✨بسم الله و باللّه و على مِلّة رسول الله✨
✊🚀✊🚀✊🚀✊🚀✊🚀✊🚀
میراث کسی که دوست داشت اسرائیل را نابود کند به سرزمینهای اشغالی رسید.
#وعده_صادق۲ #ایران_قوی
#جنگ_جنگ_تاپیروزی
#آزادی_فلسطین
منبع شناسی . بصائر الدرجات . استاد کامیاب.mp3
15.62M
منبع شناسی مهدویت ( جلسه پانزدهم)
🔺مهدویت در بصائرالدرجات صفار(۳)
🔸تحلیل محتوایی روایات مهدوی صفار
🎙مسلم کامیاب
#تدریس_مهدویت
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🇮🇷@moslemkamyab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #قطعه_صوتی | ما به سوی میدان جنگ پرواز میکنیم
🔸 شنیدهام دشمن اسم مرا آورده است...
➕ سخنان حماسی و ناشنیده حضرت آیتالله خامنهای در خطبههای اولین #نماز_جمعه پس از آغاز جنگ تحمیلی
✅ زیارت امام مهدی
علیه السلامدر روز جمعه اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَ عَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَ اُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ، وَ اَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَ اَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد، وَ اَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَ التّابِعينَ وَ النّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَ عَلي آلِ بَيْتِكَ هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، الْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَ قَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَ اَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَ جارُكَ، وَ اَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَ الاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَ عَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. #ماه_خدا #امام_مهدی #ویکی_مهدویت #اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفࢪَج @wiki_mahdaviat_ir 🔰 آقای ما! ما در زمان شما باشیم و این گونه محروم باشیم! همه انبیاء و اولیاء حسرت میخورند که زمان حضرت ولیعصر علیه السلام باشند. بدبخت من که زمانِ «آقا» باشم و امامم «آقا» باشد، اما چشم کور من، او را نبیند. این حسرت است. «عَزیزٌ عَلَّیَ اَنْ اَرَی الخَلْقَ وَ لا تُری»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم احفظ قائدنا
به لطف الهی و عنایت حضرت بقیه الله الاعظم شماره 10 مجله علمی_ترویجی #پژوهشنامه_موعود به چاپ رسید و در سایت این مجله منتشر شد.
1️⃣نقش معصومان و علمای شیعه در تبیین و نگهداشت باور به رجعت
➖خدامراد سلیمیان
2️⃣تأملی نو در مفهوم غیبت امام دوازدهم با تاکید بر آیات و روایات
➖محسن رحیمی جعفری
3️⃣جایگاه شناسی تطبیقی ضرورت عقلانی حکومت واحد جهانی از دیدگاه اندیشمندان و ادیان ابراهیمی
➖محمدجواد یعقوبیان
4️⃣نقش نخبگان دینی در نگهداشت جامعه عصر غیبت از انحرافات عقیدتی بر پایه اندیشههای آیت الله صافی گلپایگانی
➖فاطمه رئوفی تبار؛ مریم باوی
5️⃣تحلیل عوامل و ترفندهای جذب در فرقهها و جریانهای انحرافی مهدوی
➖جواد اسحاقیان درچه
6️⃣سنخ شناسی منابع مورد استناد مدعیان دروغین (بررسی تحلیلی منابع مستندات مدعیان دروغین با رویکرد سنخ شناسی)
➖سیدمحمد حسین حسینی؛ محمد شهبازیان
📥برای دریافت کل متن این شماره مجله لینک زیر رو لمس کنید:
https://www.mouoodmag.ir/jufile?issue_pdf=28534
رویکرد شناسی مهدویت
(بخش سوم )
رويكرد عرفانی _ صوفی
🔷اين رويكرد از قرن هفتم در ميان مسلمانان شكل گرفت. عارفان و صوفيان مسلمان مسئله مهدويّت را از طريق آموزههاى اصلى عرفان و تصوف، يعنى آموزه انسان كامل و ختم ولايت، مطرح كردهاند.البته اين گروه در اعتقاد به مهدويّت نوعى و شخصى با هم اختلافهايى دارند.
🔷ابن عربى، پايهگذار عرفان نظرى در ميان مسلمانان، نخستين كسى است كه از اين منظر به مسئله مهدويت نگريسته است. وى در آثار متعدّد خود به اين موضوع پرداخته است. سخنان او در پاره ای موارد با یکدیگر متعارض است اما در برخی موارد وى حضرت مهدى موعود عليه السلام را خاتم الاوليا مىدانسته است.
🔷عارفان و صوفيان در پرداختن به مسئله مهدويّت علاوه بر طريق ختم ولايت، به آموزههاى دينى و نبوى، يعنى روايات، نيز توجّه داشتهاند. در اين جا به نمونههايى از اين استشهادها اشاره مىكنيم:
1⃣ ابن عربى باب 363 فتوحات را چنين عنوان داده است:
فى مَعرفة منزل وِزراء المهدى الظاهر فى آخر الزمان الّذى بشّر به رسول اللَّه و هو من أهل البيت.
در شناخت منزلت وزيران مهدى كه پيامبر به ظهورش در آخر الزمان بشارت داده و از اهل بيت است.
وى در اين فصل مضمون بسيارى از احاديث نبوى را، نقل كرده است. مانند این عبارت :« لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد طول اللَّه ذلك اليوم حتى يلي هذا الخليفة من عترة رسول اللَّه ص من ولد فاطمة يواطئ اسمه اسم رسول اللَّه ص جده الحسين بن علي بن أبي طالب يبايع بين الركن و المقام»
2⃣ عمر بن شجاع الدين موصلى (متوفى بعد از 660 ق)، صوفى بزرگ موصل و مُراد و مُرشد اتابك بدر الدين لؤلؤ زنگى، در كتاب النعيم المقيم، فصلى را به «الإمام محمد المنتظَر ابن الإمام الحسن العسكرى» اختصاص داده و رواياتى را در باره سيره او و تولّدش و سخنانى را از او نقل كرده و به زنده بودن و معمّر بودن وى
تصريح كرده و او را امام و مهدى هادى امّت رسول اللَّه خوانده است.
3⃣ عبدالوهاب شعرانى (م 973 ق)- كه از صوفيان سنّىمذهب است- در اليواقيت والجواهر، در بحث از نشانهها و حوادث پيش از وقوع قيامت، چنان از خروج و ظهور مهدى عليه السلام، نزول عيسى عليه السلام، نام پدر، زمان تولد و سن حضرت مهدى ياد مىكند كه گويى شيعهاى معتقد است. سپس بخشهايى از فتوحات (باب 363)- كه بسيارى از آن، متن روايات موجود در منابع شيعه و سنّى است- نقل مىكند.
وى در پاسخ به اين پرسشها كه «شكل ظهور مهدى چگونه است و احكام او آيا بر اساس نصوص است يا اجتهاد؟»، با استناد به كلمات ابنعربى، مهدى را حاكمى عالم و عامل به شريعت محمّدى صلى الله عليه و آله مىداند كه در تشخيص شريعت به گونهاى از لغزش مصون، و از هوا و خطا مبراست. او به نقل از ابن عربى، مهدى را به سان همه «اهل اللَّه» داراى ارتباطى مستقيم با حق و پيامبر صلى الله عليه و آله مىداند؛ لذا او را از تقليد بىنياز مىشمارد. علاوه بر اين، وى مهدى را برخوردار از نوعى علم غيب معرّفى كرده است.
•••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🇮🇷@moslemkamyab
سلام .
صوتی در مجازی منتشر گردید؛ تاریخ دقیق اون رو من نمیدانم .
دوستان خواستند نکاتی گفته شود.
مقداری توضیح داده شد.
اول صوت اصلی و بعد پاسخ اجمالی تقدیم می شود.
4_6043854597129245829.mp3
12.67M
🔴این صوت آقای امینی خواه