراین روشن است که چرا عده ای بی دینی خود را با شعار انسانیت رنگ و لعاب می زنند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 👈قرارگاه پاسخ به شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰احڪـ🔎ــام‌ کســ💸ــب و کــ💵ــار 💎حکم آرایش افراد توسط آرایشگر ⁉️از نظر شرعی حکم ارائه خدمات آرایشی به افرادی که اهل رعایت شئونات اسلامی نیستند برای آرایشگر چیست؟🧐 🔻آیا آرایشگر در گناه چنین افرادی شریک است؟🤔 ✅ پیشنهاد دانلود👌 💠
"از نظر شرعی لیزر بیکینی گناه دارد نکته دوم که در بخش بالا ذکر شده است مهم تر می باشد، این است که بر هر فردی، مرد یا زن واجب می باشد تا عورت خود را بپوشانند و حق این را ندارند که عورت خود را به فردی به جز همسر خود نشان دهند، جز آنکه ضرورتی حاد پیش آید که در این موارد به قدر نیاز جایز می باشد تا عورت نشان داده شود. اما حد عورت زنان برای مردان متفاوت می باشد: اولین مورد حدود عورت زن برای مرادن غریبه: کل بدن می باشد البته بعضی از بزرگان فرموده اند پوشاندن صورت و دو کف دست ضروری نمی باشد مگر آنکه زن زیبا باشد و احتمال این وجود داشته باشد که مردان را در فتنه بیاندازد در این شرایط بانوان باید از نقاب استفاده کنند. دومین مورد حد عورت بانوان مسلمان در برابر بانوان مسلمان دیگر و مرد های محرم مانند: عمو، فرزند، برادر: عبارتند از قسمت ناف تا زانو، یعنی هر زن مسلمانی باید حتما از قسمت ناف تا زانویش را به فردی از بانوان حتی مادرش نمایان نکند، همچنین حایز نیست که فردی از مردهای محرم او این بخش از بدن زن را ببینند، در غیر ایت صورت هز زن به موجب نپوشاندن عورت و هم زن و مردی که به او نگاه می کنند، گناهکار محسوب می شوند. اما در خصوص مواردی مانند برداشتن موهای زائد به عنوان ضرورت قابل قبول نمی باشد، به عبارتی دیگر کسی نمی تواند برای رفع موهای زائد شرمگاهش آن را نمایان کند، چه به پزشک خانم چه به پزشک مرد، مگر اینکه پزشک همسر او باشد."