✍امیرالمومنین عليه السلام فرمودند:
از همنشینی با گناهکاران دوری کن، زیرا بدی به بدی می پیوندد.
📚بحارالانوار، ج۷۱،ص۱۹۹
نکته : عزیزان اگر دیدین کسی معصیت خدا میکند و وارد گناهانی چون ترک نماز و تشکیل مجالس حرام و شراب خواری و بی حجابی و موسیقی غیره شده ، از همنشینی با او خود داری کنید ، چون کسی که گناه می کند ، علنا روبروی خدا ایستاده است
📚 خشک بودن محل مسح
💠 سؤال: آیا خشک کردن قطرات روی پا برای مسح لازم است؟
✅ جواب: قطرات آب باید خشک شود یا در قسمتی از پا مسح شود که قطرۀ آب وجود ندارد؛ البته اگر رطوبت دست بر رطوبت روی پا غلبه داشته باشد، اشکال ندارد.
#احکام_وضو #مسح_پا
⚜️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️خمس صندوق قرض الحسنه خانگی
⁉️آیا به صندوق قرضالحسنه خانگی(قرعه کشی های خانگی) #خمس تعلق میگیرد؟
💠 #استاد_وحیدپور
💻 مرکز نشر احکام 👇👇
🆔
🍀بالاخره زن ها بخوانند یا نخوانند؟
👈 حکم شرعی+ تاریخچه خوانندگی زنان بعد از انقلاب
🔸به بهانه کلیپ «برای همسایه»
مراجع معظم تقلید درباره خوانندگی زنان دو نظر کلی دارند :
1️⃣ گوش دادن به خوانندهگی خانم ها مطلقا حرام است.
البته این گروه از مراجع خروج آواز از دهان خانم را ذاتا حرام نمی دانند، اما تشخیص آنها این است که خوانندگی زن و شنیدن مرد (ولو در مواردی کمی چنین نباشد) غالبا مفسده به دنبال دارد. لذا برخی از همین دسته، همخوانی زنان با مردان -لااقل در فرضی که صدای زنان محو در صدای مردان باشد- را با فرض عدم مفسده مجاز دانستهاند.
2️⃣ گوش دادن به خوانندهگی خانم ها با شرائطی مجاز است.
در فتوای این گروه، چه «تک خوانی» و چه «همخوانی» در صورتی حرام است که که گوش دادن به آن مفسده (به معنای عام آن) داشته باشد.
♦️کلیپ «دختر همسایه» هرچند خالی از مفسده های رایج (مثل تحریک شهوت) باشد، اما «ترویج» و «نشر» آن شاید زمینه مفاسد دیگری مثل «عادی سازی خواندن زنان به شیوه حرام» را فراهم می کند
💢 گوش دادن به تک خوانی زن
💠 سوال:
حکم خوانندگی زن در جمع و گوش دادن به آن چیست؟
✍🏻 پاسخ:
❇️ آیت الله خامنه ای: گوش دادن به خوانندگی زن که غالباً مشتمل بر مفسده است، جایز نیست.
❇️ آیت الله مکارم: سرود دسته جمعی بانوان در مکانهای مخصوص به بانوان اشکالی ندارد، مشروط بر این که صدا و آهنگ آن مناسب مجالس لهو و فساد نباشد؛ امّا در جایی که مردان حضور دارند جایز نیست.
🔺 سایت آیات عظام خامنه ای و مکارم شیرازی
⚜️
#سؤالات_شما
سلام حاجآقا. یک وقتی صبح دیر بلند میشم، نمیدونم نماز قضا شده یا نه و یا نزدیک قضاشدنه؛ چه نیتی بکنم؟
#پاسخ
ــــــــــــــــ
🌺 سلام علیکم 🌺
در این موارد، نماز رو به نیت #مافی_الذمه (یعنی نیت انجامدادن تکلیف واقعی) بخونین.
⚜️
35.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سید دوباره گل کاشت
🔹سید #هاشم_الحیدری مجاهد زلال و شجاع عراقی بازهم اثبات کرد که دانش آموخته باکفایت و تربیت شده #مکتب_سلیمانی است.
🌷سید جان خدا حفظت کنه!
🔰 درد وبلات بخوره تو سر #خواص بی خاصیت ما که سیب زمینی هم نیستند!!!
✅ حقا که ثابت کردی شاگرد حاج قاسم هستید!
#جهاد_تبیین
#گام_دوم_انقلاب
بدترین مردم
قال رسول الله صلي الله عليه و آله :
شَرُّ النّاسِ مَن تَأَذّى بِهِ النّاسُ ، وشَرٌّ مِن ذلِكَ مَن أكرَمَهُ النّاسُ اتِّقاءَ شَرِّهِ ، وشَرٌّ مِن ذلِكَ مَن باعَ دينَهُ بِدُنيا غَيرِهِ.
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله :
بدترينِ مردم ، كسى است كه مردم از او آزار ببينند ، و از او بدتر ، كسى است كه مردم از بيمِ گزندش ، به او احترام بنهند ، و از او بدتر ، كسى است كه دينش را براى دنياى ديگرى بفروشد.
بحار الأنوار : ج 75 ص 281 ح 7
قسمتی از مفاسد آخرالزمان
حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند:
آیا نمى دانى که هر کس منتظر امر ما باشد و بر اذیتها و ترسها که امروز مى بیند صبر کند، فردا در زمره ما خواهد بود،
دیدى که قمار علنى و آشکار گشته و دیدى که شراب علنا فروخته مى شود و کسى از آن منع نمىکند
و دیدى که زنان مسلمان ناموس خود را به اهل کفر مى دهند.
و دیدى که لهو و لعب و رقص و آوازهخوانى علنى شده، مسلمانان از آن عبور مى کنند و احدى، احدى را منع نمى کند و احدى جرأت بر منع آن ندارد
و دیدى که افراد شریف و آبرومند به وسیله کسانى که از قدرت آنان مى ترسند توهین شده و خوار مى شوند
و دیدى که نزدیکترین افراد به درگاه والیان آن کسى است که با بد گویى به ما اهل بیت آن والیان را مدح مى گویند
و دیدى که شنیدن صوت قرآن بر مردم سنگینى مى کند و در مقابل شنیدن آوازهاى باطل برایشان آسان و خفیف است.
و دیدى که همسایه را از ترس زبانش احترام مى کنند و دیدى که راستگوترین مردم دروغ سازانند
و دیدى که شر علنى و بازار سخن چینى رایج شده و دیدى که بغى و ستم آشکار گشته
و دیدى که غیبت کردن نوعى ملاحت و خوش اخلاقى تلقى مىشود و مردم یکدیگر را به خاطر آن بشارت مى دهند
ترجمه المیزان ج ۵