⭕️ چه کسی به اقتصاد شلیک کرد؟!
🖋روحالله رشیدی
🔹 در میان بیانیههای هشدارآمیز نسبت به وضعیت کشور، یک بیانیه، رنگوبوی خاصی دارد؛ بیانیهی پنج اقتصاددان کشور.
🔸محتوای بیانیه، مرور مجموعهای تکراری از دادهها و نشانههایی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور است که بارها و بارها شنیدهایم.
فارغ از محتوا، آنچه این بیانیه را جالب میکند، اسامی خاصی مانند دکتر محمد طبیبیان و دکتر مسعود نیلی است. دکتر موسی غنینژاد هم که جای خود دارد.
🔹کسانی که با #اقتصاد_سیاسی بعد از انقلاب آشنایی مختصری دارند، میدانند که آقایان طبیبیان و نیلی چه نقش پررنگی در پیریزی نظام برنامهریزی اقتصادی کشور دارند. گذشته از مسئولیت مهم در سازمان برنامه و بودجه، در تهیهی برنامههای پنجساله نیز پرکار بودهاند و محوریت داشتهاند.
🔸شرحش مفصل است اما همینقدر بدانیم که آنچه به نام «سیاست تعدیل اقتصادی» از زمان دولت سازندگی با خشونت تمام در کشور اجرا شد، ذیل ایدهی موهومی به نام «بازار آزاد»، محصول فکر همینها بود. سیاستی که حتی در سالهای بعد نیز تداوم داشت و هیچگاه نظام برنامهریزی کشور، جز در این ریل حرکت نکرد. نتیجهاش هم شد #خصوصیسازیهای_حماقتآمیز و خسارتبار، تشدید #فاصلهی_طبقاتی و افزایش #نارضایتیهای اجتماعی.
🔹حالا که میبینند بازارِ انذار و اندرز داغ است و اغلب کنشگران امروزی، هیچ شناختی از سابقهشان ندارند، دم را غنیمت شمردهاند و جمهوری اسلامی را به باد نصیحت گرفتهاند که «این چه وضعِ سیاستگذاریست؟»
🔸 اغلب اوقات، ما سیاسیها را به باد انتقاد و انتقام میگیریم اما معمولاً سراغ #اندیشهورزان و نخبگان موثر در #سیاستگذاریها نمیرویم و از آنها چیزی نمیپرسیم. از این روست که این گروه، همواره از همه، حتی مردم #طلبکارند!
🔺 پ.ن: برای آشنایی بیشتر با تاثیر این جماعت بر اقتصاد کشور، مقاله «استقرار آموزشی مکتب نیاوران؛ تاریخچه ایجاد نهادهای دولتیِ آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد» نوشته دکتر یوسفعلی اباذری را بخوانید.
🆔 @ebteda_ir
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارگران تحریم
🔹#صورتی_شویی (Pink Washing) فرآیندی است که فرد، گروه و یا جریانی مشخص در پشت نقاب مطالبات به ظاهر انسان دوستانه، همچون حمایت از زنان، حفاظت از محیط زیست، حمایت از اقلیتهای قومی–مذهبی و... تلاش میکنند تا اهداف مرموزانه و پنهانی دولتی خاص را پیگیری نمایند و یا اینکه بر جنایتی بزرگ سر پوش گذارند.
🔸 خانم #نسیم_نوروزی - استاد فلسفه آموزش در دانشگاه کنکوردیا (کانادا) - درباره این سناریو در قالب فعالیتهای #فمنیستی سخن میگوید که این فعالان، عملا به ابزاری برای توجیه تحریم و فشار و جنگ از سوی کشورهای متجاوز و قدرت طلب تبدیل شده و توسط نهادهای مالی و رسانهای همان کشورها نیز حمایت میشوند.
🔹 ارسال ویدیوهای مربوط به #حجاب یا #حقوق_زنان و ... برای این کمپینهای به ظاهر آزادیخواهانه و عدالتطلبانه خارجنشین، عملا مشارکت - ولو ناآگاهانه - در پروژه صورتیشویی برای توجیه فشارها و تحریمهای بیشتر علیه کشورمان است که در وهله نخست، همین مردم عادی و اقشار متوسط به پایین را با مشقتها و چالشهای سنگین و بیشتر رو به رو میسازد.
🔸 صورتیشویی جامعه را متفرق میسازد، چرا که یک #جامعه_متفرق خیلی راحتتر مغلوب میشود.
🔹 شوی تلخی که برخی در پوشش اعتراض به #حجاب_قانونی در رسانهها به راه انداختهاند، بهانهای است برای یادآوری فرآیند خیانتبار "صورتی شویی" که ابزار سیستماتیک #تحریم و #جنگ علیه کشورهاست.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آقای اژهای؛ فقط شما را کم داریم!
🔹 سهشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱، رئیس قوه قضائیه برای #گفتوگو با منتقدین و معترضین، اعلام آمادگی کرد.
🔸 این در حالیست که پیش از این بسترها و سازوکارهایی برای شنیدن حرف مردم توسط #قوه_قضائیه تعیین شده است.
1️⃣ اوایل اسفند ۹۸ رئیس وقت قوه قضائیه دستورالعمل مشارکت مردمی قوه قضائیه را ابلاغ میکند. در ماده ۷ این دستورالعمل آمده نشستهای مشترکی به شرح زیر برگزار میشود:
ــ نشست سالانه نهادهای مردمی با شورایعالی قضایی و رئیس قوه قضائیه.
ــ نشست نمایندگان مراجع مسئول قوه با نهادهای مردمی هر شش ماه یک بار.
ــ نشست روسای کل و دادستانها با نهادهای مردمی استانی هر سه ماه یک بار.
2️⃣ از طرف دیگر سند تحول قضایی -که دیماه سال ۹۹ منتشر شد- وظایفی را مشخص کرده که باید تا تیرماه سال ۱۴۰۱ محقق میشد:
ــ پیگیری انتشار عمومی سازوکارهای #شکایات مردم از تصمیمات یا اقدامات دستگاهها
ــ پیگیری از مراجع مسئول جهت شفافسازی معیارهای صدور مجوز #تجمعات، تعیین مصادیق رفتارهای مجاز حین تجمعات،اماکن و زمانهای مجاز برای تجمع
ــ مساعدت و حمایت از #منتقدین از طریق تأمین امنیت مادی و معنوی ایشان
ــ تقدیر از نقدهای برتر درباره قوه قضائیه
🔺جناب اژهای! منتقد و معترض که هست، زمینهی قانونی برای شنیدن هم هست، ظاهراً فقط شما غایب این میدان هستید!
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بیچاره ملتی که قهرمانهایش را فراموش کند!
◀️ اگر میگوییم نمیشود به #استکبار_جهانی پرداخت و #استکبار_ایرانی را فاکتور گرفت؛ اگر میگوییم نمیشود به داخل، ایراد گرفت و همزمان مستکبرینِ بینالمللی را سانسور کرد، نظریه نمیبافیم؛ تخیل نمیکنیم؛ اگر میگوییم مجتهد باید وسطِ این صحنهی پیچیده، پیامبری کند و راهبری، خیالپردازی نمیکنیم، خاطره میگوییم...
🔸 همین حدود ۱۰۰ سال پیش عالمی داشتیم که در تمامِ این سطوح و در همهی جبههها حضور داشت و جنگید و پیش رفت و جماعتی را با خود پیش برد...
🔹 آیتالله آسید عبدالله بلادی بوشهری بعد از کسب درجۀ اجتهاد از حوزۀ علمیه نجف، نماینده آخوند خراسانی در بوشهر شد. بجز علوم دینی، در طب، هندسه، نجوم و هیئت جدید هم مطالعات گستردهای داشت.
🔸 زبان انگلیسی میدانست و مشترک نشریلت روز جهان بود. از حامیان #نهضت_مشروطه بود؛ با نوشتن رمانِ «درویش مسافر» از خفقان دوران #رضاشاه انتقاد کرد؛ در وجوبِ جهاد مسلحانه علیه #شوروی رساله نوشت و رهبر مبارزه با #استعمار_انگلیس در جنوب کشور بود.
🔺 ۲۱ مهرماه، سالروز درگذشت این #قهرمان_گمنام_ملی است. قهرمانی که هیچ نام و نشانی از او در کتابهای درسی و آثار هنری و رسانهای کشور نیست! و چه بد سرنوشتی خواهد داشت ملتی که قهرمانهایش را فراموش کند!
🎬 @Mostazafin_TV
🖊میثم #ظهوریان:
🔹 ادعا میشد، مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران موجب موج بزرگی از اخراج شاغلین، در بازار کار خواهد شد.
🔸نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۱۴۰۱ نشان میدهد، نه تنها چنین ادعایی مهمل بوده است که نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال قبل هفت دهم درصد هم کاهش داشته و به ۸.۹ رسیده است.
🔺 پ.ن: سالهاست طرفداران نظریه #بازار_آزاد طوری توانستهاند نظریه خودشان را جا بیندازند که تا صحبت از افزایش دستمزد کارگران میشود، فوراً به ذهن میرسد که اگر دستمزدها بالا برود، کارفرما توان پرداخت مزد را ندارد و مجبور میشود کارگر را اخراج کند و این برای کارگر بدتر است. استدلالشان هم انساندوستانه و همسو با #منافع_کارگران به نظر میرسد؛ به هر صورت حقوق کم بهتر از بیکاری است! آمار اخیر نشان میدهد که چقدر این حرفها دقیق و #خیرخواهانه بوده!
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ منطق جداسازی سالنهای مردانه و زنانه!
🔅 یک تشابه:
ظاهرا اصل تفکیک مکانهایی برای زن و مرد در عرف عقلایی دنیا شناخته شده است.
🔹 در ایران: مدارس، تالارهای عروسی، میادین ورزشی، پارک بانوان، تاکسی بانوان، زندان، برخی دانشگاههای تک جنسیتی و... را شاهدیم.
🔸 در غرب: زندانها، فضاهای سربازی، مسابقات ورزشی و مدارس و دانشگاههای تک جنسیتی را شاهدیم.
مثلا مدارس تک جنسیتی در آمریکا (دخترانه) ظرف ۱۰ سال اخیر ۲۵ برابر شده است!
(ترجمان علوم انسانی/ گفتگو با جولیت ویلیامز استاد مطالعات جنسیت ومعاون بخش علوم اجتماعی دانشگاه یو سی ان ای).
🔅 تفاوت پنداری!
برخی احتمالا تفاوت را به "اجباری" و "آزادانه" بودن ببینند که در ایران ، اجباری است و این بد است! اما در غرب هم "مختلط" هست و هم "جداگانه" لذا شهروند مختار به انتخاب آزادانه است و این خوب است!
اما این تفاوت پنداری و غیر محققانه است در غرب هم تفکیک سه نوع است:
1⃣ اجباری: مثل تفکیک جنسیتی دستشویی ها، زندانها، برخی فضاهای نظامی و...
2⃣ قانونی: مثل حق قانونی تفتیش شدن توسط همجنس در گیتهای بازرسی، یا حق قانونی درمان با کادر پزشکی و پرستاری همجنس، یا حق ساعت اختصاصی زنان برای برخی مکانها مثل پیست اسکی و...
3⃣ داوطلبانه: مثل تاکسی ویژه بانوان و...
از این روممکن است بین مصادیق الزامی و قانونی در ایران و غرب فرق باشد اما در بودنش فرقی نیست.
🔅 تفاوت واقعی
ظاهرا تفاوت واقعی در "منطق" اسلام و غرب است و البته موارد و مصادیق.
در منطق غرب مثلا مسابقات ورزشی جداگانه ی زنان (الزامی) و مدارس تک جنسیتی (قانونی) بخاطر رعایت شئون اخلاقی و عفاف و کرامت زن و... نیست،
بخاطر" قبول تفاوتهای بدنی یا ذهنی زن ومرد" است.
🔹 برای نمونه استدلال برخی موافقین مدارس تک جنسیتی مبتنی بر "عدالت جنسیتی" است. مدعی اند عصب شناسی، تفاوت یادگیری دختران و پسران را ثابت میکند لذا کلاس واحد بی عدالتی جنسیتی به دختران است
(ر. ک: مصاحبه باجولیت ویلیامز).
🔸همینطور تفاوت بدنی در ورزش علت جداسازی جنسیتی مسابقات است نه عفت و دیده نشدن توسط نامحرم و...
🔅 منطق اسلامی تفکیک:
1⃣ عدالت جنسیتی
🔹 چنانچه ورزش اختصاصی زنان از این حیث ضروری است، تالار عروسی جدا هم ضروری و پارک اختصاصی هم نیکو است.
قرآن زن را «من ینشأ فی الحلیة»: پرورش یافته در زینت(۱۸/ زخرف) معرفی میکند.طبیعت او میل به زینت دارد اگر مکان اختصاصی ای برای این "تجمل و زینت" تعریف نشود و جز خانواده ، او در حجاب تعریف شود نوعی بی عدالتی به زن است.
🔸بعلاوه که زنان نسبت به آسیب های اخلاقی وآبروئی، آسیب پذیرترند پس همانطور که آسیب پذیرتر بودن او در قوای بدنی اش او را دارای حق ورزش اختصاصی و تفکیکی کرده؛ آسیب پذیرتربودن در قوای جنسی و عاطفی اش نیز چنین حقی برایش ثابت میکند که مکانهای تجمل و شادی و تفریحش جدا باشد و بخاطر اینها عرض و آبرویش در مخاطره نیافتد.
🔹 چه خوب گفت شهید مطهری که: «در قدیم "انسان" بودن زن فراموش شده بود و امروز "زن " بودن او» (نظام حقوق زن در اسلام).
2⃣ منطق اختصاصی اسلام:
کرامت زن و امنیت اخلاقی خانواده و جامعه:
🔸فلسفه پوشیده داشتن زن از مردان و اختصاص زینت و تجملش به محرمان و همجنسانش این است که: اسلام میخواهد زن در کنار مردان، بعنوان "یک انسان" نظاره شود نه "یک زن با جذابیتهای تأنیث".
🔹 وقتی او با اختصاصات زنانه اش (نه اشتراکات انسانی اش مثل هوش و کار و...) جلوی مردان حاضر شود به او نگاه و طمع جنسیتی می شود و این خلاف "کرامت انسانی" اوست.
(ر.ک: مسأله حجاب /استاد مطهری).
🔸بعلاوه که خانواده و جامعه از این نحوه حضور آسیب می بیند.
"به هیچ زنی خیانت نشده مگر اینکه زنی با جلوه های زنانه اش حاضر شده است".
📝 محسن قنبریان ۹۵/۹/۲۱ با تخلیص
☑️ @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باغی که با خون مردم دنیا آبیاری میشود!
🔹 بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه #اروپا: «اروپا مانند باغ است و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلیهای وحشی به باغهای زیبا حمله میکنند! پس باغبان باید از باغ محافظت کند و به جنگل برود!»
🔸 هیچ چیزی بهتر از حرفهای اخیر جوزپ بورل نمیتوانست نشان دهد که خوی #استعماری و #نژادپرستی در غرب هنوز زنده است.
🔹 کافیست کمی نور بیاندازید روی تاریخ تاریک غرب؛ تا ببینید چشمههای شر و شرارت از کجا میجوشد؛ این باغبانهایی که بورل میگوید سرگرمی اجدادشان نبرد گلادیاتورها بوده؛ و این باغ همان جاییست که سرزمین قوم #وندالها و #بربرهاست؛ که حالا یکیشان شده نام یک بیماری روانی (وندالیسم) و دیگری ضرب المثل است در وحشیگری!
🔺 #ترور_نوا کمدین معروف آمریکایی -که اصالتی آفریقایی دارد- گوشهای از این تاریخ تلخ را با زبان طنز روایت میکند.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این روزها بیشتر پَر جمع کنید!
🖋 حجتالاسلام #قنبریان:
🔹 دان تومازلو در کتاب «امیدواری آموخته شده»، رابطه افکار مثبت و منفی را مانند متعادل نگه داشتن ترازویی که یک کفه آن سنگریزه و در کفه دیگر آن پَر قرار دارد معرفی میکند.
🔸 تومازلو معتقد است #افکار_منفی نیرومندترند، چرا که گرایش بیشتری به آنها داریم؛ آنها مثل سنگریزهاند! افکار مثبت مثل پَر هستند. آنها میتوانند از سنگریزهها سنگینتر شوند اما برای این کار به پرهای زیادی نیاز داریم.
🔹 احتمالا این واقعیت روانی را این روزها در هجوم #اخبار_بد (و بعضا جعلی) و افکار منفی در درون خود میبینی؛ که مثل سنگریزهاند و کفه تعادل را به هم میزنند!
🔸 #اخبار_خوب پیرامونت بیشترند؛ اما مثل پَراند، هم سبکاند و اندازه آن اخبار منفی درونت جذب نشده و وزن درست نمیکنند، هم حوصله جمع آوری و پردازششان را نداری!
🔹 یکی از اصول #امیدواری جمع کردن و به رخ کشیدن بیشتر پَرهاست.
پالایشگاه فراسرزمینی ایران برای شکستن تحریم یک پَر!
پَرها زیادند، اما در باد!
شروع به جمع آوری کن...
🔺 خواستی به مباحث مهارت امیدبانی هم رجوع کن.
🔺@m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جدال دو اسلام بر سر آزادی زن
🔹گوردین ترولر مستندساز آلمانی به همراه همسرش کلود دفارژ، اواخر سال ۵۸ به ایران میآیند.
🔸آنها چند سالیست «وضعیت زنان در جهان» را سوژه مستندسازیشان کردهاند،و حالا یکسال پس از پیروزی #انقلاب_اسلامی به ایران آمدهاند تا وضعیت زنان ایرانی را در دوگانهی #آزادی و #حجاب به تصویر بکشند. دوگانهای که باعث جدال بین #اسلامگراها و #غربگراها شده است.
🔹اما مشاهدات میدانی و گفتوگوها،تصویر ذهنیشان را به هم میریزد.
🔸آنها که پیش از انقلاب هم چندبار به ایران سفر کرده بودند، اینبار با وضعیت جدیدی مواجه میشوند؛ زنانِ باحجابِ پس از انقلاب اسلامی، به شدت سیاسی هستند؛در فعالیتهای اجتماعی حضور پرشوری دارند و در حوادث مختلف نقشآفرینند.
🔹ترولر در توصیف این وضعیت میگوید: از زمانی که مذهب به مرکز #مبارزه_سیاسی بدل شده، #زنان در حال پیشروی هستند؛ در اسلامی که #خمینی ارائه میدهد آنچه پیشتر برای زنان خلاف مذهب دانسته میشد حالا میتواند بهنام اسلام مطالبه شود.[و این یعنی] جدال اصلی بین دو نوع قرائت از اسلام است؛ #اسلام_اصیل و #اسلام_تحریف_شده! و مبارزه تودهها در انقلاب اسلامی هم نه فقط با شاه بلکه با اسلام تحریف شده بود.
🔸تولد دوبارهای که #اسلام_ناب برای زنان به ارمغان آورده،افق نویی به روی کارگردان باز میکند تا او هم اسم مستندش را بگذارد: «آزادی با حجاب»
🔺پ.ن: همان اسلام ناب و اصیلی که سال ۵۷ بر جذابیت #آزادی_جنسی غلبه کرد و جوانان را به میادین مبارزه با انواع #استثمار کشاند، هنوز هم میتواند کارگشا باشد؛کافیست برگردیم به اسلام ناب...
🎬 @Mostazafin_Tv
مستضعفین تیوی
⭕️ چه کسی معترضین را به خیابان میکشاند؟!
🔹 این روزها رفتار رادیکال برخی از #معترضین در ایران، بعضیها را دچار بُهت و حیرت میکند. اما تعجبی ندارد؛ همهی این رفتارها طبیعیست! طبیعت #انسان_نئولیبرال این است!
🔸 در نئولیبرالیسم #بازار_آزاد میداندار است، و #رقابت هم قاعده بازی و شرط حیات در این بازار است!
🔹 اگر میبینید برای بوسیدن و رقصیدن و بغل کردن میخواند، یا برای همسفره شدن با جنس مخالف در دانشگاه حالت جنگی میگیرد، او دارد طبق قاعده بازار عمل میکند!
♦️ دکتر یوسفعلی اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران توضیح میدهد که چطور میل به آزادی جنسی هم رقابتی میشود.
🔸 او میگوید #مصرفگرایی، لذتجویی و #منفعتطلبی جزئی از شخصیت و لازمهی انسان نئولیبرال است برای اینکه در رقابت کم نیاورد!
🔹 حالا آزادی جنسی هم یکی از این عرصههای رقابت برای انسان نئولیبرال است. بهخاطر همین یک روز دغدغهاش حضور زنان در ورزشگاه است، روز دیگر آزادی پوشش میخواهد؛ و روزی دیگر آغوش رایگان میدهد.
🔸 سوژه نئولیبرال حتی #اعتراض را عرصه رقابت میبیند و سعی میکند با قدرت رسانه مطالبات اصلی معترضین را به نفع خودش تحریف کند.
🔹 او در این رقابت نه تنها نسبت به آرمانهای اجتماعی مثل مبارزه با #فقر_و_تبعیض حساسیتی ندارد که حتی دغدغه استقلال وطن هم ندارد و به طور کاملاً طبیعی از بیگانه مطالبه #تحریم و جنگ علیه کشورش میکند.
🔸 و اگر از #گفتوگو گریزان است چون پرسشی ندارد که دنبال پاسخ باشد. آرمانش لذتجویی و منفعتطلبی فردی است و این آرمانها اساساً قابل گفتوگو نیستند. در بهترین حالت، مذاکره میکند برای تحقق آرمانهایش.
🔹 با این همه او فقط یک سوژه است. بخش عمدهای از این سوژه مخلوق و محصول سیاستهای نئولیبرالی در کشور است. وقتی عرصههای مختلف حکمرانی از اقتصاد گرفته تا آموزش و سلامت تقدیم ایدههای نئولیبرالی شود، میتوان انتظاری جز خلق انسان نئولیبرال داشت؟! آنگاه اوست که تو را مجبور میکند در فرهنگ و سیاستخارجی هم در زمین نئولیبرالیسم بازی کنی! و گرنه در اقتصاد و معیشت و امنیتت دچار بحران میشوی!
🔸 تا حکمرانی را از دست نئولیبرالیسم آزاد نکنی او همینطور پیش میآید و تو باز میرسی بر سر دو راهی. و اینبار معیشت و امنیتت را به آزادی جنسی میخواهد گره بزند.
🔺 پ.ن: همانطور که مشخص است منظورمان همه معترضین نیست، بلکه صحبت از کسانیست که به نوع رفتارها و شعارهایشان اشاره شد.
🔺 فیلم کامل سخنرانی دکتر اباذری (۲۸ آذر۹۷) را از اینجا میتوانید ببینید.
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شهادت ارثی است که از اولیا به ما میرسد.
◀️ امام #خمینی(ره):
🔹از #شهادت باکی نیست. اولیای ما هم شهید شدند یا مسموم شدند یا مقتول. اولیای ما هم بعض از آنها در حبس و بعض از آنها در تبعید به سر بردند.
🔸برای #اسلام هر چه بدهیم کم دادیم. و جانهای ما لایق نیست. بدخواهان ما گمان نکنند که جوانهای ما از مُردن، از شهادت، باکی دارند. شهادت ارثی است که از اولیای ما به ما میرسد.
🔹آنها باید از مردن بترسند که بعد از موت را فنا میدانند. ما که بعد از موت را #حیات_بالاتر از این حیات میدانیم چه باکی داریم. خائنها باید بترسند، خادمهای به اسلام خوفی ندارند.
#شاهچراغ
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ امام به تروریستهایی که میگفتند کار خودشان است!
🔸 #آزادی به آن معنا که اینها بخواهند، #خرابکاری بکنند این آزادی داده نخواهد شد. #اسلام اجازه نمیدهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر کاری میخواهد بکند که بکشد به خاک و خون.
🔹 حالا چند ماه است که نصیحت شده است، توصیه شده است، التماس شده است؛ اینها اهل این نیستند که با نصیحت دست از کار خودشان بردارند.
🔸 حالا هم اعتراض کردهاند که خود شماها دارید این کارها را میکنید. نظیر آنها که در پریروز و در چند روز پیش از این خرابکاری کردند، بعد گفتند که خود مردم این کارها را کردند! خودشان ایجاد #غائله میکنند، بعد گردن اینها میگذارند.
🔹 میگویند خود شما، خود پاسدارها، مردم را کشتند. در صورتی که سر پاسدارها را بریدند! سر مردم را بریدند!
🔸 با اینها نمیشود با آشتی و با مصالحه رفتار کرد، با اینها باید با #شدت رفتار کرد، و با شدت رفتار میکنیم انشاالله.
🔺 #امام_خمینی (ره)؛ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، در واکنش به جنایات گروهکهای #تجزیهطلب در پاوه
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما باید پاسخگو باشید؛ الان مدعی شدهاید؟!
➖سخنان خانم دکتر خدادادی در اجتماع پزشکان در آمفی تئاتر نظام پزشکی مشهد:
🔹 اسم خودتان را میگذارید پزشک؟! پزشکی که از درون جامعه خودش خبر ندارد چطور ادعای نخبگی میکند؟! بخشی از مشکلات جامعه را خود شما ایجاد کردید! شما باید #پاسخگو باشید!
🔸 میگویید برای ایران! جنگ بشه ببینیم کدومتون مردید برید وسط میدان؟! کرونا چندتاتون رفتید وسط کارتون خوابها؟!
🔹 این مردم در حوزهی پزشکی و نظام سلامت مشکلاتشان فراوان است، تو به عنوان #نظام_پزشکی چرا برای تامین دارو بچههای #پروانهای حتی یک بیانیه تا حالا ندادهای؟ داروی استامینوفن توی بازار نیست، توی نظام پزشکی چرا یک بیانیه نمیدهی؟ چرا مطالبه نمیکنی؟ مطالبهات شده روسری؟!
🔸 خب الان دردت این بود که بیای اینجا روسری برداری؟ خب الان آروم شدی؟ برو پیگیر مسائل مردم بشو! ببینم میتوانی؟!
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ مبارزههای صوری؛ آزادیهای صوری!
🔸 در نظامِ اجتماعی اسلام، روی نقش #فقر و #ظلم_اقتصادی در ایجاد شرایط نامساعد برای رشد فضیلتها و شرایط مساعد برای رشد کفر و فساد تکیه شده است؛ "کاد الفقر ان یکون کفرا"
🔹 بنابراین، ما روی مبارزه با فقر و ظلم و #تبعیض اقتصادی و #استثمار به عنوان منشاء این تبعیضها سخت تکیه داریم.
🔸 ما معتقدیم با بودن تبعیض اقتصادی و استثمار در یک جامعه بسیاری از #آزادیها صوری و باسمهای است و حقیقت ندارد.
📚آزادی، هرجومرج، زورمداری؛ شهید بهشتی، ج۲، ص۱۷
🆔 @beheshtium_ir
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به اسم آزادیخواهی، برای تروریستها عزا میگیرند!
🔸 با اسم #آزادیخواهی، خائنان شروع کردند به فعالیت و توطئهچینی. همین خائنها #غائلهها را به وجود آوردند. و همین #خائنها هستند که برای توطئهگرها عزا میگیرند.
🔹 آنهایی که جوانهای ما را سر بُریدند حرفی نیست؛ جنایتکاران را #قصاص میکنند برایشان نوحه میگیرند!
🔸 خدای تبارک و تعالی در موضع عفو و رحمت، رحیم است؛ و در موضع #انتقام، انتقامجو.
🔹 اَشِدَّاءُ عَلَی الکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ. نسبت به توطئهگرها، اشداء، #با_شدت، با مشت گِره کرده، به دستور #اسلام با شدت عمل میکنیم؛
♦️ #ما_نمیترسیم از اینکه در روزنامههای خارج از ایران، برای ما چیزی بنویسند. ما نمیخواهیم وجاهت در خارج کشور پیدا بکنیم. ما میخواهیم به #امر_خدا عمل کنیم، و خواهیم کرد.
🔺 صحیفه امام خمینی، ج ۹، ص۲۸۲ و ۳۴۴
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ به نام آزادی زن، به کام دیکتاتوری سکس! 🎥 روایت #بنی_صدر از حقوق زن در غرب: 🔹 درباره #حقوق_زن در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زن چگونه ابزار سرکوب میشود؟!
🎙 دکتر #علی_شریعتی:
🔹 زن در جوامع #سرمایهداری به عنوان کالایی اقتصادی است که به میزان جاذبه جنسیاش خرید و فروش میشود.
🔸#سرمایهداری زن را به این شکل در آورد تا دو کار از او بکشد:
➖ یک. جامعه در هنگام فراغت (با مشغول شدن به این جاذبه جنسی) به #سرنوشت_اجتماعی و #استثمار شدنش فکر نکند و نیاندیشد که «از طرف کی و برای چی این همه رنج میبریم؟!»؛ و نگذارد #کارگر و کارمند و روشنفکر در لحظات فراغت، به اندیشههای ضدطبقاتی و ضدسرمایهداری بپردازند.
#هنر نیز در این راه و بر اساس سفارش سرمایهداری، سکسوالیته را محور قالبها و آثار هنری قرار داد.
➖ دو. زن را در آگهیها و #تبلیغات مینشاند تا ارزشهای تازهای بیافریند و نظرها را به مصارف بیشتر و تازهتر جلب کند. و از طرف دیگر احساسهای بزرگ و معنوی که منافع سرمایهداری را به خطر میاندازد از بین ببرد.
🔺چنین بود که زن به شکل ابزاری برای هدفهای #اقتصادی و #اجتماعی و نابود کردن ارزشهای متعالی و تغییر تیپ جوامع «اخلاقی» به جامعه «مصرفی و پوچ» درآمد.
📚فاطمه فاطمه است؛ دکتر علی شریعتی، ص۱۰۵و۱۰۶
🎬 @Mostazafin_TV
🔸حجله محقر، پرچم ایرانی که انگار از جنس کاغذ است، خانه آجری لخت و عکس شهید جوانی که توی حجله دارد مظلومیتش را فریاد میزند.
🔹این حجله شهید #روح_الله_عجمیان است، در غایت سادگی و تنگدستی
🔸آنوقت عدهای که سر سفره #بن_سلمان و وزارت خارجه انگلیس و آمریکا نشستهاند به این بچهها میگویند مزدور. چه دنیای کثافت و وقیحانهای دارند.. میبینی؟
🆔@maktub_at
🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تیوی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟ (بخش دوم) 🔹 امام علی(ع) میفرمایند: « اگر از من پيروى كنيد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حد آزادی کجاست؟!
🔹#محیط_اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر میگذارد.
🔸 طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را میگیرد، او را به کفر نزدیک میکند نه مجبور.
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوي فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی بیاعتنا بود...
به این ترتیب مساله #امربهمعروف و #نهیازمنکر در اسلام مطرح میشود.
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔺 برشی از صحبتهای #شهید_بهشتی در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرجومرج، زورمداری» در سال ۶۰
#اختصاصی_مستضعفینتیوی
🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹این خانه پدری #روحالله_عجمیان است، همان پدری که قهرمانانه مقابل جنازه پسرش اشک نریخت، پدری که #جنگ را دیده، #انقلاب و #امام را دیده. آجرهای این خانه ساده، شما را هم یاد آن عکس معروف جماران میاندازد؟ جماران با آن دیوارهای آجری و با آن کفشهای انباشته #مستضعفین مقابل درب ورودی.
🔸امام گفت همین #پابرهنهها تا آخر خط با ما هستند، آقازادهها و سلبریتیها و همه آنها که سالها از قبل انقلاب خوردهاند همه حالا لگد پرانی میکنند و آنها که پای انقلاب مانده و هزینه از جان و مال و فرزند می دهند همین پابرهنههایند.
🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ غارت و بی احترامی به لباس زن مسلمان، ارتش بریتانیای کبیر را زمین گیر کرد!
🔸غارت و بیاحترامی به «لباس زن» قبلا هم در تاریخ معاصر ما ماجرا آفریده. بیاحترامی به لباس زن مسلمان قبلا انگلیس را هم از بوشهر بیرون انداخته بود.
در جریان جنگ جهانی اول و حمله انگلیس به کشور اسلامی عثمانی و پس از فتوای جهاد علمای نجف، رئیسعلی هرچه تلاش کرد نتوانست حمایت خوانین بزرگ جنوب را برای قیام علیه انگلیس جلب کند، تا اینکه یک اتفاق میافتد.
🔹انگلیسیها به منزل حاج علی تنگکی، همپیمان رئیسعلی و کدخدای تنگک و ریشِهر (آن زمان دِهی در جوار شهر و حالا یکی از محلات بوشهر) حمله میکنند. حاج علی و چند تن از تفنگچیهایش بعد از زد و خورد با انگلیسیها و مجروحیت، سه روز در امامزاده عبدالمهیمن محاصره شده و نهایتا دستگیر و به زندانی در هند تبعید میشود.
🔸 بعد از دستگیری حاج علی، انگلیسیها خانه حاج علی را غارت میکنند و سربازان ایرانی و هندی ارتش انگلیس «صندوق لباس زن» حاج علی را غارت کرده و در بازار بوشهر به فروش میگذارند. این اتفاق مثل کبریتی در انبار باروت بود. خبر این اتفاق کل شهر بوشهر را علیه انگلیس بلند میکند. مردم خشمگین سر به شورش و اعتراض میگذارند. علما در مساجد منبر میروند.
🔹پارهای تجار معاملاتشان با انگلیس را قطع کرده و خوانین دشتستان و تنگستان، که با انگلیسیها تجارت داشتند و امنیت راهها را برای کاروانهای تجاری انگلیسی تامین میکردند به ایشان نامه میزنند و از اعلام جنگ و پایان همکاری خبر میدهند. بعد از این اتفاق است که حملات نظامی علیه انگلیسیها در بوشهر آغاز میشود.
🔸انگلیسیها حتی در مرداد ۱۲۹۴ش با اعزام نیروی نظامی و اشغال کامل شبه جزیره بوشهر هم نمیتوانند مانع حملات تنگستانیها، چاهکوتاهیها و دشتستانیها به بوشهر شوند. به دلوار هم حمله میکنند و شکست خورده باز میگردند. شهریور ۱۲۹۴ش رئیسعلی را ترور میکنند، ولی باز حملات متوقف نمیشود.
🔹 نهایتا بعد از هزاران نفر تلفات، به اشغال بوشهر پایان داده و نیروهایشان را از بوشهر خارج میکنند؛ پرچم انگلیس در بوشهر پایین آمده و پرچم ایران بالا میرود. ماجرای غارت صندوق لباس زن حاج علی اردیبهشت ۱۲۹۴ بود و خروج انگلیسیها از بوشهر و بالا رفتن مجدد پرچم ایران در مهر ۱۲۹۴. تابستان ۱۲۹۵ هم حاج علی و خالوحسین و باقی اسرای ایرانی آزاد میشوند.
🔸 دست گرفتن «لباس زن مسلمان ایرانی» یک بار انگلیسیها را از جنوب ایران پرت کرد بیرون، آیا این بار هم از غرب ایران پرتشان میکند بیرون؟
گویا علیرغم تطورات تاریخ و قوانین حاکم بر جوامع، برخی قوانین حاکم بر جامعه ایرانی قدرت صد سال پیششان را دارند.
📝خشونت طلب
#منگور
#مهاباد
🆔 @makshufateita
🎬 @Mostazafin_Tv
دِیرضا و دیگو.mp3
6.1M
⭕️ پیوند احساسات؛ از زنان روستای لرده در دشتستان تا تماشاچیان آرژانتینی در ورزشگاه آزتکای مکزیکو سیتی
🎧 پادکست صوتی «دِیرضا و دیگو»
🔸 انگار دیهگو زاده شده بود برای یک رسالت؛ برای بازگرداندن غرور ملتی که انگلستان بر زمین زده بود؛ برای به اهتزاز درآوردن پرچمی که در فالکلند به خاک افتاده بود؛ دیهگو هم مثل دِی رضا ساعت لندن را ناکوک کرد و خواب ملکه را آشفته!
🔹 دی رضا بعد از دههها شادمان شد، آخرین گلوله را به آسمان شلیک کرد؛ همراه با او ویلیام والاس اسکاتلندی و گاندی هندوستانی و تمام آزادی خواهان ایرلندی هم فریاد آزادی سر دادند.
🔸 دی رضا راضی بود و خرسند، رسالتش این بود که در روزگاری که وطن میخوار بسیار داشت و غمخوار کم، روزگاری که شیر پرچم، رنجور و ناتوان بود در مقابل سه شیر پرچم بریتانیا، مینار او و ۹ زن دشتستانی بشود بیرق وطن
🔺دی: مادر به گویش بوشهری
🔺 مینار: نوعی روسری محلی و سنتی زنان
🖋🎙: #ابراهیم_بهروزی
🎬 @Mostazafin_Tv
مستضعفین تیوی
⭕️ پیوند احساسات؛ از زنان روستای لرده در دشتستان تا تماشاچیان آرژانتینی در ورزشگاه آزتکای مکزیکو سیت
⭕️این داستان صوتی زیبا را به مناسبت مسابقهی فوتبال ایران و انگلیس بشنوید.
🎧 دِیرضا و دیگو
🔸داستانی با پیوند حماسه زنان لرده (در هم کوبیدن سپاه انگلیس توسط چند زن دشتستانی در کوه گیسکان) و فینال جام جهانی ۱۹۸۶.
🎬 @Mostazafin_Tv
⛔️ تحجر جاده صاف کن غربزدگی جوانان!
✍️ #حجتالاسلام_قنبریان
🔹 امام خمینی استفاده از فضای آزاد کشور پس از انقلاب توسط جوانان و بیان اندیشه هایشان را خوش بینانه تحلیل و بخاطر تپیدن دل آنها برای اسلام میشمارد و از انگ زنی به آنها ( #التقاطی و منحرف خواندن) منع میکند.
🔸 تصحیح انحرافات احتمالی آنها باید توسط روحانیت با الفت و پدری کردن و دوری از پرخاشگری و کنار زدن آنها باشد. حتی اگر قبول نکردند هم مایوس نشوند و از خطاها و اشتباهات کوچک آنها بگذرند.
🔹 یکبار یکی از فقهای #شورای_نگهبان یکی از همین جوانان را کمونیست خواند، امام نه برای او، بلکه برای کل شورای نگهبان نامه زد و این کار را مغایر شأن شورای نگهبان خواند و از منبری پرخاشگوی شدن آقایان حذر داد.۱
🔸 امام رعایت نکردن این تذکر از سوی علماء و روحانیون را موجب اتفاقی بدتر از التقاط میداند: افتادن در دام لیبرالها و ملیگراها و یا چپ و منافقین!
https://t.me/ghanbrian_rasane/31
🔹 اگر درصدی از جوانانمان به دام #غربزدگی افتادند حق نداریم بپرسیم سهم پرخاشگری برخی روحانیون تریبون دار و مناصب خاص در کنار زدن و انگ زدن چقدر است؟!
🔸 وقتی رسانههای معاند برخی تعابیر ناسزا و غیر دقیق را ضریب داده از برخی علماء، منبری پرخاشگوی به جامعه معرفی کرده و شکاف با جوانان را میافزاید؛ آیا نباید تذکرات (حتی از متعلقین به #بیت_رهبری) در تصحیح رویهها اثر کند؟!
................................
۱. farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/21/page/612
#صحیفه_خوانی
#دو_دیگری_گفتمان_انقلاب
#رفتار_پدرانه
🆔 @m_ghanbarian
🎬 @Mostazafin_Tv