بنیاد شهید مطهری
چهوقت نباید با کسی که اهل گناه است قطع رابطه کرد؟ @motahari_ir
مواردى هست كه فرزند شما، دوست شما، جوانى، مبتلا به عادت زشتى شده است و رابطه او با شما روى عادتى است كه از گذشته داشته است. چه بسا از اينكه شما با او قطع رابطه كنيد استقبال مىكند تا او هم با شما قطع رابطه كند و آزادتر دنبال منكرات و كارهاى زشت برود.
در اينجا قطع رابطه شما با او نه تنها اثر تنبيهى ندارد بلكه اثر تشويقى نيز دارد، يعنى او را بيشتر در كار خود آزاد مىگذاريد و عملًا به آن كار تشويق مىكنيد. در چنين مواردى اين كار درست نيست. پس اينكه علما مىگويند يكى از درجات امر به معروف و نهى از منكر اعراض و هجر است، در موردى است كه كار شما اثر بگذارد و اثر آن هم تنبيه طرف باشد.
استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج 1 ص 231
@motahari_ir
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓پرسشی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها:
چرا انسانی معصوم با چنان مقام قدسی برای بازپسگیری فدک اقدام کرد؟
⚫️ شهادت پارهٔ تن رسول خدا(ص)، امّ الائمه(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد!
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
@motahari_ir
بنیاد شهید مطهری
شرط رساندن یک پیام الهی این است که وسیله مشروع باشد. @motahari_ir
🔷 اولين شرط رساندن يك پيام الهى اين است كه از هرگونه وسيلهاى نمىتوان استفاده كرد؛ يعنى براى اينكه پيام الهى رسانده بشود و براى اينكه هدف مقدس است، نبايد انسان اينجور خيال كند كه از هر وسيله كه شد براى رسيدن به اين هدف بايد استفاده كنيم، مىخواهد اين وسيله مشروع باشد و يا نامشروع.
❗️ مىگويند: «الْغاياتُ تُبَرِّرُ الْمَبادى» يعنى نتيجهها مقدمات را تجويز مىكنند؛ همين قدر كه هدف هدف درستى بود، ديگر به مقدمه نگاه نكن. چنين اصلى مطرود است. ما اگر بخواهيم براى يك هدف مقدس قدم برداريم، از يك وسيله مقدس و حداقل از يك وسيله مشروع مىتوانيم استفاده كنيم. اگر وسيله نامشروع بود، نبايد به طرف آن برويم.
📚 استاد شهید مطهری، حماسه حسینی، ج۱ ص ۳۱۳
🔻 «کانال رسمی بنیاد شهید مطهری»
@motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️دو هشدار مهم شهید مطهری دو ماه بعد از پیروزی انقلاب و یک ماه قبل از شهادت: انقلاب ما شکست خواهد خورد اگر ...
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
@motahari_ir
✅ میزان مراقبت و حساسیت امیرالمؤمنین(ع) نسبت به بیتالمال
🔸به على(ع) خبر دادند كه ابن عباس، پسر عموى بزرگ تو، دانشمند و عالم تو، سياستمدار و مورد اعتماد تو در بيتالمال تصرفى كرده است، از آن تصرفاتى كه امروز اصلا كسى آنها را به حساب نمىآورد. على(ع) نامهاى به او نوشته كه اين نامه در نهجالبلاغه هست:
🔹پسر عباس! من از تو انتظار نداشتم؛ به خدا قسم اگر چنين و چنان بشود و اگر چنين بكنى، با آن شمشيرى كه به هر كس زدم يكسره به جهنم رفت و حساب و كتابى ندارد، تو را آدم خواهم كرد.
🔸بعد مىگويد: پسر عباس! به خداى عالم قسم اگر حسن و حسين هم چنين كارى بكنند، با همين شمشير مىزنمشان، و مىزد. اين مقدار حساسيت در مقابل اجراى قانون الهى!
📘استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۱
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
@motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 جوش و خروش شهید مطهری برای حفظ جان امام(ره) در 12 بهمن 57
آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی مبارک🌺
#کلیپ
🔻کانال بنیاد شهید مطهری👇
@motahari_ir
❓چرا روحانيت شيعه توانسته در طول تاريخ منشأ حركتها و انقلابهاى بزرگ بشود ولى روحانيتهاى ديگر حتى روحانيت اسلامى تسنن نتوانسته است؟
اين، دو ريشه دارد:
1⃣ يكى اين كه فرهنگ اين روحانيت فرهنگ شيعى است. خود فرهنگ شيعى يك فرهنگ زنده حركتزا و انقلابخيز است، فرهنگى است كه از روش على، از افكار و انديشه على و از نهج البلاغه على تغذيه مىشود، ديگران كه چنين چيزى ندارند. فرهنگى است كه در تاريخ خودش عاشورا دارد، ديگران كه عاشورا ندارند. فرهنگى است كه صحيفه سجاديه دارد، ديگران صحيفه سجاديه ندارند.
فرهنگى است كه دوره امامت 250 ساله و دوره عصمت 273 ساله دارد، ديگران چنين دورهاى ندارند.
2⃣ دوم اين كه روحانيت شيعه كه به دست ائمه شيعه پايهگذارى شده است، از اول، اساسش بر تضاد با قدرتهاى حاكمه بوده است. حامد الگار در كتاب نقش روحانيت پيشرو در نهضت مشروطيت مىگويد: «اساس روحانيت بر انكار حقانيت پادشاهان است.» روحانيت شيعه هميشه از نظر معنوى متكى به خدا بوده و از نظر روابط اجتماعى متكى به مردم.
📚 استاد شهید مطهری، آینده انقلاب اسلامی، ص 195
🔻كانال بنیاد شهید مطهری🔻
@motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷 نهضت اسلامی ایران امتداد نهضت نبوی در صدر اسلام
🔻كانال بنیاد شهید مطهری🔻
@motahari_ir