eitaa logo
مطارحات
134 دنبال‌کننده
17 عکس
8 ویدیو
0 فایل
مسعود میرزائی تفرشی
مشاهده در ایتا
دانلود
ماموریت نظام سلطه؛ نشان دادن ظالم و مظلوم بجای هم چندروز پیش دانشجویی سر کلاس ارتباطات میان فرهنگی از چرایی و چیستی و چگونگی تهاجم فرهنگی پرسید. پاسخم را برای شما میگویم: یکی از ماموریت‌های امروز نظام سلطه همین است که عناصر فرهنگی یک جامعه غنی را ناکارآمد و غیر قابل استفاده جلوه دهد و حتی آنهارا در مواقعی از کار بیندازد و در عوض عناصر مطلوب خود را جایگزین کند. نظام سلطه که دریافته مردم ایران به‌ طور تاریخی ظلم ستیز هستند و نمی‌تواند این مفاهیم را در فرهنگ ملی ما بطور کامل نابود کند، دست به تغییر مشخصه های آنها می‌زند و مصادیق آنهارا باهم جا بجا می‌کند. بطور مثال در مفهوم ظلم ستیزی که دو عنصر ظالم و مظلوم نقش‌ آفرینی میکنند، تلاش می‌کند در اذهان عمومی آنهارا باهم جایگزین کرده و قدرت تمیز عمومی را بی‌اثر کند. لذا ماموریت خود را در تغییر چهره ظالم به مظلوم و بلعکس قرار می‌دهد. و چنین می شود که شده است. یعنی جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود. هیچکس منکر اینکه احتمالا نقایصی در رفتارها و عملکردها باشد نیست اما کار نظام سلطه همین است که جمهوری اسلامی را که در خدمات قابل مقایسه با هیچ سلسله حکومتی در تاریخ ایران نیست و ارکان محتلف آن از بالاترین سطح حاکمیت تا اداره روستاها با رای مردم تعیین می شوند و در ۴۰۰ ساله گذشته تنها حکومتی بر ایران بوده که حتی یک وجب از خاک ایران را از دست نداده است، را در مقابل مردم معرفی کند. کسانی که به دلار و یورو حقوق پناهندگی میگیرند، در جلو کنگره آمریکا نشسته اند تا هر روز یک تحریم جدید برای مردم ایران وضع کنند تا آنهارا از جمهوری اسلامی ناراضی سازند و علاوه بر آن یک فکت برای ناکارآمدی نظام دست و پا کنند. این ماموریت نظام سلطه است تا مظلوم را ظالم جلوه دهد و از او چهره ای بسازد که می‌خواهد. اما هرکس به خدا تکیه کند، خدا اورا بس است. جمهوری اسلامی با همه تلاش‌ها و خدمات مظلوم است. رهبر معظم انقلاب بارها گفتند ما همانند مولایمان علی مظلومیم اما قوی هستیم. دشمن حالا حالا ها باید منتطر انتقام سخت باشد... @motarehaat
نکاتی در باب بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو روز بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب افراد کم حجاب و ضعیف الحجاب که به اسلام و انقلاب علاقمند هستند و نمی‌شود و نباید آنها را از بدنه انقلاب جدا کرد و حتی فرمودند: که به اشکهای آنها[خانمهای با حجاب نا مناسب] در شب قدر غبطه میخورم و به خودم می گویم کاش می‌توانستم مثل آنها اشک بریزم. شورای عالی انقلاب فرهنگی بیانیه ای صادر کرد که سراسر انفعال و بلا تکلیفی بود. اگرچه بطور مبسوط به پیشینه تاریخی و مذهبی حجاب و اهمیت آن در حفظ شؤون جامعه‌ پرداخته بود اما تمام بیانیه شما متوجه نمیشدی که نظر شورا به چیست؟ نهادهای امنیتی و انتظامی چ وظیفه ای در قبال حفظ و رعایت آن دارند؟ چگونه باید حدود آن را در جامعه جاری سازند؟ مرزها کجاست؟ ببینید بارها گفته ام یکی از مهمترین ایراد نظریه پردازان، سخنرانان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی ما همین است. تا امام جامعه‌ از یک موضوع سخن می گویند، تصور می‌کنند باید همان‌ها را تکرار کنند. نه اینطور نیست! آقا رهبر جامعه است. ایشان طبق وظیفه‌ی خود که قانون اساسی و شرع مقدس اسلام بر ولی جامعه قرار داده موضعی را راجع به موضوعی اتخاذ می‌کنند. طبیعی هم هست که موضع ایشان از یک جایگاه رفیع سیاسی و اجتماعی و مبتنی بر جذب حداکثری و درک عمومی و انقلابی از مردم جامعه است. با اعلام موضع ایشان، نه فقط در داخل بلکه سایر دولت‌ها و ملت‌های منطقه و جهان، دوست و دشمن، همه در صدد درک بهتر آن بر می‌آیند حالا هرکس بر حسب همراهی یا تقابلی که با انقلاب دارد. اما وظیفه سایرین چیست؟ خوب یک فرد عادی مثل حقیر که مقلد و فرمانبر است. یک امام جماعت یا یک استاد دانشگاه یا حتی یک مدیر فرهنگی در یک شهرستان مبلغ است. اما یک نهاد فرهنگی عالی در کشور چطور؟ ببینید فهم من این است که بعد از اعلام موضع معظم له، ما وظیفه نداریم همان فرمایشات را تکرار کنیم و به هم دیگر بگوییم. بلکه وظیفه داریم وقتی نقشی را در ساختار جامعه اسلامی و نظامی ایفا میکنیم، علاوه بر آنکه مطیع هستیم، باید برنامه های آتی را متناسب با آن فرمایشات تنظیم کنیم و در آن چارچوب حرفها و برنامه های خود را پیش ببریم. نه آنکه فکر کنیم باید همان سخنان را مدام تکرار کنیم و در عمل هیچ برنامه ای نداشته باشیم. رهبری یک وظیفه ذاتی برای خود در مقام رهبر انقلاب‌ قائل است و آن گفتمان سازی است. او سخنگو و تبیین گر ارزش‌ها و سیاستهای کلی این انقلاب است. ما که گفتمان ساز نیستیم بلکه ما فقط در چهارچوب سیاست های گفتمانی ایشان به اجرای برنامه ها و طرح نظریات می پردازیم. پس باید آنها را بطور جدی در عمل و بدور از تکرار صرف در سخن دنبال کنیم. بعضی سخنان در بیان رهبر جامعه قابلیت شنیدن و حتی طرح دارد. اما برای سایرین چطور؟ یعنی امام جماعت یک مسجد باید همان‌ها را مدام بگوید و بعد اجازه ورود به یک خانم کم حجاب به مسجد ندهد؟ و قص علی هذا... @motarehaat
یک غزل از حافظ مهمان من باشید شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود بنده من شو و برخور ز همه سیمتنان کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان بر جهان تکیه مکن ور قدحی می داری شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان گفت حافظ من و تو محرم این راز نه‌ایم از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان @motarehaat
لین چان ۸۲ ساله نماد دخالت بیگانگان! این تصویر را که در بالا می‌بینید ما که متولد دهه۵۰ و ۶۰ هستیم بخوبی می‌شناسیم. ناتسو ناکامورا ۸۲ ساله اهل ژاپن ما اورا به اسم لین چان می‌شناسیم کسی که ۲۶ قسمت در تلوزیون ما افرادی را که بر علیه حکومت امپراتور ظالم چین و فرمانده گارد ویژه او کائوچیو بسیج می‌کرد تا باهم در اردوگاهی به نام لیانگ شان پو جمع شوند و بساط طاغوت را که با مالیات زیاد بر مردم روستایی چین ستم می‌کرد، در هم پیچند. اسم سریال در ایران جنگجویان کوهستان بود اما در نام اصلی کرانه رود بود که اشاره به کرانه رود زرد داشت که اردوگاه لیانگ شان پو در کنار آن قرار داشت. داستان جذابی بود که اصل آن یک شاهکار کلاسیک چینی بود که لبه آب نام داشت و آن را شی نایان و لو گوانجونگ نوشته بودند. داستان این بود که ۱۰۸ روح جنگ جو در چاهی در معبدی محبوس و مورد احترام عامه مردم بودند که کائوچیو با بی احترامی مهر را می شکند و آن ارواح گرامی آزاد شده و نحسی خود کائوچیو را می‌گیرد و آن ارواح در افراد شایسته ای حلول می‌کند که اولین و رهبر آنها لین چان افسری از گارد امپراطوری است که طرف مردم را می‌گیرد ‌و مورد ظلم کائوچیو واقع می شود. اما داستان فیلم چیز دیگری است. در دهه ۷۰ شبکه نیپون ژاپن برای آنکه مردم چین را بر علیه حکومت کمونیستی تحریک کند ۱۳ قسمت از فیلم را می سازد و ۱۳ قسمت دیگر توسط شبکه بی بی سی ساخته می شود تا باعث شورش در چین شود. اما چینی‌ها که باهوش تر از اینها هستند که گرفتار تلاش‌های ژاپنی و انگلیسی برای براه انداختن شورش در کشور شوند به کار خودشان مشغولند برای ساختن کشور! @motarehaat
اثر @shahideh_sa صلو علیه و آله @motrehaat
به همه بگویید فقط دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با عربستان مذاکره کرده است! تمام معادلات منطقه عوض شده است و آن وقت سران امارات و سوریه باهم دیدار می‌کنند! @motarehaat
حضرت آیت اله بهاءالدینی: «با بچه‌ها بازی می‌کردیم، خواب دیدیم، مَلَکی چیزی تقسیم می‌کند. به ما که رسید، گفتند این اهل بازی است. به او چیزی ندهید». فرمودند: «بچه بودم که این خواب را دیدم. از آنجا بازی را از ما گرفتند و ما بازی را کنار گذاشتیم». ماه رمضان وقت خوبی است. ادا در آوردن را کنار بگذاریم. @motarehaat
در ماه نزول قرآن هر چقدر می‌توانیم ولو یک آیه در روز قرآن بخوانیم. @motarehaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریاد جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی خیبر خیبر یا یهود جیش محمد سنعود @motarehaat
📌عید سعید فطر در بیان امام حسن مجتبی(ع) / این روز، روز بزرگی است همچون روز قیامت است 🔰از سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۲ 🌀روز عید فطر، روزِ مورد توجّه پروردگار و روز نزول مغفرت و رحمت الهی بر مؤمنان است. این روز را هم باید مثل ایام ماه مبارک رمضان، قدردانی کرد. 🌀امام مجتبی علیه‌السّلام طبق روایتی در روز عید فطر، از راهی عبور می‌کرد. دید جمعیتی ایستاده‌اند و بازی می‌کنند و بی‌خیال و بی‌توجّه به اهمیت این روز، با غفلتِ خودشان سرگرمند و می‌خندند. 🌀کنار آن جمعیت ایستاد و فرمود: 🌀«ان اللَّه جعل شهر رمضان مضماراً لخلقه.» خداوند، ماه رمضان را میدان مسابقه‌ای برای بندگانش قرار داده است. «فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته.» که در این میدان مسابقه، به وسیله‌ی اطاعت او، به سوی رضایت او با یکدیگر مسابقه بگذارند و از یکدیگر پیشی گیرند. «فسبق قوم ففازوا.» در این ماه رمضانی که گذشت، عده‌ای توانستند پیشی بگیرند و از دیگران جلو بیفتند؛ و اینها پیروز و موفّق شدند «و قصّر آخرون فخابوا.» اما عده‌ی دیگری، در همین ماه رمضان کوتاهی کردند. آنها نتوانستند خود را به درگاه رحمت الهی برسانند، و مأیوس و نومید شدند. 🌀«فالعجب کل العجب من ضاحک لاعب فی الیوم الّذی یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون.» فرمود: تعجّب است از کسانی که بی‌خیال می‌خندند و به لعب مشغول می‌شوند. در آن روزی که نیکوکاران خرمنهای ثواب را می‌چینند و می‌برند و محرومان، خسارت خود را تحویل می‌گیرند؛ خسارتهای آنان دامنگیرشان می‌شود. 🌀روز بزرگی است. مثل روز قیامت است. در این روز، کسانی که در ماه رمضان توانسته‌اند رضای الهی را به دست آورند، پاداش خود را از خدای متعال خواهند گرفت. امروز روزی نیست که انسان بتواند در آن، به غفلت سرکند. 🌀سپس در ادامه فرمود: 🌀«لو کشف الغطاء لعلموا انّ المحسن مشغول بأحسانه، و المسی‌ء مشغول باسائته.» اگر چشم بصیرت، نافذ می‌شد و پرده‌ی حجاب مادّی از مقابل چشمهای ما کنار می‌رفت، می‌دیدیم که نیکان مشغول جمع‌آوری پاداش خودند و به برداشتن ثواب، مشغول و سرگرمند؛ چنان‌که بَدان سرگرم به نتایج کوتاهیهای خودشان هستند. @motarehaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن @motarehaat
الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنْ أَبِی‌الصَّلْتِ الْهَرَوِیِّ قَالَ سَأَلَ الْمَأْمُونُ یَوْماً عَلِیَّ‌بْنَ‌مُوسَی‌الرِّضَا (علیه السلام) فَقَالَ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مَا مَعْنَی قَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ لَآمَنَ مَنْ فِی الْأَرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعاً أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّی یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ وَ ما کانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللهِ فَقَالَ الرِّضَا (علیه السلام) حَدَّثَنِی أَبِی مُوسَی‌بْنُ‌جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ جَعْفَرِ‌ْبنِ‌مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَلِیِّ‌بْنِ‌الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِیهِ الْحُسَیْنِ‌بْنِ‌عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیهم السلام) أَنَّ الْمُسْلِمِینَ قَالُوا لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لَوْ أَکْرَهْتَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَنْ قَدَرْتَ عَلَیْهِ مِنَ النَّاسِ عَلَی الْإِسْلَامِ لَکَثُرَ عَدَدُنَا وَ قَوِینَا عَلَی عَدُوِّنَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) مَا کُنْتُ لِأَلْقَی اللَّهَ عزّوجلّ بِبِدْعَهًٍْ لَمْ یُحْدِثْ إِلَیَّ فِیهَا شَیْئاً وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَکَلِّفِینَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ لَآمَنَ مَنْ فِی الْأَرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعاً عَلَی سَبِیلِ الْإِلْجَاءِ وَ الِاضْطِرَارِ فِی الدُّنْیَا کَمَا یُؤْمِنُونَ عِنْدَ الْمُعَایَنَهًِْ وَ رُؤْیَهًِْ الْبَأْسِ فِی الْآخِرَهًِْ وَ لَوْ فَعَلْتُ ذَلِکَ بِهِمْ لَمْ یَسْتَحِقُّوا مِنِّی ثَوَاباً وَ لَا مَدْحاً لَکِنِّی أُرِیدُ مِنْهُمْ أَنْ یُؤْمِنُوا مُخْتَارِینَ غَیْرَ مُضْطَرِّینَ لِیَسْتَحِقُّوا مِنِّیَ الزُّلْفَی وَ الْکَرَامَهًَْ وَ دَوَامَ الْخُلُودِ فِی جَنَّهًِْ الْخُلْدِ أَ فَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّی یَکُونُوا مُؤْمِنِین. پیامبر (صلی الله علیه و آله)- اباصلت گوید: روزی مأمون از امام رضا (علیه السلام) سؤال نمود و به آن حضرت (علیه السلام) عرض کرد: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! معنی کلام خدای عزّوجلّ: و اگر پروردگار تو می‌خواست، تمام کسانی که روی زمین هستند، همگی به [اجبار] ایمان می‌آوردند آیا تو می‌خواهی مردم را مجبور سازی که ایمان بیاورند؟! [ایمان اجباری چه سودی دارد]؟! [امّا] هیچ کس نمی‌تواند ایمان بیاورد، جز به فرمان خدا. (یونس/۱۰۰-۹۹). چیست»؟ امام رضا (علیه السلام) فرمود: «پدرم موسی‌بن‌جعفر (علیه السلام) از پدرش جعفربن‌محمّد (علیه السلام) و او از پدرش محمّدبن‌علی (علیه السلام) و او از پدرش علیّ‌بن‌الحسین (علیه السلام) و او از پدرش حسین‌بن‌علی (علیه السلام) و او از پدرش علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) نقل کرده است که مسلمانان به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) عرضه داشتند؛ ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! اگر آن کسانی را که بر آن‌ها قدرت داشتی، مجبور می‌کردی مسلمان شوند، تعداد ما زیاد می‌شد و در مقابل دشمنان نیرومند می‌شدیم». پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «من نمی‌خواهم با بدعتی که خداوند در مورد آن دستوری به من نداده است، خداوند را ملاقات کنم و من کسی نیستم که بخواهم در کاری که به من مربوط نیست دخالت کنم؛ و من از متکلّفان نیستم. [سخنانم روشن و همراه با دلیل است]». سپس خداوند آیه‌ی فوق را نازل فرمود: ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! و اگر پروردگار تو می‌خواست، تمام کسانی که روی زمین هستند، همگی به [اجبار] ایمان می‌آوردند. (یونس/۱۰۰-۹۹). همان‌طور که در موقع دیدن سختی‌ها در آخرت، ایمان می‌آورند و اگر این کار را با آن‌ها انجام می‌دادم دیگر مستحقّ ثواب و مدح از جانب من نبودند، لکن من می‌خواهم از روی اختیار و بدون اجبار ایمان آورند تا مستحقّ نزدیکی به من و اکرام و جاودانگی در بهشت جاودان باشند، آیا تو می‌خواهی مردم را مجبور سازی که ایمان بیاورند؟! [ایمان اجباری چه سودی دارد]؟!. (یونس/۹۹)». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۶۲ بحارالأنوار، ج۵، ص۴۹/ بحارالأنوار، ج۱۰، ص۳۴۲/ نورالثقلین @motarehaat
لا خيرَ في الحياة، مِن دون هواكَ والعينُ فِداكَ يا شاغلَ روحي، هل لي أن أراكَ آقا جانم؛ خسته تر از همیشه منم! و مهربان تر از همیشه تو، ادرکنی دریاب مرا تو پناهم باش مولایم. که از کشاکش دردها و رنجها از پس تنگ نظری ها و حسادتها از هجوم بی رحمانه‌ی نادانی و بی معرفتی ها از طوفان سختی ها و بلا ها و نامیدی‌ها به تو پناه میبرم. یا مهدی! ای پسر فاطمه، پندارم این است که اگر باور داشتند برخی که هستی، حاضری و می آیی، هرگز چنین نمی‌کردند که باعث غم تو باشند ای فرزند پیامبر؛ تو پناه ما باش! تو که مهربانی و عزیز و پر امید به تو پناه می‌برم. یا مهذب الخائف @motarehaat