eitaa logo
شیدایی
981 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 وقت تا چه زمانى است؟ ❇️ وقت غسل جمعه از اذان صبح است تا اذان ظهر (هر چند نزديك ظهر بهتر است) و اگر تا اين موقع انجام نداد، مى تواند آن را بدون قصد ادا و قضا بعد از ظهر به جا آورد. تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5967518962261427555.ogg
7.07M
دفاع فقهی و خوب حجةالاسلام اکبرنژاد از تعدد زوجات (و کمی هم ازدواج موقت) واقعا خدا خیرشون بده که زحمت کشیدن و در این زمانه‌ای که کمتر کسی در کسوت اهل علم، جرئت می‌کنه این حرفا رو بزنه، این حرفا رو زد. البته در دقایق انتهایی، ایشون یک نظر اجتماعی (غیرفقهی) هم ضمیمه کردند که قابل نقد است.
🔷سن یائسگی در زنان وفتوای مراجع تقلید توضیح : خانمهایی که یائسه هستند بعد از طلاق یا اتمام زمان ازدواج موقت نیازی به نگه داشتن عده ندارند و میتوانند با مرد دیگری ازدواج کنند . حال سوال این است که یائسه به چه زنی گفته می شود ؟ سن یائسگی و حکم عدول در این مسئله به مراجع دیگر *سؤال1:زنان سیّده و غیر سیّده در چه سنی یائسه می شوند؟ *سؤال2: در صورتی که سن یائسگی زنان غیر سیّده پنجاه سالگی می باشد ،آیا میتوانند در این مسئله به نظر مراجع دیگر عدول کنند؟ آیت ...خامنه ای : سؤال اینجانب در سن 51سالگی هستم ،بعد از امام خمینی (ره) جنابعالی را به عنوان مرجع خود انتخاب کرده ام .بعد از 50سالگی به وظیفه مستحاضه عمل میکنم ولی برای من از نظر جسمی مشکل ایجاد میکند آیا می توانم فقط در همین مسأله به مرجع دیگری رجوع کنم که ایشان در مسائل یائسگی بعد از پنجاه سال را حیض حساب می کند؟ ج ـ ما در تعیین حدّ دقیق سن یائسگی بانوان تأمل داریم و احتیاط در این باره را لازم می بینیم ، بانوان میتوانند در این مسأله به مجتهد جامع الشرایطی که فتوای مشخصی در این باره دارد مراجعه نماید. .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات) آیت...سیستانی: ج1ـ زنان مطلقاً چه سیّده وچه غیر سیّده تا شصت سالگی ممکن است حیض شود . احتیاط مستحب آن است که زنهایی که قرشیه نیستند بعد از تمام شدن پنجاه سال تا تمام شدن شصت سال چنانچه خون را طوری ببیند که اگر پیش از پنجاه سال می دیدند قطعاً حکم حیض را داشت میان کارهای مستحاضه و تروک حائض جمع نماید ج جواب روشن شد .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات/ توضیح المسائل،قم، دفتر معظم له ،1422ه.ق،ص86،م433) آیت...شبیری زنجانی: زنان قرشیه خواه سیّده =هاشمی باشند یا غیر سیّده یائسگی آنها بعد از شصت سال است و یائسگی غیر قرشیه بعد از پنجاه سالگی است . چنانچه گفته شد میزان ، تفصیل بین قرشی و غیر قرشی است . حکم عدول از مرجعی به مرجعی دیگر در رساله عملی بیان شده به آنجا مراجعه شود. .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات) آیت...صافی گلپایگانی: ج1ـ قرشیه شصت ساله و غیر قرشیه در پنجاه سالگی قمری یائسه می شوند واله العالم ج2ـ بنابر احتیاط جایز نیست مگر با اعلم واله العالم.( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات آیت ...مکارم شیرازی : ج1ـ در سن پنجاه سالگی یعنی غالباً در این سن خون عادت نمی بینند و اگر خون مشکوکی ببینند حیض نیست ولی اگر بعد از این سن خونی به تمام صفات حیض بینند حیض است . ج2ـ با توجه به اینکه ما در این مسأله فتوا داریم نوبت به رجوع به فتاوای دیگران نمی رسد .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات) آیت ...نوری همدانی :ج1ـ زنهای غیر سیّده بعد از تمام شدن پنجاه سال یائسه می شود ولی زنهای سیّده در صورتی که پس از گذشتن از سن پنجاه سالگی تا شصت سالگی در ایام عادت خود یا با نشانه های حیض خون ببیند بنابر احتیاط واجب میان اعمالی که زن مستحاضه انجام می دهد و چیزهایی که حائض باید ترک کند جمع نماید ج2ـ در صورتی که فقیهی فتوا دهد که زنهای سیِده بعد از تمام شدن پنجاه سالگی یائسه میشوند می توانند احتیاط مذکور را با شرایطی که در مسأله هفت توضیح المسائل ذکر شده به او مراجعه نماید .( استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات) آیت ...وحید خراسانی: زن بعد از تمام شدن شصت سال یائسه میشود و چنانچه خونی ببیند حیض نیست و احتیاط واجب آن است که بعد از تمام شدن پنجاه سال تا تمام شدن شصت سال جمع کند بین احکام یائسه و غیر یائسه (چه قرشیه باشد و چه غیر قرشیه ) بنابر این اگر در این فاصله با نشانه های حیض یا در روزهای عادت خون ببیند بنابر احتیاط واجب جمع کند بین تروک حائض و افعال مستحاضه .(توضیح المسائل،،ص269،م441،ص193و194،م7) توضیحات و نظر مراجع در این باره : https://bit.ly/3fKLiZ8 اگر میخواهید زیر و بم قضیه را از نظر فقهی بدانید به این لینک مراجعه کنید : https://bit.ly/3fKwBFe
گفته می‌شود که توت‌فرنگی میوه‌ای جذاب است! این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند برای شریان‌ها و قلب انسان مفید باشد. از این رو، خوردن این میوه می‌تواند به داشتن گردش خون مناسب کمک کند. و گردش خون خوب برای عملکرد جنسی مناسب در مردان و زنان مهم است. علاوه بر این، توت‌فرنگی منبع غنی ویتامین C است که همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها به بالا نگه داشتن تعداد اسپرم در مردان کمک می‌کند. @moteha 🌹
اين نياز را باور كنيم ! ازدواج موقت يك نياز طبيعي است مثل رستوران در زندگي امروز، و همان طور كه غذاي سريع و مراكز تهيه غذا حتى از زيرزمين مساجد سر درآورده اند، بايد براي تسهيل ازدواج موقت هم فكر كرد. البته ازدواج دائم اصل است (همان طور كه هيچ چيزي جاي آشپزي خانگي را نمي گيرد) اما همان طور كه الآن به هزار و يك دليل نمي شود روي آشپزي خانگي اصرار كرد، به همان ترتيب نمي توان انحصارا روي ازدواج دائم اصرار داشت. اقتضاي جهاني شدن و سرعت و تحولات اجتماعي و ... اين است و اگر برايش چاره جويي و تدبير نكنيم ازدواج سفيد و روابط بي ضابطه رايج مي شود. كسي كه حابس بول است نمازش كراهت دارد چون نمي فهمد چه مي گويد ؛ "لاتقربوا الصلوة و أنتم سكارى" و نمي شود پيام دين را به كسي كه آرامش و استقرار رواني و جنسي ندارد منتقل كرد بلكه بالاتر از اين احساس رضايت از خدا نمي كند و با خود فكر مي كند اين چه خدايي ست كه فشار جنسي را بر او تحميل كرده ولي مي گويد به راست و چپ نگاه نكن، از سر جايت تكان نخور، خودارضايي نكن ! در حالي كه خدا نگفته و ما داريم مي گوييم! بر عكس خدا گفته چون حلالش را برايت به اندازه رفع نياز گذاشته ام به محدوده حرام وارد نشو، چون خودت زن داري به نامحرم نگاه نكن! مثل اينكه مي گويد:"كلوا من الطيبات"، چون اصل بر جواز و حليت است و حلالش را داري پس سراغ حرام نرو ! اگر اسلام را پذيرفته ايم بايد همه چيزش را بپذيريم و اگر نظام غرب را، همه چيزش را! غرب يك نظام يكپارچه است بر اساس ليبراليسم كه مبناي فكري و پيشينه تمدني دارد ، اگر روابط جنسي آزاد دارد و... اگر هم اسلام را مي پذيريم ازدواج موقت دارد و ... يعني نمي شود هم راه ازدواج موقت را ببنديم و هم زمينه ازدواج دائم نباشد! ما وظيفه داريم زمينه حلال را چنان فراهم كنيم كه جز شقي به سراغ حرام نرود، وقتي عواملي چون تبليغات بازرگاني تلويزيون سطح توقع مردم را چنان بالا ببرد و ازدواج را آن قدر سخت كند كه هيچكس نتواند زن بگيرد، و از طرف ديگر زمينه ازدواج موقت را اين گونه محدود كنيم ، جوانان كه مخاطب اصلي دين هستند نسبت به كارامدي دين مشكل پيدا مي كنند و فاصله مي گيرند و از روحانيتي كه واقعيتهاي زندگي را درك نكند و از فضاي غير عيني و نامحسوس حرف بزند بيزار مي شوند. يادمان باشد گزينه مقابل ازدواج موقت، ازدواج دائم نيست كه اگر چنين باشد هر عاقلي قطعا ازدواج دائم را ترجيح مي دهد. متأسفانه گزينه مقابل ازدواج موقت، فحشا و فساد است كه روز به روز بيشتر و گسترده تر فراگير مي شود! (يادداشت روزنامه صبح نو) @moteha 🌹
ذیقعده شد و بهار ایران آمد در مشهدوقم دو گنج پنهان آمد در روز یکم کریمه آل رسول در یازدهم شاه خراسان آمد 🌹 ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر مبارک باد 🌹 @moteha
🌼آیا اجازه پدر برای ازدواج ( دایم یا موقت ) دختر باکره لازم است ؟ به طور کلی در این که در ازدواج (دائم یا موقت) دختر باکره ای که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اذن پدر شرط است یا نه، چند نظر هست: الف: اذن پدر لازم است. (آیات عظام: امام خمینی، مکارم شیرازی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی، نوری همدانی). [البته آیت الله سیستانی در دختری که متصدی امور زندگی خویش باشد اذن پدر را بنا بر احتیاط واجب لازم می‌داند نه به فتوا] ب: بنا براحتیاط واجب اذن پدر لازم است(آیات عظام: خامنه ای، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی، وحید خراسانی)[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶] نکته: طبق استفتایی که از دفتر آیت الله وحید خراسانی شده است زنی که یک بار ازدواج کند وبر اثر ازدواج و یا از طریق گناه (زنا و وطی به شبهه) بکارتش از بین برود، برای ازدواج بعدی نیاز به اجازه پدر نداردولی اگر ازاله بکارت بخاطر پریدن ویا حادثه ای و یا ازطریق خودارضایی باشد، باید برای ازدواج(دائم یا موقت) اجازه ی پدر گرفته شود. [منهاج الصالحین، ج۳، کتاب النکاح-اولیاء عقد النکاح، م:۱۲۳۷] نکته: در احتیاط واجب مقلد می‌توان به مرجع تقلید دیگر رجوع نمود. ج : تکلیفاً لازم است، یعنی اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود عقد صحیح است، ولی فردی که باید اجازه می‌گرفت و نگرفته، معصیت کار است(آیت الله بهجت).[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶؛ و رساله آیت الله وحید، مسئله ۲۴۴۰؛ و سوال تلفنی از دفتر آیت الله خامنه ای در قم و دفتر آیت الله نوری] د: اذن پدر لازم نیست ولی خوب است رعایت شود.[آیت الله سید صادق روحانی، سوال حضوری از محضر ایشان، و آیت الله گرامی، توضیح المسائل، مسئله۲۶۰۳] ه: به نظر آیت الله اردبیلی، اگر دختر باكره‏ اى كه به حدّ بلوغ رسيده و رشيده است ـ يعنى مصلحت خود را تشخيص مى ‏دهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره كند و قدرت تصميم ‏گيرى صحيح در امور زندگى خود را داشته باشد و بيم آن كه فريب بخورد در ميان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج كند، احتياجى به اجازه پدر يا جدّ پدرى خود ندارد و در غير اين صورت، بنابر احتياط واجب بايد از پدر يا جدّ پدرى خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و يا برادر لازم نيست. همچنين بنابر احتياط واجب دخترى كه باكره نيست نيز همين حكم را دارد.[آیت الله اردبیلی توضیح المسائل مسأله ۲۸۳۰] @moteha 🌹
میان این همه تشویش و بی قراری شهر حسین امن ترین تکیه گاه نوکرهاست... السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷اظهار نظر یک خانم کارشناس در مورد ازدواج موقت
🔰 در ازدواج موقت چه مدتی است؟ 🔆 عِدِّه مدت زمانی است که زن پس از جدایی یا مرگ شوهرش باید از ازدواج خودداری کند. در ازدواج موقت این مدت با توجه به نوع پایان ازدواج و شرایط باروری زن یا بارداری او متغیر است که ذیلا به آن اشاره میشود. 1. اگر زن حیض میبیند باید به اندازه دو حیض کامل عده نگهدارد 2. اگر زن حیض نمیبیند باید 45 روز عده نگهدارد 3. اگر زن حامله باشد، تا زمان زایمان باید عده نگهدارد 4. اگر زن همسرش فوت کند باید 4 ماه و 10 روز عده نگه دارد 🔷مواردی که لازم نیست عده نگهدارد: 1. اگر زن با شوهر نزدیکی(دخول) نکرده باشد 2. اگر زن یائسه باشد. 🔸نکته: 1. در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست. 2. خود زن و مرد می‌توانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از یک ساعت تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا ...) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند. 📚 تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای بهبود رابطه جنسی از هلو، میوه خوشمزه تابستانی استفاده کنید. هلو سرشار از ویتامین C است و تعداد و کیفیت اسپرم را بهبود می دهد. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند برای کاهش ناباروری مصرف هلو می تواند مؤثر باشد.
✅مطالبی درباره ازدواج موقت -بخش اول ⭐️از آنجا که در اسلام عنوانی به نام «صیغه محرمیت و رابطه خواهر و برادری» میان زن و مرد نامحرم وجود ندارد – به شکلی که امروز عده ای گمان می کنند می توانند طبق آن روابط خواهرانه و برادرانه میان دو نامحرم برقرار نمود- صیغه محرمیت چیزی به جز ازدواج موقت نیست که آن هم دارای شرایطی است که در ادامه ذکر می شود. ⭐️دلیل مشروعیت ازدواج موقت آیه ذیل می باشد: «فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ1 » روایات وارد شده از طربق شیعه و سنی نیز نشان می دهد که مراد از آیه ازدواج متعه است و منظور از «اجورهن» در آیه مهر است؛ علاوه بر آن شیعه و سنی بر این مطلب اتفاق نظر دارند که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و ابوبکر و تا اواخر خلافت عمر متعه حلال بوده است؛ فقهای مکه نیز بر این مطلب متفق هستند و جواز متعه تا ابد به مالک و در صورت ضرورت به احمد بن حنبل نسبت داده شده است؛ ✳️امام علی علیه السلام نیز فرموده است: اگر عمر نهی از متعه نکرده بود کسی زنا نمی کرد جز شقی و جنایتکار. ⭐️بنابراین اساسا طبق روایات فقهی شیعه ازدواج موقت برای جلوگیری از زنا و فحشا تشریع شده است و طبق بیان امام صادق علیه السلام با این حکم الهی، جلوی زنا گرفته می شود. ✳️باید گفت که اختلاف میان علمای فقه شیعه تنها درباره اذن پدر در ازدواج دختر باکره است. آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی دام ظله اذن پدر را در ازدواج باکره شرط ندانسته و فرموده اند: «چنانچه دختر رشیده باشد اذن پدر در ازدواج دائم و متعه شرط نیست و رضایت خودش کافی است.» 1. و زنانى را كه متعه كرده ‏ايد مهرشان را به عنوان فريضه‏ اى به آنان بدهيد و بر شما گناهى نيست كه پس از مقرر با يكديگر توافق كنيد؛ نساء/24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ امام رضا علیه السلام: هر که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند، از خداوند سپاسگزاری نکرده است میزان الحکمه، جلد ۱۳، صفحه ۴۹۱ 🌷 میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام بر شما مبارک🌷
شیدایی
✅مطالبی درباره ازدواج موقت -بخش اول ⭐️از آنجا که در اسلام عنوانی به نام «صیغه محرمیت و رابطه خواهر
✅مطالبی درباره ازدواج موقت - بخش دوم ⭐️حضرت آیت الله سید محمد صادق روحانی دام ظله اذن پدر را در ازدواج باکره شرط ندانسته و فرموده اند: «چنانچه دختر رشیده باشد اذن پدر در ازدواج دائم و متعه شرط نیست و رضایت خودش کافی است.» ❓در اینجا این سوال مطرح می شود که اساسا عنوان رشیده و بالغه بر چه کسی مصداق پیدا می کند؟ آیا این دو کلمه دارای معنای خاصی است تا جواز و عدم جواز اذن پدر در ازدواج بر آن صدق کند؟ در این میان آیا این دو عنوان ملاک و تشخیص مناسبی برای طیفی است که دستخوش هیجانات سنین نوجوانی و ابتدای جوانی خود می شوند؟ آیا این مساله باعث سوء استفاده عده ای نخواهد شد؟ اینها تعدادی از سوالاتی است که با بیان این مساله ممکن است به ذهن خطور کند لذا ابتداءا گریزی به روش استنباط ایشان درباره این حکم می زنیم: ✳️اقوال در مساله اذن پدر در ازدواج دختر باکره متعدد است و روایات نیز چندین طائفه اند: روایاتی که دلالت بر استقلال از ولایت پدر دارند، تعداد آنها 23 تاست؛ روایاتی که دلالت بر جواز تزویج دختر از سوی پدر دارند؛ روایاتی که دلالت دارد جاریه ای که پدر دارد ازدواج نکند مگربا اذن پدر؛ روایاتی که دلالت دارد بر اعتبار اذن پدر در متعه؛ روایاتی که دلالت دارد بر استقلال باکره غیر سفیهه و مالکیت خودش در امر تزویج؛ روایاتی که دلالت دارد ازدواج دختر باکره جایز نیست مگر با اجازه و رضایت خودش؛ روایات متعددی که دلالت دارد بر جواز تزویج متعه باکره بدون اذن پدرش. هر کدام از فقها به دسته ای از این روایات استناد کرده اند و جماعتی نیز میان این روایات جمع نموده اند که آیت الله روحانی همه آنها را در مجموعه عظیم خود به نام فقه الصادق نقل نموده اند و با رجوع به اخبار ترجیح، استناد فتاوای خود را از روایات فوق ذکر نموده اند. برای اطلاع دقیق از نظرات فقهی ایشان به فقه الصادق، جلد13، ص240 به بعد رجوع نمایید. ⭐️دلیل ساده ای که اینجا می توان اشاره کرد این است که : به اتفاق همه فقهای شیعه دختر چنانچه باکره نباشد یا یتیمه باشد و پدر نداشته باشد می تواند بدون اذن برادر و مادر و بقیه فامیل به عقد دائم یا موقت خود اقدام نماید و عقدش صحیح است، و نیز به اتفاق همه علما اگر عقد کرد و دخول نشد و مرد عقد را فسخ نمود زن بلافاصله می تواند به عقد دیگری دربیاید. فقط در مساله دختر باکره دارای پدر میان علما اختلافی است که آیا بدون اذن پدر می توان ازدواج نماید یا نه؟ که نظر آیت الله روحانی این است که به واسطه روایاتی می تواند بدون اذن پدر ازدواج نماید. چرا که نمی شود احتمال داد خداوند این گونه میان یتیم و غیریتیم فرق بگذارد و بفرماید یتیم ولو برادرهایی دارد می تواند در این عمل مستقل باشد و خود را مثلا گرفتار کند و دختری که پدر دارد منزه از آن باشد. در انتهای این بخش لازم به ذکر است که ازدواج با دختر رشیده بالغه بدون اذن پدر «جائز» است نه «واجب» بنابراین جایی برای خرده گیری به تشریع اسلام باقی نمی ماند.
نشاط و شادابی در ده چیز است... 📚 منبع : الخصال، ج 3، ص 443
میتواند به اختلال نعوظ کمک کند. مصرف ۳۰ گرم شکلات تلخ چند بار در هفته می تواند برای گردش خون و قلب شما مفید باشد. و استرس قبل از رابطه جنسی را از بین ببرد و مقدمات برقراری رابطه لذت بخش را مهیا سازد. 🍫 همچنین به بدن شما کمک می کند که اکسید نیتریک بیشتری بسازد که در بسیاری از داروهای اختلال نعوظ استفاده می شود.
🔰 سوال: من در سوئد زندگی می کنم و با یک زن کتابی که مسیحی یاد می شود رابطه داشتم، من یک صیغه محرمیت با آن زن خوانده بودم حال آن زن یک بچه از من دارد و آن زن می خواهد بچه را داشته باشد. می خواستم بدانم که وظیفه شرعی من چه است؟ ❇️ پاسخ : ازدواج موقت با اهل کتاب جایز است و فرزند هم مال هر دو است. تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
آرزوی من از جهان دیدن روی تواست و بس
🔹از امام باقر (علیه‌السلام) درباره متعه سؤال شد. آن حضرت فرمود: خداوند را در کتاب خود و سنت پیامبرش حلال کرده است و تا قیامت حلال خواهد بود. وسائل الشیعه، ج‌۲۱، ص‌۶. 🔹در روایتی دیگر امام صادق (علیه‌السلام) درباره آیه‌ ۲ سوره فاطر که می‌گوید: خداوند دری را که بر روی بندگان بگشاید کسی را یارای بستن آن نیست: «ما یفتَحِ اللّهُ لِلنّاسِ مِن رَحمَة فَلا‌مُمسِک لَها» فرمود: متعه از این قبیل است. [در این حدیث ازدواج موقت همچون و رحمتی از طرف به مومنین دانسته شده است.] وسائل الشیعه، ج۲۱، ص‌۹. @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا