eitaa logo
طب السلام
10.7هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
55 فایل
مصطفی جهانی راد مدیر اندیشکده و مرکز مطالعات سلام سالم‌بودن خیلی راحته 😍 بیا بهت یاد بدم 🤩 چطور سالم باشی 🥰 و خودت حال خودتو خوب کنی 😇 تبلیغ و تبادل: @YAAS_1818 فروشگاهمون : https://eitaa.com/aaminshop ادمین فروش : @AminOnlineShop1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آخرین خبر
🔺۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می دهد معاون بهداشت وزارت بهداشت: 🔹 ۴۰ تا ۴۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان رخ می دهد. یعنی فرد با علائم مشابه و خفیف به بیمارستان مراجعه می‌کند، اما در بیمارستان به دلیل هم جواری با سایر بیماران به کرونا نیز مبتلا می‌شود 🔹بنابراین، مردم بدون توصیه پزشک و بدون در نظر گرفتن گایدلاین‌ها از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند/ ایسنا @Akharinkhabar
🔻 توصیه امروز رهبر انقلاب به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه برای دفع بلا 🔸 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در توصیه‌ای، همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلاهای بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. 🔸 ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت. ۹۸/۱۲/۱۳ @jahanirad
🔴 متن که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: 🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. 🔹ترجمه دعای هفتم: اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست. سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند، و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند. تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني. اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد. اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي. آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه. و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار. اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ. @jahanirad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هجوم مردم آلمان به یک فروشگاه بزرگ در پی شیوع ویروس کرونا! @Farsna @jahanirad
🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 ✨امشب رضویون همه شادند دل در گرو رضا نهادند همه✨ ✨عیدی ولادت از پدر میگیرند خشنود زمقدم جوادند همه✨ 🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉 🌹السلام علیک یا جوادالائمه🌹 @jahanirad
👌 عامل بیماری ؛ ویروس یا ضعف سیستم ایمنی؟ 🔹 کلودبرنار؛ فیزیولوژیست فرانسوی درقرن۱۷ کشف کرد که: میکرواوگانیزم‌ها (ویروس‌ها) نقش اصلی در پیدایش بیماری ندارند، و نقش اصلی در ایجاد بیماری در (secure yistem) بدن است. 🔸 هم عصر او شیمیدان بزرگ؛ لویی پاستور برخلاف او معتقد بود که ‌ها نقش اصلی در بیماری دارند. لذا محیط باید ایزوله شود. 🔹 پاستور عاقبت در بستر بیماری قبل از مرگش به این حقیقت بزرگ اعتراف کرد: برنارد درست می‌گفت: همه چیز به کیفیت و محیط بستگی دارد و نه به میکروب‌ها! ✅ نتیجه علمی: ۱. در اتیولوژی: عامل اصلی بیماران انواع ویروس‌ها؛ سیستم ضعیف ایمنی بدن است. ۲. در درمانگری: باید ابتدا سیستم ایمنی را تقویت کرد. ۳. اینکه در برخی روش پزشکی امروزه؛ تلاش اصلی بر ایزولاسیون محیط بیرون قرارگرفته؛ ناقص است. 🔸 تحلیل: ایزوله محیط با مواد شیمیایی؛ اولاً: خود شیمیایی برای سلامتی مضر است. ثانیاً: ایزوله شیمی؛ میلیون‌ها میکرب مفید و ضروری بدن را قبل از رسیدن به بدن می‌کشد. 🔹 و این رمز اصلی صحت گفتار کلودبرنار است... 🔸 آن‌چه به نظر منطقی می‌رسد؛ هم پیشگیری با پرهیز از محیط آلوده؛ بدون مواد شیمیایی است. و هم تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف طیبات؛ 💡 ۱۴۰۰ سال قبل قرآن مجید نیز به زیبایی تمام فرمود: ۱. فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ .. حج ۳۰ : هرآلودگی ظاهری و باطنی! ۲. کُلُوا مِنَ الطَّیِّباتِ.. مؤمنون ۵۱ : هر موافق با مزاج و لذت بخش! 📚 بر گرفته از کتاب "میکروبیولوژی در اسلام و دانش روز" اثر حجت الاسلام والمسلمین دکتر صمد از اعضای مجمع عالی طب اسلامی ایرانی @jahanirad
توهین به شهر مقدس قم توسط استاد دانشگاه @jahanirad
💠🌺💠🌺💠🌺💠 آسیب ترس سید عبد الله شُبَّر در کتاب «مصابیح الانوار في حل مشکلات الاخبار» در باب ضرر وهم و ترس از امراض نوشته است: اهل حدیث گویند: همانا «وهم» و «ترس» مضرّ اند و چه بسا مایه‌ی مرگ شخص شوند. پس اگر اهل شهری به جهت ورود طاعون‌زدگان بر خود، توهم کنند و فال بد بزنند، از آنان دچار آسیب شوند زیرا که وهم و ترس کُشنده است. روایت شده که به امیرالمؤمنین -علیه السلام- عرض شد: همانا احدی از ضربه‌ی شمشیر شما نجات نیافته! فرمود: ترس و شمشیر [با هم] مرگش را فراهم می‌کنند. و شیخ ما مفید گوید: همانا کار شجاعت علی -علیه السلام- و ترس دشمنان از ایشان تا به آنجا بود که خداوند عزّ وجلّ فرشتگان [یاری کننده‌ی پیامبر (ص)] را به شکل و صورتِ وی قرار می‌داد تا برای قلوب دشمنان ترساننده‌تر باشد. و از امام باقر -علیه السلام- در حدیث جنگ بدر روایت شده است که ایشان فرمود: از مجروحینِ مشرکین سوال می‌شد که چه کسی تو را مجروح ساخته؟ جواب می‌داد: علی بن ابیطالب. و آنگاه که این را می‌گفت می‌مُرد. و گروهی از حکماء گفته‌اند: چنانچه ماری شخصی را بگزد، آن شخص خودش مار را نبیند و به او بگویند نیش زنبور است و او باور کند، چه بسا که نمیرد و چنانچه بر عکسش اتفاق افتد چه بسا بمیرد. و گویند وجهش این است که اگر باور کند نیشِ زنبور، مار گزیدگی است، قلب هراسان و منقبض می‌شود و بدن سست می‌گردد و منافذ به سوی قلب باز می‌شود تا اینکه سم سریعاً به قلب می‌رسد و اگر سم زنبور به قلب برسد برای مرگ شخص کافی است. و چنانچه به این باور برسد که مار گزیدگی، نیش زنبور است قلب قوی می‌شود و به قوت قلب، بدن قوی می‌گردد. پس استخوان‌ها و گوشت محکم و منافذ مسدود می‌شود و سم به قلب نمی‌رسد. مصابیح الانوار فی حل مشکلات الاخبار، ج1، ص612 🔴 اثر منفیِ ترس و توهم بر سیستم ایمنی بدن در نزد پزشکان امروزی نیز ثابت و معتبر است. بارها مشاهده و شنیده شده که افراد در برابر اندک آسیب‌هایی به جهت ترس و قالب تهی کردن از پای در آمده و بالعکس، بسیاری در برابر شدید‌ترین آسیب‌ها به خاطر قوت روحی و عدم واهمه دوام آورده‌اند. قابل توجه کسانی که در این ایام با تمام قوا و به هر طریقی در قلوب مردم القای ترس و هراس افکنی کردند. بی‌مهابا هر آمار و نقلِ دروغ و ثابت نشده‌ای را منتشر ساختند و یک زکام معمولی را این همه بزرگ جلوه دادند. وای به حال آنان که شریک‌اند در خونِ کسانی که از روی رعب و وحشت جان به این زکام تسلیم می‌کنند. 🆔 @jahanirad
💥 انسان چگونه از زلزله یا بیماری یا حوادث دیگر نترسد؟ ‌«انسان، فقير است. نمی‌توانيم فقير نباشيم. فقير بودن چيز خيلی خوبی برای ماست؛ «يا ايها الناس أنتم الفقراء إلي الله». ولی اگر اين فقر را به جايی تکيه دادی، به زمين، به زبانَت، به گوشَت، به چشمَت، به آب، به خورشيد، ماه، پدر، تجارت، خانه، کتاب، استاد و... تکیه دادی، به همين اندازه مشرک می‌شوی. در اين حالت، وقتی زمين زير پايت سفت است، آرام هستی و وقتی زلزله شد، می‌ترسی. طبيعی است آدمی که به سفتیِ زمين، آرام است، وقتی زمين متزلزل شد، می‌ترسد. چرا نترسد؟ ولی کسي که اتکائش به سکونت زمين نيست و می‌داند اوست که دارد زمين را آرام نگه می‌دارد، چنين کسی وقتی زمين هم می‌لرزد، نمی‌ترسد. می‌گويد: مگر تو قبلاً من را نگه می‌داشتی که حالا که تکانم می‌دهی، بترسم؟ کسي که اتکائش به آب نيست، همه آب‌های زمين هم خشک بشوند، طوری نمی‌شود و اتفاقی نمی‌افتد! می‌پرسد مگر تا به حال شما ما را سيراب می‌کرديد، که حالا شما که نباشيد ما تشنه بمانيم؟! معنی اطمينان نفس اين است: «ِأَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب». يعنی اگر کسی به مقامی رسيد که خداي متعال به او توجه پيدا کرد و متوجه او شد و او هم متوجه خدا شد، اين شخص به مرحله آرامش می‌رسد. قبل از آن، آرامشی نيست. آدمی که روي موج، خانه می‌سازد، او، آرام نيست. موج زير پای انسان می‌لغزد.» ☑️ @jahanirad
❇️بیانیه شاعر شعر "ای شهر" این گمان غلط برای برخی پیش آمده ... @jahanirad
⚡️مقام بِسم‌اللّه بعنی اضطرار دائم به اسماء الهی ⚡️مقام بِسم‌اللّه یعنی انقطاع از اسباب، یعنی رها شدن از شرک‌ها « يعني مطلقاً خودت را به غيرخدا نبيني. خوردن، خوابيدن، نفس کشيدن، نگاه کردن، حرف زدن و ... همه همراه با «بسم الله الرحمن الرحيم» باشد. اگر انسان بر سر سفره نشست و «بسم الله الرحمن الرحيم» گفت و بعد يادش رفت، در اين بين، مشرک مي‌شود. اما اگر از اول تا آخر، بسم الله در وجودش بود، اين می‌شود: مقام «بسم الله الرحمن الرحيم». يعني ديگر هيچ‌وقت اين بسم الله از وجودش جدا نمي‌شود. مي‌شود: «في صلاتهم دائمون». دائماً با بسم الله مي‌خوابد، حرف مي‌زند، روي زمين راه مي‌رود، نکاح مي‌کند، نفس مي‌کشد و... . اين بسم الله هميشه در وجودش هست. اين مي‌شود «مقام بسم الله الرحمن الرحيم»؛ یعنی دائماً تکيه‌اش به اسم اللهِ رحمانِ رحيم است. اگر نور اين آيه در قلب انسان بيايد و وجود انسان با آيه «بسم الله الرحمن الرحيم» نوراني شود، اين آدم در مقامي قرار می‌گیرد که ديگر دائماً با خدا سروکار دارد، با اسماء الهي سروکار دارد، «وَ بِأَسْمَائِكَ الَّتِي مَلَأَتْ‏ أَرْكَانَ‏ كُلِّ شَيْ‏ء». آدمي که سروکارش با اين است، ديگر آزاد است. تو در کوير هم سيراب است؛ اصلاً کوير و کناردريا و زمين حاصلخيز براي او فرقي نمي‌کند. کسي که دائم در مقام بسم الله است، وقتي مرگش فرا مي‌رسد، اتفاق مهمي نمي‌افتد. می‌بیند ما را از يک خانه خدا به يک خانه ديگر مي‌برند؛ اتفاقي نمي‌افتد. ولي کسي که به اين اسباب وابسته شده است، هنگام مرگ، درواقع، خداهايش دارند از او جدا مي‌شوند؛ لذا مي‌ترسد و حق دارد که بترسد. ولي کسي که به اينها تکيه نداشت، وقتی به او مي‌گويند «آقا، مي‌خواهند شما را ببرند و ديگر خورشيد را نمي‌بيني!» مي‌گويد خب، نبينم! مگر تا حالا خورشيد کاره‌اي بوده؟ اگر بگویند «ديگر اين زمين را نمي‌بيني!» مي‌گويد خب، نبينم! مگر تا حالا ما با اين زمين کاري داشتيم؟ هيچ‌وقت پايش را روي اين زمين نگذاشته است که حالا او را بترسانند و بگویند از اين به بعد نمي‌تواني. مي‌گويد مگر تا به حال اين زمين را مي‌ديدم؟ مگر تا به حال اين خورشيد و ماه و دوست و رفيق و همسر و اين بدن، کاري براي ما مي‌کردند که حالا از اين به بعد جدا شوم؟ مگر روزي که به دنيا آمدم، اينها بودند؟ خيلي‌هايشان نبودند، حالا هم نباشند! مگر اينها کاره‌اي هستند؟! کسي که در اين مقام است، با يک «بسم الله الرحمن الرحيم» از اين بساط، [می‌رود و] در آن بساط مي‌نشيند؛ تمام مي‌شود. با يک «بسم الله الرحمن الرحيم» پايش را آن طرف مي‌گذارد. کسي که در اين مقام نيست، آن وقت معلوم مي‌شود، چه اتفاقي مي‌افتد و اين چه بر سر انسان مي‌آورد. همه مربوط به شرک‌هاي انسان است. شرک در محبت، شرک در دلبستگي، اميد، ترس و... . ولی انساني که در مقام «بسم الله الرحمن الرحيم» است، پیداست که شرک‌هايش از او برداشته شده است.» ☑️ @jahanirad