eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.6هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
مستضعفین تی‌وی
⭕️ چه قدرتی بالاتر از قدرت مردم؟! 🔹تنها ۴روز طول کشید تا دیوارنگار میدان ولی‌عصر برداشته شود! دیوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ یک مطالبه چگونه بالفعل و فعال می شود؟ 🔹گاهی از یک اتفاق ساده شروع می‌شود! یک دیوارنگاره فرهنگی، اینبار بنگاه داری بانک‌ها را نشان می‌گیرد؛ به هر دلیل پایین آورده می‌شود! جامعه حساس می‌شود و در هیاهوی مجازی، این اتفاق دیده می‌شود. 🔹جامعه کمی حساس شد، تکثیر آن تصویر و پویش و تجمع‌های کوچک آرام و... شکل گرفت. 🔹 در تیتر و گزارش روزنامه ها و رسانه ملی و... انعکاس یافت. 🔹از دفتر نشر آثار رهبر انقلاب هم موضع گیری شد: "جلوگیری از بنگاه داری بانک‌ها مطالبه جدی رهبر انقلاب است این مطالبه تحت تاثیر دیوار نگاره یا حذف آن قرار نمی‌گیرد"! 🔹حرف رهبری هم بیشتر از قبل چرخید و دیده شد! 🔹 غیر از صحه گذاشتن بر بنگاه داری بانک‌ها، کمی بیشتر به عمق ماجرا پرداخت؛ مشکل شرکت‌های تو در تو و سخت شدن نظارت و حتی بی خبری هیات امنای بانک‌ها و..‌. 🔹 ایشان به قوانینی هم اشاره کرد که ظرفیت منع از بنگاه داری دارد! 🔸اگر هیچ ثمری نداشت برای ، سوژه خوبی شد که نظر رسمی نظام و رهبری بهتر تبیین شود! 🔸اما اگر بخواهد حرکت ثمر دهد تلاش‌های بیشتری لازم است! 🔺راستش گرچه به ناترازی بانک‌ها پرداخته، اما چیز جدی برای ندارد؛ حالا که می‌خواهد به صحن بیاید، خوب است این مطالبه اجتماعی به آن پیوند بخورد تا بازدارندگی بیشتر از این بنگاه داری محقق شود! ✍️حجت الاسلام محسن 🆔@m_ghanbarian 🎬@Mostazafin_Tv
⭕️ تخمِ تفاوت‌هاى ناروا را همين احترامات غلط و القاب دروغين مى‌‏كارد! 🔸زنى به حضرت پیامبر اکرم (ص) عرض كرد كه تو همه چيزت خوب است، فقط يک عيب دارى و آن اينكه خود را نمی‌‏گيرى، مثل بندگان با خودت رفتار می‌‏كنى، روى زمين می‌نشينى. فرمود: كدام بنده از من بنده‌‏تر است؟ 🔹شك ندارد كه سيرت متواضعانه و خودشكنانه آن حضرت جنبه اخلاقى و فروتنى دارد، اما قرائن نشان می‌‏دهد كه رسول اكرم به اين قضايا هم زياد توجه داشته؛ توجه داشته كه همين احترامات، همين القاب و عناوين، همين عادات كه كوچك به نظر می‌‏رسد، چه ديوار ضخيمى ميان افراد به وجود می‌‏آورد، چقدر تأثير دارد در اينكه دل‌ها را از هم دور كند. 🔸همين‌هاست كه ناهمواری‌ها و پست و بلندى‌‏ها و سنگلاخ‌ها به وجود مى‏‌آورد. همين‌ها كه در بادى امر يک رشته امور اعتبارى و خيالى است، در نهايت امر منتهى مى‌‏شود به امور عينى و خارجى. تخم اوّل تفاوت‌هاى ناروا را همين احترامات غلط و همين عناوين و القاب دروغين مى‌‏كارد. 📚 استاد مطهری، بیست گفتار، ص ۱۰۴. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به جز دیوان‌سالاری چه راهی داریم؟! ▶️حجت الاسلام از الگوی مدیریت (ص) می‌گوید که علی‌رغم داشتن تشکیلات و نظم، مشکلات را نداشت. از قضا این الگو را در گذشته تجربه کرده و پاسخ هم گرفته‌ایم! 🔹پیامبر در مرحله نظام سیاسی، یک تشکیلات اداری ساخت؛ کسانی را به عنوان دبیران و نویسندگان، کارشناس تخمین، عامل گرفتن صدقات و مالیات و امثال این ها قرار داد. 🔸اما دیوان سالاری نداشت. دیوان‌سالاری یک پدیده مدرن است؛ وقتی است که ما به این نظام دیوانی می‌دهیم. دوم اینکه می‌کنیم. 🔹شهید می‌گفت در عین حالی که به نظم نیاز داریم، تمرکز گرایی نباید باشد. در دیوان‌سالاری ما به نظام اداری اصالت می‌دهیم، بدون اینکه واقعی را بخواهیم. 🔸اما تشکیلات، ساختاری است چابک که خروجی نهایی را محقق کند. که می‌گوییم یعنی همین؛ حتما به نتیجه برسد. تشکیلات پیامبر بدون تمرکز بر نظام دیوانی به خروجی می‌انجامید. ما قطعا یکی از مشکلاتمان که باید بُعدِ نهضت آن را چابک کند همین دیوان سالاری است. 🔹این آرزو نیست جز خاطرات ماست! ما اوایل انقلاب را درست کردیم که اولاً شورایی اداره می‌شد، ثانیاً از پایین به بالا بود. تمرکز گرا نبود؛ از بالا به شکل کارتابل همه چیز ابلاغ بشود نبود! 🔸امپراطور ژاپن به آقای رفسنجانی گفته بود برای ما حیرت انگیز است یک سازمانی (جهاد سازندگی) توانسته باشد اینقدر توسعه درست بکند! 🔹باید برگردیم تاریخ شفاهی آن دوره را بخوانیم و بکنیم. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مقاومت امام بر مصلحتِ پابرهنگان و عموم مردم ▫️نگاهی به یک دهه چالش در مسیر در جمهوری اسلامی؛ 🔹در دهه ۶۰، میدانِ «مصلحت» به چالشی اساسی میان طرفداران فقه متعارف سنتی و تبدیل شده است. مشخصاً مرجعیت دینی و شورای نگهبان به عنوان دو رکنِ سیاسی و اجتماعیِ نهاد فقه، مصلحت‌سنجی‌های امام به نفع مستضعفان و عامۀ مردم و نیز احالۀ احکام ثانویه به عرف را برنمی‌تابند و کار به گلایه‌های مدام و در نهایت به استعفا می‌کشد. 🔸امام اما مصلحت پابرهنگان را به قهر و اخم مرجعیت و اعضای شورای نگهبان ترجیح می‌دهد. ابتکار او برای تثبیت این مصلحت، تشکیل نهاد و گنجاندن آن در متمم قانون اساسی است. 🔺متن کامل را در عکس‌نوشته‌ها بخوانید. 🆔 @tanbihat_ir 🎬 @Mostazafin_TV
: 🔹 ‏اعتبار اسناد عادی مشکلات زیادی از جمله معامله معارض، فروش مال غیر و ... برای مردم به ارمغان آورده است؛ به حدی گسترده شده که هرکسی حداقل در یکی از اطرافیانش فردی را می‌شناسد که پرونده ملکی داشته باشد. 🔸 رهبر انقلاب هم فرمودند پیگیری این طرح، ‎ است. از این به بعد مجمع تشخیص مصلحت هم در مشکلاتی که از این مسئله بر سر مردم و کشور می‌آید مسئول خواهد بود. چرا که می‌شد از ظرفیت مصلحت در فقه برای حل چنین معضلاتی بهره برد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم سالاری فقط برای پایِ صندوق رای نیست! : 🔹مردم تشریف ببرید خانه‌هایتان! ما می‌خواهیم کشور را توسعه بدهیم، آباد کنیم، تحویل شما بدهیم، تماشا کنید شما! 🔸فقط دمِ انتخابات بیایید به ما رای بدهید، دوباره بروید خانه‌هایتان بنشینید، تا ببینم در این ۴ سال چه کار می‌کنیم! 🔹 آقا می‌فرمایند: اشتباه است که را به انتخابات تقلیل بدهید. 🔸فتح‌الفتوح امام این بود: با مردم دستگاه لَخت بروکراسی را دور می‌زد، با عاملیت مردم به جوان جهادگر انقلابی یاد می‌داد که برو با مردم زندگی بکن! 🔹جامعه نخبگانی تنزه‌طلب حزب‌الهی تشکیل نده! برو قاطی همین آسیب دیده‌های اجتماعی، برو قاطی همین اغتشاشگرها، برو با همین‌ها زندگی کن... 🔸ما متاسفانه وقتی می‌خواهیم برای انقلاب کار بکنیم؛ اول می‌آییم می‌کنیم! کی بیاید کی نیاید! بعد هم می‌گوییم توی فرمی که ما تشخیص دادیم حرکت کن! 🔹دولت، مجلس جرات کنند کار را بدهند دست مردم؛ اونوقت خواهید دید حماسه پشت حماسه رخ خواهد داد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این معنای وحدت است... 🔹مراد از ، قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید، یک مذهب [باشد]؛ نه، این قطعاً مراد نیست. 🔸مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافعِ امّت اسلامی است. 🔹اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجا است، در چیست، بعد در این زمینه ملّت‌ها با هم توافق کنند. 🔸ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با چه کسی باید دشمنی کرد و چه جوری دشمنی کرد، با چه کسی باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد؛ این جهت‌گیری‌ها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند و در این جهت حرکت کنند. 🔹مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. 🔸استکبار و قدرت‌های پشت پرده‌ی سیاست‌های استکباری یعنی کمپانی‌ها و کارتل‌ها و تراست‌های بین‌المللی، برای این منطقه نقشه دارند. اشتراک عمل داشته باشیم در مقابله‌ی با نقشه‌های آن‌ها؛ این معنای وحدت است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ چند واقعیت درباره مهاجرین افغانستانی که شاید ندانید! 🔸در این روزها که از مطالبه حق ساماندهی مهاجرین و برخورد با مهاجرین غیرقانونی، جریان غیرانسانی و باطل دیگری‌ستیزی بلند شده است، در میانه بمباران افکار عمومی علیه انسان، شاید ذکر چند نکته پراکنده که دیده نمی‌شود خالی از لطف نباشد. 🔹‌مهاجرین افغانستانی در شرایطی که سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به حداقل خود رسیده است، بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در ایران بودند و بیش از صدها پروژه اشتغال‌زا، درآمدزا و راه انداز چرخ‌های اقتصادی کشور در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سازمان ملی مهاجرت امروز در یک ویدئو اعلام کرد، مهاجرین افغانستانی ساکن ایران قابلیت سرمایه‌گذاری هشتاد میلیاردی در کشور دارند. ‌چیزی که می‌تواند اقتصاد کشور را تکان دهد. ( اسلاید دو و سه) 🔸 درباره جرم و جنایت مهاجرین زیاد صحبت می‌شود. واقعیت این است که هر جامعه‌ای به خصوص جامعه‌ای که مجبور به ترک محیط اولیه خود می‌شود دارای افراد مجرم و خلافکار هست. این ذات و طبیعت جوامع بشری است، مگر می‌شود در بین پنج میلیون آدم، همه اخلاقی و سالم باشند؟ اما این که چند نمونه تجاوز و قتل و سرقت را سندی برای قضاوت درباره کل یک جامعه پنج میلیونی بدانیم، از لحاظ علمی تعمیم نارواست و بی‌اعتبار و از لحاظ اخلاقی بی‌انصافی . ‌اتفاقا یک آمار داریم که در اسلاید چهار وجود دارد و برحسب آن جامعه مهاجر(حتی با درنظر گرفتن قاچاقچیان لب مرز) به نسبت جامعه میزبان، عملکرد اجتماعی خوبی داشته است. نسبت میزان زندانیان افغانستانی به نسبت زندانیان ایرانی کمتر است. 🔹 جامعه مهاجر پنجاه هزار دانشجو و پانصدهزار دانش آموز دارد. زیاد گفته می‌شود که جامعه مهاجر افغانستانی که به ایران می‌اید از لحاظ فرهنگی عقب‌مانده و صعیف است. تفاوت درصد دانشجویان جامعه مهاجر با دانشجویان جامعه میزبان زیر پنج درصد است و تفاوت دانش‌آموزان زیر ده درصد. در حالی که می‌دانیم مهاجرین برای ورود به دانشگاه و مدرسه چه مسیر تنگ و سختی دارند. پس اتفاقا با جامعه فرهیخته‌ای مواجهیم. 🔸درباره بیکاری خوب است به حرف‌های فرمانده اسبق نیروی انتظامی درباره این وضعیت دقت کنیم. (اسلاید پنج) 🔹این روزها خیلی‌ از ما به دل مهاجرین افغانستانی ترس انداخته‌ایم. آیا همه واقعیت زندگی مهاجرین در ایران را می‌دانیم. زندگی شهید افغانستانی که برای حفظ خاک ایران روی سیم خاردارها خوابید و شهید شد و فقط یک موتور از دار دنیا داشت و در وصیت‌نامه‌اش نوشت همان موتور را هم بفروشید و خرج جبهه‌ها کنید. کاش وقتی با بی‌رحمی تمام درباره آنها حرف می‌زنیم این موارد هم یادمان باشد.‌کم هم نبوده‌اند.( اسلاید شش) ✍️ 🎬@Mostazafin_Tv