eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.9هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ آیا فلسطین مسئله اول جهان اسلام است؟ ◀️ پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی: اسرائیل در خصوص اینکه دقیقا چه زمانی و چگونه این کار را انجام دهد [الحاق کرانه باختری]، تصمیم‌گیری خواهد کرد. امیدوارم فلسطینی‌ها بدانند که صلح برای آنها خوب است! 🔸 در مقابل چشم مسلمین، پاره تن آن‌ها را تکه تکه می‌کنند و صدایی از کسی در نمی‌آید! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خوديم، خود است، غير از خود هيچ نيست. 🔸 اصلاً هجرتى نيست در كار، ما در همين ظلمت‌ها هستيم. ما در «بيت» هستيم يعنى در بيت نفسانيت. 🔺 ما تا حالا به فكر اين نيفتاده‌‏ايم كه هجرتى بكنيم، ما هرچه فكر داريم صرف همين جا می‌‏شود...و هرچه می‌‏گذرد از مبدأ بعيدتر می‌‏شويم. ➖ بخشی از که توسط امام خمینی (ره) در سال ۵۸ بیان و با تنگ نظری و حماقت عده ای از ، بعد از پنج جلسه متوقف شد. 🎬 @Mostazafin_TV
21_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_فرجام_نبوت_2.mp3
16.3M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیستم: فرجام نبوت ۲ (21) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۷ ◀️ چرا پیغمبر شکست می‌خورد یک جا؟ برای خاطر اینکه پیروان پیغمبر، یا ایمان کافی یا صبر کافی ندارند؛ و الا آیه قرآن می‌گوید «و ان جندنا لهم الغالبون»، جُندِ ما، سپاه ما، مردم ما غالبند، این سخن خدا تخلف ناپذیر است. اگر یک جا دیدی گویندگان کلمه حق مغلوب شدند، بدان جُندِ خدا نبودند. 🔸 جامعه اسلامی، آن روزی که جند خدا باشد پیش می‌برد، آن روزی که عقب می‌ماند، جُند خدا نیست، سپاه خدا نیست، لشکر خدا نیست. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ امیرالمؤمنین، جامع اضداد ➖ به مناسبت شهادت امام علی (ع) 🔸 من واقعا نمی‌دانم راجع به حضرت امیر از کجا شروع کنم. مسئله بغرنجی است، مسئله‌ای نیست که انسان بتواند بفهمد این همه ناله‌هایی که ایشان می‌زده است، سر در چاه می‌کرده، ناله می‌کرده. هر جا می‌رسیده ناله می‌کرده. این دعاهایی که از ایشان وارد شده است که در آن، آن همه ناله است. این‌ها چی است؟ آیا حضرت امیر علیه‌السلام برای خاطر این که توجه به این دنیا دارد و از مرتبه وحدت به سوی کثرت آمده است این قدر فریاد می‌زند؟ 🔹 توجه به این عالم طبیعت با این که در نظر آنها جلوه خداست مع ذلک از آن جلوه باطنی و از آن مرتبه غیرحضرت الوهیت آنها را واداشته است، از این جهت ناله می‌زدند. این مسئله‌ای است که ما نمی‌توانیم ادراکش را بکنیم. 🔸 شخصیت این مرد بزرگ که امام امت شد، شخصیتی است که در اسلام و قبل از اسلام و بعدها هم کسی مثل او نمی‌تواند سراغ کند، یک موجودی که امور متضاد را در خودش جمع کرده [بود] . کسی که جنگجوست اهل عبادت نمی‌شود، کسی که قوه بازو می‌خواهد داشته باشد اهل زهد نمی‌تواند باشد، کسی که شمشیر می‌کشد و اشخاصی را که منحرف‌اند درو می‌کند، این نمی‌تواند که عاطفه داشته باشد؛ در عین حالی که غذای او از نان و سرکه و زیت یا نمک بیرون نبوده است؛ در عین حال قدرت بدنی آن طور است. 🔹 دری را که از خیبر ایشان کنده است و چندین ذراع دور انداخته است چهل نفر نمی‌توانستند بلندش کنند... آدمی که جنگجوست به آن طور که جنگجویان بزرگ را، دلاوران بزرگ را، به هزیمت وا می‌دارد و می‌فرماید: اگر تمام عرب یک طرف باشند به من هجوم کنند من پشت نمی‌کنم! این آدم در عطوفت آن طور است که وقتی یک خلخال از پای یک زن یهودی ربوده‌اند می‌فرماید که مرگ برای انسان آسان است. 🔸 حضرت امیرالمؤمنین (ع) بعد از اینکه دست دو نفر دزد را قطع می‌کند، چنان نسبت به آنان عاطفه و محبت نشان می‌دهد و معالجه و پذیرایی می‌کند که از مداحان حضرت می‌شوند. 🔹 با این همه عاطفه، روزی هم شمشیر می‌کشد و افراد مفسد را با کمال قدرت از پا درمی‌آورد، معنای عدالت همین است. 🔸 علی بن ابی طالب (ع) همه عالم اگر کافر می‌شدند به حال او فرق نمی‌کرد، جز غصه خوردن به اینکه چرا اینها دارند خلاف می‌کنند و الّا در مشی او هیچ تغییری نمی‌کرد، آن روزی که تو خانه نشسته بود، با آن روزی که یک خلافت دارای آن وسعت که ایران یک جزئش بود تا مصر و در حجاز همه اینها تحت سیطره بود و از اروپا هم یک مقداری. هیچ فرقی در حال روحیش نبود روح الهی بود. 🔹 روح الهی در آن فرق نمی‌کند که یک جمعیت کمی تحت نظر او باشد یا یک دنیا باشد حال روحی او فرق نمی‌کند، او موظف است عدالت [اجرا] کند، می‌تواند با این چهار تا که هست عدالت [اجرا] بکند و اگر توانست با همه جا، همه جا عدالت را گسترش می‌دهد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما هیچ گونه خودرو ملی نداریم. ➖ روایت دکتر پژویان (رئیس سابق شورای رقابت) از گرانی خودرو ◀️ قطعه سازان، قطعات را از طریق منابع داخلی تولید نمی‌کنند. 💬 خودرو سازان هزینه‌های بی‌ربط خود را روی خودرو حساب می‌کنند. 💬 بازار خودرو انحصاری است چون دو خودرو ساز ۹۵ درصد بازار را در اختیار دارند. 🎬 @Mostazafin_TV
22_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_تعهد_ایمان_به_نبوت.mp3
15.99M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و دوم: تعهد ایمان به نبوت (22) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۸ ◀️ یک عده مردم خیال می‌کنند که اگر گفتند ما قبول داریم که فلانی پیغمبر است، همین که پذیرش نبوت او را در دلمان، به وسیله زبان اعلام کردیم، کار ما تمام شد، خودمان را از مرز جهنم وارد مرز بهشت کردیم. حالا اگر نماز خواندند، در منطقه رحمت، یک خرده نزدیک‌تر می‌شوند؛ اگر روزه گرفتند، یک خرده نزدیک‌تر می‌شوند؛ اگر خمس و زکات دادند، یک خرده نزدیک‌تر؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر هم کردند، یک ذره نزدیک‌تر می‌شوند؛ اگر انجام ندادند هم، باز بالاخره در منطقه رحمتند. 🔸 ما می‌گوییم این حرف درست نیست؛ ایمان به پیغمبر لازم است، اما ایمان به پیغمبر، تعهداتی را با خود به دنبال می‌آورد، اگر آن تعهدات انجام گرفت، به هر اندازه که آن تعهدها انجام گرفت، ایمان انسان به همان اندازه درست است. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روز نکبت! ◀️ ۱۴ می ۱۹۴۸ از مصیبت بار ترین روز‌ها برای فلسطین است. در این روز فلسطین به صورت رسمی توسط اسرائیل اشغال شد و بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی از خانه‌های خود بیرون رانده و آواره شدند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دام حرفه‌ای‌های بورس، برای مردم 🔸 چگونه پولی که باید صرف تولید شود در حباب بورس به دست سفته‌بازان می‌افتد؟ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ خانه ما کجاست؟ ◀️ ممنوع التصویر شدن برخی دوستان در رسانه ملی، مرا یاد چند سال پیش انداخت که به یک برنامه تلویزیونی دعوت شدم. تهیه کننده برنامه صحبت کرد و قول گرفت حرف تند نزنم، بعد برای اطمینان نکات اصلی و حتی متن صحبت‌هایم را هم چک کرد، برنامه که شروع شد هرچه منتظر ماندم دعوتم نکرد. همانطور معطل بودم تا برنامه تمام شد. و آخر کار با شرمندگی تماس گرفت که قبل برنامه از بالا با ما تماس گرفته‌اند و دستور دادند که شما را از برنامه حذف کنیم. 🔶 این گذشت و کمی که گذشت سر قصه های دیگر دريافتم هستم. 🔹 بعد که گذشت و در دانشگاه ها سخنرانی داشتم، اندک اندک مجوز آنها نیز لغو شد و رسما از حضور در جمع دانشجویان محروم شدم و الان چند سال است ام. 🔶 یکی دوسال بعد فکر کردم حالا که دیگر دانشجو نیستم، سخنرانی هم که تعطیل شده، پس حساسیت ها رویم تمام شده، تا اینکه تهیه کننده رادیویی برای تحلیل وضعیت کشور در انتخابات مرا دعوت به همکاری کرد. البته با اصرار چرا که نمی‌پذیرفتم و عاقبت که جواب مثبت مرا دریافت و رفت استعلام بگیرد، هیچ خبری ازش نشد و من دریافتم هم شده‌ام. 🔹 گفتم خب بیخیال فعالیت های آنچنانی، برویم سراغ ادبیات و چهار سال شب و روز برای نوشت صرف کردم و وقتی یکی از روزنامه ها ویژه نامه‌ای از کتاب کار کرده بود، تماس گرفته بودند که این آقای نویسنده یک مجرم امنیتی است و چرا برایش رپرتاژ رفته‌اید و سردبیر را به شدت ترسانده بودند. 🔸 بگذریم که در این سال ها اکثر دوستانم از من فاصله گرفتند، بسیاری طردم کردند، برخی ها مخالفم شدند و برخی ها دشمنم. چرا؟ چون گونه‌ای فکر می کردم که آنها نمی‌اندیشیدند. 🔹 در جلسه دادگاه به قاضی پرونده گفتم، آقاي رئیس! خیلی از هم سن و سالان و هم صنفی های من آرزویشان این است که حکم دادگاه انقلاب شما را دخیل بزنند به سفارت خانه ای اروپایی که از آن نان و نامی بستانند، اما ما چه گوییم که از آنها نیز متنفریم و آنان نیز ما را مزدور حکومت می‌دانند؟ در این جهان خانه ما کجاست؟ 🔺 بله این است حکایت ما که نه در این مملکت جایی داریم و نه در خارج از آن دل و مهر و عشق و علاقه ای. با این حال عاشق مردمانش هستیم. رنج‌هایشان ما را بی خواب می کند و شادی شان ما را به شوق می آورد. به راستی خانه ما کجاست؟ 🔺 @Falaakhon 🎬 @Mostazafin_TV
23_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_ولایت.mp3
17.89M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و سوم: ولایت (23) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۱۹ ◀️ مسئله ولایت در دنباله بحث نبوت است. طرح این مسئله بسیار دشوار است و بیان این مسئله، بسی دشوارتر؛ برای خاطر اینکه آن‌قدر مسائل ضعیف و سست و غیرمنطقی در زمینه ولایت، در ذهن‌های افراد عامی رسوخ پیدا کرده که وقتی آن حرف درست را، آن حرفی که با متن قرآن و متن حدیث منطبق است، در باب ولایت می‌خواهی بگویی، یکی از دو اشکال پیش می‌آید؛ یا اشتباه می‌شود به همان حرف‌هایی که در ذهن‌ها هست، یا احساس بیگانگی می‌شود نسبت به آنچه که به عنوان ولایت گفته می‌شود. 🔸در سایه این بحث به خوبی می‌شود فهمید که چرا کسی که ولایت ندارد، نماز و روزه و عباداتش، عبادت نیست. با این بحث می‌شود فهمید که چرا جامعه‌ای و امتی که ولایت ندارد، اگر همه عمر را به نماز و روزه و تصدق تمام اموال بگذراند، باز لایق غفران و لطف خدا نیست. 🔺 معنای واقعی ولایت در قرآن و احادیث را در این جلسه ببینید. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مناسک گرایی بیش از اندازه، یعنی به مسلخ بردن باطن دین ➖ بخشی از مصاحبه اختصاصی مستضعفین تی وی با علیرضا کمیلی، عضو اتحادیه بین‌المللی امت واحده ◀️ آقای پناهیان سر مسئله اربعین دغدغه دارد، می آید، موج راه می اندازد، دستگاه های رسانه ای کشور کمکشان می کند، ایشان و امثالهم، اما در حوزه فلسطین این حس را ندارند. 🔸 اگر رهبری روزی صد بار در مورد وحدت حرف بزند، آقایان هیچ واکنشی ندارند، کافی است یک گوشه آقا بگوید زائرین اربعین ما را هم دعا کنند، از درون آن سیصد ستاد در می‌آورند! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بدانند تمام کسانی که ادعا می‌کنند مذهبی‌اند! ◀️ خدای متعال شما را در مورد گرسنگی همه گرسنگان عالم مسئول میداند! و از شما پرسش خواهد شد در قیامت. 🔺 از تمام مرفهین بی درد عالم خواهند پرسید؛ چرا شب سیر خوابیدی درحالی که دوست، همسایه، فامیل و پایین شهرت، کسانی از گرسنگی شب را نخوابیدن! صالح کاهانی 🎬 @Mostazafin_TV
24_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_پیوندهای_امت_اسلامی.mp3
15.96M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و چهارم: پیوندهای امت اسلامی (24) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۰ ◀️ در زمینه ارتباطات داخلی، امت اسلام آن وقتی دارای ولایت به معنای قرآنی است که کمال همبستگی و اتصال و ارتباط و اتحاد صفوف و فشردگی هر چه بیشتر آحاد و جناح‌های گوناگون را در خودش تأمین کند. هیچ‌گونه تفرّق و اختلافی در سرتاسر امت عظیم اسلامی نباشد. صف‌های گوناگون در داخل این امت تشکیل نشود. 🔸اما در زمینه روابط خارجی؛ حق ندارد جامعه اسلامی و امت اسلامی که پیوند خودش را با دنیای خارج از اسلام، جز به صورت فرادست بودن، بالا دست بودن، برقرار کند؛ یعنی اگر چنانچه یک رابطه‌ای میان امت اسلامی و امتی غیر مسلمان، بنا شد برقرار بشود، رابطه‌ی استثماری از قبیل ماجرای تنباکو و کمپانی رِژی، عالَم اسلام حق ندارد این رابطه را ببندد. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پشت پرده‌ سیاست‌های کنترل جمعیت در ایران ◀️ کنترل جمعیت به نفع چه کسانی است؟ چه کسانی بر طبل سیاست کنترل جمعیت می‌کوبند؟ 🔸 طرح جامع جمعیت که قرار بود زمینه‌های افزایش جمعیت را فراهم کند، از سال ۹۱ تا به امروز به هیچ نتیجه ای نرسیده و سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام است. 🔺 رهبری : در سیاست تهدید نسل باید تجدید نظر کنیم، یک روزی درست بود این سیاست. ما در سال ۷۱ به همان مقاصدی که از تهدید نسل وجود داشت رسیدیم. از سال ۷۱ به این طرف باید سیاست را تغییر می دادیم. خطا کردیم تغییر ندادیم. 🎬 @Mostazafin_TV
25_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_بهشت_ولایت.mp3
15.69M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و پنجم: بهشت ولایت (25) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۱ ◀️ عده‌ای خیال می‌کنند که دارای ولایت بودنِ یک آدم به این است که آدم در مجالس اهل بیت گریه کند فقط. خیال می‌کنند که دارای ولایت بودن به این است که وقتی اسم اهل بیت(ع) می‌آید علیهم السلام را بگوید پشت سرش حتماً؛ فقط همین و بس. خیال می‌کنند که دارای ولایت بودن به این است که محبت اهل بیت در دل انسان باشد، همین و بس. بله محبت اهل بیت را داشتن واجب و فرض است. نام این بزرگواران را با عظمت بردن، بسیار جالب و لازم است.به نام اینها مجالس به پا کردن و از عزا و شادی آن‌ها درس گرفتن... همه اینها لازم است، اما همه این‌ها ولایت نیست؛ ولایت از اینها بالاتر است. 🔸ولایت در یک انسان، به معنای وابستگی فکری و عملیِ هر چه بیشتر و روزافزون‌تر با ولیّ‌ ست. آدم دارای ولایت این است؛ ولی را بشناسد، فکر ولی را بداند، با ولی همفکر بشود، عمل ولی را بشناسد، با ولی هم عمل بشود، دنبال او راه بیفتد، خودش را فکراً و عملاً پیوسته با ولی کند، این با ولایت است. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تعهد رسمی برای رسیدن به رشد جمعیتی صفر! ➖ قسمت دوم از پشت پرده‌ سیاست‌های کنترل جمعیت در ایران ◀️ برژینسکی: از فکر کردن به حمله پیش دستانه به ایران اجتناب کنید، چون زمان و آمار‌های جمعیتی به نفع رژیم حاکم بر ایران نیست. 🔸 چه چیز باعث شد دشمنان به چنین تحلیلی برسند؟ 🔺 در زمان هاشمی رفسنجانی، دولت برای دریافت وام‌های بین المللی حاضر شد سیاست‌های کاهش جمعیت را اجرا کند. آن چنان با شتاب، که ۱۹ سال زودتر از برنامه، به اهداف تعیین شده رسید! و متاسفانه تاکنون مجلس و دولت اقدامات لازم برای جبران آن را انجام نداده‌اند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر پرچم مطالبه‌گری زمین بیفتد، کسانی بر‌می‌دارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست. ◀️ اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می‌کنیم. 🔺 نگذارید این مطالبه شما اعتراض به نظام اسلامی تلقی شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حقیقت کمک‌های جمهوری اسلامی به فلسطین چیست؟ ◀️ هیچ کس به جز جمهوری اسلامی جرئت کمک تسلیحاتی به فلسطین را ندارد. ➖بخش دوم مستضعفین تی‌وی با 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ، آرمان فراموش شده ◀️ سرود "موطنی" (وطن من) از اشعار "ابراهیم طوقان" با آهنگسازی "محمد فلیفل" آهنگساز لبنانی است که اولین بار در سال ۱۹۳۴ در فلسطین ساخته شد. 🔸 "موطنی" نغمه مشهوری در سطح کشورهای عربی است. این شعر در خلال خیزش‌های ملت فلسطین علیه قیمومیت انگلیس بر فلسطین و مهاجرت یهودیان به فلسطین در سال های ۱۹۳۶ - ۱۹۳۹ توسط ملت فلسطین به طور وسیع خوانده می شد و هنوز هم نزد بسیاری به عنوان سرود ملی غیر رسمی فلسطین در نظر گرفته می شود. ( این سرود در حال حاضر سرود ملی عراق هم هست) ▪️ فرزندان تو خستگی ناپذیرند ▫️ آرمانشان رهایی توست ▪️ یا اینکه در راه تو بمیرند ▫️ ما شربت مرگ را خواهیم نوشید ▪️ اما هرگز برده دشمنان خود نخواهیم شد ▫️ «شمشیر و قلم و نه سازش و تسلیم» رمزِ ماست. 🎬 @Mostazafin_TV
26_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_در_پیرامون_ولایت_1.mp3
16.3M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و ششم: (26) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۲ ◀️ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ، منطق شیعه در این مسئله، بسیار منطق ظریف و دقیقی‌ست. ضمن اینکه نصب خدا را از قرآن استنباط می‌کند، معیارها و ملاک‌ها را هم به دست مردم می‌دهد تا مردم فریب نخورند. نگویند خیلی خوب، علی‌بن‌ابی‌طالب روی سر ما، روی چشم ما، قبولش داریم، حالا هم جانشین علی‌بن‌ابی‌طالب، هارون‌الرشید است. بله، این‌جوری نگویند. کما اینکه این حرف گفته می‌شد. 🔸شیعه می‌گوید تو که حکومت علی‌بن‌ابی‌طالب را قبول داری، باید معیارهای خلافت و ولایت را هم قبول داشته باشی. باید قبول داشته باشی که علی‌بن‌ابی‌طالب به خاطر جمع بودن این معیارها به عنوان ولی انتخاب شده؛ پس اگر کسی، در او این معیارها نبود یا ضد این معیارها در او بود، این آدم حق ندارد که جانشین علی‌بن‌ابی‌طالب خودش را معرفی کند. حق ندارد ولیّ‌امر بودن را، ادعا کند و کسی حق ندارد بپذیرد از او. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ عارضه‌های گفتمانِ مهار عدالتخواهی ◀️ تا جایی که به مسئلۀ مربوط می‌شود، گفتمانِ مسلطِ فضای دینی و سیاسیِ اخیر، معطوف به بوده است. اصل برای اغلب سیاسیون و مشاهیر منبری و قوای رسانه‌ای منتسب به نظام، بر این بوده که باورها، انگیزه‌ها و رویکردهای عدالتخواهانه و کنش‌های ضد بی‌عدالتی، تعدیل و در نهایت، تعطیل شود. حتی نگاه‌های به ظاهر اصلاحی نیز در نهایت، با هدف توقف جریان عدالتخواهی شکل گرفته است. 🔸 اگر گروه‌هایی از جوانان دردمند و آرمان‌خواه، در مسیر عدالتخواهی، خودآئین می‌شوند، قطعاً یکی از عواملش، سرخوردگیِ ناشی از رویکرد سلبی و گفتمانِ معطوف به مهار عدالتخواهی و اراده‌های گسترده برای منصرف ساختنِ آنها از سوی چهره‌های سیاسی و مذهبی است. این گروه‌ها، در جمع خواص جامعه، کمتر کسی را می‌یابند که انگیزه‌های عدالتخواهانه‌شان را با او همخوان ببینند و رشد دهند. هرچه هست، تفاسیرِ روبه‌پایین و فروکاهنده از عدالت است و بس. 🔹 روزگاری، خیزش انگیزه‌های عدالت‌طلبانۀ نسل جوان ایرانی، با معارفِ امثال شهید بهشتی، شهید مطهری، دکتر شریعتی، آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله خامنه‌ای گره می‌خورد و توسعه و تعمیق می‌یافت. معارفی رو به‌جلو، که نه تنها درصدد منصرف ساختن جوانان از پی‌جوییِ عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی نبود، که حتی آنها را تجهیز می‌کرد و مانعِ فروغلتیدنشان در دامِ چپ‌گرایی و تحجر می‌شد. 🔸 در دورۀ اخیر، اما هرکس از راه رسید، دم را غنیمت شمرد و با لطایف‌الحیل، کوشید تا انگیزه‌های عدالتخواهانه را مهار و عدالتخواهان را منصرف و حتی منکوب کند. گفتمانِ مهار عدالتخواهی، با تکنیک‌هایی نظیر «تهدیدمحوری»، «امنیت‌زدگی»، «مقدس مآبی»، «دوگانه‌سازی»، «بزرگنماییِ پاره‌ای حرکات تخریبیِ شبه‌عدالتخواهانه» و «دستاویز قرار دادنِ پاره‌ای گرایشاتِ غیردینیِ عدالتخواهانه» پیش می‌تازد. آنچنان که حتی وقتی رهبر انقلاب در یک فراز مهم، از «ضرورت بالا نگه داشتنِ پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری با ملاحظۀ مراقبت از آسیب ندیدن نظام» در گفتگوی رمضان 99 با دانشجویان، سخن می‌گوید، گفتمانِ مهار، بی‌توجه به پایۀ اصلی این سخن (ضرورت تداوم عدالتخواهی و مطالبه‌گری) بلافاصله وجهِ تهدیدی و قیدِ «مراقبت از آسیب دیدن نظام» را برجسته می‌کند تا زمینه را برای تداوم مهار عدالتخواهان در حال و آینده آماده نگه داشته باشد. 🔺 در همین دیدار، ایجاد هم‌ردیف با «عدالتخواهی و مبارزه با فساد» از مظاهر یاد می‌شود. معنای این هم‌نشینیِ مفهومی، برای اهل صدق روشن است؛ اما گفتمانِ مهار عدالتخواهی، عمیقاً فارغ از دغدغۀ اصلاحِ امور و رشد جامعه است و در خوش بینانه‌ترین حالت، به هدفی مانند «تحقق تمدن نوین اسلامی» به مثابۀ امکانی برای لفاظی و حرّافی نگاه می‌کند تا طرحی روی زمین که قرار است از طریق عدالت‌گستری و رفع فساد، محقق شود. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @mostazafin_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ افسار ایران خودرو و گروه بهمن در دستان کروزی‌ها ➖ شرکت کروز صاحب ۲۵ درصد ایران خودرو و ۶۲ درصد گروه بهمن! 🔸 نجفی(دستیار ویژه وزیر صنعت) سال ۹۷: 💬 نزدیک به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار ماشین، در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا به خاطر دو تا قطعه باقی مانده‌اند. 🔹 اعتراض بخشی از خریداران خودرو: 💬 پول ما رو دزدیدن، حالا جواب نمیدن! 💬 والله تو من را درک نمی‌کنی؛ از قدیم گفته‌اند که سیر از گرسنه خبر ندارد. 💬 استاندار و فرماندار، بی‌عرضه و بی‌خیال 🔺 این تنها برش کوچکی از مستندی به نام است که به بررسی و نحوه شکل گیری مافیای خودرو در ایران می‌پردازد. جهت دانلود فیلم کامل اینجا ، کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
27_طرح_کلی_اندیشۀ_اسلامی_در_قرآن_در_پیرامون_ولایت_2.mp3
17.44M
⭕️ سلسله گفتار‌های طرح کلی اندیشه اسلامی 🔊 جلسه‌ی بیست و هفتم: (27) ➖ مورخ ۱۳۵۳/۰۷/۲۳ ◀️ در قرآن کریم، هر ولایتی غیر از ولایت خدا را به عنوان ولایت طاغوت معرفی کرده‌اند. آن کسی که تحت ولایت خدا نباشد، تحت ولایت طاغوت است. طاغوت یعنی چه؟ 🔸انسان باید دائماً در جدّ و جهد و تلاش باشد، برای اینکه وجود خود را به ثمر برساند. هر عاملی که انسان را به عدم جدیت، به عدم تلاش کردن، به تنبلی، به راحت طلبی، به عافیت‌جویی، تشویق و ترغیب کند، او طاغوت است. 🔹 بعضی خیال می‌کنند که طاغوت، اسم برای یک بتی است. بله اسم بت است، اما آن بت معینی نیست. گاهی آن بت، تو خودت هستی؛ گاهی آن بت، پول توست؛ گاهی آن بت، زندگی راحت‌طلبانه معمولی توست؛ گاهی آن بت، آن مراد توست؛ گاهی نظام اجتماعی است، قانون است. 📌 فایل کتاب اندیشه اسلامی در قرآن 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمسک به عدالت برای تخریب ولایت یا پنهان شدن پشت ولایت برای توجیه بی‌عدالتی‌ها؟ ➖ آیا عدالت بر ولایت مقدم است یا ولایت بر عدالت؟ 🎬 @Mostazafin_TV
📌حدود ده سال پیش که این کاریکاتور را کشید، به خواهرش گفت: «این، نقطه آغاز و پایان من است. انگار فقط برای این کاریکاتور متولد شده بودم». 🔹حدود یک دهه بعد، پلیس بازداشتش کرد؛ بابت همین کاریکاتور که ده سال پیش در ایران کشیده بود! 🔹با بهنام، سال ۷۸ آشنا شده بودم؛ در گرماگرم انتخابات مجلس ششم و در ستاد یک کاندیدای عدالتخواهِ مستقل که رای نیاورد! برای نشریه‌ آرمانِ مسجد سناباد مشهد هم کاریکاتور می‌کشید و من می‌نوشتم. 🔹بهنامِ ۱۹ ساله‌ آن روزها خیلی بیشتر از سنش هنرمند بود. کاریکاتورهای خوب و معنادار می‌کشید. یک بار هم من ایده دادم و او کشید: ترازویی که یک کفه سنگین دارد؛ اما شاخص‌های کجِ ترازو، دو کفه را میزان نشان می‌دهد. 🔹بعدها بهنام برای روزنامه‌های زیادی کاریکاتور می‌کشید؛ از شهرآرا و قدس تا ابرارِ دوره‌ وحید جلیلی. نمایشگاه‌ها و کلاس‌های زیادی هم برگزار کرد. چند سال پیش، دانشجوی سوئیس شد و رفت ژنو. 🔹پارسال، منافقین ردش را زدند و یکی از نمایشگاه‌هایش را با شعار "مرگ بر بسیجی" به هم ریختند. مدتی بعد، پلیس سوئیس بازداشتش کرد؛ بابت کاریکاتور معروف هولوکاستش. بعد از یک شب بازداشت، گفته بودند باید سوئیس را ترک کند. او پذیرفت؛ اما بلاتکلیفش گذاشتند. از اداره پلیس ژنو که بیرون آمد، در یک پارک، لپتاپ و مدارکش را به غارت بردند. 🔹از این پس، اتفاقات مختلفی احساس ناامنی را در او تقویت کرد. آبان گذشته در تماس با خانواده، از عزم بازگشت به ایران گفت. اما یکی دو هفته بعد، در روزهایی که اینترنت در ایران قطع بود، تلفنش هم خاموش شد. از اوایل آذر هیچ خبری از او نبود؛ تااینکه پلیس سوئیس، جسد بی‌جان بهنام را بی هیچ توضیحی درباره علت مرگ و مکان کشفش، در اختیار کنسولگری ایران گذاشت. 🔹خانواده بهرامی گفتند: منتظر پاسخ پزشکی قانونی و اطلاعات مربوط به مرگ بهنام می‌مانند. اما نمایندگان کنسولگری ایران جسد بهنام را در ژنو به خاک سپردند. 🔹 سفارت ایران به خانواده بهرامی می‌گوید: پلیس و دولت سوئیس از دادن هرگونه اطلاعات درباره علت مرگ و مکان کشف جسد بهنام طفره رفته؛ به همین راحتی! خبر شهادت بهنام بهرامی کاریکاتوریست ایرانی تا کنون به رسانه‌ها هم درز نکرده و من هم تازه دیروز شنیدمش. در روزهای نزدیک به دوستانی که و کاریکاتورهایش را می‌شناسند، از او بنویسند. از هم باید پرسید که دقیقا مشغول کدام کار مهم است!؟ 🔺 مکتوبات 🎬 @Mostazafin_TV