eitaa logo
مولا علی (علیه‌السلام)
76 دنبال‌کننده
425 عکس
4 ویدیو
0 فایل
نقلِ گوشه‌ای از سخنان پدر شیعه، مولی الموحدین، امیر المومنین؛ حضرت علی علیه السلام. . انتقاد، پیشنهاد و ارتباط با ما: @MowlaAliAdmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ | رسیدن به شرافت و بزرگی آن كس كه خدا او را مالى بخشيد، پس «بايد» به خويشاوندان خود بخشش نمايد، و سفرۀ مهمانى خوب بگستراند و اسير آزاد كند، و رنجديده را بنوازد و مستمند را بهرمند كند، و قرض وامدار را بپردازد و براى درک ثواب الهى، در برابر پرداخت حقوق ديگران، و مشكلاتى كه در اين راه به او مى‌رسد شكيبا باشد. زيرا به دست آوردن صفات ياد شده، موجب شرافت و بزرگى دنيا و درک فضائل سراى آخرت است إن شاء الله. 📚 | ، خطبهٔ ۱۴۲ 💻 eitaa.com/mowla_ali
شنیده است صدای تو را نبی وقتی که تار صوتی پروردگار می‌لرزد - علی‌اصغر یزدی
✳️ | هفت فضيلت مهم اخلاقى! و درود خدا بر او، فرمود: با سكوت بسيار، وقار انسان بيشتر شود، و با انصاف بودن، دوستان را فراوان كند، و با بخشش، قدر و منزلت انسان بالا رود، و با فروتنى، نعمت كامل شود، و با پرداخت هزينه ها، بزرگى و سرورى ثابت گردد، و روش عادلانه، مخالفان را درهم شكند، و با شكيبايى در برابر بى خرد، ياران انسان زياد گردند. 📚 | ، حکمت ۲۲۴ ✍🏻 | مطالعهٔ متن کامل شرح حکمت #⃣ | - 💻 eitaa.com/mowla_ali
✳️ | علی از پیامبر و پیامبر از علی است. ✍🏻 | وقتی سورۀ مبارکۀ «توبه» که اعلام انزجار مسلمین از کفّار است، نازل شد، رسول خدا آن را به ابوبکر داد تا برای مردم مکّه بخواند. وقتی ابابکر مقداری از راه را رفت، رسول خدا حضرت امیر مؤمنان را فرستاد و فرمود: سورۀ «برائت» را از او تحویل بگیر و پیش من بیاور تا کسی را بفرستم که برای این کار شایسته است. امیر المؤمنین سلام الله علیها رفت و سورۀ توبه را تحویل گرفت و آورد و سؤال کرد: چرا ابوبکر این سوره را به مردم مکّه ابلاغ نکند؟ آیا اتفاقی افتاده است؟ رسول خدا فرمود: جبرئیل از طرف خدای سبحان پیام آورد: «لا یؤدّي عنک إلّا أنت أو رجل منک»؛ ای پیامبر یا شخصاً این سوره را برای مردم مکّه بخوان یا مردی را که از تو باشد، اعزام کن. «و علي منّي و أنا من علّي»؛ علی از من است من هم از علی هستم. تنها علی می‌تواند سورۀ برائت را از طرف من برای مشرکان بخواند. 📚 | ، آیت‌ا... جوادی آملی 💻 eitaa.com/mowla_ali
شمشیر تو بر جنت و دوزخ شده حائل ای خالق و ای رازق و ای شافع و عادل - علی‌اصغر یزدی
✳️ | حقیقت ایمان و درود خدا بر او، فرمود: ايمان، بر شناخت با قلب، اقرار با زبان، و عمل با اعضاء و جوارح استوار است. 📚 | ، حکمت ۲۲۷ ✍🏻 | در واقع ايمان، درختى است كه ريشهٔ آن شناخت خدا و پيامبر اكرم و پيشوايان دين و معاد است و به‌دنبال آن بر زبان ظهور پيدا مى‌كند و ثمرهٔ اين شجره طيبه انجام وظايف الهى است؛ بنابراين كسانى كه در انجام وظايف كوتاهى مى‌كنند، ايمانشان ناقص است و از دو حال خارج نيست؛ يا گرفتار ضعف ايمان‌اند و يا هوا و هوس چنان بر آن‌ها غالب شده كه از تجلى ايمان در عمل پيش‌گيرى مى‌كند. [مطالعهٔ متن کامل شرح حکمت] #⃣ | - 💻 eitaa.com/mowla_ali
✳️ | همیشه در پیکار حقّ‌ و باطل هميشه در پيكارند، و براى هر كدام طرفدارانى است، اگر باطل پيروز شود، جاى شگفتى نيست، از دير باز چنين بوده، و اگر طرفداران حق اندكند، چه بسا روزى فراوان گردند و پيروز شوند، امّا كمتر اتّفاق مى‌افتد كه چيز رفته باز گردد. 📚 | ، خطبهٔ ۱۶ 💻 eitaa.com/mowla_ali
برای زاهدان بی علی، قرآن چنین فرمود: فقط پر کرده از مصحف الاغی بار خورجین را - علی‌اصغر یزدی
✳️ | ره‌آورد انفاق و درود خدا بر او، فرمود: آن كس كه با دست كوتاه ببخشد، از دستى بلند پاداش گيرد. 📚 | ، حکمت ۲۳۲ ✍🏻 | معنى سخن اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى‌كند، هر چند كم باشد، خداوند پاداش او را بسيار مى‌دهد. و منظور از «دو دست» در اينجا دو نعمت است، كه امام عليه السّلام بين نعمت پروردگار، و نعمت از ناحيه انسان، را با كوتاهى و بلندى فرق گذاشته است كه نعمت و بخشش از ناحيه بنده را كوتاه، و از ناحيه خداوند را بلند قرار داده است، بدان جهت كه نعمت خدا هميشگى و چند برابر نعمت مخلوق است، چرا كه نعمت خداوند اصل و اساس تمام نعمت‌ها است، بنا بر اين تمام نعمت‌ها به نعمت‌هاى خدا باز مى‌گردد، و از آن سرچشمه مى‌گيرد. [مطالعهٔ متن کامل شرح حکمت] #⃣ | - 💻 eitaa.com/mowla_ali
✳️ | علی، مظهر حق (۱) امّ سلمه از پیامبر اکرم نقل می‌کند که آن حضرت بارها فرمود: با هم بودن علی و حق هرگز جدایی ندارد و در هر حرکت و سکون آن حضرت مظهر حق است و هر کس طالب حق است، باید تسلیم این انسان کامل باشد. (، ج ۳۸، ص ۳۵) 📚 | ، آیت‌ا... جوادی آملی
علی است مظهر «لایدرکٌ و لا یُوصَفْ» نمی‌توان به دو تا جمله کرد محصورش - علی‌اصغر یزدی
✳️ | آغازگر جنگ نباش! و درود خدا بر او، [به فرزندش امام مجتبى عليه السّلام] فرمود: كسى را به پيكار دعوت نكن، اما اگر تو را به نبرد خواندند بپذير؛ زيرا آغازگر پيكارْ تجاوزكار، و تجاوزكار شكست خورده است. 📚 | ، حکمت ۲۳۳ ✍🏻 | مطالعهٔ متن شرح حکمت #⃣ | - 💻 eitaa.com/mowla_ali