eitaa logo
مستشهدین ۳۱۳
335 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
2.4هزار ویدیو
92 فایل
🌹بسم رب الشهدا والصدیقین🌹 • دیر یا زود باید رفت؛ پس چه زیبا رفتنی است خونین رنگ و اگر مرد رکاب یاری مطمئن باش او بی تو نخواد رفت... • شهدا زنده اند و ما مرده ایم... لینک کانال جهت عضویت👇 @mostashhadin_313 کپی حلال😊
مشاهده در ایتا
دانلود
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ༺🌱⃟ گفتاری از علامه طباطبایی به بهانه حمله ناگهانی مقاومت () به اسرائیل و عیان شدن پوشالی بودن قدرت اسرائیل ◆❀سنت خدا این است که باطل، «ناگهان» به دست جبهه حق نابود می‌شود. 📖 «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِق‏؛ بلكه حق را بر باطل فرو مى‏‌افكنيم، پس آن را در هم مى‏‌شكند، و باطل بناگاه آن نابود مى‏‌گردد.» (انبیاء: ۱۸) ◆❀سنت خداى تعالى بر اين جريان يافته كه «باطل» را آن قدر مهلت دهد تا روزى با «حق» روبرو گردد و با آن در بيفتد، تا به خيال خود آن را از بين برده، خودش جاى آن را بگيرد؛ ولى خدا به دست حق خود، او را از بين ببرد و نابودش كند. ◽️پس اعتقاد حق هيچ وقت در زمين ريشه‏ كن نمى‏‌شود، هر چند كه در بعضى ادوار حاملين آن در «اقليت» قرار گيرند و يا «ضعيف» شوند. ◆❀همچنين كمال حق هرگز از اصل نابود نمى‏‌شود، هر چند كه گاهى اضداد آن زياد گردند؛ و نصرت الهى هرگز از رسولان خدا جدا نمى‏‌شود، هر چند كه گاهى به اصطلاح، كاردشان به استخوان برسد، آن چنان كه مايوس شوند و خيال كنند كه به كلى تكذيب شدند. 📖و اين همان معنايى است كه از جمله‏ «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» استفاده مى‏ شود، چون اين جمله اعراض و اضراب از جمله قبلى است كه مى‏‌فرمود: ◆❀خداوند عالم را به «لعب» نيافريده؛ و يا از جمله‏ «لَوْ أَرَدْنا أَنْ نَتَّخِذَ لَهْواً» كه مى‏‌فهماند «خلقت عالَم» ناشى از «اتخاذ لهو» نيست. ◽️و اينكه فرمود: «نقذف» به خاطر اينكه «استمرار» را مى‏‌رساند، دلالت دارد بر اينكه حق را به چنگ باطل انداختن سنت «جارى» و «هميشگى» خدا است. ◆❀و در اينكه فرمود: «نقذف ... فيدمغه» دلالت دارد بر اينكه هميشه غلبه با حق است؛ و در اينكه فرمود: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ» دلالت بر اين معنا است كه اين درگيرى حق با باطل، «ناگهانى» صورت مى‏‌گيرد و وقتى كه ديگر كسى اميد نمى‏‌برد كه حق غالب شود و باطل فرار كند. ◽️و چون آيه شريفه «مطلق» است، نمى‏‌توان گفت مقصود حق و باطل در عقايد يا در سيره و سنت و يا در خلقت است، بلكه همه را شامل مى‏‌شود و معنا اين است كه: ◆❀ما عالَم را براى بازى خلق نكرديم و نخواستيم سرگرمى براى خود تهيه كنيم؛ بلكه سنت هميشگى ما اين بوده كه باطل را با حق بزنيم و آن چنان بزنيم كه او را هلاك كند و «ناگهان» مردم ببينند كه دارد از بين مى‏رود؛ چه اينكه آن باطل حجتى باشد يا عقيده‏اى كه حجت و عقيده حق آنها را نابود مى‏كند، و چه اينكه عمل و سنتى باطل باشد كه عمل و سنت حق آنها را از بين مى‏برد هم چنان كه در قراى ظالمه گذشته چنين شد و عذاب استيصال آن اعمال و سنت‏ها را از بين برد و چه اينكه باطل چيز ديگرى باشد. 📚تفسير الميزان ج‏۱۴ ص۲۶۳ ✿هدیه به لبخند عج حجاب گنه بیفکنیم .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
✨❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧✨ 💌 سلام پدر مهربانم ❣مهدے جان! 🍃حضرت منتقم ▪️صدای زوزۀ موشک‌ها وقتی روی سر خانه‌های مظلومان فرود می‌آیند، آه نفس گیر تو را از زمین رو به آسمان می‌برد. ▫️ فرشته‌ها دست به دعا هستند و به دعای تو آمین می‌گویند و دلمان آرام است به دعای خیر تو و آمین فرشته‌ها. ▪️صدای غرش موشک‌ها وقتی روی سر حرامیان فرود می‌آیند، صدای تکبیر تو را به عرش می‌رساند. فرشته‌ها در پی تو با تکبیرشان آسمان را گلباران می‌کنند. () ▫️چه روزها و شب‌هایی در مقابل نگاهمان به نمایش درآمده، آیا انتهای این آه‌ها و تکبیرها، ظهور تو خواهد بود؟ وقتت بخیر حضرت منتقم! ♡رِضْوانٌ مِنَ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ ▪️ای همه هستم امام زمان ام حجاب چهره جان میشود غبار تنم 📌محسن‌عباسی‌ولدی 💌اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج التماس دعا🤲 .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 📌 ༻⃘⃕༅🤲❀⃟ ◇>چطور گناه نکنیم؟ ༺🌱⃟🌟امام علی علیه‌السلام : 📖 اذْكُرُوا عِنْدَ الْمَعَاصِي ذَهَابَ اللَّذَّاتِ وَ بَقَاءَ التَّبِعَات ◽️⏎در هنگام گناه به این فکر کنید که لذت گناه از بین می‌رود و عوارض آن باقی می‌ماند. 📚 غررالحكم و دررالكلم، ص:۱۸۵ ♡هدیه به لبخند عج گنه بیفکنیم .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرات دل‌شکستن‌ چیه؟ .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
🔸 ریشۀ حال خوب این است که آدم باور کند «خدا دوستش دارد» 🔸 مرحوم دولابی: مدام بگو «خدا دوستم دارد؛ اگر دوستم نداشت خلقم نمی‌کرد» 📌 -ج۹ 🔸️➖ حال خوب، عوامل مختلفی دارد؛ مثلاً وقتی انسان کار خوبی انجام می‌دهد حالش خوب می‌شود. با اجرای انواع خوبی‌ها، می‌توان انواع حال خوب را درک کرد. 🌱➖ اما ریشۀ حال خوب این است که آدم اطمینان داشته باشد خدا دوستش دارد. اساساً محبوب‌بودن حال آدم را خوب می‌کند اما وجه مهم محبوبیت این است که «خدا ما را دوست دارد» 🔔➖ اگر انسان باور کند که خدا دوستش دارد، دیگر به هیچ‌کسی نیاز ندارد. اصلاً یک معنای توحید همین است: خدایا! من با محبوبیتی که پیش تو دارم دیگر محبوبیت پیش دیگران را نمی‌خواهم. 💗➖ آقای دولابی می‌فرمود: «به خودت تلقین کن و محکم بگو که خدا دوستم دارد، اگر دوستم نداشت خلقم نمی‌کرد» هیچ ذکری مثل این، آرامش‌بخش نیست و حال آدم را خوب نمی‌کند. ابلیس هر لحظه می‌خواهد ما را از محتوای این ذکر جدا کند. ❓️➖ مگر می‌شود خدا مرا دوست نداشته باشد درحالی‌که مرا خلق کرده و به من روزی می‌دهد؟! خدا مثل ما آدم‌ها نیست که یک کسی را دوست نداریم ولی به او صدقه می‌دهیم؛ او هر عنایتی می‌کند از سر محبت است. 🌕➖ ذکر «بسم الله الرحمن الرحیم» که تأکید شده در آغاز هر کاری بگوییم، یعنی خدا ما را دوست دارد. اگر مهربانی و رحمت خدا برای این نیست که من را دوست دارد، پس به چه درد می‌خورد؟! 👤علیرضا پناهیان @Panahian_ir .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر با خدا رفيقی؟! چقدر شکرگزاری میکنی بابت نعمتاش؟! 👤آیت الله ناصری اَلَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج» .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
✅ ثمرات کثرت یاد خدا 🔘اگر دل را از هر طریقی (نماز، دعا، ذکر) پیش خدا ببریم، ایمان و توحید ما روزبه‌روز محکم‌تر شده و بین ما و خداوند محبت ایجاد می‌شود. 💔اگر محبت شکل گرفت، خداوند در حدیث قدسیِ قرب نوافل، به بندگانش وعده داده است: «آن‌گاه گوش او می‌شوم که با آن می‌شنود و چشمش می‌شوم که با آن می‌بیند و زبانش می‌گردم که با آن سخن می‌گوید و دستش می‌شوم که به آن می‌گیرد.» ⬅️ آری! کثرت یاد خدا، انسان را این‌گونه می‌کند. البته استغفار و یادی ملاک است که با دل باشد نه با لقلقۀ زبان. 📚 اخلاق اهل بیتی (شرح دعای مکارم الاخلاق)|تألیف فقیه عارف آیت‌ الله کمیلی خراسانی «» .✅کانال مستشهدین۳۱۳ @mostashhadin_313 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا