مستضعفین تیوی
🖋 #داود_مدرسیان: (+)
⭕️ نماز جمعه، پیکنیک، کلیسا یا حالت خَلسه نیست!
◀️ حضور حجتالاسلام #علی_اکبری ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در برنامه خوب #ثریا و پاسخ به برخی سوالات را غنیمت میدانیم؛
🔹 هم از جهت اینکه یک مسئول حاکمیتی حاضر شده در این برنامه شرکت کند، هم از آن جهت که مخاطبین برنامه با برخی مبانی و آرا و نظرات ایشان آشنا شدند که چه کسی، با چه اندیشهای، در کجا قرار دارد!
🔹 در چند نقطه از بیانات ایشان تاسف خوردم: اول؛ آنجا که با نگاه تحقیرانه به #جنبش_دانشجویی گفت: نباید #نماز_جمعه را به جنبش دانشجویی تقلیل داد! بعد که متوجه شد چه چیزی گفته، توجیه کرد که البته دانشجویان تاج سر ما هستند و رسالتها متفاوت است!
🔹 حاج آقای #قنبریان در پاسخ به این نکته وی گفت: این جنبش دانشجویی همان است که رهبری گفتند ائمه جمعه، قبل از نماز جمعه، تریبون بدهند به دانشجویان و فعالان دانشجویی که به مسائل مهم انقلاب و مردم بپردازند؛ براستی چقدر به این فرمان رهبری عمل شد؟!
🔹 دوم؛ آنجا که گفت: "امام جمعه نماینده حاکمیت است و ..!" منظورش این بود که نماینده حاکمیت باید با اقتدار از حاکمیت دفاع کند، نه مطالبات و دردهای مردم را بر سر حکومت و حاکمین فریاد کند! عمق این جمله ایشان را اصحاب تحلیل میفهمند یعنی چه!
🔹 سوم؛ آنجا که گفت مردم مظلوم ما به نماز جمعه میآیند؛ با خانواده و زن و بچه میآیند؛ نباید در نماز جمعه ناراحتشان کنیم! ذهنشان را مشوش و ناراحت کنیم! نماز جمعه ذکرالله است و ...!
🔹صد تأسف خوردم که رئیس #شورای_سیاستگذاری_ائمه_جمعه، نگاهش به نماز جمعه، انگار پیکنیک و تفریح است!
🔹 انگار نماز جمعه یک کلیسا یا یک حالت خَلسهای است که افراد بیایند و نماز بخوانند و بیتفاوت از دردها و ظلمها و تبعیضها و نالههای این ایام ملت از فقر و نداری و مشکلات معیشتی عبور کنند! این یعنی تئوریزه کردنِ #به_تو_چه #به_من_چه! تئوریزه کردن خونسردی در وقتی که باید بیقرار بود!
🔹 چهارم؛ آنجایی که عمل حضرت امیرالمومنین علیهالسلام را در "گرداندنِ مفسدان اقتصادی و آوردن آنان به نماز جمعه برای بیآبرو کردنشان" در شرایط فعلی خلاف مصلحت نظام دانست!
یعنی چرخاندنِ اشرار در خیابانها به مصلحت است، اما #تشهیر مفسدان اقتصادی و #دزدان_بیتالمال خلاف مصلحت است!
🔹 پنجم؛ آنجایی که از #عدالت گفتن و نقد حاکمین و امر و نهی #اصحاب_قدرت_و_ثروت را خلاف وحدت جامعه دانسته! ایشان نمیدانند مردم با مفسدین اقتصادی و مدیران ناکارآمد، وحدتی نخواهند داشت و این وحدت، شدنی نیست! نمیدانند #وحدت مردم با ولی خدا مهم است نه با ویژهخواران و رانتخواران!
🔺 نکات قابل نقد زیادی مطرح کرد که فرصت پرداختن به آنان را نداریم اما میخواهم بگویم عزیزان؛ ریشه مشکل ما با عزیزانی مثل آقای #علی_اکبری همین حالت خونسرد و آرام و نگاه گُل و بُلبُل است! همین تلقی کلیساگونه از نماز جمعه است! همین تیر هوایی زدنهایی است که به هیچکس بر نخورد!
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ داستان یک شیرزن...
◀️ #زری_بهمنی اهل روستای گلال بخش سوسن است؛ بیش از ۵۰ سال سن دارد و علاوه بر داشتن کسب و کارهای مختلف، با یک وانتنیسان آبی، تامین کپسول گاز برای ۱۸ هزار روستایی در بخش محروم سوسن را با توزیع روزانه حدود ۱۵۰ کپسول گاز انجام میدهد.
🔹 زری بهمنی همچنین با توجه به اینکه بخش سوسن فاقد جایگاه بنزین است، هر هفته سه روز بین روستاهای این بخش بنزین توزیع میکند. او این کار را میکند تا مردم به کوهستان و جنگل پناه نبرند؛ چرا که هم به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب میزنند و هم مشکلات دیگر پیشروی آنها سبز خواهد شد.
🔹 زری بهمنی لحظهای برای کارآفرینی و تامین معیشت فرزندانش آرام و قرار ندارد. او دارای گالری کرایه لباس محلی، سوپر مارکت، پرورش مرغ و جوجه محلی و آرایشگاه است. این شیرزن دارای مهارتهای فردی فراوانی از جمله بافندگی و شناگری و سوارکاری هم است.
🔹 راهی که زری بهمنی برای مستقل شدن و ماندن در جامعه ایرانی طی کرده، خیلی هم هموار نبوده است؛ او جنگیده... میگوید: خُب زشته بگم تا حالا ۴۵ نفر را به دلیل توهین کردن، جسارت کردن، نگاه چپ کردن و یا ضعیف کشی تنبیه کردم؛ حالا شما نمیخواهد بگویید که آن افراد را کتک زدم.
🔺 زری بهمنی هیچ مسئولیت رسمی ندارد اما در کنار توزیع کپسول گاز و بنزین و دیگر مایحتاج روستایی، بهدنبال کارهای خیریه و عامالمنفعه است. او هر کاری برای پیشرفت و توسعه منطقهاش از دستش بر بیاید انجام میدهد. آرزوی او درست شدن جادههای منطقه و ساخت درمانگاه است.
🖋 #محمد_مالی (+)
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ از امام به دور بود که در مقابل ناسازگاری یک نفر این مقدار حلم به خرج دهد!
➖ روایت کمتر شنیده شده #رهبر_انقلاب از برخورد عجیب آیتالله منتظری با حضرت امام (ره)، بهمناسبتِ سالروز انتخاب آیتالله منتظری توسط خبرگان رهبری:
◀️ در آن جلسه [بررسی اعتصاب آقای منتظری در سال ۶۵] امام به ایشان اصرار میکردند که شما این کار را نکنید. لحن #امام در آن جلسه خیلی لحن ملایم و مهربانانهای بود. لحن آقای منتظری تند و ستیزهگرانه بود.
🔹 من یادم نمیرود، امام آن شب بیحال هم بودند؛ همینطور یکوری به بالشی تکیه داده بودند؛ آقای #منتظری هم طرف چپ ایشان با یک فاصلهای نشسته بود. من هم تقریباً روبروی ایشان بودم و دوستان هم نشسته بودند؛
🔹 امام میگفتند نه، #مصلحت نیست؛ کارهایتان را شروع کنید؛ ادامه بدهید؛ ایشان هم قرص و محکم میگفت نه! هِی امام استدلال میکردند؛ وجهی ذکر میکردند؛ ایشان با یک لحن تندی جواب میداد.
🔹 این حالت طول کشید. شاید مثلاً ده بیست دقیقه یا بیشتر همینطور هِی امام یک چیزی میگفتند؛ خیلی با حِلم. ماها هم تعجّب میکردیم و واقعاً از امام مستَبعَد بود که در مقابل ناسازگاری یک نفر این مقدار حلم به خرج بدهد و ملایمت کند و او با جوابهای تندی چیزهایی بگوید.
🔹 من حوصلهام سر رفت. یک مقداری گذشت؛ به امام گفتم: «آقا! اجازه میدهید من یک کلمه بگویم؟» ایشان مثل اینکه همچین یک نفس راحتی کشیدند؛ رو کردم به آقای منتظری، گفتم: «آقای منتظری! شما با چه کسی داری حرف میزنی؟ ایشان مگر #ولی_امر من و شما نیستند؟ ایشان دارند دستور میدهند؛ شما تخلّف میکنید. شما #ولایت_فقیه را قبول داری یا نداری؟» آقای منتظری ماند.
🔹 خیلی تند شدم به ایشان؛ گفتم: «شما مثل اینکه نمیدانید با چه کسی دارید حرف میزنید. امام دارد به شما اصرار میکند؛ با ملایمت میگوید؛ دستور میدهد به شما؛ چندین بار تا حالا در خلال صحبت دستور دادند؛ شما همین طور هِی میگویید نه، نه! خب پس دستور ولی فقیه کجاست؟ شما چرا برخلاف مبانی خودت حرف میزنی؟!» ایشان ساکت شد؛ هیچی نگفت آقای منتظری.
🔹 بعد چند لحظهای گذشت و امام گفتند: «خب من میروم دیگر»؛ پا شدند رفتند. ماها افتادیم دور و بر آقای منتظری و با ایشان بحثکردن و ایشان واقعاً هیچ جواب هم نداشت؛ یعنی آقای منتظری هیچ منطق قابل قبولی بر این اصرار نداشت.
🔹 گفتیم خب اتفاقی نیفتاده؛ یک نفری است که متّهم به یک امری است و او را بازداشت کردهاند؛ فقط اشکال کار این است که او با شما ارتباط دارد. آیا این موجب میشود که اگر کسی اتّهام پیدا کرد، تعقیب نشود؟ خب محاکمه میکنند؛ در محاکمه معلوم میشود مجرم است یا مجرم نیست.
🔺 واقعاً ایشان هیچ حرف منطقیای که بگوید، نداشت. خب خود ایشان از این حرفها دم میزد که باید فرقی نباشد؛ از این شعارها در بیانات ایشان گاهی دیده میشد. در اینجا ایشان درست نقطهی مقابل این قرار گرفته بود.
🗓 برگرفته از کتاب روایت رهبری
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ نفوذ تفکر استعماری در مدرسه
🖊 #شهید_محمدباقر_صدر:
◀️ طبیعی است که بسیاری از مردم با #اقتصاد_اسلامی و نظام آن آشنا نباشند؛ زیرا درسهایی که دانشآموزان و دانشجویان در دورههای تحصیلی فرامیگیرند، هیچچیز از این نظام اقتصادی به آنها نمیآموزد و به آنها یاد نمیدهد که نظام اقتصادی اسلام، نظامی مستقل و خودبنیاد است که خوبیهای دیگر نظامهای اقتصادی را دربر دارد و خالی از بدیها و نقطهضعفهای آنهاست.
🔹 این اهمال درباره اسلام، در راستای همان رویکرد #سیاسی_استعماری در برابر اسلام و مسلمانان انجام شده است که بارها به آن اشاره کردهایم. اربابان دروغین دنیا قصد داشتند به #مسلمانان بفهمانند که آنها به افکار، نظامها و روشهای غرب در امور اجتماعی و معیشتی نیازمند هستند و خودشان تفکر اجتماعی مخصوص یا نظامی با #هویت_مستقل ندارند؛
🔺 بنابراین، نام اسلام و نظامهای اسلامی را از قاموس فکریای که میخواستند برای ما طراحی کنند، حذف کردند تا با تکبر به ما بگویند: ما قدرتمند و اندیشمند هستیم و شما ضعیف و مقلد؛ پس همراه ما بیایید تا راه را برای شما باز و مسیرتان را هموار کنیم و مشکلات را از پیش پایتان برداریم.
🎬 @Mostazafin_TV